Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Elikkäs on nyt 2 iltaa tapeltu nitromorssin kanssa ja ei lähde maalit edes kuplimaan Hayabusan vanteesta *

    Testattiin toiseen metalliosaan ja siitä lähti kyllä...

    Vinkkejä?

    Purkki käytiin jo vaihtamassa kertaalleen



  2. #2
    Ei se nitromors taida kaikkiin maaleihin purra, olisiko 2k-epoxit sellasia. Vanteet voi hyvin olla maalatu just epoxilla tai jollain vastaavalla joka kestää kiveniskemiä. Mekaaninen poisto/hiekkapuhallus tai uunissako noita maaleja poistetaan?
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  3. #3
    Ei nitromorsella tee mitään,haeppa muurahaishappoa niin rupeaa maalit lähtemään..
    Mikään ei ole helponpaa kuin reijän poraaminen väärään paikkaan.

    Zrx1200r,cafe racer gs500,tracker transalp,raaseri projekti xj600
  4. #4
    Lainaa (tinippa @ Tammi. 15 2009,20:29) kirjoitti
    Ei nitromorsella tee mitään,haeppa muurahaishappoa niin rupeaa maalit lähtemään..
    Mistä tuota happoa saa? Ja mahtaako olla kuinka arvokasta
    Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
    Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
    Suzuki Hayabusa -07
    Suzuki 1200s bandit -03
    Kawasaki zx10r -06
    Honda 600cbr -98
  5. #5
    Sitä myy maaliliikkeet,ei se muistaakseni pahan hintaista ollut
    kun viime talvena sitä hain.Muurahaishappo on samaa mitä maajussit käyttää rehun teossa.Sitä käyttää myös maalarit ruiskujen putsaukseen,kuulemma.
    Mikään ei ole helponpaa kuin reijän poraaminen väärään paikkaan.

    Zrx1200r,cafe racer gs500,tracker transalp,raaseri projekti xj600
  6. #6
    Eli happoa sitten... alko jo vituttamaan tuo fairy
  7. #7
    Mutta kun levität sitä happoa niin älä päästä sitä iholle!!
    Se polttaa pirusti ja nahka kesii nimimerkillä kokemusta on!!
    Tuo happo ainakin mulla kääri Kawan vanteista maalit pois,yritin ensin morsella mutta ei sillä kyllä tullut kuin hiki!
    Niin ja haju mikä haposta lähtee on kans aika voimakas.
    Mikään ei ole helponpaa kuin reijän poraaminen väärään paikkaan.

    Zrx1200r,cafe racer gs500,tracker transalp,raaseri projekti xj600
  8. #8
    Öljyhanskat oli käytössä kun morse kanssa leikki iha varuiltaa...
  9. #9
    Lainaa (tinippa @ Tammi. 15 2009,21:13) kirjoitti
    Niin ja haju mikä haposta lähtee on kans aika voimakas.
    Ja sitä ei pysty edes haistelemaan.., ei oikein terveellistä!

    Joten ulkonahan se paras olis tehdä.. Suodattaakos aktiivihiili tuon myrkyn? (hengitys ilmasta)
    Yamaha R6 -04

    Yrc.fi

    "Nollasta sataan alle viiden, se on nopeaa, nopeaa." -Kuustonen-
  10. #10
    Ihme juttu... 2004 banditin vanteet lähti kyllä morssilla ja hyvin
    Tämänhetkinen nautintoviisikkoni:
    Suzuki TL1000s 2000 Yellow
    Honda X-Eleven 2002 Blue
    Kawasaki ZX-7R 2002 Green
    Suzuki GSX750f 1992
    BMW R1100S 2000 Red
    Satulassa vuodesta 1991 lähtien
  11. #11
    Lainaa (biglimited @ Tammi. 15 2009,23:11) kirjoitti
    Ihme juttu... *2004 banditin vanteet lähti kyllä morssilla ja hyvin *
    Yleensä kyl busastakin on kuulema lähtennyt... ei vaan tällä kertaa
  12. #12
    jumankekka jos on noin kestävät maalit niin ei kai niitä kannata poistaa...lähes varmuudella huonompaan suuntaan menee.

    Ei ole tietystikään minulta pois, joten jatkakaa valitsemallanne tiellä.
    Kronoby Racing Team
  13. #13
    Ei se nyt aivan älytöntä tököttiä ole tuo muurahaishappo. Itse sitä käytin maalinpoistoon viime talvena kun värkkäilin mopon kanssa. Autotallissa talvipakkasella ovet ja ikkunat visusti kiinni sitä ihan tavallisella pensselillä sivelin putsattaviin osiin ja tämän jälkeen annettiin hetki olla ja johan maali kuohu. Sitten osat pihalle ja lämmintä vettä päälle, minkä jälkeen vielä huolellinen pesu sisätiloissa, johtuen siitä että pihalla oli aikasalailla siihen aikaan pakkasta. Mutta ne hanskat on syytä pitää kädessä. Vaikkakin maalilikkeen kaveri sitä kyllä käsitteli aivan paljain käsin ja paperilla vaan putsas kätensä kun onnistu sitä isosta pönikästä päällensä läikyttämään. Mutta varmanpäälle pelataan eikös juu, ettei sitten jälkeenpäin pidä harmitella tekosiaan.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  14. #14
    Vinkkinä muuten että motonetissä on suomalaisvalmisteista vastaavaa ainetta kuin Nitromors ja ihan yhtä tehokasta. Hinta vaan on halvempi.
    Lunta on ollut jo ihan riittävän kauan.
  15. #15
    Pitääpä vielä lisäillä tohon murkkuhapon käyttöön, että suojalasit kannattaa pitää päässä. Pisara/roiske happoa silmään aiheuttaa erittäin helposti pysyviä vaurioita. Käsistä ja nahasta en niin olis huolissani, mutta silmään tuota ei kannata ottaa. *
    SV 1000S
  16. #16
    Lainaa (Juhana N @ Tammi. 16 2009,00:45) kirjoitti
    jumankekka jos on noin kestävät maalit niin ei kai niitä kannata poistaa...lähes varmuudella huonompaan suuntaan menee.

    Ei ole tietystikään minulta pois, joten jatkakaa valitsemallanne tiellä.
    Ideahan tässä on nyt kiillottaa vanne, ei maalata uudestaan... sitä paitsi kaapimalla osa maaleista on lähtennyt pois mutta itse aine ei ole siihen oikeen edes vaikuttannut
  17. #17
    Ei se mahda mitään noille "laadukkaamille" pinnoitteille.. Taannoin fiksasin 2-osaiset BBS vanteet.. Vanne-osan lakka kuoriutui jollain lailla morssilla, mutta keskiöiden maalipintaan sillä ei ollut mitään vaikutusta.. Meidän firmassa löytyi maalarilta Algolin maahantuomaa Stripper-100 merkkistä myrkkyä, jolla kuulema liuottelee maalausproppuja puhtaaksi.
    Aine on metyylikloridin ja muurahaishapon seos ja siihen kun upotti vanteen, niin varttitunnin päästä maalipinta lähti kuin rukkanen irti vanteesta, eikä mitään nysväämistä jäänyt rippeiden kanssa, kuten noissa nitromors-hommissa tuppaa jäämään..

    Hinnasta ei ole hajuakaan ja sitä tuskin kovin pieninä erinä saa, mutta aine on tehokas, eikä ainakaan ko. materiaalille tehnyt mitään vaurioita, jätti koneistetut pinnat kiiltäviksi jne..

    http://www.algolchemicals.fi/tuoteli....0961567

    Eli 30l pänikkä pienin toimituserä..



    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  18. #18
    Ite käytin Morsea ja hiomapaperia..

    Tämmönen tuli - kettu tee ite parempi...
    --JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  19. #19
    Lainaa (yoda @ Tammi. 16 2009,23:33) kirjoitti
    Ite käytin Morsea ja hiomapaperia..

    Tämmönen tuli - kettu tee ite parempi...
    K7 vanne on kuulema sellaisella maalilla "maalattu" että ei lähde millään morsella jne jne... sorvilla lähtee



    Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
    Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
    Suzuki Hayabusa -07
    Suzuki 1200s bandit -03
    Kawasaki zx10r -06
    Honda 600cbr -98
  20. #20
    morsetettiin vanteita viime talvena. hyvin lähti reunat kiiltävälle pinnalle, mutta ei purru yhtään sinne puoliin/keskiöön. ja kyseessä oli vanha -89 fää sutsukin vanteet.

    niin nätti pinta löytyi maalien alta ettei edes viitsinyt hiomalla pilata.
    tod.näk ensi kesänä joutuu hiomaan, ku ei sitä puhdasta alumiini pintaa suojattu millään myrkyllä *



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  21. #21
    Mullakin ollut samanlaisia kokemuksia ajoittain maalinpoistosta.. esim. puisissa osissa on välillä jotain venelakkaa tai vast. joka ei lähde millään muulla kuin mekaanisesti poistamalla.. Sorry vähän offtopic, mutta tässä yksi esimerkki helposta maalinpoistosta:

    Kävin myös hakemassa paikallisesta "halppis" kaupasta Suomalaista myrkkyä, kun oli puolet halvempaa kuin *Morse..
    Tämänlaista jälkeä tuli kun levitti 2 kerrosta Yampun vanteelle:

    Nyt olikin helppo rätillä kuoria suurimmat osat:

    Ja puupalikalla loput: (pariin kohtaan törpötin vielä siveltimellä samalla)

    Lopputulos maalinpoiston jälkeen:

    Sitten älytön hinkkaus 400-600-800-1000-1200 ja erilaisilla vahoilla.. aloitin liian hienolla, joten vanteeseen jäi vielä paikoittain himmeeät sorvinjäljet..

    Huomaa valkoiset vanneteipit, jolloin ei tarvitse olla niin tarkka reunan viimeistelyssä

    Sitten Brakingin levyt paikalleen: (pitäisi puhdistaa loputkin pyörästä)


    Sama setti takarenkaalle:

    Ja paras muutos koko hommassa oli alkuperäisen takarattaan kiillotus, jossa tuli kromi pintaan kaiketi lasikuulapuhalluksen jäljiltä * (valitettavasti vain kaikki osat sormenjälkiä täynnä asennuksen jäljiltä)




  22. #22
    Meillä on duunissa tota elmeri.h mainitsemaa stripper 100 ja itse ottanut sillä maalia pois niin vanteista kuin muistakin yli 15vuotta... Parempaa kamaa siihen hommaan ei vaan ole *

    Noihin hiomisiin vielä sen verran, että esim.vanteisiin tota 1000 ja 1200 paperia ei oikeesti tarvi, jos on kunnolliset vahat&välineet tuohon kiilloitukseen... 800 riittää ihan hyvin viimeiseksi hionnaksi.

    Tässä esimerkki kuva, mitä ei ole hiottu kuin 600 paperilla.
  23.  
  24. #23
    Tosiaan kaikkiin maaleihin ei nuo "maitokaupan" maalinpoistoaineet kunnolla toimi. Ex Bandit 1200 -05 vanteista poistin maalit Body merkkisellä maalinpoistoaineella ja siitä maalit kupli todella hyvin irti.

    Nykyisen Yammun vanteista maali olikin sitten tiukemmassa. Kokeilen siihen seuraavia maalinpoistoeineta Body, Rakennuskemian maalinpoistoaine ja Nitromorsea.
    Noista millään ei saanut sitä maalia kuplimaan, kuin muutamista pienistä kohdista.
    Parhaiten se maali alkoi lähteä, kun lisäili sitä Nitromorsea 10 minuutin välein lisää ja puolentunnin jälkeen raaputteli maalit teravällä muovilastalla pois.

    Tuohon maalinpoistoaineen toimivuuteen vaikuttaa myös lämpötila ja ilmankosteus. Viileässä sen vaikutus on hitaampaa ja jos aine kerkeää kuivaa siihen pintaan, niin silloin sen vaikutus loppuu.

    Otin renkaat pois vanteilta, kun aloitin maalinpoiston ja rajaukset tein hiomalla.
    Kuvia omista vanteista:






    Ahdettu 1216