Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Kesän aikana ketjut otti pintaansa hieman väriä, eli pieniä ruostetäpliä sinne tänne.

    Onko jotain muuta tapaa saada nuo irtoamaan ketjuista kuin ostaa uudet?

    Sitten toinen: ketjut putsasin ja sitten öljysin, mutta ilmeisesti ei tarpeeksi tullut öljyttyä. Miten jatkossa vältyn ruostetäplien kertymiseltä ketjuihin? Pitäisikö sitä oljyä lotrata joka puolelle ketjua? Miten porukat tuolloin saa sen ketjun pysymään puhtaana ilman öljytahnaa / muuta moskaa ketjun pinnassa?
  2. #2
    Moottori- ja vaihdelaatikkoöljyä tulee käytettyä. Miinuksena moottoriöljyssä että pyörää saa pestä useammin, mutta "heittää" kyllä liankin pois.
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
  3. #3
    Tarpeeksi notkeaa öljyä, esim vaihteistoöljyä niin kyllä sitä aina vähän roiskuu ympäri ketjua. Ei ole ollut ruosteongelmia. Ja jos ne nyt eivät täysin lahonneet ole ja muutenkin tuoreet ketjut niin öljyä reilusti pintaan niin kyllä se pintaruoste irtoaa ajaessa
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  4. #4
    Öljyät vaan kettingit kunnolla joka puolelta, siis oikealla öljyllä eikä millään "hokkus pokkus" sprayllä, ja hupsista, keväällä ei sitten enää olekkaan ruosteessa eka ajon jälkeen.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  5. #5
    Suhteellisen tuoreet ketjut on ja pinnassa se ruoste tosiaan näyttäisi olevan. Ei ihan kynnellä rapsuttamalla irti lähtenyt hyvin kuitenkaan. Moottoriöljyä olen käyttänyt rasvaamiseen toistaiseksi.

    Täytyy kokeilla tuota reilua öljypinnoitetta sitten kun ajokausi taas alkaa. Kiitoksia vinkeistä.
  6. #6
    Aina tuota ruostetta tahtoo tulla jos pyörä seisoo sateessa. Välillä pesen moottoriöljyllä vaikka tiskiharjaa käyttäen. Sitten antaa seisoa jonkin aikaa jotta öljyt valuu ketjujen alapintaan ja pyyhkii enimmät rätillä pois, ja vähän myöhemmin taas paksummat rasvat voiteluksi.
  7. #7
    Ulkopuolinen ruoste ei haittaa sillä ketjuthan käytetään sisältä ulos päin.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  8. #8
    Enpä itse jaksa olla huolissani noista ruoste tipoista. Öljyä ja kovaa ajoa sillä ne lähtee ja pysyy pois tasan niin kauan kuin tulee uutta.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  9. #9
    Lainaa (Maly @ Tammi. 08 2009,12:58) kirjoitti
    Kesän aikana ketjut otti pintaansa hieman väriä, eli pieniä ruostetäpliä sinne tänne.

    Onko jotain muuta tapaa saada nuo irtoamaan ketjuista kuin ostaa uudet?

    Sitten toinen: ketjut putsasin ja sitten öljysin, mutta ilmeisesti ei tarpeeksi tullut öljyttyä. Miten jatkossa vältyn ruostetäplien kertymiseltä ketjuihin? Pitäisikö sitä oljyä lotrata joka puolelle ketjua? Miten porukat tuolloin saa sen ketjun pysymään puhtaana ilman öljytahnaa / muuta moskaa ketjun pinnassa?
    No niin, perusvirhe. Ketjut pitää putsata ensin kunnolla, öljytä ja säilyttää sitten riittävän kuivissa sisätiloissa. Niitä ei kannata viedä mihinkään ulkotiloihin.

    Nimimerkki kardaaniveto.
  10.  
  11. #10
    Lainaa (hidas57 @ Tammi. 08 2009,13:49) kirjoitti
    No niin, perusvirhe. Ketjut pitää putsata ensin kunnolla, öljytä ja säilyttää sitten riittävän kuivissa sisätiloissa. Niitä ei kannata viedä mihinkään ulkotiloihin.

    Nimimerkki kardaaniveto.
    Kuivat tilat ovat hieman haasteelliset kerrostaloasujalle, jolla ei ole kuin noita katottomia autopaikkoja... Muutenkin viime kesänä tuntui satavan enemmän kuin aurinko paistavan, niin senkin edestä hankalampaa!

    Sitten kun on tarpeeksi ylimääräistä rahaa kardaanivetoiseen, vaihdan siihen. Sillä välin kärsitään ja lotrataan, täältä saaduin neuvoin ja hyvän tuen avulla.