Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 52:een 52:sta
  1. #31
    mukana oli vain kaksi pyörää eli peepee ajoi toisella. Lisäksi huoltoauto/tulkki mukana. Paku olikin tarpeen ton rengashomman takia. Teikäläinen onkin vanha tekijä näissä ilmansuunnissa, mitä aikaisempia juttuja olen seurannut. Taidat liikkua enemmän maaston puolella?
    KTM 950 SM
  2. #32
    viikonloppu pulkassa. uusia ja ihmeellisiä idän kokemuksia. eka päivä suunnitelman mukaan rajalta äänislinnaaan. no pikkasen mopo kävi keulimaan paarilla eikä oltu lauantaina aamiaisen jälkeen mihinkään lähdössä.

    päästiin kuiten aamupäivän lopuksi väylälle. puoleen väliin päivän etappia män kaikki hyvin. mitä nyt yhdet kylkimyyryt tieremontilla

    karjalan tasavallan rajalla mun takapallosta poistu ilmat venäjänaroille. mutta asioilla on tapana järjestyä ja niin nytkin. läheisen tienvarsipaarin parkkikselta mopo lavetille ja kuski nuppiin. pikkasen ajatellusta aikataulusta myöhässä pietariin ja kumikorjaamon etsintään. korjaamo löyty mutta kumi ei korjaantunut. mopo yöksi korjaaamolle ja kuskit klubille. ja taaskaan mitään hyvää seurannut. auringon paistaessa kirkkasti saapuivat väsyneet motoristit majoitukseen.

    sunnuntaina paikallinen pompperi iivana oppaaksi ja sisäkumiostoksille. 100 kilsaa myöhemmin uusi kumi repussa kohti korjaamoa ja sitämyöten kotia.

    jos vaikka en viikonloppuna tavallisempi reissu?
  3. #33
    Nostetaas tätä ketjua hiukan päivänvaloon. Onko tuonne Karjalan puoleen asiaa syksystä? Löytyykö majoitus yleensä tiskiltä vai onko etukäteisvaraaminen must. Entä se varaaminen? Toimiiko se verkossa ja toimiiko niin, että varattu kämppä on sitten myös *olemassa?
    Rahapuolikin kiinnostaa. Pärjääkö euroilla vai pitääkö olla ruplia?
    Ja vielä tuo mopopuoli. Kaverilla on vanha choppaamaton 1400 perus Intruderi. Joutuuko sitä paljonkin kantamaan (tai Bemulla hinaamaan )Laatokan ympärysteillä? Sen extremempiä retkiä ei ole suunnitteilla.



  4. #34
    ajankohta toki vaikuttaa matkustusmukavuuteen mutta viime syksynä viimeisen kerran tuli alueella kurvattua itsenäisyyspäivänä 3 päivän mutkittelu.

    laatokankin kiertää helposti kolmessa päivässä. *pari viikoa sitten ajettiin sveto-petroskoi, petroskoi-pietari, pietari-kotiin. no keskimmäisestä päivästä mä istuin puolet rekan kyydissä kun kumi puhkes.

    syksy on mun mielestä hienoa aikaa. perus matkailijat on jo vetäytymässä talvitauolle.

    majoituksen varus joko www tai puhelin. isojen kylien so petroskoi / pietari valikoima netissä mutta pikkukylien huonommin. destinationrussia.com joskus halvin hotels.com joskus halvin. ei voi tietää etukäteen.

    laatokan länsilaidalla käkisalmesta pohjoiseen sortavalaan asti muutamia sorapätkiä mutta pohja kovaa ja customillakin pärjäilee. toki ajamisen asenne vaikuttaa. himmailemalla ei tuu kuin kylkimyyryjä. sortavalasta etelään aunuksen kautta lotinapeltoon ja pietarin ohitielle päällystettä. osin reikästä mutta kuiten. jos menee pitkärannasta itään kohti petroskoita kannataa huomioida puudosista petroskoihin olevat isot remontit.

    asuinpaikasta riippuen rajanylitys vaali, nuija, sveto, jopa värtsilä
  5. #35
    kaikkeen ei ymmärtäny heti vastata

    rupla on ainoa valuutta joka toimii. hinata ei tarvii. isommis kylis so petroskoi / pietari myös luottokortti.

    jos majoitus varattu niin ainakin mun kokemuksella koppi on löytyny.
  6. #36
    Ja taas uppia tälle ketjulle.

    Miten on navigoinnin kanssa Venäjän Karjalassa. Olen aikalailla tumpula noiden laitteidan kanssa. En ainakaan tiedä, mistä saisi karttoja naviin, jos niitä ylipäätään on olemassa.

    Siis löytyykö netin ihmeellisestä maailmasta jotain imuroitavia Karjalan karttoja, jotka suostuisivat rulettamaan esim. Nokian E90:ssä. En tarvitsisi edes mitään navigointitoimintoja vaan vain karttapohjan, josta voisi lähinnä tarkistaa ollaanko kenties Uralilla vai äänisellä. Siis jotain kartta-aineistoa, joka toimisi Nokialaisen oman GPS:n kanssa.
  7. #37
    Tsekkaappa nokia maps, löytyskö venäjän kartat
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  8. #38
    Itse käytin Vienan-matkalla netistä lödettyjä karttoja, jotka siirsin Verkkokaupan Hakkapeliitta-navigaattoriin OziExplorer-ohjelman avulla. Karttoja on ainakin paikassa http://www.afanas.ru/maps/kar-ind.html. Mutta ymmärtääkö Nokia tai joku muu laite näitä karttoja? Huom. Melkein kaikki nämä kartat ovat vanhoja, mutta silti suhteellisen hyvin paikkansa pitäviä ainakin Karjalan alueella.
  9. #39
    mä peesaan lynxia. verkkokaupasta hakkis ja siihen ozi. rupeaa hommat rapottaan. mulla ehkä 10+ gigaa kartta dataa itärajan iloisemmalta puolelta, mittakaavoissa 1:50k - 1:500k

    palikka otterin laatikossa

    http://forums.offipalsta.com/picture....d=10333

    kiinni mopossa

    http://forums.offipalsta.com/picture....id=9265
  10. #40
    Miksi tehdä asiaa noin vaikeaksi, kun Pietarista saa hyvin edullisia Garminin karttoja? Tarkkuus on vähintään riittävä moottoripyörämatkailuun.
  11. #41
    Lainaa (Kunkku @ Syys. 09 2009,21:08) kirjoitti
    Miksi tehdä asiaa noin *vaikeaksi, kun Pietarista saa hyvin edullisia Garminin karttoja? Tarkkuus on vähintään riittävä moottoripyörämatkailuun.
    tässä kohtaa en osaa vastata kuin omasta puolestani:

    1. verkkokauppa.com on joustava myymälä josta voi navimasiinan noutaa tai tilata kotiin kiikutettuna. lisäksi hakkis on myös edullinen. muista laitteista ei kokemusta.
    2. ozi samoin löytyy interwebista helposti. nurkista löytyy myös "maksuttomia" versioita.
    3. kartat omasta takaa tai kavereilta, valmiiksi kalibroituna tai kalibrointipyynnöllä höystettynä. tähän asti toiminu moitteettomasti.
    4. pietariin meneminen vaati omat souvvinsa vaikka kartat siellä edullisia olisivatkin. toki on tunnustettava että tänäkin kesänä usein on tullu poikettua ja paperikarttakaupoissa luuhattua.
    5. garminin tarkkuus riittää toki mopomatkailuun (ja siitä tässä alunperin kyse olikin) mutta mun kiinnostukset on ainakin osaltaan asfaltin ja jopa soran ulkopuolella. sinne ei tartte ko kikkeilä lähteä suunistelemaan. niin ainakin oletan.
    6. sitten viimeinen mutta tärkein. kun ite tekee niin tulee mitä sattuu.

    ja sitten ehkä kaikkein tärkein. onko jollakulla aikomusta vielä tälle sulalle laatokan ympäri pyöräyttää? kannaksen ajoja on vaikka kuinka mutta kuis isompi kierros, pienempiä teitä seuraillen???
  12. #42
    Kun kysyt aikeista tälle syksylle, vastaan käänteisesti. Meillä on aikomus kiertää tuo rapakko vasta ensi keväänä. Ollaan todettu, että suunnittelupuoli talven pimeinä iltoina vastaa hyvinkin puolta reissua.
    Näillä meidän apparaateilla ei poiketa kovin kauas maastoon. Ei oikein nappaa Intruderin kaivaminen rapamontuista.

    Metsästän vielä riittävän soppeleita karttoja tuohon E90:iin ja sitten viimesessä hädässä tilaan vaikka tuon Hakkapeliitan.
  13. #43
    Lainaa (Japit @ Heinä. 24 2009,21:12) kirjoitti
    mukana oli vain kaksi pyörää eli peepee ajoi toisella. Lisäksi huoltoauto/tulkki mukana. Paku olikin tarpeen ton rengashomman takia. Teikäläinen onkin vanha tekijä näissä ilmansuunnissa, mitä aikaisempia juttuja olen seurannut. Taidat liikkua enemmän maaston puolella?
    Ihan hyvä juttu tähän asti, kun selvisi että te millään moottoripyörä retkellä olleet. Oli mukana tulkki ja huoltoauto. Ei tuo nyt kovin extremeä ollut. Nostaa mopot autoon ja istuu apukuskin puolelle votkan juontiin.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  14. #44
    Juu, reissu ei mennyt ihan käsikirjoituksen mukaan. Suurin extreme taisi olla aamuyöstä siirtyminen paikallisesta discosta yöpymispaikkaan ilman mitään ylimääräisiä mutkia;) Onneksi sai itse ajella suurimman osan matkasta ettei tarvinnut pitää kaverille seuraa pakussa.

    Mites muuten onko kellään ensi kesäksi/kevääksi suunnitelmia lähteä rajan taakse tutkimusmatkalle? Itsellä taas matkakuume idän suuntaan ei ole hellittänyt viime reissun jälkeenkään. Eli yksin en uskalla lähteä vaan voisin lähteä porukkaan messiin tai jonkun kanssa ihan kahdestaan. Viikonloppukeikka parina yöpymisenä voisi pituudeltaan riittää. Ottakaas yhteyttä jos reissukaveria tarvitsette.
    KTM 950 SM
  15. #45
    Avot!
    Kiinnostusta olisi Venäjän-seikkailuun.
    Laitoin Japit sinulle meilin aiheesta.
    Tärkeintä on pysyä satulassa:
    KTM 990 SMT
  16. #46
    venäjälle kannattaa mennä aina ku mahdollista.

    edellisenä viikonloppuna kannaksella

    jäänsärkemispuuhissa. lihava kuski, painava pyörä ja ohut jää.

    http://forums.offipalsta.com/picture....d=46414

    liian hiljainen vauhti joen ylityksessä

    http://forums.offipalsta.com/picture....d=46417

    nostohommissa

    http://forums.offipalsta.com/picture....d=46348

    toisenlaiseissa nostotalkoissa

    http://forums.offipalsta.com/picture....d=46415

    mihin kuvat pitäis houstata että ne näkyis suoraan? noissa urli mutta ei toimi bb codellakaan.
  17. #47
    Kevät lähestyy rytinällä. Taas pari minuuttia eilistä pidempi päivä.

    Olen lueskellut noita muiden reissutarinoita tuolta itänaapurin puolelta. Jotkut näyttävät elävän hotellielämää ja joillakin on metsäleirejä pystyssä.
    Jossain on vilahdellut mainintoja jostain majoituspaikkojen leimoista tai sinnepäin...
    Siis mistä on kyse? Onko itänaapuriin mahdollista suunnitella telttailuretkeä ihan suomalaiseen malliin eli teltta yöksi pystyyn puskan juureen silloin kun huvittaa ja ilman mitään sen kummempia byrokratioita? Vai pitääkö reissunsa selvittää rajalla jollain virallisilla dokumenteilla?



  18. #48
    Ja taas aika auringon mukana nostaa tätäkin aihetta.

    Miten itänaapuri suhtautuu kuvaamiseen alueellaan? Saako vaikkapa videokamera olla joka paikassa, tulleissa, rajavyöhykkeellä jne, katteen nurkalla kuvaamassa?

    Jaska tuolla ylempänä kertoi laatineensa pienen tietopaketin aiheesta....pistin privaa.
  19. #49
    Onpa rajavartija ilmestynyt sähäkästi hätistämään minulta kameran piiloon kun Niiralan raja-asemalla yritin fotoa ottaa. Ei sentään takavarikkoon mennyt, mutta ei liene ko. valtion virkamiesten kanssa mahdotonta sekään. Paluumatkalla rajalla järjestettiin allekirjoittaneelle ruuminaukkoja lukuunottamatta kokolailla kaikenkattava tarkastus. Tiedä en, oliko asioilla yhteyttä.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  20. #50
    Oltiinpa edelliskesänä Viipurin Nesteellä tankkaamassa ja vaimo otti kuvia kun tankattiin. Ei mennyt kuin minuutti niin oli joku vartijan planttu jo hätistelemässä että "ei täällä saa kuvata". Ja niiden kanssa oli hieman vaikeaa aloittaa keskustelu että miksei muka saa ...
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  21. #51
    Lainaa (Tyyppi @ Tammi. 01 2010,12:58) kirjoitti
    Kevät lähestyy rytinällä. Taas pari minuuttia eilistä pidempi päivä.

    Olen lueskellut noita muiden reissutarinoita tuolta itänaapurin puolelta. Jotkut näyttävät elävän hotellielämää ja joillakin on metsäleirejä pystyssä.
    Jossain on vilahdellut mainintoja jostain majoituspaikkojen leimoista tai sinnepäin...
    Siis mistä on kyse? Onko itänaapuriin mahdollista suunnitella telttailuretkeä ihan suomalaiseen malliin eli teltta yöksi pystyyn puskan juureen silloin kun huvittaa ja ilman mitään sen kummempia byrokratioita? Vai pitääkö reissunsa selvittää rajalla jollain virallisilla dokumenteilla?
    Tässä oli joku raja, olikohan 3 päivää, jos on sitä enemmän pitää ns. "rekisteröityä" eli olla todiste missä on yönsä ollut (leima hotellista tms.). Tuota lyhyemmällä matkalla mitään ei kysellä. Ainakin itse olen ollut tuollaisia lyhyitä reissuja ilman mitään leimaamisia.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  22.  
  23. #52
    Olimme muutama vuosi sitten melomassa Petroskoin lähellä olevalla joella. Mennessä rajalla kaikki näytti ensin menevän hyvin, kajakit tarkisteltiin silmämääräisesti ja paperityötkin sujuivat jouhevasti n. 3 tunnissa (meitä oli kuusi melojaa). Sitten joku aseman päällikkö keksi ylimääräistä ohjelmaa tiedustelemalla kajakkiemme pysäköintipaikkaa venäjällä ja niiden rekisterinumeroita? Oltiin huuli pyöreänä hetken aikaa ja ihmeteltiin sen kaiken toiminnan mahdottomuutta, että kajakkien rekkarit ja pysäköintipaikka. Siinä sitten palaveerattiin, jotta mitäs tehdään ja sovittiin että annetaan ukolle joku tuulesta temmattu numerosarja per paatti. No hommahan toimi ja mitään sen kummempaa ei siitä enää ja kun ilmoitimme kajakkien pysäköintipaikaksikin ko. joen nimen niin homma oli selvä, paitsi että siinä meni vielä kaksi tuntia lisää aikaa. Telttailimme viikon rajan takana metsissä ja jokivarressa, yhtään ihmistä ei näkynyt viikkoon, karhun pa*kaa sitäkin enemmän. Takaisin tullessa ei kyselty mistään majoituksista mitään. Kaikkeen siis kannattaa silti varautua tuolla päin liikuttaessa.
    Pan European 1300
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12