Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
  1. #31
    Lainaa (xs2jammu @ Tammi. 06 2009,07:09) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Tammi. 04 2009,17:50) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Tammi. 04 2009,17:44) kirjoitti
    Erittäin tärkeä aihe ja on syytä ottaa tämä asia nyt vakavissaan...

    Mitä jos kaikki bemaristit ostaisivat suosiolla kuitenkin busan. *
    Mutta,, mutta,, kun oikeassa moottoripyörässä on kardaani. *
    Väärin, väärin ja taas väärin. Ei sillä toisiovedolla ole mitään tekemistä oikean moottoripyörän kanssa vaan sillä moottoripyörän sielulla on jotain tekemistä sen OIKEAN moottoripyörän kanssa. Se mikä saa sille prätkälle sielun onkin sitten jo jokaisen oma henkilökohtainen juttu. Itselleni se on twinikone jollekin muulle se on bokseri, toisille täytyy olla sielussa V2 ja toisille rivinelkku. Yhteistä näille kaikille kuitenkin on että ne menee pääsääntöisesti kahdella pyörällä ja kuljettaja nauttii tekemisestään.
    Pisteet Jytärille suuren viisauden julkituomisesta

    Maassa vallitsee uskonvapaus, joten kukin tulkoon uskossaan onnelliseksi. Tekniikassa taas ketjussa, kardaanissa, hihnassa tai vaikka hammasrattaissa on kaikissa se hyvä puoli, että moottorin voima siirtyy vetopyöriin.

    Eipä silti, onhan niitä autoharrastajiakin, joille ei kelpaa kuin bensa/diesel ja pelkästään manuaalina/automaattina ja ilman muuta etu/taka/kuusipyörävetoisena. Ja sitten maallikkosaarnataan kaikille muillekin oman valinnan autuutta, ikään kuin kaikkien mieltymykset ja tarpeet olisivat yhteneväiset. Mulle riittää että teknisestä ratkaisusta huolimatta rakkine toimii ja täyttää tarkoituksensa. Naapuri on ostanut omaan käyttöönsä ihan erilaisia rakkineita, vaan ei ole minulta pois.

    Kardaanin ainoa TODELLINEN ja kiistämätön etu on siinä, että kokkareiden hammasrattaanheittokisat ovat todella sietämätöntä lottoa, kun se hemmetin rinkula kimpoilee minne sattuu. Hihnapyöränheitto voisi kenties antaa hieman paremman korrelaation käden tarkkuuteen, mutta kardaaninheittokisa erottaisi todelliset osaajat räppäkäpälistä
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  2. #32
    Meillä kaikki peräongelmat johtuu insinöörin taidottomuudesta ja leveästä per***tä.

    Eniten huolestuttaa kikkelin kohdalla ylös-alas sinkoava japanislaisvalmisteinen alumiinimötikkä. Siinä miettii monesti riittääkö jo nykyiset lapset, jos jotain vaikka sattuisi...

    Nyt kun on tutustunut pyörän todelliseen sielunelämään, ne peräpään ongelmat ketjuvetoisessa pyörässä on oikeastaan aika helppoa hoitaa. Jos on kaukaa fiksu, joka vuosihuollossa vaihtaisi rattaan kannatinlaakeirin, jo ihan talvella, saattaisi kesällä välttyä monelta ongelmalta. Samoin ketjut ja rattaat kun tajuaisi vaihtaa joka 24 tkm huollossa, niin niitä v***nmoisia kesäremontteja olisi heti pari kappaletta vähemän ja voisi keskittyä enemän kurvailuun...

    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  3. #33
    Mulla tuli Peräongelmia kun piti saman vuorokauden aikana istus R1100RS satulassa 1100 km. Kihelmöi alkumatkasta, sitten tottu huonohkoon BMW alkuperäiseen satulaan.
  4. #34
    Meillä tuli peräonkelmia 60 donan kohdalla viime kesänä,jäi Tuuliharjaan,BMW R1150GS,02 MALLI.Totaalituho,kaikki laakerit ja stefat uusiksi,osat maksoivat muistaakseni 300 egee. Onhan se tietysti herkkä paikka kun laatulaite pitää tuoda pakulla kotiin.



    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  5. #35
    Ei saa Petteri olla ilkeä ja epäillä bemarin ylivertaisuutta, pahoittavatten vaan turhaan mielensä ja masentuvat vielä kun eivät saa öitään nukuttua.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  6. #36
    kyllä bemarin perä kestää
    eräs kaveri keuli 80 luvun viritetyllä bmw eikä saannu perää rikki millään
    toisella kaverilla on 30 luvun bmw ja vielä aidot rattaa ja perän kuorissa natsi saksan armeijan tunnukset ja ei äännä perä ajettu yli 100000km 2000 luvulla
    japsia en voisi koskaan ostaa mutta bmw tai zyndapin ostan heti kun sopiva tulee vastaan 600-750 2 sylinterinen tai 800 nelos bokseri
    <p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937&nbsp;Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
  7. #37
    Lainaa (Eagle-no2 @ Touko. 13 2009,15:06) kirjoitti
    Mulla oli kans Perävaivaa, 1100 km yhtämittasen ajon jälkeen,
    Itse viidettäkymppiä lykkäävänä ylipainoisena ukkona tuuppaan 1100km RR pyörällä 20kg reppu selässä ilman draamaa. Taitaa ne puimurikuiskin mainitut perävaivat tulla ihan muusta asiasta kuin moottoripyörän ajamisesta
    .
  8. #38
    Itellä oli suzuki vx800 ja kyllä siinä ainakin sai pelätä perän puolesta jatkuvasti - en ainakaan osta enää koskaan kardaanillista mopoa, en edes toisen merkkistä.
  9. #39
    Joo sehän nyt vaan on niin että kenen perä kestää mitäkin, jos on tunto pois, niin kestää mitä vaan! R1100RS:n alkuperäis satula on helvetin huono! Ihan P*******ä. Jos muunmerkkisissä parempi OK! Masokismiäkin on niin erimuotoista! Kuka nauttii mistäkin! Ihan vapaasti!



  10. #40
    Tuskimpa se mikään herkkä paikka on useimmille bemaristeille. Näitä trolleja vaan aina välillä tulee ja kun ei ole mitään syytä peitellä asioita, monet sitten vastaavat niinkuin asiat on.

    Säälittää vaan noita muun merkkisten (japsit) omistajia kun pitää yrittää ihan väkisin provosoida. Syynsä kait siihenkin on. Eikait se BMW mikään maailman paras pyörä ole, mutta jostain syystä siinä on sellaista luonnetta, että tollaset normaalit huollot ja rempat kuuluu asiaan.

    Siitä pyörän luonteesta vähän. On muutamia pyöriä/merkkejä, joissa on jopa tietty sielu, uniikki luonne nyt ainakin. Mainittakoon nyt vaikka muutama: - Harrikat, - Guzzit, -Bemarit ymv. Selasten kanssa viihtyy vaikkei se nyt niin unelma oliskaan.

    No -84 k-satkussani ei noita perävaivoja ole ollut. Viime vuoden hankinta on käyty totaalisesti läpi ja kaikki ok, myös perän laakerit kuin myös kardaanin (koneistettu, ei valettu) booritkin uudenveroiset.
    ps. meinas unohtua. Mittaristo on tuon ikäsen pyörän ongelma, mullakaan ei toiminu ku vilkun merkkivalot. Nyt pelaa kun toi nimim. Guzzi ystävällisesti järkkäs mulle uuden (veroisen) piirilevyn Saksasta. Nyt toimii kaikki tarpeellinen.

    Ajot vasta alkaa tänä kesänä kun tietää ettei tarvii korjaamolla asua. Zoon moro.



    Vaikeet asiat tehhään heti, mahottomat vähä myöhemmin.
    (Iän mukana mahottomat asiat toteutuvat entistä myöhemmin)
    [url="http://www.hemmi.fi/K100.html"]- Vaarin vankkur
  11. #41
    Lainaa (BemariVaari @ Touko. 16 2009,17:51) kirjoitti
    Eikait se BMW mikään maailman paras pyörä ole,
    Soon toiseksparas - parasta ei vielä oo tehtykkään
  12. #42
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    The motorcycle riders were filled with enthusiasm: after a long time, there was a german motorcycle that was not only traditional but progressive ! This new BMW bike is at last a serious competitor for the japanese bikes, and as a result the K100 was victorious in many road tests. The german motorcycle magazine “MOTORRAD” even asked very presumtuous “K100 RS -the world´s best motorcycle ?” (Issue 24/83). Well, some people agreed: as the only motorcycle ever the K100 RS was “Motorbike of the year” five times in succession, followed by the “K1” in the sixth year, which was 1989 ! In addition, the “RS” was, for example, “Most reasonable bike” (PS magazine) or “Bike of the year” (motorrad, reisen & sport magazine). The bike magazines finally created the nickname “flying brick”, describing the form of the engine, or, less pleasant, “the toaster”...



    Lähde.
    www. flyingbrick .de



    K75 - K100 - K1 - K1100 - K1200







    Die private Internetseite - Deutsche Version



    The personal homepage - english version


    Dies ist keine Internetseite der BMW AG
    This is no website of the BMW brand



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  13. #43
    Noin sitä pitää, pidä puoles! Kuthen aaben, .... vai miten se meni?
    Boxeriukko
  14.  
  15. #44
    Kauhee polemiikki aina tosta perästä. Laakeri maksaa saman verran kun ketju ratas paketti! Omalla GT.llä ajettu 85000km josta enemmin kuin puolet 2 päällä ja aikamoinen osuus myös matkatavaroitten kanssa eikä ole tarvinut perää aukoa. Ajattelin satkun kohdalla vaihattaa laakerin ihan noin niikus varmuuden vuoksi kun ei se nyt oo niin ameriikka kallis...
    "Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."

    IBAF 3735
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12