mitä mielikuvia?(Yamaha1 @ Tammi. 11 2009,04:18) kirjoitti
no et tarkoittanutkaan sitä vaan ajatuksia?
ihan yhtä sekavaa kuin koko alkuperäinen kysymys
sovitaanko, että pääasia on, että viihtyy![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Juu... Elämä on, niinku joku virma mainostelee...(SamiN @ Tammi. 11 2009,05:18) kirjoitti
Meinaan siis vaan, että jokaisella meillä on asioista omat mielikuvamme... mielikuvista muodostuu ajatuksia, mielipiteitä ja sitten lopulta vääntöä milloin mistäkin. Kuten vaikkapa tästäkin asiasta...
Jos mä olen sitä mieltä, että nopeuden / tehon tavoittelu kuuluu nuoruuden kypsymättömyyteen... Niin mitäs sitten? Ei vaikuta mihinkään tai keneenkään... toivottavastiVai onko joku jossain niin "lapanen" että elää toisten mielipiteistä?
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Kerrankin joku esitti oikean pointin. Kyllähän kusiaisessa tehot piisaa, mutta ku väännöstä ei oo tietookaa... Siksi minullakin on ysisatku ja tonnista havittelen, jotta vääntökäyrä näyttäisi alhaalla vielä paremmalta(Köpi @ Tammi. 09 2009,07:58) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ja turbollahan saadaan sitten helposti tuplattua molemmat, niin pahin tehonnälkä menee hetkeksi ohi.(sky @ Tammi. 11 2009,11:27) kirjoitti
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Iloinen asia että riittää mielikuvitusta ihan omiin mielipiteisiin. *(Yamaha1 @ Tammi. 11 2009,05:32) kirjoitti
Vielä kun hoksaat että ne ei välttämättä olekkaan ehdottomia totuuksia, niin niiden kans on paljon hauskeempaa/helpompaa elää ihan oikeassakin elämässä. Ainakin jos oikeassa elämässäkin tykkäät heti tuohon malliin vastata kun joku kertoo vaikka vaihtaneensa tehoputkiston, niin kuvittelisin olevan aika yksinäistä esimerkiksi kokoontumisajoissa.
(Yamaha1 Tammi. 10 2009 @ 04:58) kirjoitti
Supermoto
Positiivista tässä on se että keväällä tuntuu taas vähän aikaa siltä että tehot on kasvaneet omassa pyörässä talven aikana. Taitaa olla joka keväinen huomio, toisilla on jopa joskus kasvanut ihan oikeastikin![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jaa, väitinkö jossain että puhun ehdottomia totuuksia? Mielestäni olen koko ajan jauhanut omista mielikuvistani ja omista ajatuksistani... On se kumma kun luetun ymmärtäminen tuntuu aina sumenevan suorassa suhteessa siihen miten paljon herneitä vedetään sinne "nostraaliin".(jaulis @ Tammi. 11 2009,11:55) kirjoitti
Ja KIITOS mulla on todella hauskaa omien pikku mielipiteideni kanssa jatkossakin. Ja juurihan minäkin ostin sliparin omaan rassiini, vain ääni & ulkonäkö seikkoihin vedoten... Se vasta on naurettavaa pelleilyä, omastakin mielestäni... Mutta mitä sitten? Jos ei itelleen osaa nauraa niin huonosti menee!
Jatkakaa...![]()
No onhan niitä... Elävästi muistan kuinka piikki-ikäisenä törmäsin tällaiseen ylitehokkaaseen mopottimeen, ZZR 1100 joka oli viilattu vimpan päälle ja sillä kun meinasin käydä ajamassa lenkin korttelin ympärillä niin sehän meinas karata käsistä. 10m ja siihen jäi koeajo - tosin mopo jäi pystyyn mutta silti...(Mopoko @ Tammi. 11 2009,01:17) kirjoitti
Ja onhan noita nähty useasti muitakin, joille pelissä vaan on liikaa tehoa, sori nyt vaan, mutta uusiomotoristeja yleensä. "Sillon mä vedin sillä puolikkaalla cb:lla ja kylän mammat..." se seuraavaksi lähteekin se ylitehoinen ER-5 käpälästä...
Ja kyllä mäkin vähän aikaa saattaisin epäröidä lähteä kääntämään sellaisen nitro-topfuelalkohol(mitä niitä nyt onkaan)mörkö-hoodeen kahvaa...
...tai no hoodeen nyt yleensäkkin mutta tarkoitin nyt lähinnä niitä kiihdyttelymopoja...
Nootta näin...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Minä olen taas ajatellut tehon vähentämistä.Meinaan olen katellut Sliparia zx10r,ään.Kun siinä nuo äänet ei ole sellaiset,miten sen nyt sanoisi,"miehekkäät".Eikös se ole vanha sääntö kun virität niin tehot tippuu.Meikäläiselle kyllä nuo tehot riittää ihan hyvin,kun ne vielä saisi tiehen kunnolla välitettyä.Jos olisi vielä enemmän,no en tiedä onhan se mukava nakkarilla kehuu. *,mutta kunnia niille jotka haluaa lisää,vois sen rahan huonomminkin sijoittaa,esim,anoppiin!
![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Eiks alle tonniset oo "tyttöpyöriä" niinkuin joku pitkänlinjan aktiivifoorumilainen joskus legendaarisen lauseen kirjoitti(*cebarimimmi* @ Tammi. 11 2009,01:37) kirjoitti
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Onhan se 10r:kin alle tonninen(Athene @ Tammi. 13 2009,14:50) kirjoitti
samoin blade, r1, ja kiksu.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Noh, koettakaa kuitenkin muistaa että aika moni wanhuksella tai muulla "vajaatehoisella" ajava ei kuitenkaan kadehdi pätkääkään kyykkypyöräileviä kollegojaan, vaikka se onkin varmasti järkytys heille.
Jokaisessa prätkässä on kuitenkin tehoa enemmän kuin fillarissa, ja sellasellakin oli vauhdin hurma ja adrenaliinihumala totaalista kun nöösinä vedin jarruttomalla jopolla vaaranrinnettä alas..
P.S. Ja jopollakin onnas powerwheelie...vai pitiköhän sittekin kiskasta?
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Olen monasti tuuminut sitä että moni ihminenhän punnitsee muita oman mittapuunsa mukaan. Eli pitää omaa motivaatiotaan erinäköisiin asioihin normina.
Tästä seuraa että jos Pasanen-X on nuorena ostellut sen hetken kovimpia sportteja ja vaihtanut niitä vuosittain, pelkästään tehdäkseen vaikutuksen toisiin Pasasiin ja vosuihin voi tämä ihan tosissaan uskoakkin että on kypsymisen merkki luopua nopeista peleistä.
Tekniikan kehittely menestyksekkäästi voi olla sinällään älyllisesti hyvin tyydyttävää sekin.
Tavallaan looginen kehityskaari oli minusta se että mopolla piti päästä satasta, piikillä kahta ja isolla pyörällä kolmea (joka ei nykyään ole enää mitään kun valmiita pelejä saa kaupasta, sen kun hakee.)
Neljä taitaa jäädä näkemättä tai sitten pitää olla aika tiheää ilmaa painekotelossa ja melko asialle omistettu pyörä ;)
Pääasiahan on että harrastaessa viihtyy.
Jos viihtyy velton työntötankokompressorin tai kardaanilussun sarvissa niin hyvä niin - kunhan antaa kaikkien kukkien kukkia.
[Voihan nekin vaihtaa joka vuosi eri väriseen jos sillä vaikka saisi naapurin edelleen kateelliseksi.]
Samalla tavalla pidän puistattavana ajatusta siitä että vanhentuessaan ihminen alkaisi, tai tämän pitäisi alkaa, automaattisesti pitämään vaikkapa suomalaisesta iskelmästä:
Alkeellisten taustojen ja mauttomia latteuksia toistelevien sanoitusten läpitunkema tuuba oli minusta p*skaa teininä ja se on minusta p*skaa edelleenkin.
Jos ko. mokellusta vertaa vaikkapa Eppujen tai Juice Leskisen laulurunouden verbaaliseen nerokkuuteen ei voi kuin puistella päätään.
Mutta en esitä etteivätkö ihmiset jotka esimerkiksi haluavat veivata suomalaista laahaustanssia ja vongata vierasta p*nskiä lapin hiihtokeskuksissa - firman luottokortilla ryypiskelyn lomassa - olisi oikeutettuja mielipiteeseensä em. musiikkilajin suurista meriiteistä ;)
Mutta tiivistetysti jos todella nauttii niistä vedoista ja löylyn hallitsemisesta eikä huoltiksella kahvilla notkuvien tyyppien kateudesta niin mihin se huvi siitä katoaisi tukan harvetessa jne. ?
Olen ollut radalla ajamassa jampan kanssa joka sanoi olleensa ensimmäisissä Imatranajoissa rivissä mukana.
Harmaapää manaili entisöidyn Hondansa kaasariongelmaa:
"kävishän se jos tulis mutkasta isolla vaihteella *- mutta eihän se silloin lähde mihinkään!"
Luulen että +70 vuotiasta tyyppiä ei paljon gasis respectit kiinnosta.
Tarkoitus oli kuulemma antaa radalla peleille säälitä leipää niin kauan kuin se on hauskaa.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
ei tehoa kovin usein liikaa ole.(Repa @ Tammi. 09 2009,16:41) kirjoitti
ei tuolla turboruuvvilla mitään tee,pari kk se oli ahdistamassa menoa. sen jälkeen on ollu kokonaan auki.
gsx1300rt
Ja mitä vikaa lapsellisuudessakaan on? Jos mulle joku joskus tokaisee et "oletpa lapsellinen", niin en mä sitä ota mitenkään loukkaavana... Totta hemmetissä olen, haluan olla ja tulen aina oleemaankin. *
Perkule kyllä elämästä on hupi kaukana jos pitää aina totistella ja olla niin hemmetin järkevää ja viisasta. Eli jos jotain lapsettaa valoissa sen kuuluisan Volvokuskin rinnalla, niin siitä vaan. Tai jos mä olen niin jeesuksen pinnallinen että varustelen pyörääni pelkän ulkonäön takia tai äänien takia... Niin sitten mä teen justiin niin, ja PISTE.
Minkähän ihmeen takia ihmiset ylipäätään ottaa nokkiinsa toisten kommenteista, tai mielipiteistä? Tai miksi se on niin vaikeaa myöntää jos lapsettaa, tai muuten vaan tulee tehtyä jotain älyvapaata? Kaiken kaikkiaan mietitään ihan liikaa sitä, mitä muut on mieltä mistäkin. Kun eihän sillä lopulta ole hevon v*tun merkitystä mitä joku susta ajattelee... *
Kaikki motoristithan voi samantien lokeroida lapsellisiksi, ja hyvä niin... sillä se on ominaisuus jonka avulla ihminen osaa nauttia elämästään täysillä.
ilmeisesti meinasti että teuwo on lapsellinen kun haluu ajaa neljääsataa? tollasille nopeuksille on nuo lentokentät ja sinne tuloslistan kärkipäähän toivotaankin uusia mopoja. ja tuo neljänsadan raja lähenee, jokohan tänä vuonna se rikkoutuu..(jaulis @ Tammi. 14 2009,22:40) kirjoitti
gsx1300rt
En tiedä tehosta mutta isompi/parempi vääntö auttaa pahimpaan tuskaan, näin ainakin itellä
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
(Yamaha1 @ Tammi. 14 2009,23:15) kirjoitti
Kyllä se viimeistään kesällä löysää, vaikka näin talvella hieman kireällä olisikin.
Siihen asti vaikka tuosta... http://www.youtube.com/watch?v=lyl5DlrsU90
Supermoto
Tehonälkä & järki menee melkeinpä käsikädessä...![]()
This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
KTM SM 690 2007
Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
X: Suzuki Hayabusa 2003
X: Kawasaki Z750 2007
Tehonnälkä loppuu vasta siinä vaiheessa, kun tehoa on niin paljon että sitä ei voi missään olosuhteissa ulosmitata..
Jaa, no dynossahan sen voi mitata senkin jälkeen..
Varmaan ei lopu koskaan..![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
yhden kesän vasta ajanut zx6r:llä .. vääntöä haluaisin reilusti lisää, mutten painoa.
perkule ku tuo teho vaan tahtoo useinmiten olla niin kallista!
ei köyhällä oo varaa
siksi ajan millä ajan![]()
KawasakiVn1600
HondaVtr1000
SuzukiVz800
Aprilia650 *2
KawaKlx250
YamahaXJR1200
KawaZ750 *2
KawaVN800
ApriliaSL1000
HondaVFR750
HondaVF1100C
KawasakiZZR1100
SuzukiDr800
SuzukiGSX1300
HondaCBR1000 *2
KawasakiGPZ750
SuzukiGSX750
HondaMTX125
Jep, kysymys voimasta on ajan- ja omakohtainen juurikin *tänään kun nimittäin kävin lunastamassa uuden takanakin.. syy ja seuraus on juurikin tuo sama... eli sutii myös vitosella. Naurettava ajatus, että voimaa olis koskaan liikaa...(NoFuel @ Tammi. 09 2009,09:55) kirjoitti
BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
BMW 1200 GT
HONDA PAN EUROPA
HONDA 1100XX
YAMAHA 900 DIVERSION
Täysin kuvitteellinen tilanne;Omistat sata heppaisen huippuseksikkään minkävaan pyörän,mutta niin omistaa rivari naapurisikin Ossi(nimi muutettu).No.
Naisen kaipuu on suunnaton,kylän nami Yksinhuoltaja Äiti on luvannut lovea vain, ja ainoastaan kylän tehoikaimman kaksipyöräisen omistajalle,harminpaikka, sillä Ossilla on samanlainen
kiihkeä kulkine,kuin itselläsi.
Kyseiseen tilanteeseen tuo yllätäen avun Haltija, joka taikasauvan heilautuksella lupaa hevosvoimia kymmenen lisää laiskahkoon hepoosi.Taikasauva kipinoi ja pyöräsi on kymmenen pollea vahvempi,lämpö laskeutuu nivusiin ja voiton varmuus päähän,syli on varma.Mitä perkelettä ,Ossin tontin edessä kipunoi myös,sielläkin haltija..Kilpalaulanta alkaa..koska riitää hevot?..jomotaa jo..
voi olla -92 hondasta vaikea kaivaa irti sellaisia?(jyk4 @ Tammi. 07 2009,13:23) kirjoitti
Moision Mopoilija
Kawasaki Z750 -09
Kawasaki ZX-6R -05
Radalla, high sideriin. Solisluu tai joku muu poikki. Silloin tehonälkä hetkeksi tyydytetty
jouni
Ei taida loppua *![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.