Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 58:sta
  1. #1

    Eli mitä bemaristi *ottaa mukaan pidetemmälle reisulle mukaan?
    Lt ja Gs bemaristit ottavat teitenkin mukaan "varaperän" tai varalaakerit/korjausohjekirjan.
    Bokseri miehet tienenkin reilusti öljyä...
    Akkulaturi+pitkä roikka.....
    Uudenmmat bemaristit tietenkin BMW service card+luettelo korjauspajoista euroopassa....
    Mutta mitä muuta olisi hyvä varata mukaan *?
  2. #2
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Puhtaat kalsarit.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  3. #3
    PP-ketju 1
    PP-ketju 2
    PP-ketju 3

    Kannattaa jo se pemari keväällä koeajaa, kun näyttää kuitenkin niin kiinnostavan... *


    EDIT: Ketju nro 3



    ...
  4. #4
    Saksankielentaito on hyvä olla matkassa kun asioi Itävallan ja Saksan korjauspajojen kanssa....

    Kari
  5. #5
    Kytkinvaijeri (K75S kuulemma syö näitä, ikinä en ole vaihtanut), pari tulppaa, kemiallista metallia, jeesusteippiä, sulakkeita, (moottori)öljyä, kamelinpaskaa pari satsia + hiilihapot, bemari-istukkainen johdonpätkä, jekkulankaa sekä hiukka täydennetty työkalurulla. Lisäksi oikeasti pitkille matkoille pienennetty valokopio korjauskäsikirjasta. Jotain muutakin pientä miljoonapussista löytyy.

    Isoin korjaus tien päällä tähän asti: kiristin takapyörän ajossa löystyneet pultit. Mystinen kertatapahtuma, ei koskaan ennen eikä sen jälkeen. Tyyppivikana temppuileva nopeusmittari taas tarvitsisi pikkaisen enemmän huolenpitoa (=miljoonaan osaan, oikeita juotoksia ja kasaus). Parina kosteana / kylmänä aamuna siis nopeus on valittu tuntumalla.

    Lähiajoon eli 1-2 päivän reissuun: työkalut, paikkatarvikkeet, sulakkeet, tulppa, öljyä. Eli se mitä perän sisällä istuu aina. Loput ovat "keikkasatsissa" laukkuun heitettävänä.

    Kännykkä jossa virtaa, juomaa ja hiukan energiaa, tulivehkeet, veitsi, pikkupussukka käsikauppalääkkeita ja ea-mikrosarja on aina kaikilla vehkeillä kulkiessa mukana.
    Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
  6. #6
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Viime kesän reissulla mukana lompakko, että sai k-sataseen bensaa. Noin 7500 km, ja ihan ilman kyyneleitä. *
    Kytkinvaijerin ja renkaat vaihdoin ennen matkaa.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  7. #7
    Jovvain..



    ....naaa, no näihi aikoihin tietysti THULILIIVIT !
  8. #8
    Jaaha, nokittelu senkun jatkuu ...
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  9. #9
    Tyynyn! kysytty on.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  10. #10
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    "Ou jee, Bemari menee, lahkeet tuulessa lepattelee..."

    Klamydia - Rakkauslaulu

    On muuten rumpalipojalla pirun tyylikäs t-paita
    Dirty Nasty Furriner
  11. #11
    Lainaa (Pannari Petteri @ Tammi. 03 2009,20:50) kirjoitti

    Eli mitä bemaristi *ottaa mukaan pidetemmälle reisulle mukaan?
    Lt ja Gs bemaristit ottavat teitenkin mukaan "varaperän" tai varalaakerit/korjausohjekirjan.
    Bokseri miehet tienenkin reilusti öljyä...
    Akkulaturi+pitkä roikka.....
    Uudenmmat bemaristit tietenkin BMW service card+luettelo korjauspajoista euroopassa....
    Mutta mitä muuta olisi hyvä varata mukaan *?
    Normaalit matkalla tarvittavat varusteet, rahaa noin 120e/päivä/henki muodossa tai toisessa ja passi. Nuo em. puhelinnumerot tietysti ja... niijuu.... greencard vakuutusyhtiöstä..... Tuleeko muuta mieleen? Sitten vaan
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  12. #12
    Ulkomaan matkoille 1200LT:n varustus. Toiseen sivulaukkuun omat kamppeet ja toiseen sivulaukkuun vaimon kamppeet. Takalaukku jätetään tyhjäksi, jotta voi laittaa sinne kypärän tai ruokakassin jne.

    Tankkilaukkuun kamera tai aurinkolasit.

    Työkaluja ei ole ollu mukana, kuin se bemarin peruspaketti. Kerran oon joutunut jarrupalat vaihtamaan pyörään reissussa.



    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  13. #13
    Mp3 soitin ja kokoelma Nenan hittejä.
    Irgendwie, irgendwo, irgendwann!
    Kaikki muu hoituu kultareunaisilla maksukorteilla, no kännykkä voi toki olla hyvä myös messissä, raportoida kuulumiset Hampurin torilta kotiväelle sitte.
    Köyhänä unelmoin tälläisesta.
  14. #14
    Lainaa (Pannari Petteri @ Tammi. 03 2009,19:50) kirjoitti
    Bokseri miehet tienenkin reilusti öljyä...
    Mulla on ollut kolme bokseria, eikä yksikään ole vienyt yhtään öljyä öljynvaihtojen välissä. Ajaakohan oikeasti jotkut papat jotenkin tyhjäkäynnillä lötköttämällä noita sisään pilaten männänrenkaat, vai mistä tämmöinenkin provo taas on saanut alkunsa.
    Dixi et animam levavi
  15. #15
    Varaperä
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  16. #16
    Lainaa (Pannari Petteri @ Tammi. 03 2009,20:50) kirjoitti
    Lt ja Gs bemaristit ottavat teitenkin mukaan "varaperän" tai varalaakerit/korjausohjekirjan.
    Bokseri miehet tienenkin reilusti öljyä...
    Ei pidä unohtaa vara- venttiilikopan kansia.
    990 adv, VF750F, ZX-12R
  17. #17
    Lainaa (Pannari Petteri @ Tammi. 03 2009,20:50) kirjoitti

    Eli mitä bemaristi *ottaa mukaan pidetemmälle reisulle mukaan?
    Lt ja Gs bemaristit ottavat teitenkin mukaan "varaperän" tai varalaakerit/korjausohjekirjan.
    Bokseri miehet tienenkin reilusti öljyä...
    Akkulaturi+pitkä roikka.....
    Uudenmmat bemaristit tietenkin BMW service card+luettelo korjauspajoista euroopassa....
    Mutta mitä muuta olisi hyvä varata mukaan *?
    Mielummin varaperä mukaan kuin se että pitäis lähteä panilla reissuun! Sen verran tullut sitäkin säälistä tullut kokeiltua että surkea on esitys! Pyörässä kun ei ole katetta, ainostaan pyörteitä ja melua aiheuttava eskimopulkan palanen nenän edessä! Helevetin epävakaa ajaa tuulisella kelillä ja kovilla nopeuksilla. Baanalla tulee hiki jo pelkästä jännityksestä eikä ainoastaan siitä että Saabi työntää kuumat ilmat munille. Ja onhan se vielä aika nättikin kun niitä laukkuja kattoo tai sitten ilman laukkuja! Perälaukku varsinkin on komea En luokittelisi matkapyöräksi vaan samaan kerhoon kuin fjr. Eli ei ole sportti eikä todellinen matkapyöräkään. Melko turhia vehkeitä siis! Jammun peräremontti muuten maksaa vanteineen (menee näköjään paskaksi kun perän laakeri pettää) ja töineen himpun yli tonnin. Vanteen tulo japanista vie tuurista riippuen 2-5 vk, että näin.
  18. #18
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Tuo pannari on kuulemma hengenvaarallinen kovemmissa nopeuksissa. http://www.bike.se/content/1836/
    Joten, eiköhän tämä tästä riitäkin, mieluummin sitten se perä, kuin oma henki. *

    2007-05-03 21:22 Av: Frasse
    En fullastad polis mc som denna borde ligga närmare 400 kilo. Det låter väldigt konstigt. Såg på Discovery om just de engelska snutarna och deras hojjar. De verkar ju vara kapabla till en garagevändning... Fast jag tycker att PanEuropean är en jäkla trist hoj! Har inte hört talas om problemet på en Bumse! :-) 2007-05-04 06:06 Av: Gubbrejsarn
    Det märkliga är att Honda byggt denna polisversion speciellt som just polisfordon, med de speciella mekaniska och tekniska krav detta ställer.
    Bumsarna var standardhojar som modifierades för att klara tjänsten som polis-mc.

    Ett märkligt förbiseende att inte styva upp fjädring och chassi...



    Samaa vääntöä käydään näköjään täälläkin puolella lahtea! *



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  19. #19
    Riippuu vähän mihin suuntaan lähtee, mut jos täält Etelä-Suomesta ylöspäin, niin Suomi-Savo-Suomi sanakirjan..
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
  20. #20
    Jaaniin, bemaristi jos lähtee oikeasti pitkälle matkalle ilman ulkopuolista huoltoa, niin ehkä peräkärry olisi paikallaan? Lienee paras valikoima tehdas-/piensarjatuotantovetokonstruktioita ja peräkärryjä bemareihin kaikista merkeistä?

    Australiaan tai Yhdysvaltoihin tekisi mieli matkaa taittamaan... Suomi kun loppuu aika lailla viimeistään vuorokaudessa kesken jos auringonlaskua kohti ratsastaa.
    Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
  21. #21
    Varamoottoripyörän...
    Civis Pacum, Para bellum
  22. #22
    Käypäs joku Savon suunnalla asuva avulias Bemaristi ( siksi ko. merkin omistava että tulee tarvittavaa uskottavuutta ) liimaamassa Bemarin merkit pojan Hondan katteisiin, niin saattaa päästä tuska irti, eikä tarvitse haalia välirahaa vaihtoon.

    On noi pyhätkin kohta ohi eikä duunin kahvipöydässä saa Hondalla kuin sääliä, josko pieni kädenojennus helpottais ?
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  23. #23
    Jos niinku normaalien matkavarusteiden lisäksi meinaat....?

    Renkaanpaikkausvälineet + se kortti missä on liikkuvuuspalvelun numero + Leatherman
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  24. #24
    Lainaa (J@ck @ Tammi. 04 2009,19:39) kirjoitti
    Jos niinku normaalien matkavarusteiden lisäksi meinaat....?

    Renkaanpaikkausvälineet + se kortti missä on liikkuvuuspalvelun numero + Leatherman
    Emmää vaa viitti itte renkaita paikata. Hinaus kuuluu Kaskoon tai Bemun palveluun, jos mopolla on ikää alle 2v. Siis; Kaskoon kuuluu hinaus, vaikka mopo olisi Kivikaudelta. Sitten käsketään kuski viemään mopo ja motoristi lähimpään renkaanpaikkausfirmaan ja jos on viikend,niin kuski menee lähimpään hotelliin - vakuutusyhtiön piikkiin.



    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  25. #25
    Lainaa (ttuttu @ Tammi. 04 2009,20:33) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Tammi. 04 2009,19:39) kirjoitti
    Jos niinku normaalien matkavarusteiden lisäksi meinaat....?

    Renkaanpaikkausvälineet + se kortti missä on liikkuvuuspalvelun numero + Leatherman
    Emmää vaa viitti itte renkaita paikata. Hinaus kuuluu Kaskoon tai Bemun palveluun, jos mopolla on ikää alle 2v. Siis; Kaskoon kuuluu hinaus, vaikka mopo olisi Kivikaudelta. Sitten käsketään kuski viemään mopo ja motoristi lähimpään renkaanpaikkausfirmaan ja jos on viikend,niin kuski menee lähimpään hotelliin - vakuutusyhtiön piikkiin.
    Ei vaan tuo autopalveluvakuutus ole joka paikassa voimassa.
    Eli jos rengas puhkeaa jossain Ukrainan aroilla niin kyllä se tekee nöyräksi ja tulee kaiveltua jotain tarvikkeita sieltä satulan alta...
    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
  26. #26
    Lainaa (Oltsu @ Tammi. 04 2009,20:59) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Tammi. 04 2009,20:33) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Tammi. 04 2009,19:39) kirjoitti
    Jos niinku normaalien matkavarusteiden lisäksi meinaat....?

    Renkaanpaikkausvälineet + se kortti missä on liikkuvuuspalvelun numero + Leatherman
    Emmää vaa viitti itte renkaita paikata. Hinaus kuuluu Kaskoon tai Bemun palveluun, jos mopolla on ikää alle 2v. Siis; Kaskoon kuuluu hinaus, vaikka mopo olisi Kivikaudelta. Sitten käsketään kuski viemään mopo ja motoristi lähimpään renkaanpaikkausfirmaan ja jos on viikend,niin kuski menee lähimpään hotelliin - vakuutusyhtiön piikkiin.
    Ei vaan tuo autopalveluvakuutus ole joka paikassa voimassa.
    Eli jos rengas puhkeaa jossain Ukrainan aroilla niin kyllä se tekee nöyräksi ja tulee kaiveltua jotain tarvikkeita sieltä satulan alta...
    Kuka käskee menemään jonnekin p**sereikään retkeilemään?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  27. #27
    Ajelet hinausautolla, ja asut hotellissa vakuutuksen piikkiin, kun pyörästäsi sattui peräti puhkeamaan rengas? Mikäs siinä, jos ei lievähkö uusavuttomuus häiritse. Tähän tyyliin ei vakuutusmaksut ainakaan laske.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  28. #28
    Lainaa (pecha @ Tammi. 04 2009,21:02) kirjoitti
    Ajelet hinausautolla, ja asut hotellissa vakuutuksen piikkiin, kun pyörästäsi sattui peräti puhkeamaan rengas? Mikäs siinä, jos ei lievähkö uusavuttomuus häiritse. Tähän tyyliin ei vakuutusmaksut ainakaan laske.
    Ittepähän maksan vakuutukseni. Juuei... mopoilun takia en ota stressiä - yritän mopoilulla poistaa sitä.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  29. #29
    Mää otan muijan... *
  30.  
  31. #30
    Lainaa (ttuttu @ Tammi. 04 2009,21:06) kirjoitti
    Ittepähän maksan vakuutukseni. Juuei... mopoilun takia en ota stressiä - yritän mopoilulla poistaa sitä.
    Joskus saattaakin käydä niin, että vaihtoehtona on seistä tienposkessa, ja stressiä poistaakin kaikista parhiten se, kun voi oma-avusteisesti touhuta pyöränsä taas ajokuntoiseksi. Eli ei kannata luottaa tuollaisiin palveluihin sataprosenttisesti.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen