Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 72:sta
    Nyt kun punta on alhaalla, niin tekisi mieli tilata uusi kypärä.

Vaihtoehdot, jotka minua miellyttivät:
    Shoei XR1000
    Arai Chaser
    Schuberth R1

Kaikista saisi jonkinmoisen alennuksen tai mukaan ihan tarpeellista tilpehööriä(laukkua, huoltosarjaa, lisävisiiriä, ilmaista kuljetusta, prosenttialennuksia). Arain puolella on tosi makea grafiikka. Shoei ei jää pekkaa pahemmaksi ja Schuberthissa viettelee hiljaisuus, tekniikka ja tuo aurinkolippa. Pyörivät alennukset huomioonottaen lähes samoissa hinnoissa. Schuberth pitäisi varmaan ottaa ihan mustana, kun nuo grafiikat ovat kaikki aika rumia(ei tosin haittaa kun ajokamatkin ovat aika tummia).

Onko joku noista paljon toista parempi teknisesti ja jotain kokemusta olisi hieno tähän saada. Mitä tarkoittaa, kun mustan visiirin kohdalla mainitaan, ettei ole road legal? Eikös täysmusta visiiri kuitenkin ole Suomen teillä sallittu? Briteissä siis ei taida olla. Tuohon Schuberthiin ei ihan heti taida tummaa visiiriä saada ja luin jotain, että olisi takuuseen monella mennyt kun kuoriutunut jotenkin se ensiasennusvisiiri.

Noista Arain kypäristä minulla ei ole mitään kokemusta, kuin se, että kalliita ovat ja kovasti suosittuja. Schuberthia kehuvat sitten vanhemmat herrasmiehet. Entinen potta on Sharkin RSR2, joka myös liikkuisi samoissa hinnoissa ja on varmasti hyvä, mutta en toista samanlaista viitsisi ostaa.

Ehdottakaa toki jotain muitakin kypäriä, joita tuolta olisi saatavissa(hyviä tarjouksia!). Hintakattona olen ajatellut pitää 400 euroa, ja sekin toimituskulujen kanssa. Onhan tuo ihan naurettavaa kun uusi visiiri maksaa 50 euroa ja tuolta saa paikoin kypärän, romua ja lisävisiirin kahdella sadalla
    Tuo Shoei xr1000 oli motoraumassa syksyllä 380€ (mustana)

Että miks tilata?Tuskin siinä maailmoita voittaa

Me ainaskin soviteltiin pottaa aikalailla ennen ostoa.
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

http://www.panfun.fi

"Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
    Tilasin keväällä XR-1000:n ja maksoi postiin tuotuna 320,- € Saksasta, ett kyllä siinä säästöä tuli
    Civis Pacum, Para bellum
    Shoeista en osaa sanoa mitään.
    Arai Chaser ja Schuberth löytyy omasta hyllystä. Arai on mukavampi ainakin omaan päähän, se onkin ainoa ominaisuus missä hakkaa Schuupertin. Schuberth on hiljaisempi ja aurinkovisiiri on oikein hyvä varuste. Arai on myös paljon herkempi huurtumaan.
    Suzuki V-Strom 1050XT
    (poistettu tili)
    Lainaa (Juha v @ Tammi. 05 2009,21:48) kirjoitti
    Se on pallopäille. Pidempikuulainen ei saa korviaan sisään. Ja sitte sattuu. On niitä muunkin mallisia.

Itse en lähtis ostamaan sovittamatta. Kohtahan on messut.
    Itseltä löytyy Arai ja Shoei. Ei tosin kumpikaan noita kyseisiä malleja, mutta keskenään verraten melko tasaväkisiä merkkejä. Arain eduksi täytyy mainita huurtumattomuuden ilman pinlockiakin. Hiljaisia ei kumpikaan ole, mutta mitä sen väliä. Ilman tulppia ei millään kypärällä pidempiä matkoja kuitenkaan kannata vetää. Schubertista ei ole kokemuksia. Oma mielipide vaan kyseisestä merkistä on että aika hemmetin rumia rantapalloja kaikki, mutta ulkonäkö tuskin on mikään oston todellinen syy/este.
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
    Älä osta mitään kokeilematta!

Ite en enää vaihda merkkiä Araista mihinkään. Kaikkea on tullu kokeiltua ja omaan kaaliin Arai sopii ku nyrkki silmään. Ehkä aavistuksen muita kalliimpi, mutta sen arvoinen!

Kannattaa odottaa kyllä messuja... sielläkin on varsin osuvia tarjousruukkuja ja siellä pääsee testaamaan ne kaikki!!
    Sopivasti täysillä!!

749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
    Voihan sitä ensin käydä sovittamassa ja sitten tilata mä olen ite ihastunu stormilla siihen lp:n poikien avattavaan x-liteen... en tiedä sitten kun ei oo kauheesti kehuja saanu... mietin vielä
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
    Lainaa (Hapsu @ Tammi. 05 2009,22:27) kirjoitti
    Voihan sitä ensin käydä sovittamassa ja sitten tilata mä olen ite ihastunu stormilla siihen lp:n poikien avattavaan x-liteen... en tiedä sitten kun ei oo kauheesti kehuja saanu... mietin vielä
    Jos sopii päähän ja muuten miellyttää nii ostamaan vaan!

Ite en tykkää... painava eikä istu omaan kuuppaan...

Shoei multitec?
    Sopivasti täysillä!!

749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
    Osta se merkki ja malli joka sopii kuulaan parhaiten. Se on paras Sinulle.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
    Kokemusta kaikista merkeistä, ei tosin mainitsemistasi malleista.
    Tällä hetkellä on Shoei Multitec ja Arai Quantum(Vanha).

Kun olet kokeillut malleja huomaat kyllä mikä sopii päähän ja mikä ei, jos vielä ei ole kiire ja saat ihan koeajoon nuo niin silloin varmasti paras läytyisi helpoiten. Mieluummin sitä maksaa vaikka hieman enmmän jos potta todella sopii päähän, eli hinta ei ole kaikki kaikessa. Halvemmallakin voi löytää hyvän.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

Yamaha FJR 1300A -08
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    Kypärän valinnassa ei kannata olla "brändiuskollinen"
    - itse vaihdoin muutama vuosi sitten Shoei > Arai.

S-alkuisesta ei vain löytynyt sopivaa, tuntuivat jäävän ns. ylös. Arai sopi paremmin ja Condorin hinta ei ollut huimaava. nyttemmin olen ymmärtänyt miksi kypärästä kannattaa maksaa. irroitettavat sisäosat olisi nyt kiva juttu kun on tullut radalla luovutettua vettä "pään läpi" kypärään. no seuraavassa on sitten irroitettavat sisäosat...

2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
    Ei muuta kun kokeilemaan. Ostaessani uutta kypärää olin varma että Schubertin mallistosta tulee löytymään seuraava potta. Tästä huolimatta kaupasta lähti mukaan XR-1000 pinlockilla ja whisperkitillä.

Eli älä tuijota merkkiin vaan kokeile ja hae juuri sinulle paras vaihtoehto.
    "Hidas mutta kankee"
    Osta se joka tuntuu omassa päässäsi parhaalta - se on ainut oikea tapa saada hyvä potta.

Mieleinen väritys löytyy nykyään lähes poikkeuksetta kaikilta merkeiltä.

En malta olla kuitenkaan 'kehumatta' Shoein visiirimekanismia - se on kyllä bueno. Sitä arvostaa tuolla huoltsikan pihalla kun tulee visiirin puhdistuksen aika.
    Trust your instincts, be yourself!

Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
    Lainaa (Hava61 @ Tammi. 05 2009,21:47) kirjoitti
    Tilasin keväällä XR-1000:n ja maksoi postiin tuotuna 320,- € Saksasta, ett kyllä siinä säästöä tuli *
    XR-1000 lähtisi tulemaan kotiapäin hintaan 199,- €.
    Olen tietoinen sovittamisen tärkeydestä, joten kertamaininta siitä olisi kyllä riittänyt Kaikki nuo ovat luultavasti sovitettavissa ja jos ei miellytä niin voihan sen vaihtaa toiseen, onnistuu varmasti.

Pään ollessa mallia iso kuten omalla kohdallani, on tuota kypärän istuvuutta lähes mahdoton arvioida ennen kunnon koeajoa, kun pehmusteet antavat anteeksi todella paljon varsinkin jos tarjolla on useampaa kuorikokoa.
    Moneen kertaan tullut esille jo aiemmin mutta sovittamatta ei kannata ostaa mitään.

Viime keväänä tuli päivitettyä vanha Shoei Raid uuteen pottaan. Olin jo "päättänyt" että uusi on Schuberth. Mainostettu hiljaisuus kiinnosti ja toisaalta vanhoja malleja myytiin edukkaasti. Sovituksessa ilmeni että ko. merkki ei sitten sovi omaan kuuppaan lainkaan.

Vastaavasti Arai istui aivan täydellisesti päähän ja matkaan lähti RX-7 Corsair. Tossa plussana istuvuuden lisäksi erinomainen tuuletus ja huurtumattomuus. Miinuksena vastaavasti se ettei tuo(kaan) ole hiljaisimmasta päästä.

edit: no tuli vielä kertaalleen että sovita

XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
    Multakin löytyi ennen Sharkin RSR ja nykyisin Arain Corsair, joten suosittelen ainakin sovittamaan Arain.
    " I like my sugar with coffee and cream"
    Valitse koeajon perusteella. Jos se ei tule kysymykseen, mene johonkin missä voit sovittaa kaikki vaihtoehdot ja tilaa sen perusteella. Jos tilaat sika säkissä, joudut melkein varmasti ostamaan toisen kypärän tai vaihtamaan kokoa.
    Lainaa (R2-D2 @ Tammi. 05 2009,22:12) kirjoitti
    Se on pallopäille. Pidempikuulainen ei saa korviaan sisään. Ja sitte sattuu. On niitä muunkin mallisia.
    Tää nyt meni niin päin mettää että pitää oikein kommentoida, ainakin Raid II nimenomaan ei ole pallopäille (yhtä leveä kuin pitkä) vaan pitkulaisen kuupan omistajille, kuten meikäläinen!

Mutta kuten sanottu kypärää ei käytännössä voi ostaa ilman kunnollista kokeilua, muuten menee v#tuiks! *
    Power is nothing without mojo!
    Itsellä on Arain chaseri ja kyllä muuten vitutti kun kokeili Agv:n s-4:sta.. olisi meinaan ollut paljon mukavampi malli itselle, mutta kun ei kärsi ostella useampaa kypärää hyllyyn pölyttymään kerrallaan. Sekin on kypärämalli mikä kannattaa kokeilla, ainakin siinä brittitestissä pesi arain kypärät turvallisuudessakin.
    Ottamatta kantaa päähän istuvuuteen,*osta Arai taikka Sohei. Niillä saa nakkarilla pisteitä. *

Jos taas haet kypärää itsellesi ja tarvitset oikeasti mukavan/hiljaisen niin ei mikään noista. Suupertin S1 PRO
    Pienellä varauksella pelkästään radalla ajaville tai kynäniskoille voi olla raskas.
    Siinä on eniten oikeaa vastinetta rahoillesi jos sinua ei kiinnosta mitä muutama muu sanoo.
    Visiiriongelmat on ohi kun tuossa on Pinlock vakiona ja tummaakin on jo olemassa, mutta mihin sitä tarvitsee?

Itselläni on tuo vanhempi S1. Kuviot ei miellytä mutta mattamustana tyylikäs.
    En vielä mikään tixtex toppatakki tourinkipappa.

Omani S1:sen tilasin pikku riskillä sovittamatta Saksasta kun sain sen silloin niin halvalla. Melkein puoleen Suomen hinnoista.
    Muuten tuotetta oli kehuttu joka paikassa eikä näköjään syyttä.
    Mitat otin päästäni valmistajan ohjeiden mukaan ja kuula istui päähän kuin nakutettu.

Kannattaa silti kokeilla tai pitää varautua myymään se pois.

Itse arvostan omassa XR-1000:ssa pinlockia, mutta nykyisin se on jo esim. Schuberthin C3:ssa, josta olen saanut erittäin hyvän käsityksen. Itseä ulkonäöllisesti kiinnostaa enemmän Juuri Shoein sporttinen vaihtoehto. Itselläni on hakusessa XR-1000:een whisper kit hakusessa, vaikka en ole kypärää kokenutkaan kovin äänekkääksi niin silti haluan sen pienenkin kohinan pois. Mutta kuten monet ovat jo sanoneet niin kannattaa kokeilla itselle se paras malli ja tilata sitten. Itse maksoin XR-1000:sta pyörän oston yhteydessä Kuhmon Laatukoneella 399e mikäli lainkaan oikein muistan
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
    Olen juuri hommannut pyörän ja itse olin päätymässä araan tai shoeihen, mutta tämä Schubert kyllä herätti mielen kiintoa kun sitä moni näyttää kehuvan. Mutta kumpi ois parempi Schuberth s1- vai r1 tietysti makuasiakin se on. Ehkä täytyy odottaa niitä messuja.
    Lainaa (Le Motard @ Tammi. 06 2009,11:20) kirjoitti
    Lainaa (Hava61 @ Tammi. 05 2009,21:47) kirjoitti
    Tilasin keväällä XR-1000:n ja maksoi postiin tuotuna 320,- € Saksasta, ett kyllä siinä säästöä tuli *
    XR-1000 lähtisi tulemaan kotiapäin hintaan 199,- €.
    Mistäspäin sen sais tohon hintaan ??
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    Sharpin testin mukaan paras kypärämerkki on siis Marushin (molemmat testatut 5 stars).
    (poistettu tili)
    Lainaa (makemich @ Tammi. 06 2009,12:02) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Tammi. 05 2009,22:12) kirjoitti
    Tää nyt meni niin päin mettää että pitää oikein kommentoida, ainakin Raid II nimenomaan ei ole pallopäille (yhtä leveä kuin pitkä) vaan pitkulaisen kuupan omistajille, kuten meikäläinen!
    Se on sun mielipiteesi. Jos pistät vaikka SHOEIn ja AGV:n pöydälle vierekkäin, huomaat eron. Tai ehkä et sittenkään, minä huomaan että SHOEI on matalampi ja pyöreämpi. SHOEI on pallo, pallopäät tarvii omansa, vaikka saahan sitä muunkin mallisen kuulan omistajat käyttää.

Mulla on ollut sekä RAID II että XR-1000.
    Juu, kuuppaan istuvuuden mukaan se kypärä valitaan.
    Itse käytän noita Shoei:n kypäriä Z-One ja Raid II käytössä.
    Tuosta visiiristä sen verran, että onhan se kätevä irroittaa ja putsaa, mutta mulla on ainakin ollu helvetin vaikea sitä säätää kohilleen jottei viheltelis. Jos on tiukka tai jossain rakoo, niin visiiri irti ja molemmin puolin pari ruuvia höllälle ja sitten mutu tuntumalla yrität siirtää kiinnikkeitä ja kiristät ruuvit ja pistät visiirin paikoilleen ja huomaat että tuli tiukka tai vislailu jatkuu.

Siinäpä syy miksi seuraavaksi meinaan vaihtaa merkkiä, jos vain kuuppaan sopiva löytyy.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  30.  
    Lainaa (Le Motard @ Tammi. 05 2009,21:25) kirjoitti
    Nyt kun punta on alhaalla, niin tekisi mieli tilata uusi kypärä.
    Ei taida punta enää olla alhaalla.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen