Tällä hetkellä mukaan on tulossa yks mulle hyvinkin tuttu kaveri ja voi olla että reissu sujuu taukojen puolesta nopeammin pienellä porukalla. Olihan täältäpäin muitakin kiinnostuneita, siitä vaan oma porukka kokoon(tahvo @ Tammi. 11 2009,18:58) kirjoitti
![]()
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
20 km yli on kyllä aika vähän, ajotarkastus kun suoritetaan kahden tankkauspisteen välistä lyhintä reittiä pitkin, sen mukaan, mitä Genimap kertoo - ja usein Genimap löytää hyvinkin pieniä teitä.(hessu s @ Tammi. 11 2009,18:26) kirjoitti
Reittiä ei siis arvostella sen mukaan, miten se on ajettu, vaan miten sen voisi ajaa lyhintä reittiä noudattaen.
Kokemuksesta suosittelen, että kannattaa suunnitella n. 100 km ylipitkä reitti.
Ajoin 2007 kesällä Tossa de Marista Espanjasta Rostockiin 21 tuntia ja 2000km. Oli kauheet kivut, sadepuku oli pakko vetää päälle ku meinas jäätyä ajoasentoon ja lopussa meinas nukahdella vaikka radio huusi korviin. Tämän nykäsin kaverilta lainatulla ZX-9R:llä.
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
Viime kesänä ajelin epävirallisen ss1000 ja tänä keväänä/kesänä voisi ajella papereiden kanssa. Jos jollain on kiinnostusta niin voisi koittaa sopia ajankohdasta, seurassa varmasti erilaista/mukavampaa kuin yksikseen.
Ite oon pari keikkaa yksikseni ajanut mennä-kesinä ja sen perusteella sanoisin, että
- laske keskituntinopeus n. 80-83 km/h, jos käytät satasen teitä, niin voit pitää sopivat jaloittelu/eväs/tankkaustauot n. 200 km:n välein, niin 1000 ml = 22...22,5 h
- pyri ajamaan väh. 100 km/h teitä
- vaatetta reilusti mukaan, mikään ei patita niin kuin paleleminen jo ekalla stintillä tai sitten kauhee horkka niillä viimesillä
- syö ja juo vähäsen jokaisella tauolla, niin ei tuu nälkä tai jano koko kierroksella (mulla oli mukana ihan normi ruisleipää ja vettä/mehua)
- kortin lisäksi setelirahaa, kun kortilla ei näköjään voi automaateilla maksaa 8-9 kertaa/vrk
- jos suunnittelet pitempiä kuin 1000 ml, niin tee sellainen reitti, että tarvittaessa saat lyhyemmän suorituksen, jos se pitkä ei jostain syystä onnistu (= ottaa päähän vähän vähemmän)
- ja jos ei onnistu, niin ei se mitään, varaa mukaan suntiskamat, etsi mukava hotelli ja siirry viihteelle *
Rennosti, veljet, rennosti....
Ens-kesäksi alustavasti suunniteltu BB1500Finland...
Don`t call me, I call you...
VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
Tuo on niiiin totta. Edelliskesänä ajoin kaiffan kanssa ss2000 Finlandin. Liikkeelle lähdettiin etelästä (Raumalta) ja keli oli hyvä/lämmin. Lappiin kun saavuttiin seuraavana yönä, niin oli niin h.....tin kylmä. Ja sama teema jatkui muutaman tunnin kuluttua, kun mentiin aina vaan ylemmäs (Nuorgamiin). Itsellä oli nahat päällä, joten ei hirveästi mahtunut alle roipetta ---> päätin, että oli viimeinen kerta kun lappiin menen nahoilla.(Fobba @ Tammi. 13 2009,14:06) kirjoitti
edit: lisättäköön nyt, että liikkeellä olimme kesäkuun alkupuolella...typo
Moto Guzzi Norge
"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
-Tove Jansson
Tarkoitus olisi, jahka yötkin pysyy selvästi lämpimän puolella, suorittaa SS1600K.
Laiskuudessani olen "suunnitellut" reitin Kuopio- Kilpisjärvi-Kuopio (stopit/tankkaukset mennen tullen, Oulu-Ylitornio-Muonio-Kilpisjärvi). Matka n. 1750km ja ajoaika maltillisilla nopeuksilla vajaa 21:30 + tauot.
Toinen "reittisuunnitelma" tankkaus- ja taukopaikkojen mukaan: Kuopio-Kajaani-Kuusamo (Ruka)-Sodankylä-Inari-Kittilä-Ylitornio-Tupos-Kuopio. Matka hieman yli 1700km, ajoaika 22:10 + tauot.
Apuna käytetty AT Reittikarttaa, lyhin reitti.
Että tämmöstä tällä haavaa... Kessee ootellessa. *![]()
http://xxmeeting.fi/
IBA suoritukset: 5xSS1000, 3xSS1600K, SS2000K, BB1500Finland, SS2000Finland.
Mä ainakin voisin itteni mukaan tempasta, mikäli sitä vain on ruumiin ja sielun voimissaan, rahaa kertynyt taskuun ja jopa se pyöräkin kasattuna (!). Mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.(Joke @ Tammi. 11 2009,17:35) kirjoitti
Samaa mieltä kyllä siitä, että motarit viimisenä jos ollenkaan.![]()
'03 ZX6R
Tuo kyllä kiinnostais itseäkin kovasti.. täytyy nyt eka totutella tohon mulle uuteen vanhuspyörään, mahtaako ees moista matkaa kestääJos tänä kesänä koittais vetää muutaman pidemmän päiväsiivun ja kattelis sitten seuraavana kesänä jos jonkun kans lähtis ihan papereiden kans koittaan
![]()
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Muistaakseni MP-poliiseilla kuuluu vaatimuksiin jonkin sortin Iron Butt-ajo.Tarkoituksena osata oikea,ylä ruumis rento,ym.ajo-asento.
Tai sitten muistan väärin.
xlh 883,fxdbi
Kysäisinpä sitten omasta pankistani tosta, että miten monta kertaa voi vuorokauden aikana tankata automaatilla, jos maksaa kortilla. No vittuiluahan sieltä vastaukseksi tuli, että sun nostoraja on useamman tuhatta euroa, että kyllä se sulle riittää bensarahaksi. Pyysin vielä uudestaan vastausta kappalemäärinä eikä euroina, kattoo nyt mitä hauskaa se mamma vielä keksii vastata
E: Tulihan sitä tietoa vihdoin, Sampopankin korteilla ei ole rajoituksia tankkausten määrän suhteen.
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Tuo on Nordea specifinen feature. Muilla sitä ei ole käytössä ja kortti tosiaan toimii kun menee kassalle, ainoastaan automaatilla asioidessa on ongelmia.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Tuo kassalla asiointi voi olla myös muuten hyvä idea, aika usein automaateista ollut kuittipaperi loppu.
Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen
-FJR1300-
(-XJ900 Diversion-)
Kassalla asioimista puoltaa myös se, että tulee vahingossa jaloiteltua samalla ja vaikka heittää ne kusetkin sisällä....
Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.
Joo, tätä vois kehitellä, kivempi toi on porukalla ajella!(markketo @ Tammi. 13 2009,23:13) kirjoitti
Viime kesän pisin päivämatka jäi johonkin 500 km paikkeille, vois käydä "verryttelynä" ajelemassa jonkun puolikkaan touko-kesäkuussa..
Ettei vaan kävis niinkun meidän Ukkolle 840 tkm ajetun 300D Mesen kanssa, että taitaa kuski loppua ennenkuin ajopeli *(Hapsu @ Tammi. 13 2009,23:48) kirjoitti
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
Ei tankkausten suhteen, mutta ainakin automaattikäytön suhteen on. Kahtena edellisenä kesänä ajetuissa ajoissa kortti on lopettanut toiminnan automaatilla noin 8 tankkauksen jälkeen. Kassalla kyllä toimi normaalisti.(JGo @ Tammi. 14 2009,15:10) kirjoitti
No tuosta automaatin käyttökerroista just kysyinkin pankista. Vaan ei se sitä tarkoita, että se pankkitäti asiasta mitään tietäisi, sehän on vaan töissä siellä(Juk_Ka @ Tammi. 14 2009,20:41) kirjoitti
![]()
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Samoja suunnitelmia täällä suunnassa myös,jo useampana vuonna.
Toteutus vaan jäänyt huonolle tasolle.
Tuolla oli Poutapävällä hyvän oloinen reitti valinta jonka aion ryhmälle esittää ja EHKÄ jopa toteuttaa...alku kesästä.
Onko kellään kokemusta/ajatusta millainen olis sopiva ryhmäkoko jos ajattelee tankkaus yms.taukoja ettei koko homma kaadu siihen?
Timo Rautiainen&Trio Niskalaukaus
TOSSA porukassa oli 29, eli ei se porukan kokoon kaadu, vaatii vaan vähän enemmän suunnittelua.(harbusa @ Tammi. 15 2009,09:18) kirjoitti
![]()
<p>Teknik sano ryssä kun saranan näki</p>
Kova hinku olis ajaa toi ss1000 tulevana kesänä!
Toivottavasti saa vaan aikaseksi, kun ei toi muusta ole kiinni, ku siitä et lähtee![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
+1(b_tommi @ Tammi. 15 2009,18:06) kirjoitti
Ja jottei homma olisi liian helppoa, haluaisin siihen vielä lisämaustetta valitsemalla ajokiksi jokin vähän harvinaisempi tai muuten eksoottisempi pyörä.
Mikähän olisi sellainen pyörä, jolla ei vielä ole IB-ajoa ajettu... jokin tarpeeksi hidas ja epämukava?
Ehdotuksia?
Alkaa melkeen kaikki olla kokeiltu.
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Tässä olis vähän haastetta. Sachs Madass 125 cc(äRRäpää @ Tammi. 16 2009,19:46) kirjoitti
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Hauska ehdotus!(JGo @ Tammi. 16 2009,21:21) kirjoitti
Ja mikä yhteensattuma, olen ajatellut täsmälleen samaa vaihtoehtoa mielessäni.
Eipä tarviis pitää turhan pitkiä taukoja matkalla, jos aikoo tuhatmailisen tolla suorittaa.
Eikä olisi paljon varaa olla vastatuulta eikä ruuhkaa (ohittaminen tolla ei oo ehkä aivan helppoa)
1.3. jolloin ei tarvi pelätä nastarenkaiden puuttumista...Talvirengas pakko päättyy, joten siinä olis jenkeissä ihmeissään ku keskitalvella SS1000 ajettu jollakin nakulla esim?
![]()
![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Saikos tään IB:n suorittaa siten että lähtee vaikkapa Porista ajellen Nurmeksen, Kuusamon ja Sodankylän kautta Uumajaan?
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Viime kesänä tuli ajettua epävirallinen 1000 mailia. Tulevana kesänä sitten ihan virallinen.
Epävirallinen siksi, että jäi vajaaksi. Alussa oli hirmuinen tahti päällä, mutta sitten pari taukoa venyi (luultiin, että meillä on varaa siihen, kun ollaan aikataulua edellä...) ja se oli siinä.
Kannattaa pitää tiukkaa itsekuria taukojen suhteen, koska viimeisen kolmen tunnin aikana ei voi ajaa kiinni 300km matkaa vaikka kuinka repisi ja riehuisi. Jos ei jaksa, niin keskeyttää, ei se ole synti vaan järkiteko.
Eka kerralla kannattaa suunnitella helppo ja suora reitti, ilman mitään kikkailuja. Pikkuteillä saattaa tulla ongelmaksi se siellä olemisen todistaminen.
Kaverin kanssa. Neljä pyörää on ehkä yläraja, niin ei mene tauoilla kavereiden odotteluksi.
Lähtöaika kannattaa ajoittaa yöhön 23:00-02:00, koska ajon jälkeen pääsee suoraan nukkumaan.
Paljon vaatteita ja hanskoja mukaan, koska kolme tuntia aamuyön tunteina +5 asteessa alkaa oikeasti palentamaan, jos on ihan vaan normivehkeet päällä.
Työkaluja ei kannata raahata mukana, paitsi rautalankaa, jeesusteippiä ja nippusiteitä. Ei sitä remonttia ehdi kuitenkaan tehdä. Renkaanpaikkausvaahto on hyvä olla mukana.
Rahaa eri kokoisina seteleinä hätävaraksi.
Syödä ja juoda kannattaa pikkuhiljaa tasaseen. Ei mitään puolivälin kolmen pihvin päivällistä.
Korvatulpat on ihan pakolliset.
Sitten ne tauot. Niissä tiukka kuri ja pitää olla vähän aikataulua edellä, mutta kuitenkin niin, että homma ei mene hampaat irvessä riehumiseksi. Tasanen tahti, niin kyllä se siitä.
Sitten kysymys viisaille ja kokeneille. Kun nuo bensa-automaattien kellot ja kalenterit näyttää välillä mitä sattuu, niin mikä se on ollut tapa todistaa, että on ollut Heinolan Tähtihovissa 16.06 kello 03:28 vaikka tankkauskuitti näyttää 15.06 23:28 ? ? ? ? ?
Mitäs sillä on väliä. Eikös kaikki hoe että se on vain kilpailua itsensä ja jaksamisen kanssa. Ei sitä tarvii ulkopuolisille todistella.(lario @ Tammi. 16 2009,22:08) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
+1(TeroT @ Tammi. 16 2009,23:23) kirjoitti
Ite ajoin ihan omaks ilokseni enkä maksanu kenellekkään ylimääräistä pinssistä, hihamerkistä ja kilpitaustasta... Siltikin tiedän että se on ajettu. Vieläpä wanhuksella ja nollakelissä, Tervolassa oli ensilumi maassa.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Een usko ........(Kawa LTD @ Tammi. 17 2009,08:44) kirjoitti
![]()
<p>Teknik sano ryssä kun saranan näki</p>