Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 72:sta
  1. #31
    Lainaa (hidas57 @ Tammi. 09 2009,09:43) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Tammi. 05 2009,21:25) kirjoitti
    Nyt kun punta on alhaalla, niin tekisi mieli tilata uusi kypärä.
    Ei taida punta enää olla alhaalla.
    Live rates at 2009.01.09 07:48:04 UTC
    1.00 GBP = 1.11456 EUR

    Kyllä tuo aika alhaalla on.
    ...
  2. #32
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Tammi. 09 2009,09:49) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Tammi. 09 2009,09:43) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Tammi. 05 2009,21:25) kirjoitti
    Nyt kun punta on alhaalla, niin tekisi mieli tilata uusi kypärä.
    Ei taida punta enää olla alhaalla.
    Live rates at 2009.01.09 07:48:04 UTC *
    1.00 GBP = 1.11456 EUR

    Kyllä tuo aika alhaalla on.
    Tuota, eikös se mene niin, että jos eurolla saa enemmän puntia, niin silloin punta on alhaalla? Se tilanne meni jo.

    http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi....jsp?curid=GBP

    Euron arvo puntaan nähden on laskenut, eli punnan arvo noussut?
  3. #33
    Lainaa (hidas57 @ Tammi. 09 2009,10:13) kirjoitti
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Tammi. 09 2009,09:49) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Tammi. 09 2009,09:43) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Tammi. 05 2009,21:25) kirjoitti
    Nyt kun punta on alhaalla, niin tekisi mieli tilata uusi kypärä.
    Ei taida punta enää olla alhaalla.
    Live rates at 2009.01.09 07:48:04 UTC *
    1.00 GBP = 1.11456 EUR

    Kyllä tuo aika alhaalla on.
    Tuota, eikös se mene niin, että jos eurolla saa enemmän puntia, niin silloin punta on alhaalla? Se tilanne meni jo.

    http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi....jsp?curid=GBP

    Euron arvo puntaan nähden on laskenut, eli punnan arvo noussut?
    Kannattaa katsoa punta vs. euro -suhdetta pitemmältä aikaväliltä: Kahden vuoden käppyrä. Itselläni sen verran pienet kuviot, ettei muutaman prosentin kymmenyksen heitto vielä pistä jäihin UK-ostoksia.
    ...
  4. #34
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Tammi. 09 2009,10:25) kirjoitti
    Kannattaa katsoa punta vs. euro -suhdetta pitemmältä aikaväliltä: Kahden vuoden käppyrä. Itselläni sen verran pienet kuviot, ettei muutaman prosentin kymmenyksen heitto vielä pistä jäihin UK-ostoksia.
    Oukei. Ei varmaan jäihin kannata laittaa, jos hinta on hyvä.
  5. #35
    Lainaa (kane80 @ Tammi. 09 2009,08:23) kirjoitti
    Tuosta visiiristä sen verran, että onhan se kätevä irroittaa ja putsaa, mutta mulla on ainakin ollu helvetin vaikea sitä säätää kohilleen jottei viheltelis. Jos on tiukka tai jossain rakoo, niin visiiri irti ja molemmin puolin pari ruuvia höllälle ja sitten mutu tuntumalla yrität siirtää kiinnikkeitä ja kiristät ruuvit ja pistät visiirin paikoilleen ja huomaat että tuli tiukka tai vislailu jatkuu.

    Siinäpä syy miksi seuraavaksi meinaan *vaihtaa merkkiä, jos vain kuuppaan sopiva löytyy.
    Sama tarina. Ihmettelin aikanaan mikä merkitys on visiirin helpolla irrottamisella ja miksi sitä arvostetaan. Ennen on ollut Arain, AGV:n ja Nolanin pottia. Eipä niistä tarvinnut visiiriä irrotella kuin pari kertaa kaudessa ellei itse räkinyt sitä kuralle sisäpuolelta. Raid II:n visiirin joutuu putsaamaan joka vesisateen jälkeen myös sisäpuolelta. Millään säädöllä ei ole saanut estettyä veden valumista visiirin sisäpuolelle. Oppiihan siinä kiittämään, että visiiri on helppo irrottaa. Sitten nuo vinkumiset ja muut sekä surkea huurteenpoistolukitus ja onneton D-renkaan ylijäämäremmin lukitus. Ei paljon jaksa arvostaa helppoa irrotusmekanismia, kun samaan aikaan perusasiat ei toimi. Millään säädöllä ei ole visiiristä saanut toimivaa. Typerää touhua ajella ruuvimeisseli taskussa ja pysähtyä kymmenen kilometrin välein kokeilemaan visiirille uutta säätöä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  6. #36
    En osaa sanoa onko oma nuppini mallia hydrogefalus vai H.R. Giger mutta talosta löytyy sekä Shoei Raid- että Arai Chaser -kypärät ja molemmat istuvat päähän ihan hienosti. Molemmat ovat aimo kelpoja vehkeitä, lähes yksinomaan Chaseria olen kuitenkin käyttänyt itse. Löytyy hyvät tuuletusräppänät ja visiiristä Pinlock-kiinnikkeet. Pystyy hyvin käyttämään lasisilmien/aurinkolasien kanssa.

    Chaserin suurin puute on mielestäni äänekkyys. Olen kuullut samansuuntaista kommenttia muistakin Arain kypäröistä. Pitäisi joskus kokeilla vähän eri mallisilla poskipaloilla, josko hiljenisi. Arain visiirin kiinnitys on myös aivan sketsi Shoein lapsellisen helppoon systeemiin verrattuna. Vähän liikaa pitää mielestäni runnoa ja käyttää voimaa että visiirin ja sivupodit saa irti/paikalleen, eikä tarkalleen oikeaa asentoa asennusvaiheessa voi todeta kuin kokeilemalla, toisin kuin Shoeissa jossa ei noita sivupalikoita edes ole.

    Muoks: Jahas tuosta visiirin irrotuksesta jo puheltiinkin. Eipä sitä tosiaan kovin usein tarvi edes tehdä jos visiiri toimii kuten pitääkin.



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  7. #37
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kannattaa käydä vilkaisemassa myös uusi BMW Sporthelmet ennen kuin menee perinteistä Arai/Shoei-tunnelia. All Right näkyy niitä ainakin kauppaavan. On laatukypärä ilman turhia kilkuttimia ja yksi hiljaisimmista mitä rahalla saa, ei erityisen halpa mutta halvempi kuin Arain ja Shoein vähänkään paremmat mallit (300 - 400 ekee vissiin). Mukavuus on mun nuppia vasten mennyt ehkä hieman takapakkia verrattuna edeltävään SportIntegraliin, en tiedä onko kyse tottumuksesta omaan vai jostakin muusta.





    1000
  8. #38
    Lainaa (Köpi @ Tammi. 09 2009,08:00) kirjoitti
    Sharpin testin mukaan paras kypärämerkki on siis Marushin (molemmat testatut 5 stars).
    Mainostavat Sharkin kypärissä samaa, ainakin RSR-2.

    Tuossa Sharkissa on muuten huomionarvoinen juttu, jostain syystä kuorikoko muuttuu isommaksi jo L-koossa. Tuo taas vaikuttaa ulkonäköön, sillä en ole tuon isompaa pottaa nähnyt missään kaupassa saatika kellään ajossa! Siis tuo on aivan mahdottoman kokoinen verrattuna muihin kypäriin.
  9. #39
    Lainaa (Timberline @ Tammi. 08 2009,18:39) kirjoitti
    Mistäspäin sen sais tohon hintaan ??
    Sai En enää löydä sivua, mutta viimeksi kun katsoin niin oli enää M-kokoa jäljellä.
  10. #40
    Lainaa (NOx @ Tammi. 09 2009,11:07) kirjoitti
    Sama tarina. Ihmettelin aikanaan mikä merkitys on visiirin helpolla irrottamisella ja miksi sitä arvostetaan. Ennen on ollut Arain, AGV:n ja Nolanin pottia. Eipä niistä tarvinnut visiiriä irrotella kuin pari kertaa kaudessa ellei itse räkinyt sitä kuralle sisäpuolelta. Raid II:n visiirin joutuu putsaamaan joka vesisateen jälkeen myös sisäpuolelta. Millään säädöllä ei ole saanut estettyä veden valumista visiirin sisäpuolelle. Oppiihan siinä kiittämään, että visiiri on helppo irrottaa. Sitten nuo vinkumiset ja muut sekä surkea huurteenpoistolukitus ja onneton D-renkaan ylijäämäremmin lukitus. Ei paljon jaksa arvostaa helppoa irrotusmekanismia, kun samaan aikaan perusasiat ei toimi. Millään säädöllä ei ole visiiristä saanut toimivaa. Typerää touhua ajella ruuvimeisseli taskussa ja pysähtyä kymmenen kilometrin välein kokeilemaan visiirille uutta säätöä.
    Sharkilla on mielestäni erinomainen tuo visiirin kiinnitys. Ei vihellä ja on nopea irrottaa. Siinä väännetään varmistussalpa semmoiseen uraan ja painetaan nappulaa, ei ole vaikeaa, joskin tarvitsi ohjeet ettei kiimoissaan mene rikkomaan sitä. Kireyden säätämiseen tarvitseen kuusiokoloavaimen. Kypärän muodosta johtuen jo ilmavirran luulisi painavan visiirin tiiviiksi tiivistettään vasten.

    Tarkemmin ajatellen tuon aurinkovisiirin koen ylimääräiseksi noissa Schubertheissa, koska en ole kyllä aurinkolaseja kaivannut kertaakaan tuolla Sharkin kirkkaalla visiirillä.



  11. #41
    Lainaa (killa @ Tammi. 09 2009,14:04) kirjoitti
    Arain visiirin kiinnitys on myös aivan sketsi Shoein lapsellisen helppoon systeemiin verrattuna. Vähän liikaa pitää mielestäni runnoa ja käyttää voimaa että visiirin ja sivupodit saa irti/paikalleen, eikä tarkalleen oikeaa asentoa asennusvaiheessa voi todeta kuin kokeilemalla, toisin kuin Shoeissa jossa ei noita sivupalikoita edes ole.
    Mitä ihmettä??

    Visiiri Araissa vaihtuu näinhttp://www.youtube.com/watch?v=2YTHFTwwark
    Hånda CBR954 & KTM 300 EXC
  12. #42
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Jos Arain visiirinvaihtosysteemissä ei ole mitään ongelmaa, niin miksi asia nousee jatkuvasti esille ja siitä tehdään jopa opetusvideoita, mutta vaikkapa BMW:n tai Shoein visiirinvaihdosta ei? Ongelmahan Arain systeemissä ei ole homman vaikeus, vaan muita systeemejä korkeampi oppimiskynnys. Mitä sillä on saavuttu verrattuna itsensä täysin selittäviin systeemeihin?
    1000
  13. #43
    Jos kyllästyn visiirin pesemiseen, otan hyllystä Raid II:n vierestä päähän Nolanin nollaykkösen

    Mistähän ihmiset tietävät kallonsa muodon? Itse on ole oikestaan ajatellun asiaa, vaan ostanut sen edullisen potan, joka sopii parhaiten ja muut käyttöominaisuudet ovat hyvät. Onkohan minulla pallo, neliö vai puikula, kas siinä nyt miettimistä - täytyypä alkaa tarkkailla muiden kanssakulkijoiden kalloja vertailumielessä. Onkohan joku EU-standardi olemassa?

    Raid II:n visiiriä en itse ole saanut vuotamaan millään. Ja se aukeaa ja menee takaisin paikalleen noin 6 sekunnissa, siis yhteensä laskettuna. Hienosäätö on kuitenkin vähän konstikas.

    Pinlockin kanssa Raid II on kohtuullisen huurrevähäinen, mutta jos tukkii kaula-aukon kokonaan, loppuu ilmanvaihto mallissa valitettavasti kesken.

    Raid II:n tupladeen loppujämän kiinnitys on liian piperretty, mutta aika hyvin siihenkin tottuu. Ainut minusta selvä mallin puute on sisäosien vähäinen irrotettavuus.

    -hh-

    Ps. Tuo jonkun linkittämä Arain opetusvideo on muuten jostakin syystä hävinnyt Youtubesta... mikä lie...

    edit: tuubi: nyt se siellä taas näkyykin...



  14. #44
    Lainaa (Hannula @ Tammi. 10 2009,13:09) kirjoitti
    Ongelmahan Arain systeemissä ei ole homman vaikeus, vaan muita systeemejä korkeampi oppimiskynnys. Mitä sillä on saavuttu verrattuna itsensä täysin selittäviin systeemeihin?
    Ehkä sillä on saavutettu se, että Arain visiiri napsahtaa juuri kohilleen aina. Laitto siis monimutkainen, mutta ei tarvitse säätää. Jos tarvitsee säätää, kehottavat viemään huoltoon. Kumpi nyt sitten on parempi? Omasta mielestäni Arain visiirin vaihdon oppi muutamalla harjoituksella, mutta ei siitä ikinä yhtä helppoa tullut kuin esim. Shoein.

    Toisaalta ikinä visiirin irroituksen jälkeen ei tarvinnut säätää mitään ja ylipäätään koko visiirisysteemin toimivuus oli käytössä huomaamatonta. Siis toimii kuten pitääkin. Raid II:n kanssa nimenomaan visiiri pilaa muuten hyvän kokonaisuuden. Tuuletusasento on hankala löytää (paukkuu yli tai ali, jos yrittää siihen saada), kireyttä joutuu vekslaamaan ja asentoa säätämään kerta toisensa jälkeen. Visiirilukon kanssa on sentään oppinut elämään. Lisäharmina se, että jotenkin tuo kirkas ja tummennettu visiiri vaativat aivan eri säädöt. Araissa oli aivan sama minkä visiirin iski kiinni, aina sopi ilman säätöä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  15. #45
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 10 2009,13:38) kirjoitti
    Raid II:n visiiriä en itse ole saanut vuotamaan millään. Ja se aukeaa ja menee takaisin paikalleen noin 6 sekunnissa, siis yhteensä laskettuna.
    Ilmeisesti et kuitenkaan ole mitään poppakonsteja harrastanut?

    Itse ajelen kyykyllä ja vesi tulee sisään esim. kaupunkiajossa tai muuten hitaassa etenemisessä. Varsinkin visiirin ollessa siinä alimmassa tuuletusasennossa. Valuu yläreunasta sisään. Pieni rako siellä tietysti on, kun ei ole visiirikään kokonaan kiinni. Rako on myös silloin kun visiiri on kiinni. Ellei jätä vähän väljää, visiiri kantaa yläreunasta eikä mene kunnolla kiinni ja hurisee & tärisee.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  16. #46
    Lainaa (NOx @ Tammi. 10 2009,18:33) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 10 2009,13:38) kirjoitti
    Raid II:n visiiriä en itse ole saanut vuotamaan millään. Ja se aukeaa ja menee takaisin paikalleen noin 6 sekunnissa, siis yhteensä laskettuna.
    Ilmeisesti et kuitenkaan ole mitään poppakonsteja harrastanut?

    Itse ajelen kyykyllä ja vesi tulee sisään esim. kaupunkiajossa tai muuten hitaassa etenemisessä. Varsinkin visiirin ollessa siinä alimmassa tuuletusasennossa. Valuu yläreunasta sisään. Pieni rako siellä tietysti on, kun ei ole visiirikään kokonaan kiinni. Rako on myös silloin kun visiiri on kiinni. Ellei jätä vähän väljää, visiiri kantaa yläreunasta eikä mene kunnolla kiinni ja hurisee & tärisee.
    Ai niin. Tuppaa joskus unohtumaan nuo erot: itse ajan kompromissina jalkapohjat maata kohti, ei siis eteen eikä taakse. Tosin yleensä pää kuitenkin pidetään suht pystyssä luullakseni kaikissa genreissä

    Nyt on lempiruukku ollut jo niin kauan kaapissa, ettei näin vanha muista joka nippeliä. Sen nyt kuitenkin muistan, että omassani nyt toinen visiiri menossa ja kyllä huulet menevät aina tiiviisti kiinni joka puolelta.

    Mutta tuopa on tosiaan totta, että ruuhkamatelu visiiri raollaan saa veden tippumaan nenän päähän rankkasateella. Ja siinäkin olet oikeasa, että visiirin tuuletusasento on aivan liian karkea - tuhannet kerrat hienosäätänyt sitä hankalasti juuri siihen pykälien väliin, missä useimmin paras asento olisi.

    Lisäksi Raid II:ssa, monen muun kypärän tapaan, on mielestäni se inha yksityiskohta, että visiirin "korva" on liian pieni ja sen vääntävä vipuvoima liian suuri. Aika usein tuleekin paukautettua vaan ylhäältä koko kädellä naamari eteen.

    Ja jos tää ketju jatkuu vielä pitkään, niin huomaan kohta ajavani aivan p**kalla potalla

    -hh-

    PS. Kaikesta pikujutuista tässä viittiikin rutista. Ei sitä aikoinaan mitään kypäriä pidetty eikä vaadittu, ja (melko) lujaa päästiin

    edit: nyt muuten huomasin vasta, että topicissa oli alun perin XR100 vertailussa, sori



  17. #47
    Lainaa (Timberline @ Tammi. 08 2009,18:39) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Tammi. 06 2009,11:20) kirjoitti
    Lainaa (Hava61 @ Tammi. 05 2009,21:47) kirjoitti
    Tilasin keväällä XR-1000:n ja maksoi postiin tuotuna 320,- € Saksasta, ett kyllä siinä säästöä tuli *
    XR-1000 lähtisi tulemaan kotiapäin hintaan 199,- €.
    Mistäspäin sen sais tohon hintaan ??
    tuolla olis ainakin joku väri!

    [URL=http://www.mandp.co.uk/clearance/productinfo/231031



  18. #48
    XR-1000:n visiiriin säätöä. mitäs se sellainen on? JA jos Arain visiirin vaihto helppo, onko käyttäjien ÄÖ:ssä jotain vikaa...
    Civis Pacum, Para bellum
  19. #49
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 10 2009,19:10) kirjoitti
    PS. Kaikesta pikujutuista tässä viittiikin rutista. Ei sitä aikoinaan mitään kypäriä pidetty eikä vaadittu, ja (melko) lujaa päästiin

    edit: nyt muuten huomasin vasta, että topicissa oli alun perin XR100 vertailussa, sori
    Eikös se ennen ollut niin, että ilman kypärää sai ajaa ihan vapaasti, mutta jos kuminen lokasuoja ei yltänyt takarenkaan puoleenväliin, sakot tuli.
    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
  20. #50
    Lainaa (S.Haltia @ Tammi. 11 2009,00:26) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 10 2009,19:10) kirjoitti
    PS. Kaikesta pikujutuista tässä viittiikin rutista. Ei sitä aikoinaan mitään kypäriä pidetty eikä vaadittu, ja (melko) lujaa päästiin

    edit: nyt muuten huomasin vasta, että topicissa oli alun perin XR100 vertailussa, sori
    Eikös se ennen ollut niin, että ilman kypärää sai ajaa ihan vapaasti, mutta jos kuminen lokasuoja ei yltänyt takarenkaan puoleenväliin, sakot tuli.
    Saattoi hyvinkin olla. Kyllähän ne multakin vei kilvet vähän väliä. Syynä tosin yleensä gyyn korville käynyt melutaso

    -hh-
  21. #51
    [QUOTE= (inkkari @ Tammi. 10 2009,19:49)]
    Lainaa (Timberline @ Tammi. 08 2009,18:39) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Tammi. 06 2009,11:20) kirjoitti
    Lainaa (Hava61 @ Tammi. 05 2009,21:47) kirjoitti
    Tilasin keväällä XR-1000:n ja maksoi postiin tuotuna 320,- € Saksasta, ett kyllä siinä säästöä tuli *
    XR-1000 lähtisi tulemaan kotiapäin hintaan 199,- €.
    Mistäspäin sen sais tohon hintaan ??
    tuolla olis ainakin joku väri!

    [URL=http://www.mandp.co.uk/clearance/productinfo/231031[/QUOTE]
    sehän maksaa 199 punta + postit eli tulee varmaan olemaan jossain 300 eskon paikkeil
    hornet vm 04
    cbr vm 00
    ninja 6r vm 04
    ninja 6r vm 06
    vtr vm 05
    hayabusa vm 05
    hayabusa 08 yoshimura full system!!
    faster faster i am speed disaster<<<<<<<
  22. #52
    [QUOTE= (rivaldo @ Tammi. 19 2009,14:33)]
    Lainaa (inkkari @ Tammi. 10 2009,19:49) kirjoitti
    Lainaa (Timberline @ Tammi. 08 2009,18:39) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Tammi. 06 2009,11:20) kirjoitti
    Lainaa (Hava61 @ Tammi. 05 2009,21:47) kirjoitti
    Tilasin keväällä XR-1000:n ja maksoi postiin tuotuna 320,- € Saksasta, ett kyllä siinä säästöä tuli *
    XR-1000 lähtisi tulemaan kotiapäin hintaan 199,- €.
    Mistäspäin sen sais tohon hintaan ??
    tuolla olis ainakin joku väri!

    [URL=http://www.mandp.co.uk/clearance/productinfo/231031[/QUOTE]
    sehän maksaa 199 punta + postit eli tulee varmaan olemaan jossain 300 eskon paikkeil
    Tommonen shoei piti tilata, saa nähä millon tulee jos tulee *

    Hintaa jäi 199.9+22.5puntaa(laiva) eli yht tällä kurssilla 240€

    Toivot. pottia vielä o hyllyssä.



    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  23. #53
    btw. tuollakin on alle 200puntaa xr-1000
    http://www.helmetcity.co.uk/Shoei-He...00_B22TWJ.aspx

    ja x-spirittiä alle 300puntaa
    http://www.helmetcity.co.uk/X-Spirit...rs_B22UAS.aspx
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  24. #54
    Arai Condor piti vaihtua ennen kesää Chaseriin,mutta nyt alkoi kiinnostaa myös Bmw:n Sporthelmet.Tarvii mennä testailee kun *
    ajokausi alkaa lähentyä.
  25. #55
    Niijoo, päädyin sitten Chaseriin. Kerran sitä tarvitsi päähän sovittaa ja muut tuli sen jälkeen kaukaa perästä. Schuberth sopi myös hyvin, mutta ei ollut yhtä napakka Arain kanssa ja vertaillessa Schuberth tuntui jotenkin muoviselta. Ihan kuin lasten kypärä kun laittoi Arain kanssa puntariin

    Säästin jotain pari saturaista tilaamalla, ja samalla sain värin jota ei vielä Suomessa ole tullut vastaan. Pyysivät messuilla muuten iridium-visiireistä 100€
  26. #56
    Tulipahan *messuilla kokeiltua eri kypäriä Schuberth,Shoei ja Agv mallit eivät sopineet alkuunkaan.Sitten kokeilin X-Lite ja Arain malleja jotka istuivat melko hyvin,mutta Marushinin kypärä oli ehdottamasti paras *omassa päässä ja kevein.
  27. #57
    yks kauppavinkki
    http://racevisors.co.uk/
    hyvää: lisävisiiri kaupan päälle yli 99 punnan kypärissä
    huonoa: lähetyskustannus 35 puntaa (tosin tuo lisävisiiri nollaa sen?)
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  28. #58
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tuosta BMW:n ja Schuberthin "samanlaisuudesta" tuli havaittua messuilla ja kotisohvalla sen verran, että BMW:n integraalien kuori on huomattavasti jäykempi kuin Schuberthin, joka on aikamoinen löllö kun kypärää puristaa kasaan leukaperien kohdalta. Koskee Schuberthin avattavia ja integraaleja. Tuntuu, että voimakkaammin puristettaessa saisi nyrkit osumaan yhteen. Tiedä sitten, onko tällä sen kummempaa tosielämän merkitystä, mutta vahvistaa ainakin sen, että ei nuo kaksi merkkiä todellakaan samaa tavaraa ole.



    1000
  29. #59
    Vertaileppa kypärien painoja hiukan, auttaa päätöksen tekemisessä myös varmasti.

    Kevyt turvallisempi kuin painavampi ;)
    This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.

    Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

    KTM SM 690 2007
    Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
    X: Suzuki Hayabusa 2003
    X: Kawasaki Z750 2007
  30.  
  31. #60
    mitä lie täs taas keskusteltu, mutta en edelleenkään lakkaa ihmettelemästä sitä et jos joku ostaa kypärän jonku grafiikan takia tai et jonku kypärän pitäs olla teknisesti toista parempi.

    on sitte aivan sama kuinka näyttävä se potta on tai kuinka "hyvä" jos se ei sovi päähän.

    ja mitä tuohon s ykkösen hiljaisuuteen..tupot korviin tarvii kuiteski.

    kokeile omaan päähän ja osta se mikä hyvältä tuntuu.
    jos käyttää meinaat.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen