Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Elikkäs, pyörä ollut osina tässä. Nyt kun laittanu takasin nippuun ja sähköt kasaan niin startin solenoidi pitää nakuttavaa ääntä ja startti ei pyöri...

Onko vika liian alhaisessa jännitteessä vai itse solenoidissa? Mitään muuta en oikeen itse keksi.

Akun jännite oli 12.6V kun mittailin.

Ajatuksia?
    GSX-R 750 K5
    Oisko vaan käytön puutteesta hieman jumissa.?

Olethan myös tarkastanut että akun/startin piuhat on KUNNOLLA kiinni,eikä ole poikki/hapettuneet?
    -92 GSX-R 750W
    Pitäis olla kunnolla kiinni. Starttia ei oo otettu missään vaiheessa ees irti. Täytyy huomenna vähän mittailla ja kattoa ettei lyö maihin mistään.
    GSX-R 750 K5
    Joko solenoidi menny, tai sitten se ei saa virtaa tarpeeksi eli jostain liittimet tai johdot happettuneet.
    Voisit kaverin kanssa kokeilla sellasta että toinen starttaa pärrää ja toinen koputtelee samalla solenoidia jos sattuu vaan olemaan jumissa. Akku kyllä vaikuttais olevan ihan tikissään jännitteestä päätellen...
    -08 Kawasaki ZX-6R
    -07 Honda Hornet 600 (ex)
    -99 Suzuki GS 500 (ex)
    Lainaa (Weez @ Tammi. 12 2009,21:39) kirjoitti
    Elikkäs, pyörä ollut osina tässä. Nyt kun laittanu takasin nippuun ja sähköt kasaan niin startin solenoidi pitää nakuttavaa ääntä ja startti ei pyöri...

Onko vika liian alhaisessa jännitteessä vai itse solenoidissa? Mitään muuta en oikeen itse keksi.

Akun jännite oli 12.6V kun mittailin.

Ajatuksia?
    Solenoidilla tarkoitetaan tässä ilmeisesti startin relettä?
    Huonosti yhdistävä starttinappula ainakin aiheuttaa monesti releen napsunaa mutta masiina ei kuitenkaan starttaa.
    Helppohan on tietysti mitata ihan vaikka valokynällä startilta tuleeko sinne virtaa tai vaikka apukaapeleilla lyödä virtaa suoraan startille ja katsoa pyöriikö.

Dodii, vika löyty. Tai no ei sitä viaksi voi sanoa. Oma lahopää ... Startin maapiuha oli irti...
    GSX-R 750 K5
  7.  
    Lainaa (Weez @ Tammi. 13 2009,22:24) kirjoitti
    Dodii, vika löyty. Tai no ei sitä viaksi voi sanoa. Oma lahopää ... Startin maapiuha oli irti...
    "Klikklik",ja yleensä aina jänniteongelma..

Nappasinpa tänään varmuudeksi omastanikin startin irti,ja näyttikin niin hyvältä etten edes hiiliä jaksanut vaihtaa.
    -92 GSX-R 750W