Eli mitä bemaristi *ottaa mukaan pidetemmälle reisulle mukaan?
Lt ja Gs bemaristit ottavat teitenkin mukaan "varaperän" tai varalaakerit/korjausohjekirjan.
Bokseri miehet tienenkin reilusti öljyä...
Akkulaturi+pitkä roikka.....
Uudenmmat bemaristit tietenkin BMW service card+luettelo korjauspajoista euroopassa....
Mutta mitä muuta olisi hyvä varata mukaan *?
Puhtaat kalsarit.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
PP-ketju 1
PP-ketju 2
PP-ketju 3
Kannattaa jo se pemari keväällä koeajaa, kun näyttää kuitenkin niin kiinnostavan... *
EDIT: Ketju nro 3
...
Saksankielentaito on hyvä olla matkassa kun asioi Itävallan ja Saksan korjauspajojen kanssa....
Kari
Kytkinvaijeri (K75S kuulemma syö näitä, ikinä en ole vaihtanut), pari tulppaa, kemiallista metallia, jeesusteippiä, sulakkeita, (moottori)öljyä, kamelinpaskaa pari satsia + hiilihapot, bemari-istukkainen johdonpätkä, jekkulankaa sekä hiukka täydennetty työkalurulla. Lisäksi oikeasti pitkille matkoille pienennetty valokopio korjauskäsikirjasta. Jotain muutakin pientä miljoonapussista löytyy.
Isoin korjaus tien päällä tähän asti: kiristin takapyörän ajossa löystyneet pultit. Mystinen kertatapahtuma, ei koskaan ennen eikä sen jälkeen. Tyyppivikana temppuileva nopeusmittari taas tarvitsisi pikkaisen enemmän huolenpitoa (=miljoonaan osaan, oikeita juotoksia ja kasaus). Parina kosteana / kylmänä aamuna siis nopeus on valittu tuntumalla.
Lähiajoon eli 1-2 päivän reissuun: työkalut, paikkatarvikkeet, sulakkeet, tulppa, öljyä. Eli se mitä perän sisällä istuu aina. Loput ovat "keikkasatsissa" laukkuun heitettävänä.
Kännykkä jossa virtaa, juomaa ja hiukan energiaa, tulivehkeet, veitsi, pikkupussukka käsikauppalääkkeita ja ea-mikrosarja on aina kaikilla vehkeillä kulkiessa mukana.
Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
Viime kesän reissulla mukana lompakko, että sai k-sataseen bensaa. Noin 7500 km, ja ihan ilman kyyneleitä. *
Kytkinvaijerin ja renkaat vaihdoin ennen matkaa.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Jaaha, nokittelu senkun jatkuu ...
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
"Ou jee, Bemari menee, lahkeet tuulessa lepattelee..."
Klamydia - Rakkauslaulu
On muuten rumpalipojalla pirun tyylikäs t-paita![]()
Dirty Nasty Furriner
Normaalit matkalla tarvittavat varusteet, rahaa noin 120e/päivä/henki muodossa tai toisessa ja passi. Nuo em. puhelinnumerot tietysti ja... niijuu.... greencard vakuutusyhtiöstä..... Tuleeko muuta mieleen? Sitten vaan(Pannari Petteri @ Tammi. 03 2009,20:50) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Ulkomaan matkoille 1200LT:n varustus. Toiseen sivulaukkuun omat kamppeet ja toiseen sivulaukkuun vaimon kamppeet. Takalaukku jätetään tyhjäksi, jotta voi laittaa sinne kypärän tai ruokakassin jne.
Tankkilaukkuun kamera tai aurinkolasit.
Työkaluja ei ole ollu mukana, kuin se bemarin peruspaketti. Kerran oon joutunut jarrupalat vaihtamaan pyörään reissussa.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Mp3 soitin ja kokoelma Nenan hittejä.
Irgendwie, irgendwo, irgendwann!
Kaikki muu hoituu kultareunaisilla maksukorteilla, no kännykkä voi toki olla hyvä myös messissä, raportoida kuulumiset Hampurin torilta kotiväelle sitte.
Köyhänä unelmoin tälläisesta.
Mulla on ollut kolme bokseria, eikä yksikään ole vienyt yhtään öljyä öljynvaihtojen välissä. Ajaakohan oikeasti jotkut papat jotenkin tyhjäkäynnillä lötköttämällä noita sisään pilaten männänrenkaat, vai mistä tämmöinenkin provo taas on saanut alkunsa.(Pannari Petteri @ Tammi. 03 2009,19:50) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Ei pidä unohtaa vara- venttiilikopan kansia.(Pannari Petteri @ Tammi. 03 2009,20:50) kirjoitti
990 adv, VF750F, ZX-12R
Mielummin varaperä mukaan kuin se että pitäis lähteä panilla reissuun! Sen verran tullut sitäkin säälistä tullut kokeiltua että surkea on esitys! Pyörässä kun ei ole katetta, ainostaan pyörteitä ja melua aiheuttava eskimopulkan palanen nenän edessä! Helevetin epävakaa ajaa tuulisella kelillä ja kovilla nopeuksilla. Baanalla tulee hiki jo pelkästä jännityksestä eikä ainoastaan siitä että Saabi työntää kuumat ilmat munille. Ja onhan se vielä aika nättikin kun niitä laukkuja kattoo tai sitten ilman laukkuja! Perälaukku varsinkin on komea(Pannari Petteri @ Tammi. 03 2009,20:50) kirjoitti
En luokittelisi matkapyöräksi vaan samaan kerhoon kuin fjr. Eli ei ole sportti eikä todellinen matkapyöräkään. Melko turhia vehkeitä siis! Jammun peräremontti muuten maksaa vanteineen (menee näköjään paskaksi kun perän laakeri pettää) ja töineen himpun yli tonnin. Vanteen tulo japanista vie tuurista riippuen 2-5 vk, että näin.
Tuo pannari on kuulemma hengenvaarallinen kovemmissa nopeuksissa. http://www.bike.se/content/1836/
Joten, eiköhän tämä tästä riitäkin, mieluummin sitten se perä, kuin oma henki. *
2007-05-03 21:22 Av: Frasse
En fullastad polis mc som denna borde ligga närmare 400 kilo. Det låter väldigt konstigt. Såg på Discovery om just de engelska snutarna och deras hojjar. De verkar ju vara kapabla till en garagevändning... Fast jag tycker att PanEuropean är en jäkla trist hoj! Har inte hört talas om problemet på en Bumse! :-) 2007-05-04 06:06 Av: Gubbrejsarn
Det märkliga är att Honda byggt denna polisversion speciellt som just polisfordon, med de speciella mekaniska och tekniska krav detta ställer.
Bumsarna var standardhojar som modifierades för att klara tjänsten som polis-mc.
Ett märkligt förbiseende att inte styva upp fjädring och chassi...
Samaa vääntöä käydään näköjään täälläkin puolella lahtea! *![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Riippuu vähän mihin suuntaan lähtee, mut jos täält Etelä-Suomesta ylöspäin, niin Suomi-Savo-Suomi sanakirjan..
Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.
Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!
Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
Jaaniin, bemaristi jos lähtee oikeasti pitkälle matkalle ilman ulkopuolista huoltoa, niin ehkä peräkärry olisi paikallaan? Lienee paras valikoima tehdas-/piensarjatuotantovetokonstruktioita ja peräkärryjä bemareihin kaikista merkeistä?
Australiaan tai Yhdysvaltoihin tekisi mieli matkaa taittamaan... Suomi kun loppuu aika lailla viimeistään vuorokaudessa kesken jos auringonlaskua kohti ratsastaa.
Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
Käypäs joku Savon suunnalla asuva avulias Bemaristi ( siksi ko. merkin omistava että tulee tarvittavaa uskottavuutta ) liimaamassa Bemarin merkit pojan Hondan katteisiin, niin saattaa päästä tuska irti, eikä tarvitse haalia välirahaa vaihtoon.
On noi pyhätkin kohta ohi eikä duunin kahvipöydässä saa Hondalla kuin sääliä, josko pieni kädenojennus helpottais ?
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Jos niinku normaalien matkavarusteiden lisäksi meinaat....?
Renkaanpaikkausvälineet + se kortti missä on liikkuvuuspalvelun numero + Leatherman
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Emmää vaa viitti itte renkaita paikata. Hinaus kuuluu Kaskoon tai Bemun palveluun, jos mopolla on ikää alle 2v. Siis; Kaskoon kuuluu hinaus, vaikka mopo olisi Kivikaudelta. Sitten käsketään kuski viemään mopo ja motoristi lähimpään renkaanpaikkausfirmaan ja jos on viikend,niin kuski menee lähimpään hotelliin - vakuutusyhtiön piikkiin.(J@ck @ Tammi. 04 2009,19:39) kirjoitti
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Ei vaan tuo autopalveluvakuutus ole joka paikassa voimassa.(ttuttu @ Tammi. 04 2009,20:33) kirjoitti
Eli jos rengas puhkeaa jossain Ukrainan aroilla niin kyllä se tekee nöyräksi ja tulee kaiveltua jotain tarvikkeita sieltä satulan alta...
Kuka käskee menemään jonnekin p**sereikään retkeilemään?(Oltsu @ Tammi. 04 2009,20:59) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Ajelet hinausautolla, ja asut hotellissa vakuutuksen piikkiin, kun pyörästäsi sattui peräti puhkeamaan rengas? Mikäs siinä, jos ei lievähkö uusavuttomuus häiritse. Tähän tyyliin ei vakuutusmaksut ainakaan laske.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ittepähän maksan vakuutukseni. Juuei... mopoilun takia en ota stressiä - yritän mopoilulla poistaa sitä.(pecha @ Tammi. 04 2009,21:02) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Joskus saattaakin käydä niin, että vaihtoehtona on seistä tienposkessa, ja stressiä poistaakin kaikista parhiten se, kun voi oma-avusteisesti touhuta pyöränsä taas ajokuntoiseksi. Eli ei kannata luottaa tuollaisiin palveluihin sataprosenttisesti.(ttuttu @ Tammi. 04 2009,21:06) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä