Kyllä. Keskimäärin tämän vuoden mallit on hienoimpia
Ei. Jotkut vanhemmat mallit ovat useimmiten hienompia kun uudet
useammat wanhat olivat uutena paremmannäköisiä kuin nyt uudet uutena ja edelleen monet wanhat ovat wanhoina paremmannäköisiä kuin nyt uudet edes vähän vanhoina.
vanhaksi lasken perinteisen pyörien veteraani-iän eli 15 vuotta ja sitä vanhemmat.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Tekniikka kehittyy yleensä parempaan suuntaan, tosin välillä tulee harha-askeleitakin.
Ulkonäkö on sitten makuasia, joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
Anyway, japsistara rules *![]()
Jawa250 -> Yamaha350R5 -> Ariel350 -> piitkä tauko...
500GSE-94 -> GSX1100F-94 tallissa.
DL650V-Strom-09 -> DL1000 V-Strom-14 ajossa
Reissublogit https://motobalkan2019.blogspot.com
lisää blogeja tarkastelemalla profiilia
Pääsääntöisesti vanhat ovat hienoimpia. Tietysti uudet päästömääräykset kahlitsevat jonkun verran, mutta kun katsoo rekisterikilpitelinehässäköitä uusissa pyörissä niin![]()
Civis Pacum, Para bellum
Eipä ne rekisterilpihässäkät vanhoissakaan kovin nättejä ole:(Hava61 @ Tammi. 11 2009,11:40) kirjoitti
Uusissa on sentään sirot perät verrattuna tuohon linja-auton kokoiseen hässäkkään... ja nuo laajakuvatelkkarin kokoluokkaa olevat vilkut....
Uudemmissa myös nuo etu- ja sivukatteetkin ovat aika paljon sirompia:
On tietysti sitten eri asia mitä pitää uutena - joillekin nuo 80-90 -luvun taitteen pyörätkin ovat uusia...
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Eri mieltä kanssa, uusi on NIIN hieno varsinkin viininpunaisena tai valkoisena!(Rotiskossi @ Tammi. 10 2009,18:35) kirjoitti
MP09 kataloogia kun katteli, niin eipä oo kovin paljon hienoja sekalaiseen (myös matka)käyttöön sopivia pyöriä tarjolla, jotka jollain tavalla sytyttäis. Halvemmista Bandit, kalliimmista VFR. Kai se silmä tottuu uuteen Busaan ja ZZR1400:nkin jossain vaiheessa *![]()
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
No loppupelissä se on vaan niin, että me kaikki perseaukiset valitaan äänestyksen jälkimmäinen vaihtoehto![]()
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
(JJJ @ Tammi. 11 2009,15:28) kirjoitti
![]()
![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Omaan viestiin lisäten: tuo gixxer hyvä esimerkki siinä mielessä, että 2009-malli jatkaa muotoilullisesti aikaisempien mallin viitoittamaa tietä ollen kuitenkin teknisesti täysin uudistunut. Ainoan soraäänen voisi antaa noille ufo-putkille, mutta veikkaanpa, että niihinkin silmä tottuu aikaa myöten. Ja ainahan on olemassa Akrapovic tai Yoshimura...(Tachometer @ Tammi. 11 2009,13:52) kirjoitti
Yoshimura Tri-Oval Racing Exhaust for GSX-R1000 K9:
![]()
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Komppaan, ja vielä madonreiästä aliavaruuden aikavääristymän läpitulleelta....(tvan @ Tammi. 11 2009,00:29) kirjoitti
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Yleisesti ottaen uuet hienompia kun vanhat. Pakoputket on ainut mitkä on muuttunu aina vaan rumemmiks. niin kun joku mainitsi jo, mut muuten hienoja. Vähän erikoisemmat värit sais vaan tulla joihinkin malleihin, mutta tässäkin menty eteenpäin.
30-luvun sivuvaunubokseribemari. Armstrong MT350. KTM LC4. BMW K75S. 1VJ-Tenere. Ai ai ai...
Joku suht tuore muoviluotikin oli hyvän näköinen, mutta en tunnistanut...
Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
Kyllä ne uudet on hienompia, vaikka vieläkään ei ole mieleistäni mallia tuotannossa.
Se voisi olla vaikka Rocket muunnettuna megasporttouring-malliksi, vähän GTR1400 tyyliin. Tai sitten vastaava GL1800 tekniikalla.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Puolet ja puolet.
Tietyt särmikkäät "vanhukset" pysyy aina hienona![]()
Ei karhutkaan aina riehu, ne syö välillä puolukoita.
Yleensä uudet on vanhoja hienompia. Tietysti poikkeuksiakin löytyy välillä. Mut ainakin kyykyissä evoluutio määrää sen, että jotkut 4-6 vuotta vanhat ja sitä vanhemmat alkavat hiljalleen näyttää ikääntyneiltä.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Rumemmiksi menee vuosi vuodelta. Sarmia ja kulmia seka lihavan w:n muotoisia ajovaloja.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Fifty-sixty menee, mutta en uskalla kuvitella minkä näkösiä pyörät on 20 vuoden kuluttua on nimittäin ne prototyypit tai miksi niitä sitten sanotaankin aika kauhean näkösiä![]()
Ainahan vehkeet kehittyy, mutta kyllä nykysuuntaus ainakin sporttipyörien ja putkien suhteen menee vähän vika suuntaan - nää on tietty niitä makujuttuja...
Omat ajopelini näyttävät vanhoilta jo uusina.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Uusissa pyörissä ei noilla äänenvaimentimien muotoilulla ainakaan itselle ole niin väliä kun menevät vaihtoon kumminkin järkyttävän kokonsa ja painonsa vuoksi. Ehkä absoluuttisesti uusin ei ole aina se kaunein mutta lähes poikkeuksetta paras![]()
Vanha:
Uusi:
Tuo uusi näyttää kyllä meikäläisen silmään paremmalta..
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Nykyisistä nakupyöristä en oikein välitä mutta Nortonissa on jotain sellaista, joka himottaa aika rankasti. En tiedä onko edes tuotannossa mutta aiheuttaa ainakin aika rankasti ostohaluja.(Vihdin Matti @ Marras. 14 2009,22:01) kirjoitti
Edit : Kiriviri
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
Kuka on popsinut vääriä nappeja niin paljon että pitäisi uutta VFR:ää kauniina?![]()
Honda VFR 1200 -10
Kyllä tuo Honda (moottoripyörien Toyota) osaa muotoilla pyöränsä niin munattomasti. Jotain särmää pitäisi saada niiden muotoiluihin. Varmasti on teknisesti loistavia pelejä mutta en minäkään karkkia syö jos se on kääritty paskaan *
Vanha Fireblade oli vielä pyörän näköinen mutta kyllä siinäkin mallissa uusi versio on vaan jotain niin *![]()
WildStar XVS 1600
"Nothing beats the cubic inches"
"Loud Pipes Save Lives"
Täällä pähkäillään samaa asiaa.
"klik"
BMW 1200 GS ADV 14
Aiemmat:
MV Agusta 312RR 1078 09 Triumph Tiger 800 XC11
Ktm 400Exc 06
MV Agusta 312R 08
Yamaha R1 08
Suzuki GSXR1000R k7
Suzuki GSXR1000R k4
Kawazaki RX1000R 86
Honda MBX125 84
Suzuki RM125 81
Suzuki PV50 82
Minusta vaatii paljonkin munaa uskaltaa muotoilla pyörä(t) noin rumaksi.(Number11 @ Marras. 15 2009,10:13) kirjoitti
Uudet mallit, varsinkin ne jotka poikkeavat paljon edellisistä vuosikerroista, vaativat enemmän aikaa ennen kuin ne alkavat näyttää hyviltä. Tosin paljon on niitäkin uusia, jotka eivät tule koskaan miellyttämään silmää.
Suzuki S1 ´91
Honda NS125F ´87
Honda NSR125R ´94
Kawasaki ZZ-R600 ´02
Kawasaki ZZR1400 ´08
Jep vfr on luokattoman ruma, cbr1000rr ainakin erilainen ja cb1000r onkin jo sitten ainakin omaan silmään ihan onnistunut luomus. Muut mallit ovatkin sitten jotain hinnat alkaen vehkeitä ja matkasohvia yms. muita turhakkeita joilla ei niin väliä(Ytsför @ Marras. 15 2009,20:22) kirjoitti
![]()
BMW S1000RR on ensimmäinen hieno bemari. Näin bemaristin suusta sanottuna tämä.![]()
Kun kukaan ei enää huomaa sinua minuutesi haihtuu.
Totta mun mielest siistein kilokyykky mitä tähän mennessä tehty...(Number11 @ Marras. 15 2009,10:13) kirjoitti
![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...