Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Olen parin kaverin kanssa ideoinut ensi kesän turneita ja viime "palaverissa" tuli yksi hullu idea. Mietimme, että minkähänmoinen keikka olisi kiertää Suomi ulointa manneralueella kulkevaa yleistä tietä pitkin. Siis esim. itärajalla aina sitä lähinnä rajaa kulkevaa luvallista väylää. Tulisi siinä ainakin paljon niitä kehuttuja neli- tai viisinumeroisia. Onko joku joskus kokeillut?
    Naurakaa vapaasti. Harrastusta tämä vaan on.
  2. #2
    Hyvä idea, kuulostaa hieman nappularengasmeiningiltä.
  3. #3
    Lieksa-Hattuvaara-Ilomantsi.
    Soratietä, mutta ihan jees myös katuvehkeillä.
    Ja kannattaa tehdä Hattuvaarasta pisto EU:n itäpisteelle ja irvistellä ryssille.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  4. #4
    Hyvä idea, mutta tuolla itärajalla ajaneena en sinne katupyörällä lähtis tai sitten kannattaa tingata hiukan niistä pienimmistä teistä.
  5. #5
    Jovvain...



    Juu petebandit jo tossa kertokin olennaisen, ajeltu on mutta endurolla....(XL-500 R / DR750 / DR800) ei siellä Tulppios -Naruskas -Aatsinkis - Rukajärvel -jne-linjoilla mitään millään muulla ku kurapyöräl tee ku harmia itelleen....

    Tai sitten työ ette mee oikeesti niitä laitimmaisia....
  6. #6
    Tämähän kuulostaa suorastaan hienolta idealta. Itärajalla tosiaan pääsee hiekkateitä menemään mukavasti. Ja karttahommiahan löytyy. Melkein joka jannulla on nykyään jonkin sortin navigaattorit, toisilla myös kunnon gepsit. Noilla pärjää pitkälle & porukassa ei tule hätää, vaikka jotain mopolle sattuisikin. Pitäisköhän itsekin koettaa houkutella kaveria mukaan moiseen toimintaan kesäksi
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  7. #7
    Ainakin yhessä lehtijutussa jokunen vuosi sitten ajelivat ja pyörinä oli BMW F650 GS, Aprilia CapoNordi ja kolmatta en muista mutta tais olla iso Gessu
  8. #8
    Kiitoksia kommenteista jo tässä vaiheessa. Kaverin pyörä on jonkinmoinen rupulikuminen ja siis no problems mutta omani askarruttaa. Monenmoista polkua sillä on selvitetty silläkin vuosikymmenien(!!) mittaan....nimittäin -78 R100 Bemulla. Toki sillä joutuu ihan aidoimmat maastopätkät missaamaan.
    Sen verran kanustavia kommentteja, että suunnittelu jatkukoon, kiitos.

    Tämä suunnitteluvaihe näillä pimeillä on muuten melkein yhtä mukavaa, kuin itse ajo.
  9. #9
    Joo,

    Samat on suunnitelmat, jostain Nurmeksen kohdalta itään ja ylös?

    Löytyisiköhän joltain ihan tarkempia ohjeita tai karttoja. Esim. GT kartta antaa Tulppion ala/yläpuolella 'mustia viivoja'. Pitäisi löytää isolla GS:llä ajettavaa 'rookie' reittiä?

    BF
    <p>R1200RT-2008</p>
  10. #10
    Lainaa (Baltic @ Joulu. 02 2008,15:55) kirjoitti
    Lieksa-Hattuvaara-Ilomantsi.
    Soratietä, mutta ihan jees myös katuvehkeillä.
    Ja kannattaa tehdä Hattuvaarasta pisto EU:n itäpisteelle ja irvistellä ryssille.
    Hattuvaarasta Lieksaan päin jonkun matkaa korjasivat syksyllä tuota tietä.. satuttiin kaverin kanssa just sopivasti pyörillä kun olivat just vetässeet murskeen pintaan, noin puolen nyrkin kokoista mursketta Mihin asti lie korjanneet tuota tietä, ennen oli ainaskin aika paskakuntoinen hiekkatie.

    Elikkä Ilomantsin Hattuvaarasta Lieksaan ajettaessa noin puolet suurinpiirtein hiekkaa, Taitaa hiukka ennen kitsiä muuttua asfaltiksi ja sit onkin ihan hyvää pätkää päästellä
    -JAAJAA RacingTeam-
    -------GSX1400T--------
    Ahtamalla paranee!
    http://gsx1400turbo.blogspot.com/
  11. #11
    Lainaa (Metallimies @ Tammi. 27 2009,17:03) kirjoitti
    Lainaa (Baltic @ Joulu. 02 2008,15:55) kirjoitti
    Lieksa-Hattuvaara-Ilomantsi.
    Soratietä, mutta ihan jees myös katuvehkeillä.
    Ja kannattaa tehdä Hattuvaarasta pisto EU:n itäpisteelle ja irvistellä ryssille.
    Hattuvaarasta Lieksaan päin jonkun matkaa korjasivat syksyllä tuota tietä.. satuttiin kaverin kanssa just sopivasti pyörillä kun olivat just vetässeet murskeen pintaan, noin puolen nyrkin kokoista mursketta Mihin asti lie korjanneet tuota tietä, ennen oli ainaskin aika paskakuntoinen hiekkatie.

    Elikkä Ilomantsin Hattuvaarasta Lieksaan ajettaessa noin puolet suurinpiirtein hiekkaa, Taitaa hiukka ennen kitsiä muuttua asfaltiksi ja sit onkin ihan hyvää pätkää päästellä *
    Tältä se näytti heinäkuun lopulla

    http://kuvablogi.com/nayta/1685650/
    Jawa250 -> Yamaha350R5 -> Ariel350 -> piitkä tauko...
    500GSE-94 -> GSX1100F-94 tallissa.
    DL650V-Strom-09 -> DL1000 V-Strom-14 ajossa
    Reissublogit https://motobalkan2019.blogspot.com
    lisää blogeja tarkastelemalla profiilia
  12. #12
    Kaverini lupas kiertää Ruotsin viime kesänä kun oltiin lähdössä Hollannista kotiin päin.

    Oli ajellut Tanskaan, sieltä lautalla Norjaan ja pohjoisen kautta kotiin. Kiersi Ruotsin käymättä siellä.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  13. #13
    Lainaa (*Jaska* @ Tammi. 27 2009,16:10) kirjoitti
    Lainaa (Metallimies @ Tammi. 27 2009,17:03) kirjoitti
    Lainaa (Baltic @ Joulu. 02 2008,15:55) kirjoitti
    Lieksa-Hattuvaara-Ilomantsi.
    Soratietä, mutta ihan jees myös katuvehkeillä.
    Ja kannattaa tehdä Hattuvaarasta pisto EU:n itäpisteelle ja irvistellä ryssille.
    Hattuvaarasta Lieksaan päin jonkun matkaa korjasivat syksyllä tuota tietä.. satuttiin kaverin kanssa just sopivasti pyörillä kun olivat just vetässeet murskeen pintaan, noin puolen nyrkin kokoista mursketta Mihin asti lie korjanneet tuota tietä, ennen oli ainaskin aika paskakuntoinen hiekkatie.

    Elikkä Ilomantsin Hattuvaarasta Lieksaan ajettaessa noin puolet suurinpiirtein hiekkaa, Taitaa hiukka ennen kitsiä muuttua asfaltiksi ja sit onkin ihan hyvää pätkää päästellä *
    Tältä se näytti heinäkuun lopulla

    http://kuvablogi.com/nayta/1685650/
    no en lähtis muulla ku kottaraisella tuonne(jos olis semmonen), ei puhettakaan sportilla. Sitte vois kiertää ne uloimmat tiet, jotka on varmasti aika heikolla hapella, ainakin osa.



    käytössä:
    Honda VT1100 ACE

    vanhat:
    Yamaha FZR600
    Honda CB750 SevenFifty
    Honda XL600V Transalp
    Yamaha FJ 1100
    Suzuki TS250
    Suzuki DR600
    Suzuki GSX750F
    Yamaha XT600
    Yamaha XTZ660
    Honda VTR1000f
    Honda VT750 ACE
  14. #14
    Juu... Suomella on rajaa n. 3600 km ja ne kiertäen tietä pitkin matka on hiukan lyhyempi.
  15. #15
    Lainaa (Black Flag Rider @ Tammi. 27 2009,15:48) kirjoitti
    Joo,

    Samat on suunnitelmat, jostain Nurmeksen kohdalta itään ja ylös?

    Löytyisiköhän joltain ihan tarkempia ohjeita tai karttoja. Esim. GT kartta antaa Tulppion ala/yläpuolella 'mustia viivoja'. Pitäisi löytää isolla GS:llä ajettavaa 'rookie' reittiä?

    BF
    Aikas hyvät ja tarkat kartat löytyy osotteesta retkikartta.fi
    Josko tuosta olis apuja.
    HAYABUSA K-8
  16. #16
    Ainaski Garmin csx:ään saa maastokartan josta löytyy pienemmätkin polut.
  17. #17
    Sori, kun annoin tietoa,että tie on rajaa lyhyempi...No..
    Jos lähtee vaikka Helsingistä itäsuuntaan kiertämään, niin ajettavaa tietä on noin 3900km ja ajoaika noin 90 tuntia ja siihen lisää tauot. Eli jos ajaa 10 t/päivä, aikaa menee n. 9 päivää.
    Eikä siinä vielä kaikki. Angelissa voi valita kiertääkö Inarin kautta Pokkaan ja Enontekiölle, vai ajaako Norjan kautta Karigasniemelle-Enontekiölle.
    Sitten pitäisi tietysti käydä myöskin Kilpisjärvellä , jonne Enontekiöltä edestakaisin tulee n.350km/ 5 tuntia lisää.
    ..Ja Ahvenanmaan lenkkiä en viitsinyt edes laskea.
    Kyllä tällä lenkillä saa pari viikkoa kesälomasta kulumaan.
  18.  
  19. #18
    Kaiketi nuo itärajan pikkupolut on kuitenkin se asian pihvi.