TDM 900
Tää on niin totta!(Moto guzzi @ Tammi. 10 2009,17:55) kirjoitti
Vanhaa saa yleensä aina vähän laitella, mutta jos se ei ole ongelma niin kaikenlaiseen käyttöön sopivia pelejä saa jo muutamalla tonnilla, vaikka tuollainen 90-luvun alkupuolen kilocebari..
Museopelit on sitten ihan oma lukunsa, kun ei aja loppuun ja pitelee hellästi niin arvo vaan nousee *![]()
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
Sama homma myös Suzuki 1400 GSX:ssä, kun kyseistä mallia ei ole enää valmistettu 2007 jälkeen.(Gari @ Tammi. 10 2009,10:13) kirjoitti
Ahdettu 1216
Kyllä sanoisin että paras hinta/laatusuhde löytyy noista 90-alun pyöristä. Kuten tuo mainittu tonninen cbr. Pilkkahintaan loistopyöriä jos vähääkään osaa räplätä.
Suzuki GSX750
vanha britti, harley ,indian sota zyndap bmw arvo vain nousee vaikka ajat ihan raadoksikin kaiken saa kasattua takaisin ajoon aina suomen kilpi ja paperit jo maksaa halvan japsin verran.
LAATU ON HYVÄÄ KOSKA 30 -50 LUVUN PYÖRILLÄ ITE AJAN 20000-30000km VUODESSA KESÄT TALVET JA NE ON AINA LUOTETTAVIMPIA PERILLE PÄÄSIÖITÄ OLLU.VAIKKA KILSOJA ON YLI SATA TUHATTA JA KALUSTO ON KOKENUT SOTIENKIN RÄÄKIN.
<p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937 Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
Eiköhän se ole tuo Suzukin iso GSF... kymppitonnilla saa uuden absillisen erittäin vääntävällä koneella varustetun ison matka/yleispyörän. Ottaa siihen sitten vielä täyskatteen jos enemmän matkailee.
Jälleenmyyntiarvosta en sitten tiedä, kun uudet ei maksa paljon mitään, mutta jos hakee pitkäaikaista seuraa uudesta pyörästä, niin silloin tämä (luuloa, ei kokemusta).
GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
Honda VFR (oma lehmä ojassa)
Ei mikään supertykki, mutta h*lvetin mukava!
KTM SMT 990 LE 2010
Jaa, sijoitusmielessä ei varmaan kannata mikään näistä nykyajan tusinapyöristä.
Mutta mun on pakko todeta, että oma vanha ja nykyinen kauniimman osapuolen kulkine. Yamaha FZS 1000 on ollu joka pennin arvonen kapistus. Ei mitään vikoja kohta 50 000km aikana, kuluvaa osaa tietty on mennyt... Mut muuten, kertakaikkiaan huoleton peli. Ja edelleen 5 vuotta myöhemmin, TODELLA porno vehje livenä... NAM! Kilkettä saa maailmalta niin paljon ku vaan lompsa antaa myöden, ja pyörää saa muokattua kaikenlaiseen ajoon. Matkaan, ja kahvilapyörittelyyn, varmaan tuosta sais hienon faitterinkin aika helpolla...
Samaan kastiin Yammun kanssa menee sit varmasti nää Banditit, tyyli samaa... tekniikka yhtä huoletonta jne.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Koko kysymys on mielestäni jotenkin absurdi kun motoilua miettii syvällisemmin. Mp:n laatu on yhtä kuin hyviä fiiliksiä, tunnetta, liikkumisen vapautta tjs. Koko homma lähtee fiilispohjalta ja eri ihmiset saa fiilikset eri jutuista. Laatu merkitsee eri motoristeille eri asioita.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Esimerkki hyvin hintansa pitävästä pyörästä on: Zündapp KS 125.
Ai miksikö? No, kun ostin sen uutena v. 1975 sen hinta oli 4750 markkaa ja kun ostin sen saman yksilön takaisin kotiin v. 2004 se maksoi 800€.
Ebaylta voipi tarkistaa, mitä niistä maksetaan siinä alkuperäisessä kunnossa kuin se on nyt.
Yleistyksenä voisin sanoa, että suhteellisen pieniksi jääneet/jäävät mallit tuntuvat olevan hinnoissaan ajan myötä ja varsinkin varaosat!
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan, No Direction Home
BMW K100 RS
Ducati 900 GTS -79(muumioitu)
Zündapp KS 125 -74 (muumioitu)
Zündapp Bella 200 -58
Köyhänä aloittelevana motoristina en ota kantaa siihen, että minkä uuden pyörän ottaisin, parissa ensimmäisessä postauksessa on varmaan varteenotettavimmat vaihtoehdot.
Eli jos lähtisin käytettyä ostamaan ja haluaisin hinta-laatusuhteeltaan mahdollisimman hyvän niin hakisin luultavasti ruttutukusta kaadutun pyörän. Lähtökohtaisestihan pyörät ovat joidenkin mielestä kertakäyttökamaa eli kerran kun käy kyljellään niin on hengenvaarallisia ajaa, rungot katki ja moottori leikannut kyljellään ollessaan, katteita ei voi maalata, kun sillon ei ole pyörä balanssissa, ilmanvastukset kohdallaan ja puoltaa ym. shittiä. Eli asiaan, ostaisin varmasti jonkun 05-08 kyykkypyörän, sellaisen sais varmaan 10-20tkm ajettuna ja kohtuuhintaan. Ja jälleenmyyntiarvosta jos puhutaan niin se ei mua kiinnostais, yleensä pyörä ostetaan useammaksi vuodeksi. Ja tietenkin ite laittaisin nippuun. En näe mitään järkeä tässä hinnoittelussa, jossa joutuu maksamaan 90-luvun katiskoista vielä 5k€ ja enemmän ja kilsoja on se 35-70tkm.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Itse haaveilen tällä hetkellä Aprilian Shiveristä. Se on kaunis, kevyt, melko tehoton tosin - mutta.. siinä on vaan sitä jotain. Lisäksi hinta on mielestäni melko hyvin kohdallaan (ee-speedillä 8900e + tk).
http://www.youtube.com/watch?v=ZXcd06ri2Os
e: mutta ei tuolla kyllä vielä hinta/laatusuhteessa gsf 1250 pyörää hätistellä - se olisi se "viisain vaihtoehto".... mutta Suzukin osissa lukee nykyään että made in China, siitä en tykkää.
Mut jos ei mietikään syvällisesti vaan ihan käytännön kannalta. Eri pyörien tuomien fiilisten laatua on vaikea määrittää. Jos pyörä tuo omistajalleen huippufiilikset voi se olla hyvä hinta-laatusuhteeltaan, vaikka olisikin kallis. Nyt menee liian syvälliseksi(wekkuli @ Tammi. 11 2009,19:27) kirjoitti
..
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Sepä se. Jos vetää vaan satajärkevää linjaa päästämättä tippaakaan tunnetta peliin, päätyy siihen että hinta/laatu-suhteeltaan ei järkevää motoa olekaan. Jatketaan siis liikkumista corollalla.(Athene @ Tammi. 17 2009,18:19) kirjoitti
Kun se motoilu on kuitenkin fiilispohjaista hommaa, sitä tehdään kun on kivaa, ei sille mitään muuta syytä ole, niin se laatu (homman hauskuus) on ihan erilaista eri ihmisille. HD on jollekin se ainut oikea asia, josta fiilikset lähtee => siinä on hinta-laatusuhde kohdallaan. Minä taas en ymmärrä siitä mitään, joten mulle HD:llä ajamisessa ei olisi mitään "laatua". Jollekin muulle taas tehot on se "juttu". Mutta silloin puhutaan hinnan ja tehon, ei hinnan ja laadun suhteesta.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Bandit 1250 musta naku on hieno.. siinä olisi kymppitonnilla kyllä pyörää ja vääntöä kivasti.
<p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
Ehdottomasti Triumph Rocket, muut on ihan helistimiä
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa siksi Kawasaki 1400 gtr
4v takuuta ja hinta näyttää säilyvän varsin hyvin.![]()
80-90-lukujen monet pyörät. toki z1 kawa 1972 ja möhkö z1300 vuodelta 1979 olisivat sijoituksia, laadusta ei tiedä sanoa, mutta hinta on kohallaan, heehhiö.
er-5, gs500, cb500, siis nämä kaksmukiset ovat halpoja ja toimivia.
zx10, zzr1100, alkaa olla hinta ja laatu kohallaan.
em. bandit1250 on samoin uusista edukas.
ateena ja wekkuli sanoivat sen kans. eri kanteilta, mutta näinkin se on.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Sijoittajana en sijoittaisi moottoripyörään ollenkaan. Ei kasva korkoa, ei tuota osinkoa, jälleenmyyntiarvo vain laskee. Pelkkää turskaa, hyh!
Kait iso bandiitti olis semmonen "järkipyörä" niin 1200 ku 1250:nenki, ite ostaisin sellassen jos olis varaa![]()
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Sinä minkä tohdit ostaa ;)
F = dp / dt
Kyllä mielestäni V-Strom 1000 löytyy vielä 2009 mallina *ainakin EE-Speedin hinnastosta! (liekkö virhe?)
1400 GSX on *ainakin toistaiseksi jäänyt pois "uusien" pyörien luettelosta, mutta järkihintaan jopa käytettynä hyvä hankinta.....?
Mutta kuten aikaisemmin moni on jo todennut....hinta/laatu suhde on kyllä paljon "katsojan silmissä"...toinen tykkää tyttärestä toinen äidistä....joku molemmista!...kuten kauneuskin on paljon katsojan silmistä kiinni !( esim. Busa)
Juu, ite ehdotin tuolla aikasemmin isoa Bandittia, mutta kai se oma on kumminkin se paras...
Tonnifasu ei ollut halvin luokastaan, mutta siinä on ominaisuudet kohdallaan itselleni...pystynaku, jossa tehot ei lopu kesken ylärekisterissä, ja hyvä kakspäälläkin. Kate suojaa yllättävän hyvin, 130-140 on sopiva matkavauhti, jolloin voi olla täysin rentona. Paljos vastaava nopeus on kyykyissä, 200?
Huomasin muuten viime kesänä, kun ajettiin lomareissulla yhden kyykkypariskunnan perässä joitain satoja kilsoja, että niiden piti vähän väliä ajaa yhdellä kädellä, toinen käsi lanteella. Ottaako se tosiaan niin voimille? Kun ei ole itselläni vielä kyykyistä kokemusta.
GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
Tylsistymisen merkki *(S.Haltia @ Tammi. 18 2009,01:17) kirjoitti
![]()
Ja itse asiaan: 1250 Bandit on uusista ehken paras hinta-laatusuhteeltaan.
The Real Thing ?