Viime keväänä otin pyörän viimeksi irti ja silloin laakerit vaikutti ehyiltä. Nyt eilen meinasin vaan yhtäkkiä ujuttaa taka-akselin pois mutta tulikin parin tunnin takomishomma - jollain 15 kg lekalla hakkasin ja lopulta se vääntynyt aksila läksi irti. Laakerit paskana, hirttänyt kiinni ja akseli vääntynyt rattaanpuoleisestä päästä mutkalle. Onneksi ei sentään katkennu vauhdissa Kemoralla tms. mukavaa
Oikein hirvittää kysellä Suzukilta mitä semmonen akseli maksaa...jos tiedätte mistä purkaamosta kannattaa kysellä niin kertokaa nyt? Tai jos on jollakulla ylimääräisenä moinen kapine niin myykää nyt epätoivoiselle suzukistille![]()
--
jiji
Akseli mukaan ja sorvaamolle mars. Ja vinkki kierojen akseleiden pois ottamiseksi, rautasahalla haarukan ja vanteen välistä kylmänviileesti poikki vaan, vaikka molemmilta puolilta jos ei muuten lähe. Ainakin laakerit säilyy ehjinä.(jiji @ Tammi. 10 2009,19:34) kirjoitti
SV650 -00 Z750 -07 WR400F -00
Miten se akseli vääntyy ilman kolaria![]()
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Ihan sama - terveisiä Tylyttäjällle joka tietää ettei suizaan ja varsinkaan kikseriin tule ikinö mitään vikaa
Kronoby Racing Team
Kai se on vääntynyt siksi, että rataskilven laakeri totaalisen paskana, konevoimaa kun on annettu niin se ratas on päässy paskan laakerin takia syötössä vääntämään ja akseli on mutkalla.(sefo @ Tammi. 10 2009,20:57) kirjoitti
Oishan ne laakerit pitäny ymmärtää vaihtaa, kun olen värkillä ajellu yli 60 tkm mutta ei ne keväällä tuntunu olevan paskana - siis ne pyöränlaakerit. Sen rataskilven laakerin olen unohtanut ihan tyysten tarkistaa
Edit: kirjotusvihreitä
--
jiji
Tuo on kyllä täysin itse keksimäsi väite. Suzuki ja Gixxeri on ihan normi pyörä muiden joukossa, pelaa samaan tapaan kuin muutkin japsit. Satunnaisesti voi tulla vikoja, mutta melko harvoin. Italopyörissä tahtoo olla enemmän ongelmaa - esimerkiksi Ducatissa.(Juhana N @ Tammi. 10 2009,21:08) kirjoitti
Kehoittaisin sinua tutustumaan aiheeseen hiukan tarkemmin. Itse olen seuraillut pyöräkauppaa ja takuukorjauksia vuosia hyvinkin läheltä, joten käytännön kokemusta aiheesta lienee enemmän kuin esim. sinulla. Japsit kestää todella hienosti, takuuhommia ei ole suurimmassa osassa pyöriä ollenkaan. Sanoisin, että alle 5% japsipyöristä tarvitsee tehdä takuuseen yhtään mitään. Ja jos tarvitsee, niin yleensä hyvin pieniä asioita.
Toki sinä varmasti tiedät paremmin. Onko paljonkin kokemusta pyöräkaupasta ja takuukorjauksista eri merkeillä? 26 vuoden ikään olet varmaan ehtinyt tekemään jo vaikka mitä?
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
www.bike-teile.de ja hakuun gsx-r 1000 ja hinterradachse, niin löytyy useita. Postikulut suomeen on yleensä luokkaa 10-17e.
Moottoripyörissä on yleensä kolmenlaisia vikoja: yksilövikoja, tyyppivikoja, sekä itse aiheutettuja vikoja. Internetin ihmeellisessä maailmassa näiden väliset rajat tosin sumentuvat monta kertaa aika tehokkaasti. Yksilövioista ja itse aiheutetuista vioista tulee tyyppivikoja pelkällä enterin painalluksella.
Laakerin muuten täytyy olla todella huonossa hapessa, jotta se voi paksun akselin vääntää mutkalle. Tuuria on ollut matkassa, jos tuollaisella on ajettu.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä