Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 121:sta
  1. #31
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (dYNY @ Helmi. 26 2009,21:25) kirjoitti
    Tietysti risa runko vaihdetaan ehjään, mutta luulisi, että tekisivät kokonaan uuden runkomallin noita vaihtoja varten. Tuollainen ylimääräinen vahvike joka ruuvataan ja liimataan runkoon ei vaan tunnu meikäläisestä kovin vakuuttavalta.
    Jos kirjeessä olisi jätetty mainitsematta tuo vahvikkeen kiinnitystapa, ei oikeastaan kukaan olisi kiinnittänyt siihen suurempaa huomiota. Nyt tuo liimaaminen hyppää silmille, vaikka se oikein tehtynä kilpailee lähes tasaveroisesti hitsaamisen kanssa.
    Superbike #7
  2. #32
    Lainaa (dYNY @ Helmi. 26 2009,16:15) kirjoitti
    Lainaa (AlluR @ Helmi. 26 2009,16:07) kirjoitti
    Nonni, tänään mätkähti kirje postiluukusta ko. aiheeseen liittyen, pyydetään ottamaan yhteyttä Suzuki huoltokorjaamon.

    "Runko tarkistetaan halkeamien varalta, jos halkeamia ei löydy kiinnitetään runkoon alta kilon painoiset vahvikekappaleet epoksi liiman ja pulttien avulla. Ko toimenpide kestää 3 h ja pyörä on jätettävä huoltokorjaamoon yön yli, jotta epoksi liima kuivuu kunnolla."
    Aika vakuuttavan kuuloinen korjaustapa *

    Lentokoneitakin tehdään liimaamalla, siis niitä joilla ihmiset kulkee taivaalla, ja joskus nekin kestävät ja matkustus on turvallista... *
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  3. #33
    Lainaa (hoo @ Helmi. 26 2009,21:49) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Helmi. 26 2009,16:15) kirjoitti
    Aika vakuuttavan kuuloinen korjaustapa *
    Hurjalta kuulostaa toi liimaus mut nykyajan liimat kyllä pitää. Menee monessa paikkaan jo hitsauksen edelle...
    Kyllä ja varsinkin tuolla ilmailupuolella, mutta miten mahtaa olla ammattitaito "Pärnäsen mopopajalla"
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  4. #34
    Hyvähän se on, jotta takuu ja virhevastuu toimivat vielä ns. takuuajan umpeuduttuakin . Tavallaanhan tälläinen on osoitus siitä, että Suzuki-tehdas välittää. Ja virheitä sattuu kaikille. Mutta vain rehelliset kantavat seuraukset. Eli ainakin omalla kohdallani lisää tietyllä tapaa luottoa valmistajaan se, että hoitaa jälkikäteen mahdolliset suuriakin kustannuksia aiheuttavien virheiden korjaukset oma-aloitteisesti. Ilkeetä se sensijaan olis, jos täällä joutuisi porukka itkemään runkojen poksahdelleen ja Suzukin haistattaneen p*skat korjausvastuulle.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  5. #35
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Valmistaja on vastuussa tuotteestaan vielä antamansa takuuajan jälkeenkin ja tuotevastuulain perusteella myös korvausvelvollinen.
    Dirty Nasty Furriner
  6. #36
    Lainaa (Staga @ Helmi. 26 2009,22:25) kirjoitti
    Valmistaja on vastuussa tuotteestaan vielä antamansa takuuajan jälkeenkin ja tuotevastuulain perusteella myös korvausvelvollinen.
    Näinhän asia tuotevastuun osalta on. Mutta se myös edellyttää, tuotteessa pitää olla selvästi osoitettava *vika*, ja nythän vian syntymiseen vaikuttaa (siis ainakin valmistajan kannan mukaan) vääränlainen käyttötapa. Joten se ei olekaan sitten taas enää simppeliä.

    Mutta uskon, että loppupelissä kaikki ovat tyytyväisempiä, kun päättivät etteivät rupea riitelemään noista, vaan hoitavat kaikki kuntoon, oli aihetta taikka ei.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #37
    lappu tuli ja keväällä tarkastettavaksi.
    exä= honda cbr 900rr -96
    nyt = gsx-r 1000 k5
  8. #38
    Lainaa (pecha @ Helmi. 26 2009,21:44) kirjoitti
    nythän vian syntymiseen vaikuttaa (siis ainakin valmistajan kannan mukaan) vääränlainen käyttötapa. Joten se ei olekaan sitten taas enää simppeliä.
    Eiköhän noita myydä vauhdikkailla videoilla ja kuvilla, joissa keulat välillä kevenee. On ennemminkin tyypillistä vastuun pakoilua, kun ei suoraan sanota, että runko on väärin suunniteltu ja olette hengenvaarassa, jos ei liimata sinne jotain tukia.
    Dixi et animam levavi
  9. #39
    Muistan vielä kun joku aika sitten kommentoin nokka lytyssä olevaa suzukia jossa oli runkopoikki. Sanoin että ei ole normaalia että runko menee nokka kolarissa jonka voima oli kohdistunut renkaaseen poikki mutta kun esim haarukka oli vaan vääntynyt. heti oli joku ssuzuki mies korjaamassa että hän on nähnyt avk:lla niin monta suzukia jne. sekä ei moottopyörillä kuulemma ole myöskään tarkoitus kolaroida. No on kyllä mukava kun voi pelkäämättä tiputtaa 150kmh nopeudesta keulan maahan ja jättää liimat lennokki rakentajille. Ja joka hitsin vahvuuteen vertasi niin meinasitteko että tosissaan näille tallimyyjille annetaan mitään super epoxia *vahvampaa kouraan? Tosin olihan siinä kannessa muistaakseni kuva jossa liiman avulla nousee auto katosta ilmaan että miksipä ei*



  10. #40
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 26 2009,23:20) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 26 2009,21:44) kirjoitti
    nythän vian syntymiseen vaikuttaa (siis ainakin valmistajan kannan mukaan) vääränlainen käyttötapa. Joten se ei olekaan sitten taas enää simppeliä.
    Eiköhän noita myydä vauhdikkailla videoilla ja kuvilla, joissa keulat välillä kevenee. On ennemminkin tyypillistä vastuun pakoilua, kun ei suoraan sanota, että runko on väärin suunniteltu ja olette hengenvaarassa, jos ei liimata sinne jotain tukia.
    Kyllä sillä keulia voi. Kyse onkin siitä, miten keula tuodaan alas, ja minkälaisia voimia silloin kohdistuu runkoon.

    Ei liene maailmanhistorian ensimmäinen eikä viimeinen mp-malli, johon pystyy säännöllisesti keulan alas pamauttamalla saamaan jotain isompaa vikaa aikaiseksi. Jos taas samaan aikaan muut samanlaiset laitteet, millä ei ole tehty näin, kestävät normaalikäytössä ihan täysin (kuten asia on), niin silloin kyseessä on loppupelissä käyttäjävirhe, ei suunnitteluvirhe. Voisi olla eri juttu, jos pyörää markkinoitaisiin johonkin stunt-ajoon.

    Jutustelusi taitaa jälleen olla hieman tarkoitushakuista? Pari päivää sitten olit soittamassa poskeasi Honda-osastolla, vaikket itse omaa kyseisen merkkisestä laitteesta edes mitään kokemusta.

    Ja vai että vastuun pakoilua... noh, eipä nyt aleta menemään off-topiciksi, ja listaamaan esimerkkejä vastuun pakoilusta, koska niitäkin löytyy! Tämä ei ole yksi niistä, vaan juuri toisin päin, osoitus vastuun kantamisesta. Ei yllätä, että yrität jälleen käännellä asiat nurinniskoin.

    Törmäyksen yhteydessä ei muuten ole mikään ihme, että tällainen alumiinirunko menee katki, se on nimittäin rakenteena sellainen, että se ei, esim. johonkin putkirunkoon verrattuna jousta, yhtään.

    Ja liimausta epäileville tuomaille tiedoksi, että kirjeessähän lukee, että vahvistuskappale kiinnitetään pulttien ja epoksiliiman avulla.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  11. #41
    Onkohan Tylyttäjän giksun runko vielä ehjä - jos on niin ei syytä huoleen
    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  12. #42
    Lainaa (pecha @ Helmi. 26 2009,22:44) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Helmi. 26 2009,22:25) kirjoitti
    Valmistaja on vastuussa tuotteestaan vielä antamansa takuuajan jälkeenkin ja tuotevastuulain perusteella myös korvausvelvollinen.
    Näinhän asia tuotevastuun osalta on. Mutta se myös edellyttää, tuotteessa pitää olla selvästi osoitettava *vika*, ja nythän vian syntymiseen vaikuttaa (siis ainakin valmistajan kannan mukaan) vääränlainen käyttötapa. Joten se ei olekaan sitten taas enää simppeliä.

    Mutta uskon, että loppupelissä kaikki ovat tyytyväisempiä, kun päättivät etteivät rupea riitelemään noista, vaan hoitavat kaikki kuntoon, oli aihetta taikka ei.
    [/mode Nyspilkviil ON]

    Virhevastuu=myyjän, maahantuojan ja valmistajan vastuu siitä, että tuote kestää sen normaalin käyttöiän, on laadultaan sellainen, jota voidaan perustellusti odottaa ja soveltuu siihen tarkoitukseen, mihin se on myyty.

    Takuu=yleensä valmistajan antama vakuutus siitä, että tuote yllä kuvatun kaltainen. Jotta sitä saa sanoa takuuksi, sen täytyy jossain suhteessa olla parempi kuin tuo virhevastuu. Se on useimmiten ajallisesti pitempi kuin virhevastuu, esim. vaikka X vuoden takuu.

    Mutta mutta. Joissain tapauksissa virhevastuu voi mennä valmistajan myöntämän takuuajan yli, jos tuotteessa havaitaan myöhemmin virhe, joka on ollut siinä jo uudesta lähtien. Esim. tuollaiset rungon murtumiset (tai perien hajoamiset, sori, en voinut vastustaa ) vuosien jälkeen voivat olla sellaisia jos voidaan osoittaa, että virhe oli olemassa jo ostohetkellä.

    Tuotevastuu=tuotteen myyjän, maahantuojan ja valmistajan vastuu siinä tilanteessa, että tuotteessa oleva virheellisyys aiheuttaa vahinkoa henkilöille tai omaisuudelle. Tämä voi tulla kyseeseen silloin, kun runko napsahtaa poikki, perä leikkaa kiinni ja mopo syttyy palamaan ja räjähtää ja kaikki kuolee, etupumput murenee kuskin alta basaksi tms. ja Juhaa tai jotain muuta sattuu leukaan sen takia. Edellyttäen siis, että em. ikävät harrastusta hankaloittavat tapahtumat johtuvat tuotteen virheellisyydestä.

    Edellä mainitut myyjän, maahantuojan ja valmistajan vastuut edellyttävät, että tuotetta on käytetty ja huollettu em. tahojen antamien ohjeiden mukaisesti.

    [/mode Nyspilkviil OFF]

    Jatkakaamme "asiallista" keskustelua eri merkkien vioista ja recalleista.

    Edit: ai niin unohtui mainita eräät saksalaisvalmisteiset jarruviat, tämä lisäys oli erityisbonus trollauksen jatkumisesta.



    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  13. #43
    Lainaa (pecha @ Helmi. 27 2009,06:34) kirjoitti
    Ja vai että vastuun pakoilua... noh, eipä nyt aleta menemään off-topiciksi, ja listaamaan esimerkkejä vastuun pakoilusta, koska niitäkin löytyy! Tämä ei ole yksi niistä.
    Tuleepa mieleen yksi topic, jossa hra pecha kauhisteli erään merkin pettäviä japanilaisosia, joita jatkuvilla keulitteluilla ja törmäilyillä saatiin pari rikki ja merkki käski heti valmistaa vahvempia osia, että kestää nämä huligaanien rässimiset ja holtittomat törmäilyt. Nyt vielä pahempi japanilaimerkin rungon katkeilu ihan itsestään onkin jostain syystä käyttäjän vika, varsinkin jos sitä käytetään juuri siihen, mihin sitä markkinoidaan ja myydään. Tuommoinen tasaiselle asfaltille keulan lasku ei ole rasitus eikä mikään ja tasaisella asfaltilla tuommoista ajetaan muutenkin. Toista on sen sijaan joidenkin enduropyörien hakkaaminen ja paukuttelu pitkin huonokuntoisia monttuteitä ja pomppiminen pitkin kivikoita.

    Taitaa olla pyöreänpunaiset auringonlaskun lasit naamalla, jos ei näe tässäkään mitäään ongelmaa. On kyllä hengenvaarallista, että myydään tuommoisia itsestään puolet rungosta vauhdissa tiputtelevia mopoja pienille viattomille asiakkaille. Tuommoiset kukkaruukkuliimat kovettuu ja halkeilee itsestään, eikä siihen runkoon pultatut ruuvit ja mahdolliset lisäreiät tee ainakaan mitään hyvää asialle.

    Tässä nimenomaan on pahin vastuunpakoilu, mitä missään on ikinä ollut. Ongelman kieltäminen on kyllä edesvastuutonta. Ruvetaan vasta neljä vuotta jälkikäteen korjailemaan selvää valmistusvirhettä tuotteessa, vaikka kuvia hajoinneista rungoista on ollut iät ajat. No halvemmaksi se tulee, kun suurin osa tuotteista on jo muutenkin hajotettu pitkin pusikoita ja tilastomerkinnöissä lukee jotain viitaten kuskin virheeseen. Mikähän lienee noissakin syy pusikkoon joutumisesta. Ei niitä päitä ja irojäseniä rungon kappaleiden keskeltä keräillessä kuitenkaan mitään valmistevikaa tutkita, vaan syy on heti kuljettajassa. Jää kyllä erittäin epäilyttävä fiilis tuotteen laadusta.
    Dixi et animam levavi
  14. #44
    Täällä taitaa haista trolli.

    Päivänselvästi höpötät taas kerran aiheesta, josta sinulla ei ole mitään tietoa, mitä et olisi lukenut netistä.

    Juttusi onkin melkein joka threadissa täysin samaa urputusta, lähetetty ilman mitään harkintaa, ja kategorisesti suunnattu japsipyöriä ja niiden omistajia vastaan. Vaikket edes ole itse henkilökohtaisesti perillä koko aiheesta.

    Jos on noin kovia mielipiteitä, muttei mitään tietopohjaa niiden takana, se on kyllä, anteeksi vain, aika heikko esitys.

    Älä ihmettele, jos saat kohtapuoliin keksiä jonkun uuden nimimerkin, millä tulla tänne provosoimaan.

    Jos sinulla on vähänkin ällin hiventä siellä korviesi välissä, nyt olisi aika sopiva hetki ottaa ne mukaan kirjoitteluusi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #45
    (poistettu tili)
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 26 2009,23:20) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 26 2009,21:44) kirjoitti
    nythän vian syntymiseen vaikuttaa (siis ainakin valmistajan kannan mukaan) vääränlainen käyttötapa. Joten se ei olekaan sitten taas enää simppeliä.
    Eiköhän noita myydä vauhdikkailla videoilla ja kuvilla, joissa keulat välillä kevenee. On ennemminkin tyypillistä vastuun pakoilua, kun ei suoraan sanota, että runko on väärin suunniteltu ja olette hengenvaarassa, jos ei liimata sinne jotain tukia.
    Aika himmeet on värilasit päässä, jos ei näe tässä mitään eroa pemarin jarruongelmaan. Siinähän oikeita ongelmia oli raportoitu sekä Suomessa että muualla, silti maahantuoja ei tehnyt takaisinkutsua vaan yritti pimittää koko asian. Omistajat raportoivat AKEen ennenkuin kutsu tuli.

    Tässä pitäisi osoittaa edes yksi tapaus jossa runko on hajonnut normaalikäytössä, ja että maahantuoja silti olis jättänyt kutsun tekemättä.

    Onhan näitä ollut muitakin, zetorit kutsuttiin tarkistukseen kun pultti oli kireellä, jne. Näinhän tän pitää toimiakin. Eikä niin että yritetään korjata väärinsuunniteltu jarru joskus salaa huollon yhteydessä vähät välittämättä kuskien turvallisuudesta.
  16. #46
    Lainaa (R2-D2 @ Helmi. 27 2009,08:26) kirjoitti
    Aika himmeet on värilasit päässä, jos ei näe tässä mitään eroa pemarin jarruongelmaan. Siinähän oikeita ongelmia oli raportoitu sekä Suomessa että muualla, silti maahantuoja ei tehnyt takaisinkutsua vaan yritti pimittää koko asian. Omistajat raportoivat AKEen ennenkuin kutsu tuli.
    No ei taida liittyä tähän gixxerin runkoon mitenkään, mutta kysellään nyt himan lisätietoja, kun tiedät faktat. Mitenkä kauan kesti ongelmasta recalliin? Oliko recall jossain ennen Suomea? Mitenkä AKE tuon recallin hoiti? Minkä vuosimallin mopoja recall koski? Oliko paljonkin pidempi aika tuohon jarrurecalliin, kuin oli tässä 2005-mallin gixxerissä? Mikä oli recallin syy ja monta kuoli?


    Lainaa (pecha @ Helmi. 27 2009,08:23) kirjoitti
    Päivänselvästi höpötät taas kerran aiheesta, josta sinulla ei ole mitään tietoa, mitä et olisi lukenut netistä.
    No joo, kun nyt viitataan muihin topicceihin, niin tämäkin kirjoitus oli hyväksytyksi kokemaani ja syvästi ihannoimaani hra pechan kirjoitustyyliä netistä lukemistaan kaiken tosiasian kattavista faktoistaan mopista, joista herralla ei ole mitään kokemusta. Teksteissä ei tietenkään ole myöskään ikinä unohdettu mitään oleellista.

    Kyllähän noista rungoista on ollut kuvia jo vuosia. Ihmeen kauan kestää, että asialle jotain tehdään. En kyllä moisiin liimauksiin jaksaisi uskoa. Netissä olen kyllä nähnyt vuosia kuvia hajonneista rungoista ja aika omituista on väittää, ettei niin olisi käynyt. Hitsaussaumat ovat ratkenneet, eikä nuo saumat mitenkään hyvin hitsatuilta ole näyttäneet. Tuskin itsekään onnistuisin hitsaamaan huonommin, vaikka en alumiinia ole ikinä hitsannut. Jos noita huonoja hitsaussaumoja korjaillaan liimaamalla, niin kyllä se ainakin ilman sarvia ja hampaita minua ihmetyttää. Kai noita runkoja väsäiltäisiin liimaamalla, jos se nyt niin ylivoimaisen loistava idea on.

    Ei tuossa maahantuojan recallisakaan mitenkään kielletä seiniä päin ajelua, mutta sen sijaan kielletään keulittelu, joka voi johtaa rungon katkeamiseen. Kuitenkin myyntivideoissa ja esitteissä on jatkuvasti jollain keula ilmassa.

    Juuri katsein youtubesta 2009-mallin myyntivideota, jossa myöskin keula kevenee jossain ennen kuutta minuuttia. Ehkä he sitten ovat kasanneet nuo rungot nykyään liimaamalla, että kestävät tuonkin.
    Dixi et animam levavi
  17. #47
    No onhan se hyvä että löytyy joku paikka (foorumi) missä voi purkaa paineita ennen ajokelejä...sitten ajetaan iisisti eikä *keulita*...pitää muutekin aja rauhallisesti kun on japsi pyörä alla...
    <br />
  18. #48
    Yhyyy...

    Nyt kun viimeinen turvasatama ja holy grail sporttipyörissä, eli Gixeri, on julistettu täysin paskaksi™ Isojen Poikien toimesta intter netissä niin pitää alkaa katselemaan muualle. Uutta Bleidiä ei voi ostaa kun se syö öljyä ja jopa nokka-akselit ovat rikki. 1098 ois tosi hyvä mutta jostain kuulemma hajosi mäntä, eli ei voi sitäkään laittaa. Kawasta hajoilee vanteet ja muutenkin on wikakasa. Bemarin HP2 Sportti ois tosi hieno mutta tutusti merkin maine peräongelmaisena vaivaisi alitajunnassa. Lisäksi noissakin on erittäin suuri todennäköisyys tulla jyrätyksi tunnelissa, joten paska mikä paska. R1:ssä lagittaa kaasu kakkosvaihteella, joten mitähän siitäkin tulisi. Varmaan jäisin ohituksessa vastaantulevan alle kun en kerkeä omalle kaistalle. MV Agusta lämpiää kuin kiuas ja vie bensaa kohtuuttomasti. Lisäksi peilit särisee niin saan migreenin. Aprilia ois kans mielenkiintoinen mutta sähköviat ovat ylitsepääsemättömiä.



    Mitään ei osata tehdä enää kunnolla. Joutuu luopumaan koko harrastuksesta tai vaihtamaan 400cc skootteriin.

  19. #49
    Osta Ural. Ei tuu recalleja.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  20. #50
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Helmi. 27 2009,11:16) kirjoitti
    Osta Ural. Ei tuu recalleja.
    Eikö Ural ole pemarin kopio ?...
    <br />
  21. #51
    (poistettu tili)
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 27 2009,10:57) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Helmi. 27 2009,08:26) kirjoitti
    Aika himmeet on värilasit päässä, jos ei näe tässä mitään eroa pemarin jarruongelmaan. Siinähän oikeita ongelmia oli raportoitu sekä Suomessa että muualla, silti maahantuoja ei tehnyt takaisinkutsua vaan yritti pimittää koko asian. Omistajat raportoivat AKEen ennenkuin kutsu tuli.
    No ei taida liittyä tähän gixxerin runkoon mitenkään, mutta kysellään nyt himan lisätietoja, kun tiedät faktat. Mitenkä kauan kesti ongelmasta recalliin? Oliko recall jossain ennen Suomea? Mitenkä AKE tuon recallin hoiti? Minkä vuosimallin mopoja recall koski? Oliko paljonkin pidempi aika tuohon jarrurecalliin, kuin oli tässä 2005-mallin gixxerissä? Mikä oli recallin syy ja monta kuoli?
    Lue nyt aikas kuluks vaikka:

    Gessun jarrut

    Tuolla voit sitte vängätä enemmän, ei tosiaan liity giksuun. Suzuki teki recallin, Pemari yritti piilotella. Minusta siinä on ero.
  22. #52
    Lainaa (lämmittäjä @ Helmi. 27 2009,11:20) kirjoitti
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Helmi. 27 2009,11:16) kirjoitti
    Osta Ural. Ei tuu recalleja.
    Eikö Ural ole pemarin kopio ?...
    No mitä luulet, miks ei tuu recalleja
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  23. #53
    Lainaa (R2-D2 @ Helmi. 27 2009,11:34) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 27 2009,10:57) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Helmi. 27 2009,08:26) kirjoitti
    Aika himmeet on värilasit päässä, jos ei näe tässä mitään eroa pemarin jarruongelmaan. Siinähän oikeita ongelmia oli raportoitu sekä Suomessa että muualla, silti maahantuoja ei tehnyt takaisinkutsua vaan yritti pimittää koko asian. Omistajat raportoivat AKEen ennenkuin kutsu tuli.
    No ei taida liittyä tähän gixxerin runkoon mitenkään, mutta kysellään nyt himan lisätietoja, kun tiedät faktat. Mitenkä kauan kesti ongelmasta recalliin? Oliko recall jossain ennen Suomea? Mitenkä AKE tuon recallin hoiti? Minkä vuosimallin mopoja recall koski? Oliko paljonkin pidempi aika tuohon jarrurecalliin, kuin oli tässä 2005-mallin gixxerissä? Mikä oli recallin syy ja monta kuoli?
    Lue nyt aikas kuluks vaikka:

    Gessun jarrut

    Tuolla voit sitte vängätä enemmän, ei tosiaan liity giksuun. Suzuki teki recallin, Pemari yritti piilotella. Minusta siinä on ero.
    Jopas olikin ah..niin surullista, mutta samalla makoisaa luettavaa
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  24. #54
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Helmi. 27 2009,11:43) kirjoitti
    Lainaa (lämmittäjä @ Helmi. 27 2009,11:20) kirjoitti
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Helmi. 27 2009,11:16) kirjoitti
    Osta Ural. Ei tuu recalleja.
    Eikö Ural ole pemarin kopio ?...
    No mitä luulet, miks ei tuu recalleja
    Ural on ykköslaatua niissä taitaa perät kestää paremmin kuin *kloonissa*...
    <br />
  25. #55
    Lainaa (Turder @ Helmi. 27 2009,11:12) kirjoitti
    Yhyyy...

    Nyt kun viimeinen turvasatama ja holy grail sporttipyörissä, eli Gixeri, on julistettu täysin paskaksi™ Isojen Poikien toimesta intter netissä niin pitää alkaa katselemaan muualle. Uutta Bleidiä ei voi ostaa kun se syö öljyä ja jopa nokka-akselit ovat rikki. 1098 ois tosi hyvä mutta jostain kuulemma hajosi mäntä, eli ei voi sitäkään laittaa. Kawasta hajoilee vanteet ja muutenkin on wikakasa. Bemarin HP2 Sportti ois tosi hieno mutta tutusti merkin maine peräongelmaisena vaivaisi alitajunnassa. Lisäksi noissakin on erittäin suuri todennäköisyys tulla jyrätyksi tunnelissa, joten paska mikä paska. R1:ssä lagittaa kaasu kakkosvaihteella, joten mitähän siitäkin tulisi. Varmaan jäisin ohituksessa vastaantulevan alle kun en kerkeä omalle kaistalle. MV Agusta lämpiää kuin kiuas ja vie bensaa kohtuuttomasti. Lisäksi peilit särisee niin saan migreenin. Aprilia ois kans mielenkiintoinen mutta sähköviat ovat ylitsepääsemättömiä.



    Mitään ei osata tehdä enää kunnolla. Joutuu luopumaan koko harrastuksesta tai vaihtamaan 400cc skootteriin.

    KTM RC8? Ai mutta sehän polttaa jalan, tärisee, kuullostaa brigs&trattonilta, tärisee kuin horkkatautinen ja vie bensaa niin että köyhiä hirvittää.
  26. #56
    T U O S S A ratkaisu kaikille joilla on paska mopo

    Ei hajoa vanne, ei katkea runko, ei häviä jarrut, ei syö öljyä, ei vie pensaa, ei kulu nokat, eikä jumita ECU:n ohjelmat...
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  27. #57
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 27 2009,10:57) kirjoitti
    No ei taida liittyä tähän gixxerin runkoon mitenkään, mutta kysellään nyt himan lisätietoja, kun tiedät faktat. Mitenkä kauan kesti ongelmasta recalliin? Oliko recall jossain ennen Suomea? Mitenkä AKE tuon recallin hoiti? Minkä vuosimallin mopoja recall koski? Oliko paljonkin pidempi aika tuohon jarrurecalliin, kuin oli tässä 2005-mallin gixxerissä? Mikä oli recallin syy ja monta kuoli?

    Kyllähän noista rungoista on ollut kuvia jo vuosia.
    Lukaises vaikka TM:n 40t GS:n kestotesti, niin ei yleistietämyksesi perustu 100% Juutuubiin.

    Kaksi kertaa ajon aikana etujarruttomaksi. Aika vähällä sivuuttivat tuon, noin ei yksinkertaisesti saa käydä. Jutussa nimenomaan mainittiin, että toisella kerralla hengenlähtö oli hyvin lähellä. Himskatti, että pitikin osua juuri tuohon yksilöön? Ja kylläpä kesti saada tähän maahan recall asiasta, vaikka vika ei enää yhtään päivänselvempi olisi voinut olla.

    Rungoista on ollut kuvia, juu. Paljonkin oli mm. eräästä tapauksesta, jossa K5 oli kipattu radalla +200 vauhdista, ja runko oli katkennut. Sitten oli paljon jo mainitsemastani K7:sta, jonka artisti ajoi uutena lähimpään seinään.

    Kun olet niin ylitsepääsemättömän tietoviisas, niin postaas tänne jotain sellaisia, missä rungot on aivan itsestään napsahdelleet poikki. Niinhän olet tässä julistanut asian olevan, ja juttujesi perusteellahan internetin on aivan pakko pursuta näitä.

    Värittelet ensin asiat ihan itsellesi soveliaaseen muotoon, ja sitten julistat niitä täällä pravdana, vaikket edes ole koko hommasta hajulla. Tuosta vahvikkeen liimauksestakaan et selvästi ymmärrä yhtään mitään, mutta jopa Pohjois-Korean virallinen uutistoimisto jää sinusta jälkeen, kyllä niin rajua lausuntoa pukkaa siitäkin oikein liukuhihnalta.

    Osaatko ollenkaan aavistella, miten koomiselta saattaa vaikuttaa sellainen ´asiantuntija´, joka on henkilökohtaisesti täysin 100% lätkässä yhteen merkkiin, ja vihaa tiettyjä toisia merkkejä, joista ei kuitenkaan pahemmin mitään tiedä. Muuta kuin sen, ettei hän pidä niistä.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  28. #58
    Pakollinen kevennys: Ostin jo tommosen pyörän, mitä dyny suosit-
    telee. Aivan mahtava ajella, perään katsotaan pitkään, varsinkin jos
    ukko keulii vaaleanpunaisella sellaisella. Kovia laukkuja en ole vielä
    hankkinut, mutta edessä on ostoskori ja takana pakkari.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  29. #59
    Lainaa (pecha @ Helmi. 27 2009,11:45) kirjoitti
    Kun olet niin ylitsepääsemättömän tietoviisas, niin postaas tänne jotain sellaisia, missä rungot on aivan itsestään napsahdelleet poikki.
    Ihan muuten vaan ne alkaa niitä liimailla.
    Dixi et animam levavi
  30.  
  31. #60
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 27 2009,13:49) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 27 2009,11:45) kirjoitti
    Kun olet niin ylitsepääsemättömän tietoviisas, niin postaas tänne jotain sellaisia, missä rungot on aivan itsestään napsahdelleet poikki.
    Ihan muuten vaan ne alkaa niitä liimailla. *
    Hassua, että muut mallit kestää keulimista...
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen