Vittu, ei niillä äänillä kauheesti tehdä kierrosaikoja, lopettatakaa jo, odotan oikein että pääsen kyykyttämään 2009 R1kyl se pörinä vaimenee ku jätetään taakse se...
![]()
Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
(ZR-7herwood @ Tammi. 23 2009,19:51) kirjoitti
*edit* ok linkkiä seuraamalla näin käppyrät..
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
tänä vuonnahan markkinaosuuksista taistelevat R1 -09 ja GSX-R -09 (ei -08).
Käppyröistä muuten harvemmin näkee sitäkään, kumpi pyörä on itselle parempi. Ainakin Suzukissa on tullut isoja muutoksia rungon geometriaan ja jousitukseen, ja ne voi vaikuttaa käytännössä ajettavuuteen paljon enemmän kuin mitkään dynopenkistä saadut tulosteet. Tehon puutetta tuskin on kummassakaan, kyse on siitä, miten kontrolloidusti sen voi siirtää asfalttiin.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Pitää nyt tähän topicciin kirjottaa omista ensikommenteistani kun näin pyörän livenä. Patsasteltiin velipojan kanssa tossa MP-messuilla Yammun osastolla ja samantien kun tultiin siihen uuden rykkösen kohdille niin tokaisin ihan spontaanisti velipojalle että:
"On noi kyl saatanan rumat noi orkkispöntöt"
Tähän kommenttiini sain vastauksen n. 0,5 sekunnissa kun takavasemmalla tilannetta seuraillut Yammun edustaja sanoi
"Meillä on tossa korokkeella sellanen malli mihin on asennettu Akran hiilikuitusliparit, kannattaa käydä kattoo sekin." *
Voisi siis päätellä että Yamahallakin ollaan herätty tähän mopon näkyvimpään heikkouteen. Onhan ne pöntöt toki rumat (niin kuin on varmaan 90% muistakin pyöristä), mutta jos se on suurin heikkous niin kyllähän se kertoo siitä että muuten ollaan muotoilun ja suunnittelun osalta aikalailla kartalla"
-08 Kawasaki ZX-6R
-07 Honda Hornet 600 (ex)
-99 Suzuki GS 500 (ex)
Mä katselin messuilla sitä keulaa ja mietin että mistä toi oksetus on tuttu...no Buell Firebolt!!!(Skeletor @ Helmi. 01 2009,14:08) kirjoitti
Samanlaiset mollukat lamppujen paikalla![]()
SUZUKI B-KING
Oli todella hieno paketti. Kokonaisuus, keula kuin peräkin. On siinä muilla tekemistä.
ed.. turhat pois
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Itse pidän noista uusista lampuista enemmän kuin vanhoista, ei näytä niin leveältä tuo keulta.
Suzuki GSX-R 1000 K7
Jos ei reissaaminen ois mun juttu 2-päällä niin R1 ois ollu ehdoton vaihtoehto..loistavan näkönen paketti
Koeajopäivil pitää kyl viel käydä...
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Minusta taas kuskin paikalta katsottuna keula oli aika leveä tai ne lamppujen ja ram airin katteet muodosti ihmeelliset pallukat siihen.(teude @ Helmi. 01 2009,15:16) kirjoitti
Yamahan pitkä esittelyvideo, jossa havainnollistetaan tuota Big Bang -moottorin toimintaa: http://www.youtube.com/watch?v=UvTXMtTTKQw. Kyllä Yamahan pisteet on noussut tuon R1:n myötä ainakin minun silmissäni....![]()
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
On btw ehkä ärsyttävin esittelyvideo mitä ikinä tehtymuute upea moottori... ehkä tulee itellekki... joskus...
NO ehkä rockein motskariesittelyvideo ikinä! Mutta olisiko kellään visiota kuka tuo rumpali mahtaa ihme-komppien takana olla? Tuli mieleen, jotta olisiko rumpali myös Yamaha-rumpujen mannekiini??
Herää kysymys, että miksi tämä big bang on huono? Kai tuota muutkin japsit apinoisivat, jos se hyvä olisi.
Dixi et animam levavi
Just! Masterbike:ssä muistaakseni tehtiin nopein aika jammulla. aikasemmin... kahtotaan mitä tänä vuonna. tuskin heikompaan suuntaan.. tosin sun käskemänä joku fossiili suizakin yltää samaan. jep, superbikeissä pärjää jammu ja honda,(ehkä joku makarooni) ja thats it!!!!!!!!(lanat @ Tammi. 23 2009,18:17) kirjoitti
Erikoista että toi 6-7t kierroksen kuoppa on vieläkin tuolla, noin iso kuoppa tuntuu kyllä ajossakin häiritsevästi, ainakin jos on tottunet puhtaampaan vetoon. Luulis että siitä ois näin monen vuoden jälkeen päästy jo eroon.
Ei näyttäis pitävän paikkansa tuo jammun hypetys että kampiakselin konfiguraatiolla saataisiin jotenkin enemmän alavääntöä, mutta eipä siinä ole mitään logiikkaakaan.
MCN ajelee parasta aikaa testiä 09 R1 vs. 09 Blade. Viime vuonnahan tuo sama Blade harjasi aika kovalla menestyksellä testejä, joten ihan hyvä verrokki uudelle R1:lle.
Tuohan kuulostaa aivan VFR:ltä. Ihmekkös tuo, taitaa olla identtinen sytytysjärjestys(teude @ Tammi. 20 2009,21:31) kirjoitti
![]()
Kyllä tämä todellakin on parasta mitä housut jalassa voi tehda!
Honda vfr vtec
Middleweight handling in a liter-bike body <-- tarkottaako toi et kääntyilee ku 600sit vois varmaa harkita tollasta ku 600 oon katellu...
aivan sama onko parempi, äänet on paremmat, se riittää.
kumpa laittaisivat tuon koneen fz-1:seen, niin se olis hitti. vois itsekkin harkita.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Jees se olis myös mun makuun, kuin v-max paitsi kevyempi.(jaket @ Helmi. 14 2009,21:16) kirjoitti
![]()
siunaa varjele
Eikös fazuun tule aina edellisen polven rykkösen kone, että muutaman vuoden sisällä tämä toteutuu...? Nyt on fasussa rykösen vm. 2004 20v-kone.(jaket @ Helmi. 14 2009,21:16) kirjoitti
GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
Dynolappuja....
Euro-mallin 09 R1 vs. 08 R1 vs. 08 Blade (kaikki vakioita)
UK-malli 09 R1 (Liekö UK- ja EURO-mallit samoja?)
R1 Forumilla oli kanssa jo jotain dynotettu ja purettu konetta ja otettu kuvia. Ei vain näy kuin rekisteröityneille. Jos jollain on tunnukset sinne niin hostatkaa kuvat jossain muualla ja laittakaa linkkiä.
Sikäli olet oikeassa samasta koneesta, että taitaa aika sama kone kuitenkin sillä erotuksella, että tehopuoli on pienempi.... Nykyisessä Fazussa on se 150 hp konetehona ja rykkösessä koneteho oli jo vuodesta 98-03 tällä lukemilla.(S.Haltia @ Helmi. 14 2009,23:21) kirjoitti
Rykköset 98-06
Näinpä, sama kone viritettynä uudelleen "paremmin katukäyttöön sopivaksi"...(Click1 @ Helmi. 18 2009,11:51) kirjoitti
GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
Eipä ainakaan käppyröiden mukaan "wannabe big-bang" näytä tuovan mitään ihmeellistä etua perinteiseen sytkäkaavioon verrattuna mikä ei kyllä yllätäkkään...(Turder @ Helmi. 15 2009,19:23) kirjoitti
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Jokos joku on saanut mopon kotiin??![]()
Se asia on ollut tiedossa että big bang ei tuota lisää tehoa.(jukepoksi @ Helmi. 19 2009,18:13) kirjoitti
Sillä on haettu:
(lainaus MP-Maailman 02/2009 koeajosta)
"koeajajat kiittelevät salvästi parantunutta moottorin vastetta, sen suorempaa tuntumaa, mikä mahdollisti renkaiden pidon tarkemman hyödyntämisen.
Paremman tuntuman lisäksi tasaisemmin kehittyvä moottorin teho...." jne
Kannattaa lukea tuo artikkeli, jos R1 kiinnostaa.
Viina miehen virvottaa, mut olut antaa voimaa.
* *Busa 08
Kyllä ainakin MP-maailman, Moto1:n yms. testeissä on uutta Rykköstä kehuttu. Hallittavuus parantunut.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.