Eli renkaan vaihdon yhteydessä olisi hyvä rasvata myös kardaaniakselin pää( ratas joka vie vedon kardaanilta vanteelle)
Olisiko joku molybdeenirasva OK? ( esim. TB Universal M jne.)
Vai onko asia "hifistelyä"?
Mutta mitenkäs on kardaanin etupää? Pitäisikös rasvata/öljytä ja mitkä pääsisi helpoiten "käsiksi" ks. paikkaan.....?![]()
Guzzille juuri kyseisen toimenpiteen tein, perämurikka helppo irroittaa (4 pulttia) kardaanin takapään liukukappaleen boorit esillä. Etummaisen boorin rasvaus vaatii swingin irroittamisen, mutta samalla tuli rasvattua, ja säädettyä myös swingin laakerit. Booreihin käytän keraamista rasvaa, sellaista valkoista töhnää. Laakereihin tavallista ns. vaseliinia. Ihan Kalervon pala Guzzissa suorittaa moinen touhu. Ei kai sen ihmeelisempi Pannarissakaan. Muttereita ja pultteja kai sielläkin pitämässä osat nipussa.![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Kokemusta on 1300 Pannarista, jossa se oli myös aika helppo:
- pyörä pois
- neljä pulttia auki
==> perän voi vetää riuskalla vetäisyllä pois (perämurikan mukana tulee myös kardaani eli se irtoaa etumaisen ristikkonivelen kohdalta)
- takaisin laitto voi olla hieman haastavampi kun välillä ei meinaa boorit osua kohdalleen tai ristikkonivel makaa liikaa alaspäin ==> taskulampulla ja sopivalla puukepillä ristikkonivel oikealle kohdalleen ja taas yrittämään !
65 tkm kohdalla itse avasin ja oli kyllä vielä etupään boorit ihan tehtaan hyvässä ravassa.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Onkohan tolla Guzzilla 150tkm takana eikä ole kyseiseen vehkeeseen koskettu. Mihinkäs ne rasvat sieltä katoaa?![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601