Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
  1. #1
    ...siis jos "perän"kesto on ongelma niin...
    1.Miksi pantata ongelmaa.....?
    2.Kuinka voit estää ongelman....?(öljy)


    3.Mistä ongelma johtuu....(insinööri/di-inssi jne.)
    4.Voisiko ongelman estää jotkin?(käyttö...?)
    5.Onko suunittelu "virhe" vai...
    ?
    6.Kukaan ei tunnusta ongelmaa, ettei jälleeen myyntiarvo romahda...
  2. #2
    Eihän omassa pärrässä mitään vialla voi olla
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  3. #3
    Onkos sulta päässyt lipsahtamaan ohi tuo virallinen BMW-perän taivasteluketju, jota on jo katseltu yli 11000 kertaa ja kommenttejakin on lähes kaksisataa?*

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=93065

    Eiköhän siinä ole sanottu ihan kaikki ja jos jotain on unohtunut niin sitten tossa varaperäketjussa on jatkoa...

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=94759

    Noista löytynee vastaukset kysymyksiisi.

    t. pozo





    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  4. #4
    Eikös suurin osa kuitenkin toimi kuten pitää?
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  5. #5
    hmmm.. vastausten määrästä päätellen ei.
    ennen kova, joskus jopa nopeakin...
  6. #6
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Pannari Petteri @ Tammi. 03 2009,22:22) kirjoitti
    ...siis jos "perän"kesto on ongelma niin...
    1.Miksi pantata ongelmaa.....?
    2.Kuinka voit estää ongelman....?(öljy)


    3.Mistä ongelma johtuu....(insinööri/di-inssi jne.)
    4.Voisiko ongelman estää jotkin?(käyttö...?)
    5.Onko suunittelu "virhe" vai...
    ?
    6.Kukaan ei tunnusta ongelmaa, ettei jälleeen myyntiarvo romahda...
    1. Kyllä mä voin tunnustaa, että perä puutuu pitkillä matkoilla
    2. Toiset käyttää talkkia ja toiset rasvaa. Mä vannon teknisten alusasujen nimiin.
    3. Joo oon inssi/Diplomi-insinööri-inssi/siihen opiskeleva, mutta en näkisi että tällä on suurempaa vaikutusta perän puutumiseen.
    4. Niin, jos pitää tarpeeksi taukoja ja antaa perän hengähtää välillä, niin se voisi auttaa. Ainakin sillä olen itse päässyt n. 1000km päivämatkoja bleidillä ja ducalla.
    5. Joo, kai sen satulan suunnitteluvirheeksikin voisi laittaa. Tosin periä on erilaisia ja toisille sopii tällaiset ja toisille toisenlaiset. Onneksi jälkiasennuksena löytyy aika monenlaisia satuloita.
    6. No mitä sitä sen enempää tunnustamaan jos ei sitä koe itse ongelmaksi? Ei kai mun pyörän jälleenmyyntiarvo siitä romahda jos mun arse on joksus puutunut?


    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  7. #7
    Pannari Petterillä taitaa olla joku oma ongelma, kun niin kovasti haluaa tähdentää BMW:n kehnoutta. Itselläni on perä ja pyörän perän laakeri kestäneet varsin hyvin; 1600-1800 km päivässä puutumatta ja mukavaa musiikkia etu-ja takapäästä pyörää kuunnellen. *Ei taida muissa merkeissä olla mitään huolenhäivää? Aika paljon hyvinkin vanhoja BMW- merkkisiä pyöriä on kuitenkin liikenteessä, joten eivät nyt taida niitä kaikkein huonoimpia kuitenkaan olla. *
    Ei pitäisi provosoitua kun provosoidaan, mutta ehkä näin vuoden alun kunniaksi täytyy Puuhapetterin provoon näinkin vastata, ettei ihan hukkaan menisi hyvä provo.
    Hyvää ja onnellista sekä onnettomuusvapaata uutta vuotta kaikille
  8. #8
    Voidaanhan me ruveta lykkäämään listaa tunnetuista surkeuksista myöskin jaappanin peleistä ynnä kaikista muistakin.Listasta tulisi kyllä aika pitkä,ei taida valmistajaa löytyä jolta ei olisi kökköjä tullut käyttäjien ihmeteltäväksi.On noita tullut seurailtua 1960-luvun loppupuolelta.Osa niistä on korjautunut aikojen saatossa eikä niistä ole oikein koskaan valmistajat innolla olleet vastuuta ottamassa,luki tankin kyljessä mitä vaan.Välillä tuntui että paikalliset kauppiaat kantoi enemmän vastuuta kuin maahantuojat,pitihän asiakkaat yrittää jotenkin pitää asiakkaina.
  9. #9
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Ei tuossa omassa vanhuksessa ainakaan ole mitään ongelmia ollut? K100RS -84. Ei äännä, ei klappia. Mittarissa 112 000+km.
    Pitkää matkaa tuupattu silläkin etupäässä, mitä nyt historiaa on tiedossa entisiltä omistajilta.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  10. #10
    Kestää sen mitä kestää, jos hajoaa niin sitten korjataan.
    Kaikki ne kuitenkin joskus hajoaa..
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
  11. #11
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (pikkupeka @ Tammi. 04 2009,16:45) kirjoitti
    Kestää sen mitä kestää, jos hajoaa niin sitten korjataan.
    Kaikki ne kuitenkin joskus hajoaa..

    Oikeaa puhetta.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  12. #12
    Juu.. muistanpas yhden Guzzimallinkin jonka kanssa oli peräongelmia,se kyllä muuttuikin seuraaviin malleihin hieman suuremman öljytilavuuden omaavaksi.Eli kyllä ne mokat korjautuivat pikkuhiljaa.Omassa merkissä (Ducati) oli ongelmana sähköt,jotka kuitenkin sai itse paikkailtua helposti kuntoon.Sittemmin kun omistajat vaihtuivat tämän tästä tehtaalla tuli melkoista soppaa varsinkin -70-80 lukujen vaihteessa.Ei kuitenkaan sellaista surkeutta mitä Honda ja Kawa tuuppasivat silloin.VF-mallien ongelmat on hyvin tunnettuja,samoin Kawojen venttiiliongelmat,olihan noita.Ne jotka halusivat pitää niitä,oppivat myös ne korjaamaan ihan toimiviksi.Tosin niihin tarvittiin muiden kun kyseisten valmistajien osia...
  13. #13
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Puhumattakaan pikkulohko Guzzien neliventtiili kansista.
    Ja nyt näissä 8V Sporteissa kanssa jotakin kränää,,,
    Onhan näitä, Wingin rungot jne,,,
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  14. #14
    Taitaa olla pojalla Pannari vaikeesti myytävä ( ja ihan pakko olla myös hätä kädessä ), taitaa kaikki potentiaaliset kysyjät kääntyvän Bemarin puoleen, ja se syö rotan lailla, muusta ei voi olla enään kyse, kun ei edes peräpropaganda lyö kauppoja kiinni.

    Toisaalta, ko. jäppiselle on ollut valitsemansa tien näyttäjiä Pannarileirissä ihan kylliksi tällä palstalla, joten latu on valmiiksi auki. Perustakaa vaikka kokoontumisajo ( jos ei jo ole ), niin voitte kehua toisianne muiden haukkumisen lomaan, jos vaikka helpottais ?
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  15. #15
    Lainaa (Moto guzzi @ Tammi. 04 2009,16:17) kirjoitti
    Ei tuossa omassa vanhuksessa ainakaan ole mitään ongelmia ollut? K100RS -84. Ei äännä, ei klappia. Mittarissa 112 000+km.
    Pitkää matkaa tuupattu silläkin etupäässä, mitä nyt historiaa on tiedossa entisiltä omistajilta.
    Tuon aikakauden pyörillä hyvinkin näin, nämä ongelmat ovatkin vasta viimeisen ~10 vuoden aikana valmistetuissa bemareissa. Mutta yritäppäs päästä >100 000 km pyörällä joka on valmistettu tällä vuosituhannella ilman peräremppaa ja sitten löydät vielä niitä useampiakin niin oletkin jo aika fakiiri. Varmasti näitä vanhempia löytyy runsaasti, en yhtänä epäile.

    Tuo bmw:n kyseenalainen maine kestävänä matkapyöränä on 90-luvun alusta ja ennen sitä. Tämän jälkeen onkin sitten alkanut tämä alamäki jonka loppua ei ole näkyvissä kun koko pulju ei oikein ole kykeneväinen näkemään mitään ongelmaa olevankaan.

    Jos itse olisin nyt hankkimassa uutta matkapyörää, ei katse kääntyisi missään nimessä bemariin, ilman muuta olisi jotain muuta hakkusessa. Mutta kunnes tulee uusi malli tuolta jaappanian maasta ja vielä kun on vanhentunut 2-3 vuotta jotta lastentaudit on saatu pois, niin siihen asti pidetään korjaamalla nykyinen LT ajokunnossa. Nythän siitä on jo perävalotakuukin loppu eli valmistaja, myyjä ja maahantuoja ovat *virallisesti* pesseet kätensä p***asta!

    Varmaan parin perärempan jälkeen on saatu 100 000 mittariin tuossa 2010... ensimmäinen takana 35 000 kohdalla, seuraavaa tässä odotellessa... eli eiköhän sitä juuri ja juuri kahdella rempalla päästä tuohon 100 000 lukemaan jos keskiarvoihin on uskomista...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  16. #16
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Tuollaisia aatoksia on mielessä päivittäin, autopuolen hommia touhutaan, ja myöntää täytyy, että laatu missään nykyajan laitteessa ei ole kehuttavaa.
    Ja sitten ihmetellään kun sanotaan että ennen oli kaikki paremmin. Kyllä se niin on.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  17. #17
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (kawabata @ Tammi. 04 2009,18:08) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Tammi. 04 2009,16:59) kirjoitti
    Puhumattakaan pikkulohko Guzzien neliventtiili kansista. *
    Ja nyt näissä 8V Sporteissa kanssa jotakin kränää,,,
    Onhan näitä, Wingin rungot jne,,,
    mikäs guzzin 8v sporteissa krenkkaa? joskus katellut sitäkin vähän sillä silmällä, ei muuten.
    Kannet, kannet. Taitaa olla ainoa 4V, mikä toimii, tuo Daytona moottori. Sekään ei enää käytössä kuin Centaurossa.
    Ja koskaan ei kannata ostaa juuri markkinoille tullutta mallia, jossa paljon uusia ratkaisuja. Nykyaikana on aina asiakas se viime käden testipilotti. Tänä kiireisenä aikana ei tehtailla ole aikaa, (halua) testailla tekeleitään kunnolla, nopeasti uutta mallia markkinoille, muuten joku syö kakunpalasi.
    Noita "kampanjoita" autopuolella riittää nykyaikana. (Recall)
    Pösöt ei taida muuten enää palaa, pääsevät laivaankin ilman että akunkenkää tarvii irrottaa. * (pieni esim.)



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  18. #18
    Ei R1100RS perässä ole mitään ongelmia!?
  19. #19
    R:ssä ja omassa perässäni on aivan samat ongelmat. Molemmat pärisee ... riippuen mitä koneeseen syöttää ... toinen törähtää 4,5:sta, toinen 95/98:sta.
  20. #20
    Lainaa (iaj @ Tammi. 04 2009,17:43) kirjoitti
    Varmaan parin perärempan jälkeen on saatu 100 000 mittariin tuossa 2010... ensimmäinen takana 35 000 kohdalla, seuraavaa tässä odotellessa... eli eiköhän sitä juuri ja juuri kahdella rempalla päästä tuohon 100 000 lukemaan jos keskiarvoihin on uskomista...
    Lievää liioittelua havaittavissa.

    Pistä sinne RVS:ssät, niin pääset 5 000 000km keskiarvon mukaan.
    Dixi et animam levavi
  21. #21
    Pitää kattoa paljon tuo perä kestää, saksantuonti mopo vuosimallia -91 ja mittarilukema n.60 000 km mutta todellista ei pysty sanomaan
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  22. #22
    ja ketjut moottorisahoihin

    No taidan tästä lähteä ulkoiluttamaan tuota bemarin upeaa, hiljaista ja huoletonta perää tuonne vuorille.
    Dixi et animam levavi
  23. #23
    Kun en millään BMW:llä ole ajanut ja en sen perästä mitään tiedä, niin kuinka paljon tuollainen perän remontti maksaa
  24. #24
  25. #25
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (rellonen @ Tammi. 06 2009,12:41) kirjoitti
    Laakerin ja stefan hinnan..

    Samoin. Töiden hinta selvinnee kun soittelee pajoihin.
    Ei kuulu aiheeseen, mutta laatikko-remppa, kytkimen tark.puhd. kampiakselin takapään stefa, kannatinlaakerin vaihto kardaaniin, ja suuri huolto Guzziin. Noin 25 000 Sek. Itse tehtynä 1748 Sek. Ja olihan ajanvietettä.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  26. #26
    Lainaa (Moto guzzi @ Tammi. 06 2009,12:59) kirjoitti
    Itse tehtynä 1748 Sek. Ja olihan ajanvietettä. *
    Aika nopea olit, eihän tuo homma kestänyt kuin vajaa puoli tuntia.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    Moto Guzzi California EV Touring
  27. #27
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (mopedman @ Tammi. 06 2009,13:37) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Tammi. 06 2009,12:59) kirjoitti
    Itse tehtynä 1748 Sek. Ja olihan ajanvietettä. *
    Aika nopea olit, eihän tuo homma kestänyt kuin vajaa puoli tuntia. *
    No, etköhän nyt kuitenkin ymmärtänyt? *

    Ja mitä nopeuteen tulee, sitä se valitti aina ex-muijakin.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  28. #28
    Ei ole ainakaan enää minulle herkka paikka, kun ei palanut omia rahoja isoihin remontteihin.

    Eli 70tkm huollossa vaihdettu iso laakeri perään varmuuden vuoksi. Ei vikaa. Matka jatkuu taas keväällä

    Hyvä laite tuo on ollut ja on vieläkin.

    t. Sarkka
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  29. #29
    Sama täällä, ei tuo mitenkään "herkkä" asia ole, enemmänkin vain tekninen ongelma. Minulla ko laakeri on hajonnut kaksi kertaa, mutta siitä huolimatta en vaihtaisi merkkiä enkä mallia. Tykkään LT:stä kuin "hullu puurosta".
    Joka vehkeessä on omat hyvät ja omat huonot puolensa, ja niiden huonojen kanssa on vain opittava elämään. Niin kauan kuin hyät puolet painaa vaaàssa enemmän kuin huonot, ei ole mitään tarvetta vaihtaa, kokonaisuus ratkaisee.
    Tällaisen arvionhan jokainen joutuu tekemään aina omien tuntemustensa ja painotustensa pohjalta.
  30.  
  31. #30
    Täytynee nyt pyytää anteeksi kaikilta "oikeilta" Bemaristeilta , jotka ovat innostuneet ja "provosoituneet" kirjoituksistani BMW Talkissa. En suinkaan halunnut pahoittaa tai "mollata" kanssa motoristeja vaan "ironiani" kylläkin kohdistuu enemmän maahantuojaan/valmistajaan!.....joten SUURIMMAT ANTEEKSI PYYNNÖT TEILLE BMW KANSSA MOTORISTIT !
    Tarkoituksenani ei todellakaan ollut "pilkata" Teitä vaan herättää
    asiasta/ongelmista keskustelua....
    Itseäni kyllä koskettaa, ettei valmistaja mielestäni ota asiaan oikeaa vastuuta!
    Lohduksenne voin kyllä kertoa, että ei ne jappanin ihmeetkään ole ikuisia, sillä huoltoa nekin tarvitsee.....esim. oma moponi on jo nyt "ohjauslaakerin" vaihdossa (hoviasentajan ohjeen mukaan=itsellä peukalo keskellä kämmentä), mutta 125tkm takana.
    Mutta jos Hondalla on ongelmia niin siitä seuraa "reilu" huolto-ohjelma/recall,jossa asia tutkitaan/korjataan. Esim. Wing Honda runko-ongelmat ja Pan Hondan alkusarja öljypohjat jne.
    BMW on siis mielestäni , kuten monen muunkin bemaristin mielestä oikea MP (kaikkinen hyvine ominaisuuksineen)...mutta kun maahantuoja/tehdas kieltää kaiken.....
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen