Live rates at 2009.01.09 07:48:04 UTC(hidas57 @ Tammi. 09 2009,09:43) kirjoitti
1.00 GBP = 1.11456 EUR
Kyllä tuo aika alhaalla on.
...
Tuota, eikös se mene niin, että jos eurolla saa enemmän puntia, niin silloin punta on alhaalla? Se tilanne meni jo.(Tenere-Heikki @ Tammi. 09 2009,09:49) kirjoitti
http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi....jsp?curid=GBP
Euron arvo puntaan nähden on laskenut, eli punnan arvo noussut?
Kannattaa katsoa punta vs. euro -suhdetta pitemmältä aikaväliltä: Kahden vuoden käppyrä. Itselläni sen verran pienet kuviot, ettei muutaman prosentin kymmenyksen heitto vielä pistä jäihin UK-ostoksia.(hidas57 @ Tammi. 09 2009,10:13) kirjoitti
...
Oukei. Ei varmaan jäihin kannata laittaa, jos hinta on hyvä.(Tenere-Heikki @ Tammi. 09 2009,10:25) kirjoitti
Sama tarina. Ihmettelin aikanaan mikä merkitys on visiirin helpolla irrottamisella ja miksi sitä arvostetaan. Ennen on ollut Arain, AGV:n ja Nolanin pottia. Eipä niistä tarvinnut visiiriä irrotella kuin pari kertaa kaudessa ellei itse räkinyt sitä kuralle sisäpuolelta. Raid II:n visiirin joutuu putsaamaan joka vesisateen jälkeen myös sisäpuolelta. Millään säädöllä ei ole saanut estettyä veden valumista visiirin sisäpuolelle. Oppiihan siinä kiittämään, että visiiri on helppo irrottaa. Sitten nuo vinkumiset ja muut sekä surkea huurteenpoistolukitus ja onneton D-renkaan ylijäämäremmin lukitus. Ei paljon jaksa arvostaa helppoa irrotusmekanismia, kun samaan aikaan perusasiat ei toimi. Millään säädöllä ei ole visiiristä saanut toimivaa. Typerää touhua ajella ruuvimeisseli taskussa ja pysähtyä kymmenen kilometrin välein kokeilemaan visiirille uutta säätöä.(kane80 @ Tammi. 09 2009,08:23) kirjoitti
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
En osaa sanoa onko oma nuppini mallia hydrogefalus vai H.R. Giger mutta talosta löytyy sekä Shoei Raid- että Arai Chaser -kypärät ja molemmat istuvat päähän ihan hienosti. Molemmat ovat aimo kelpoja vehkeitä, lähes yksinomaan Chaseria olen kuitenkin käyttänyt itse. Löytyy hyvät tuuletusräppänät ja visiiristä Pinlock-kiinnikkeet. Pystyy hyvin käyttämään lasisilmien/aurinkolasien kanssa.
Chaserin suurin puute on mielestäni äänekkyys. Olen kuullut samansuuntaista kommenttia muistakin Arain kypäröistä. Pitäisi joskus kokeilla vähän eri mallisilla poskipaloilla, josko hiljenisi. Arain visiirin kiinnitys on myös aivan sketsi Shoein lapsellisen helppoon systeemiin verrattuna. Vähän liikaa pitää mielestäni runnoa ja käyttää voimaa että visiirin ja sivupodit saa irti/paikalleen, eikä tarkalleen oikeaa asentoa asennusvaiheessa voi todeta kuin kokeilemalla, toisin kuin Shoeissa jossa ei noita sivupalikoita edes ole.
Muoks: Jahas tuosta visiirin irrotuksesta jo puheltiinkin. Eipä sitä tosiaan kovin usein tarvi edes tehdä jos visiiri toimii kuten pitääkin.
Kannattaa käydä vilkaisemassa myös uusi BMW Sporthelmet ennen kuin menee perinteistä Arai/Shoei-tunnelia. All Right näkyy niitä ainakin kauppaavan. On laatukypärä ilman turhia kilkuttimia ja yksi hiljaisimmista mitä rahalla saa, ei erityisen halpa mutta halvempi kuin Arain ja Shoein vähänkään paremmat mallit (300 - 400 ekee vissiin). Mukavuus on mun nuppia vasten mennyt ehkä hieman takapakkia verrattuna edeltävään SportIntegraliin, en tiedä onko kyse tottumuksesta omaan vai jostakin muusta.
1000
Mainostavat Sharkin kypärissä samaa, ainakin RSR-2.(Köpi @ Tammi. 09 2009,08:00) kirjoitti
Tuossa Sharkissa on muuten huomionarvoinen juttu, jostain syystä kuorikoko muuttuu isommaksi jo L-koossa. Tuo taas vaikuttaa ulkonäköön, sillä en ole tuon isompaa pottaa nähnyt missään kaupassa saatika kellään ajossa! Siis tuo on aivan mahdottoman kokoinen verrattuna muihin kypäriin.
Sai(Timberline @ Tammi. 08 2009,18:39) kirjoitti
En enää löydä sivua, mutta viimeksi kun katsoin niin oli enää M-kokoa jäljellä.
Sharkilla on mielestäni erinomainen tuo visiirin kiinnitys. Ei vihellä ja on nopea irrottaa. Siinä väännetään varmistussalpa semmoiseen uraan ja painetaan nappulaa, ei ole vaikeaa, joskin tarvitsi ohjeet ettei kiimoissaan mene rikkomaan sitä. Kireyden säätämiseen tarvitseen kuusiokoloavaimen. Kypärän muodosta johtuen jo ilmavirran luulisi painavan visiirin tiiviiksi tiivistettään vasten.(NOx @ Tammi. 09 2009,11:07) kirjoitti
Tarkemmin ajatellen tuon aurinkovisiirin koen ylimääräiseksi noissa Schubertheissa, koska en ole kyllä aurinkolaseja kaivannut kertaakaan tuolla Sharkin kirkkaalla visiirillä.
Mitä ihmettä??(killa @ Tammi. 09 2009,14:04) kirjoitti
Visiiri Araissa vaihtuu näinhttp://www.youtube.com/watch?v=2YTHFTwwark
Hånda CBR954 & KTM 300 EXC
Jos Arain visiirinvaihtosysteemissä ei ole mitään ongelmaa, niin miksi asia nousee jatkuvasti esille ja siitä tehdään jopa opetusvideoita, mutta vaikkapa BMW:n tai Shoein visiirinvaihdosta ei? Ongelmahan Arain systeemissä ei ole homman vaikeus, vaan muita systeemejä korkeampi oppimiskynnys. Mitä sillä on saavuttu verrattuna itsensä täysin selittäviin systeemeihin?
1000
Jos kyllästyn visiirin pesemiseen, otan hyllystä Raid II:n vierestä päähän Nolanin nollaykkösen
Mistähän ihmiset tietävät kallonsa muodon? Itse on ole oikestaan ajatellun asiaa, vaan ostanut sen edullisen potan, joka sopii parhaiten ja muut käyttöominaisuudet ovat hyvät. Onkohan minulla pallo, neliö vai puikula, kas siinä nyt miettimistä - täytyypä alkaa tarkkailla muiden kanssakulkijoiden kalloja vertailumielessä. Onkohan joku EU-standardi olemassa?
Raid II:n visiiriä en itse ole saanut vuotamaan millään. Ja se aukeaa ja menee takaisin paikalleen noin 6 sekunnissa, siis yhteensä laskettuna. Hienosäätö on kuitenkin vähän konstikas.
Pinlockin kanssa Raid II on kohtuullisen huurrevähäinen, mutta jos tukkii kaula-aukon kokonaan, loppuu ilmanvaihto mallissa valitettavasti kesken.
Raid II:n tupladeen loppujämän kiinnitys on liian piperretty, mutta aika hyvin siihenkin tottuu. Ainut minusta selvä mallin puute on sisäosien vähäinen irrotettavuus.
-hh-
Ps. Tuo jonkun linkittämä Arain opetusvideo on muuten jostakin syystä hävinnyt Youtubesta... mikä lie...
edit: tuubi: nyt se siellä taas näkyykin...
Ehkä sillä on saavutettu se, että Arain visiiri napsahtaa juuri kohilleen aina. Laitto siis monimutkainen, mutta ei tarvitse säätää. Jos tarvitsee säätää, kehottavat viemään huoltoon. Kumpi nyt sitten on parempi? Omasta mielestäni Arain visiirin vaihdon oppi muutamalla harjoituksella, mutta ei siitä ikinä yhtä helppoa tullut kuin esim. Shoein.(Hannula @ Tammi. 10 2009,13:09) kirjoitti
Toisaalta ikinä visiirin irroituksen jälkeen ei tarvinnut säätää mitään ja ylipäätään koko visiirisysteemin toimivuus oli käytössä huomaamatonta. Siis toimii kuten pitääkin. Raid II:n kanssa nimenomaan visiiri pilaa muuten hyvän kokonaisuuden. Tuuletusasento on hankala löytää (paukkuu yli tai ali, jos yrittää siihen saada), kireyttä joutuu vekslaamaan ja asentoa säätämään kerta toisensa jälkeen. Visiirilukon kanssa on sentään oppinut elämään. Lisäharmina se, että jotenkin tuo kirkas ja tummennettu visiiri vaativat aivan eri säädöt. Araissa oli aivan sama minkä visiirin iski kiinni, aina sopi ilman säätöä.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Ilmeisesti et kuitenkaan ole mitään poppakonsteja harrastanut?(harmaahukka @ Tammi. 10 2009,13:38) kirjoitti
Itse ajelen kyykyllä ja vesi tulee sisään esim. kaupunkiajossa tai muuten hitaassa etenemisessä. Varsinkin visiirin ollessa siinä alimmassa tuuletusasennossa. Valuu yläreunasta sisään. Pieni rako siellä tietysti on, kun ei ole visiirikään kokonaan kiinni. Rako on myös silloin kun visiiri on kiinni. Ellei jätä vähän väljää, visiiri kantaa yläreunasta eikä mene kunnolla kiinni ja hurisee & tärisee.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Ai niin. Tuppaa joskus unohtumaan nuo erot: itse ajan kompromissina jalkapohjat maata kohti, ei siis eteen eikä taakse. Tosin yleensä pää kuitenkin pidetään suht pystyssä luullakseni kaikissa genreissä(NOx @ Tammi. 10 2009,18:33) kirjoitti
Nyt on lempiruukku ollut jo niin kauan kaapissa, ettei näin vanha muista joka nippeliä. Sen nyt kuitenkin muistan, että omassani nyt toinen visiiri menossa ja kyllä huulet menevät aina tiiviisti kiinni joka puolelta.
Mutta tuopa on tosiaan totta, että ruuhkamatelu visiiri raollaan saa veden tippumaan nenän päähän rankkasateella. Ja siinäkin olet oikeasa, että visiirin tuuletusasento on aivan liian karkea - tuhannet kerrat hienosäätänyt sitä hankalasti juuri siihen pykälien väliin, missä useimmin paras asento olisi.
Lisäksi Raid II:ssa, monen muun kypärän tapaan, on mielestäni se inha yksityiskohta, että visiirin "korva" on liian pieni ja sen vääntävä vipuvoima liian suuri. Aika usein tuleekin paukautettua vaan ylhäältä koko kädellä naamari eteen.
Ja jos tää ketju jatkuu vielä pitkään, niin huomaan kohta ajavani aivan p**kalla potalla![]()
-hh-
PS. Kaikesta pikujutuista tässä viittiikin rutista. Ei sitä aikoinaan mitään kypäriä pidetty eikä vaadittu, ja (melko) lujaa päästiin
edit: nyt muuten huomasin vasta, että topicissa oli alun perin XR100 vertailussa, sori
tuolla olis ainakin joku väri!(Timberline @ Tammi. 08 2009,18:39) kirjoitti
[URL=http://www.mandp.co.uk/clearance/productinfo/231031
XR-1000:n visiiriin säätöä. mitäs se sellainen on? JA jos Arain visiirin vaihto helppo, onko käyttäjien ÄÖ:ssä jotain vikaa...![]()
Civis Pacum, Para bellum
Eikös se ennen ollut niin, että ilman kypärää sai ajaa ihan vapaasti, mutta jos kuminen lokasuoja ei yltänyt takarenkaan puoleenväliin, sakot tuli.(harmaahukka @ Tammi. 10 2009,19:10) kirjoitti
GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
Saattoi hyvinkin olla. Kyllähän ne multakin vei kilvet vähän väliä. Syynä tosin yleensä gyyn korville käynyt melutaso(S.Haltia @ Tammi. 11 2009,00:26) kirjoitti
-hh-
[QUOTE= (inkkari @ Tammi. 10 2009,19:49)]tuolla olis ainakin joku väri!(Timberline @ Tammi. 08 2009,18:39) kirjoitti
[URL=http://www.mandp.co.uk/clearance/productinfo/231031[/QUOTE]
sehän maksaa 199 punta + postit eli tulee varmaan olemaan jossain 300 eskon paikkeil
hornet vm 04
cbr vm 00
ninja 6r vm 04
ninja 6r vm 06
vtr vm 05
hayabusa vm 05
hayabusa 08 yoshimura full system!!
faster faster i am speed disaster<<<<<<<
[QUOTE= (rivaldo @ Tammi. 19 2009,14:33)]Tommonen shoei piti tilata, saa nähä millon tulee jos tulee *(inkkari @ Tammi. 10 2009,19:49) kirjoitti
Hintaa jäi 199.9+22.5puntaa(laiva) eli yht tällä kurssilla 240€
Toivot. pottia vielä o hyllyssä.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
btw. tuollakin on alle 200puntaa xr-1000
http://www.helmetcity.co.uk/Shoei-He...00_B22TWJ.aspx
ja x-spirittiä alle 300puntaa
http://www.helmetcity.co.uk/X-Spirit...rs_B22UAS.aspx
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Arai Condor piti vaihtua ennen kesää Chaseriin,mutta nyt alkoi kiinnostaa myös Bmw:n Sporthelmet.Tarvii mennä testailee kun *
ajokausi alkaa lähentyä.
Niijoo, päädyin sitten Chaseriin. Kerran sitä tarvitsi päähän sovittaa ja muut tuli sen jälkeen kaukaa perästä. Schuberth sopi myös hyvin, mutta ei ollut yhtä napakka Arain kanssa ja vertaillessa Schuberth tuntui jotenkin muoviselta. Ihan kuin lasten kypärä kun laittoi Arain kanssa puntariin
Säästin jotain pari saturaista tilaamalla, ja samalla sain värin jota ei vielä Suomessa ole tullut vastaan. Pyysivät messuilla muuten iridium-visiireistä 100€![]()
Tulipahan *messuilla kokeiltua eri kypäriä Schuberth,Shoei ja Agv mallit eivät sopineet alkuunkaan.Sitten kokeilin X-Lite ja Arain malleja jotka istuivat melko hyvin,mutta Marushinin kypärä oli ehdottamasti paras *omassa päässä ja kevein.
yks kauppavinkki
http://racevisors.co.uk/
hyvää: lisävisiiri kaupan päälle yli 99 punnan kypärissä
huonoa: lähetyskustannus 35 puntaa (tosin tuo lisävisiiri nollaa sen?)
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tuosta BMW:n ja Schuberthin "samanlaisuudesta" tuli havaittua messuilla ja kotisohvalla sen verran, että BMW:n integraalien kuori on huomattavasti jäykempi kuin Schuberthin, joka on aikamoinen löllö kun kypärää puristaa kasaan leukaperien kohdalta. Koskee Schuberthin avattavia ja integraaleja. Tuntuu, että voimakkaammin puristettaessa saisi nyrkit osumaan yhteen. Tiedä sitten, onko tällä sen kummempaa tosielämän merkitystä, mutta vahvistaa ainakin sen, että ei nuo kaksi merkkiä todellakaan samaa tavaraa ole.
1000
Vertaileppa kypärien painoja hiukan, auttaa päätöksen tekemisessä myös varmasti.
Kevyt turvallisempi kuin painavampi ;)
This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
KTM SM 690 2007
Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
X: Suzuki Hayabusa 2003
X: Kawasaki Z750 2007
mitä lie täs taas keskusteltu, mutta en edelleenkään lakkaa ihmettelemästä sitä et jos joku ostaa kypärän jonku grafiikan takia tai et jonku kypärän pitäs olla teknisesti toista parempi.
on sitte aivan sama kuinka näyttävä se potta on tai kuinka "hyvä" jos se ei sovi päähän.
ja mitä tuohon s ykkösen hiljaisuuteen..tupot korviin tarvii kuiteski.
kokeile omaan päähän ja osta se mikä hyvältä tuntuu.
jos käyttää meinaat.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-