Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Vaihtelin 90 tkm ajettuun XJ 900 peräöljyt ja sieltä tuli todella mustaa ja paakuista öljyä pois. Pyörä tuntuisi muuten olevan hyvin huollettu ja pidetty. Onko perän kanssa ollut ongelmia tai onko sen kestävyydellä joku kilometrirajansa yleensä? Voihan olla, että öljyjä ei ole vaihdettu hiljan perään. Kannattaako murehtia öljyn mustuutta vai uudet peliin ja tielle. magneetti ropussa ei ollut kuitenkaan metallia juuri nimeksikään.
  2. #2
    tietääkseni jammujen ja muidenkin japsien perät ovat erittäin kestäviä. pl. suzuki vx800 ja joku muu, en muista mikä se oli. yksi syy perien kestoon jaappanilaisissa on kaksiaisainen takahaarukka ja muuten yksinkertainen rakenne. vääntövoimia ei tule niin paljoa kuin eräiden valmistajien yksiaisaisissa peräratkaisuissa ts. vääntövoimat ovat paremmin hallinnassa.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  3. #3
    Luulenpa että joku on vaan laiminlyönyt öljynvaihdon tai sitten käyttänyt jotain ihme tököttiä, Ei noiden kanssa pahemmin mitään ongelmia ole ollut.

    Anna palaa vaan
  4. #4
    juu en ole minäkään kuullut että perissä ois mitään ollu,
    taitaa tää yhden tietyn baijerilaisenkin perä onkelmat olla vähän niitä hevosmiesten juttuja
    mut aiheesta:toden näkösesti joku on vaan jättäny ölpät vaihtamati,ja menny pikkusen puuroksi,uudet tilalle ja paanalle
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  5. #5
    Lainaa kirjoitti
    magneetti ropussa ei ollut kuitenkaan metallia juuri nimeksikään.
    Minkä verran magneettiin saa kertyä tauhkaa normaalisti. Ilmeisesti siihen kertyy joka tapauksessa aina jotain?? Vai pitääkö magneetin olla "tyhjä"?



    Minä ite
  6.  
  7. #6
    Perheessä oli joskus emännällä -91 mallin XJ 900 uutena, siinä kovemmalla sateella ajaessa pääsi vettä perän öljyn sekaan ja öljy meni harmaaksi, kerran sitä harmaata öljyn ja veden seosta tuli perän päällä olevan huohottimen kautta perän päälle. Öljynvaihto auttoi joka kerta eikä sitä ilmennyt kuin aina kovemmalla sateella ajaessa. Huohottimen kautta se vesi sinne perään kai pääsi.
    Muuten peli toimi niin hyvin kuin XJ 900 vaan voi.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91