Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1

    mistäs löydän lt: vetokoukun.
    vai pitäskös itse tehdä.siis onko niitä
    tehdas malleja ees olemassa.
    siis kärry kesäks perään ja baanalle.
  2. #2
  3. #3
    Ihan sievä ja voisi lainata mallia mutta rakenne näyttäisi siltä, että kärryn aiheuttama kuormitus aiheuttaisi vääntöä jonkin verran tuonne, jossa vetonupin kautta kiertävä putki on kiinni. Aikanaan K 75:een tein koukun ja piti noita asioita miettiä...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  4. #4
    oikein hyvän näköinen.
    kiitos vinkistä.
  5. #5
    Lainaa (C-A-D @ Tammi. 04 2009,16:49) kirjoitti

    millähän rahalla suomeen sais tommosen.
    tai tuokohan joku maahan.
  6. #6
    Tossa on tommoinen Dauntless "kaksineuvoisena" versiona.
    http://picasaweb.google.fi/pozoizqui...STRAILERHITCH#

    Ostin tuon taannoin eBaysta ja ed. omistaja oli tehtaalla hitsauttanut alkuperäisen vetokuulalevyn tilalle neliöputken, jonka sisään voi asentaa joko tommoisen tarakan
    http://picasaweb.google.fi/pozoizqui...CHLUGGAGERACK#

    tai sitten putkeen asennetun vetokuulan.

    Itselle on tuo tarakka riittänyt, enkä toistaiseki ole peräkärryä kaivannut. Siinä kärryssä toki kulkisi paljon tavaraa, mutta on siitä sitten oma riesansakin...

    Tuskin noita Dauntlessin koukkuja kukaan maahan tuo, kyllä ne täytynee itse tilata.Tai kysy pahuttasi Peak-Trailerilta, josko niillä olisi tietoa...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  7. #7
    Lainaa (ural @ ,2,Tammi. 04 2009,18:35) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Tammi. 04 2009,16:49) kirjoitti

    millähän rahalla suomeen sais tommosen.
    tai tuokohan joku maahan.
    Minulla saman ongelma kuin sinulla hyvä veli "ural,,2". Olen etsinyt vetokoukkua ajopeliini, jotta tulevan kesän matkoille saisi peräkärryn mukaan. Minulla on muutama yhteystieto Ameriikan maalle, josta ko. koukkuja voisi tiedustella. Miten sopisi yhteistilaus?
  8. #8
    jep jep
    vois olla hyvä tilata porukalla.
    montahan tarvis et rahti putois pieneks.
  9. #9
    Voinet laittaa yhteystietosi sähköpostiini. Lähetän sinulle sitten infoa noista amerikkalaisista vetokoukunvalmistajista ja -myyjistä.



  10. #10
    laitoin osoitteen.
    ootkin lt :miesten kesken ,ihan naapuri kylästä.
    toivottavasti ne ketkä koukkua etsii huomaisivat
    yrityksemme saada kimppa tilausta.
  11. #11
    Lainaa (pozo izquierdo @ Tammi. 04 2009,22:57) kirjoitti
    Tossa on tommoinen Dauntless "kaksineuvoisena" versiona.
    http://picasaweb.google.fi/pozoizqui...STRAILERHITCH#

    Ostin tuon taannoin eBaysta ja ed. omistaja oli tehtaalla hitsauttanut alkuperäisen vetokuulalevyn tilalle neliöputken, jonka sisään voi asentaa joko tommoisen tarakan
    http://picasaweb.google.fi/pozoizqui...CHLUGGAGERACK#

    tai sitten putkeen asennetun vetokuulan.

    Itselle on tuo tarakka riittänyt, enkä toistaiseki ole peräkärryä kaivannut. Siinä kärryssä toki kulkisi paljon tavaraa, mutta on siitä sitten oma riesansakin...

    Tuskin noita Dauntlessin koukkuja kukaan maahan tuo, kyllä ne täytynee itse tilata.Tai kysy pahuttasi Peak-Trailerilta, josko niillä olisi tietoa...

    t. pozo

    toi sun systeemi on ihan hyvä.
    meillä vaan on ajoa helsingin suuntaan aina
    rouvan kans ja rouvalla tahtoo olla niin
    paljon tarvikkeita takas tullessa että on
    pakko mennä autolla.
    pieneen kärryyn sais aika mukavasti
    mahtumaan eikä oo kuitenkaan niin
    painavaa tavaraa että haittais.

    katselin kokoontumisessa kyllä systeemiäs.

    tais olla tanskan pojalla semmonen kärry
    mihin ihastuin.
    kieli muuri vaan esti selvittämästä mistä
    oisin saanut semmosen.
    se oli matala ja kapehako.no löytyy varmaan.

    kiitos kuitenkin
  12. #12
    Tahtoo mukaan kimppatilaukseen!
  13. #13
    Joo, voisihan tuota harkita. Saisi kärryyn mukaan sitten reissuun kaiken tarvittavan Vara Perästä alkaen!

    Eli onkos siellä listolla jo neljä nyt? Minä mukaanlukien?
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  14. #14
    Toistanpa tässä vielä aikaisemman infoni. Laittakaa halukkaat siis sähköpostiini yhteystietojanne, niin lähetän sitten tietoja vetokoukunvalmistajista. Katsotaan sitten kuinka edetään.
  15. #15
    Moi!

    Ohessa pari kuvaa itse tehdystä vetokoukusta *LT:hen.

    Kustannukset olivat noin 65 Euroa, joista suurin yksittäinen oli tuo Kuryakunin pistorasia (40 Euroa!), joka ruostui muutamassa kuukaudessa törkeän näköiseksi. Kiinalaista laatua.


    Vetonuppi oli alle kympin ja sähköihin laitoin releen, joka kytkee virrat vetokoukkuun vain, kun mopossa on virrat päällä. Eli peräkärryn jääkaappi ei pääse parkissa ollessaan tyhjentämään mopon akkua.

    http://www.kolumbus.fi/jukka.reipas/vetokoukku.jpg
    http://www.kolumbus.fi/jukka.reipas/vetokoukku1.jpg
    t. Repa



    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  16. #16
    Lainaa (Repa @ Tammi. 17 2009,22:06) kirjoitti
    Moi!

    Ohessa pari kuvaa itse tehdystä vetokoukusta *LT:hen.

    Kustannukset olivat noin 65 Euroa, joista suurin yksittäinen oli tuo Kuryakunin pistorasia (40 Euroa!), joka ruostui muutamassa kuukaudessa törkeän näköiseksi. Kiinalaista laatua.


    Vetonuppi oli alle kympin ja sähköihin laitoin releen, joka kytkee virrat vetokoukkuun vain, kun mopossa on virrat päällä. Eli peräkärryn jääkaappi ei pääse parkissa ollessaan tyhjentämään mopon akkua.

    http://www.kolumbus.fi/jukka.reipas/vetokoukku.jpg
    http://www.kolumbus.fi/jukka.reipas/vetokoukku1.jpg
    t. Repa
    Joo, asiallinen peli. Tuo sama kiinnitystyyli on myös Bushtecilla eli vetopiste on suoraan pyörän "päärungossa". Dauntlessin koukkuhan kuormittaa sitä LT:n takahäkkiä (jonka pettämisestä en kylläkään ole kuullut).

    Laitoitkos sinne rekisterikilpitelineen taakse myös tuommoisen ristituen, joka hieman häämöttää tuossa Bushtecin kuvassa?
    http://www.bushtec.com/bmwhitch.html

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  17. #17
    mitäs tuolla pyörällä saa olla siinä perässä painoa siis siinä vedettävässä? VAKUUTUS MAKSUT? ei vissiin muutu. selventäkää nyt vähän noita.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  18. #18
    Onnea vaan, mutta kaikesta huolimatta itse en ymmärrä koko vetokoukun ideaa. Jos enempi tarvitsen kuljetaa mukana kamaa, niin käytän autoa

    Osa mp-ideasta ja ajamisen nautinnosta on pois, jos joutuu vetämään perässä jotain kärryä.

    No kukin tyylillään. En kuitenkaan tuomitse.
  19. #19
    Lainaa (kirin @ Tammi. 17 2009,22:54) kirjoitti
    Onnea vaan, mutta kaikesta huolimatta itse en ymmärrä koko vetokoukun ideaa. Jos enempi tarvitsen kuljetaa mukana kamaa, niin käytän autoa

    Osa mp-ideasta ja ajamisen nautinnosta on pois, jos joutuu vetämään perässä jotain kärryä.

    No kukin tyylillään. En kuitenkaan tuomitse.
    oon kyllä samaa mieltä. vetäneet varmaan jotain diabajea
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  20. #20
    Lainaa (kepa09 @ Tammi. 17 2009,23:19) kirjoitti
    Lainaa (kirin @ Tammi. 17 2009,22:54) kirjoitti
    Onnea vaan, mutta kaikesta huolimatta itse en ymmärrä koko vetokoukun ideaa. Jos enempi tarvitsen kuljetaa mukana kamaa, niin käytän autoa *

    Osa mp-ideasta ja ajamisen nautinnosta on pois, jos joutuu vetämään perässä jotain kärryä.

    No kukin tyylillään. En kuitenkaan tuomitse.
    oon kyllä samaa mieltä. vetäneet varmaan jotain diabajea
    Kaksi päällä ajaminen ylittää jo tuon ymmärryksen
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  21. #21
    Lainaa (pozo izquierdo @ Tammi. 17 2009,22:24) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Tammi. 17 2009,22:06) kirjoitti
    Moi!

    Ohessa pari kuvaa itse tehdystä vetokoukusta *LT:hen.

    Kustannukset olivat noin 65 Euroa, joista suurin yksittäinen oli tuo Kuryakunin pistorasia (40 Euroa!), joka ruostui muutamassa kuukaudessa törkeän näköiseksi. Kiinalaista laatua.


    Vetonuppi oli alle kympin ja sähköihin laitoin releen, joka kytkee virrat vetokoukkuun vain, kun mopossa on virrat päällä. Eli peräkärryn jääkaappi ei pääse parkissa ollessaan tyhjentämään mopon akkua.

    http://www.kolumbus.fi/jukka.reipas/vetokoukku.jpg
    http://www.kolumbus.fi/jukka.reipas/vetokoukku1.jpg
    t. Repa
    Joo, asiallinen peli. Tuo sama kiinnitystyyli on myös Bushtecilla eli vetopiste on suoraan pyörän "päärungossa". Dauntlessin koukkuhan kuormittaa sitä LT:n takahäkkiä (jonka pettämisestä en kylläkään ole kuullut).

    Laitoitkos sinne rekisterikilpitelineen taakse myös tuommoisen ristituen, joka hieman häämöttää tuossa Bushtecin kuvassa?
    http://www.bushtec.com/bmwhitch.html

    t. pozo

    Joo, laitoinhan minä takahäkkiin kiinnityksen rekkarin takaa. Tämän ei ole tarkoitus kantaa kuormaa, vaan estää mahdolliset värähtelyt ja ehkä hiukan kiertymistä. Tuo koukkuhan on varsin pitkän varren päässä ja tärisee taatusti jonkin verran, jos sitä ei tue mitenkään takapäästä.

    Pelkkään takahäkkiin en uskaltaisi koukkua kiinnittää, vaikka kai se pikkukärryn painon kestää. Kiinnitys päärunkoon on voimien siirtämisen kannalta oikein ratkaisu. *

    t. Repa



    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  22. #22
    Lainaa (kepa09 @ Tammi. 17 2009,22:46) kirjoitti
    mitäs tuolla pyörällä saa olla siinä perässä painoa siis siinä vedettävässä? VAKUUTUS MAKSUT? * *ei vissiin muutu. selventäkää nyt vähän noita.
    Peräkärryn paino saa olla puolet ajoneuvon painosta.

    Vakuutusmaksut? Peräkärryä ei tarvitse vakuuttaa eikä rekisteröidä.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  23. #23
    Lainaa (mico @ Tammi. 17 2009,23:23) kirjoitti
    Lainaa (kepa09 @ Tammi. 17 2009,23:19) kirjoitti
    Lainaa (kirin @ Tammi. 17 2009,22:54) kirjoitti
    Onnea vaan, mutta kaikesta huolimatta itse en ymmärrä koko vetokoukun ideaa. Jos enempi tarvitsen kuljetaa mukana kamaa, niin käytän autoa *

    Osa mp-ideasta ja ajamisen nautinnosta on pois, jos joutuu vetämään perässä jotain kärryä.

    No kukin tyylillään. En kuitenkaan tuomitse.
    oon kyllä samaa mieltä. vetäneet varmaan jotain diabajea
    Kaksi päällä ajaminen ylittää jo tuon ymmärryksen *
    Ajelkaa työ vaan autolla ihan vapaasti tavaroidenne kanssa.

    Toisaalta kommenttinne peräkärryn vetämisestä kertovat siitä, ettei teillä ole kokemusta kärry perässä ajamisesta.

    Ajossa ei kärryä huomaa mitenkään. Ei kiihdytyksissä eikä mutkatiellä. Mutkat saa vetää jalkatapit maata raapien yhtälailla kärryn kanssa kuin ilmankin, jos/kun siltä tuntuu. Eli kommentit ajonautinnon menettämisestä kärryn kanssa ajettaessa ovat aiheettomia. Jokaisella kuitenkin olkoon oikeus mielipiteeseensä.

    En minäkään viime kesänä kärryn kanssa ajanut kuin noin 2000 km ja ilman kärryä 15000 km. Ja tästäkin kärryä vedetystä matkasta noin 1000 km se oli perässä aivan tarpeettomasti. Eli on se aika turha kapistus loppujen lopuksi, ainakin minun käytössäni.

    Kärry on kiva tilalisä kun joskus haluaa ottaa mukaan vähän enemmän rojua johonkin kokoontumisajoon. Niin, ja sitten sitä tarpeetonta rojua tuleekin otettua matkaan.

    t. Repa



    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  24. #24
    Eiks motskariakin koske perävaunun 80 km/h sääntö. Sehän on matelemista. Varsinkin jos toi +3 km ylinopeutta sääntö tulee voimaan. Sama sit jos ajaa autolla!
  25. #25
    Lainaa (Eagle-no2 @ Touko. 13 2009,15:16) kirjoitti
    Eiks motskariakin koske perävaunun 80 km/h sääntö. Sehän on matelemista. Varsinkin jos toi +3 km ylinopeutta sääntö tulee voimaan. Sama sit jos ajaa autolla!
    Koskeepa hyvinkin..
    Tuo olilkin yksi niistä syistä, jotka saivat itseni luopumaan peräkärryideasta ja tyytymään tuohon takatarakkaan. Toki samalla joutui tinkimään kuljetuskapasiteetista, mutta toistaiseksi on tuon yhden ylimääräisen lentolaukun tuoma lisätila hyvin riittänyt mamman kanssa retkeilylle - semminkin kun telttailuikäkin on jo ohitettu eli sen mukaansullomisesta ei tarvitse murehtia.

    Silti ymmärän myös peräkärryilijöitä, kun olen sellaisiin ja heidän kärryihinsä lähemmin päässyt tutustumaan. Tuli mieleen monen LT-kuskin tapaama aussi Hilton Joy ja hänen hieno Bushtec-kärrynsä, joka nähtiin viime kesänä Himoksella.
    Kyseisellä kärryllä on muuten hieno takuu...Hilton huomasi pienen hitsausmurtuman kärrynsä rungossa ja mainitsi siitä tehtaalle (Amerikkaan) jossain vaiheessa jotain varaosia tms tilatessaan. Sieltä lähetettiin hänelle takuuna kokonaan uusi runko Lissaboniin. Kärryllä on siis ikuinen takuu (joka tosin koskee vain ensimmäistä omistajaa).
    No jaa...meni vissin vähän mainostamisen puolelle, mutta tuo Bushtec oli myös se kärry johon siis melkein itsekin hairahduin...
    http://www.bushtec.com./

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  26. #26
    Lainaa (Eagle-no2 @ Touko. 13 2009,15:16) kirjoitti
    Eiks motskariakin koske perävaunun 80 km/h sääntö. Sehän on matelemista. Varsinkin jos toi +3 km ylinopeutta sääntö tulee voimaan. Sama sit jos ajaa autolla!
    Eihän noi kamerat sitä satasen alueella ota huomioon onko kärryä vai ei Eikä keskinopeusmittauskaan kärryä noteeraa.

    Mutta kyllä minun mielestäni pitää ajaa aina rajoitusten mukaan.

    Enkä ymmärtänyt tuota kommenttia "sama sit jos ajaa autolla". Mitenkäs se tähän liittyi?

    t. Repa



    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  27. #27
    No, sen perävaunun kanssa, eihän kait tarvitse raahata, koko omaisuuttansa, Bemarillakaan mukanaansa! Ei ainakaan mun varustuksella, onhan niitä Hotellejakin olemassa, jos pehmeellä tarttee maata! Samantien ajaa asuntoautolla jos tarttee, ylenmäärin tavaraa mukaansa! No kurjaa on sitten meillä ollut kun ei Jääkaappiakaan ole. R1100RS



  28. #28
    Lainaa (Eagle-no2 @ Touko. 26 2009,01:26) kirjoitti
    No, sen perävaunun kanssa, eihän kait tarvitse raahata, koko omaisuuttansa, Bemarillakaan mukanaansa! Ei ainakaan mun varustuksella, onhan niitä Hotellejakin olemassa, jos pehmeellä tarttee maata! Samantien ajaa asuntoautolla jos tarttee, ylenmäärin tavaraa mukaansa! No kurjaa on sitten meillä ollut kun ei Jääkaappiakaan ole. R1100RS
    lama iski,,mutkun nousu tulee ,tulee minulle kärry perään.
    no ajelen muutenkin eläkeläis vauhtia ei juuri kärry haittaa.
    näähän on maku asioita miten ajelee kärryllä vai ilman.
  29. #29
    Omaan fillariin pitäis kanssa askarrella koukku. Minkäs kokoisesta, muotoisesta ja minkä paksuisella seinämällä olevasta tuota kannattaisi alkaa miettimään?
  30.  
  31. #30
    Lainaa hp10a10 kirjoitti Katso viesti
    Omaan fillariin pitäis kanssa askarrella koukku. Minkäs kokoisesta, muotoisesta ja minkä paksuisella seinämällä olevasta tuota kannattaisi alkaa miettimään?
    Tuolta voisi löytyä askarteluvälineitä http://www.teohydrauli.fi/PublishedS...frontpage=true
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen