Asiallinen peli tuo biimeri, jos ois yhtä rikas kun köyhä niin ehdottomasti tuollainen kaikilla herkuilla...mut perkele kun maksavat pitkälti yli 20k.
Suoritusarvot ja varustelutaso + viimeistely tekee kyllä biimeristä todella maukkaan paketin...siis jos on rahaa...
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Ehdin juuri kirjoittaa, että ei sitä ole mikään pakko ajaa kovaa, ehei.(jaket @ Tammi. 08 2009,20:30) kirjoitti
Ja matkapyörähän tollanen on, enemmän kuin ratapyörä, selvä se. Tai sanoisin monipuoleiseksi yleispyöräksi. Mutta mikä tekee fighterin? Keulinta?
Jos hinta on liikaa, ei voi ostaa.
tuon lähemmäs totuutta ei taida enää päästä...(hidas57 @ Tammi. 08 2009,20:46) kirjoitti
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Eipä tuollaisilla hypersport vs. sportsbikes testeillä pelkkä suorituskyky mittarina olekkaan mitään järkeä. Kaikki ne menee kuitenkin niin tasatahtiin kun täysiä kierrokset tapissa kiihdytetään. Silloin on erot kieltämättä pienet. Enemmän onkin painoarvoa sillä, mille pyörä tuntuu omaan käteen.(Yamaha1 @ Tammi. 08 2009,19:51) kirjoitti
Mitä noihin lehtien testeihin tulee, niin kaveriporukalla omia mopoja vertailemalla ja testailemalla saa paljon enemmän irti eri pyöristä kuin lehtien sivuilta lukemalla ja rupeaa niitä erojakin löytymään, vaikka kaikki niin lujaa täysiä kiihdyttäessä kulkeekin. Ja onhan se vielä paljon kivempaakin kuin lehden luku. Jostain kumman syystä nuo persdyno tuntemukset/kilvanajot ei aina vastaa uusimman biken suorituskyky tuloksia... Eli pienet on erot pyörissä, kuskeissa isommat. Omat tuntemukset alla olevasta pyörästä on kuitenkin harrastelijalle se tärkein asia. Kilpailutoiminta nyt on asia erikseen, mutta kadulla jokaisella noista kerkeää varmasti riittävästi ja suurin rajoitin suorituskyvylle on kuski itse.
Vielä sen verran melkein topicin aiheeseen, että joka päivä tuntuu enemmän houkuttelevalta ajatukselta koeajaa K1300S bimmeri. Onneksi se on kohtuu kallis, niin sattaa hieman hillitä ostohaluja. Tosin harvemmin tässä hyvin käy kun alkaa tällä tavoin kutittaa. Jos sinnillä vielä ensikesä menisi sukisukilla. Mieleinen mopedihan se kuitenkin tähän asti on ollut.
Loppukevennyksenä voisi heittää erään entisen armottoman busanistin kommentit kun oli ajanut parisataa kilsaa tuolla K8 gixxerillä: Voi vitt_ että tuo busa on laiska pask_. Voi PRKl!!!
Itse en tuota allekirjoita, mutta ymmärrän tuntemuksen kun kaveri hyppää vakiovälitteisen busan päältä tiheävälitteisen kilosen päälle, eikä juuri kokemusta kaverilla moisesta ollut.
Toivottavasti ei mennyt kevennys liikaa lämmityksen puolelle kun taas verrattiin vanhaan malliin. Olihan se ainakin ennen vielä hyvä. Ja minun makuuni on vielä nykyäänkin. *![]()
Supermoto
Tuntemukset ratkaisee. Voi vaikka vilkaista tuota ketjua 'mikä pyörä on hyvännäköinen', tai jotain sinne päin. On siellä vaikka mitä.(jaulis @ Tammi. 08 2009,21:02) kirjoitti
Viimeksi kun luin kyykkyvertailua, jossa kuskeina oli eri mp-lehtien (ulkomaisia) testikuskit, oli mielenkiintoista havaita suuri hajonta äijien suorituskyvyssä. Joku pystyi ajamaan kaikki kilokyykyt tollasella 1min45s ratakierroksella reilusti alle sekunnin sisään ja joku toinen 4s sisään. Ja tietysti nopeusjärjestyskin oli erilainen. Näiden juttuja me sitten luetaan ja viilataan pilkkua.![]()
Toinenkin loppukevennys (lähde FastBikes April 2008):(jaulis @ Tammi. 08 2009,21:02) kirjoitti
To put it into perspective, once you've ridden this bike, no thousand will ever feel fast again. The first time I got back on the GSX-R after riding Busa, I had to check the mode selector, convinced it was in C-map.
Juu... *tottahan tuo, mutta mopoista joutuu yleensä *maksamaan sen kovimman hinnan uusimmasta mallista ja yleensä ihan alkukaudesta. Itse olen ostellut ylivuotisia. Ne ovat ihka uusia takuineen, mutta hintaa on laskettu tonnitolkulla. Luulisin, että K1300S:ää ei saa tulevana kesänä kovinkaan paljoa alle ohjehinnan, mutta vuoden päästä tilanne lienee toinen? Nyt ehkä kannattaa harkita K1200S:ää? *(Matso @ Tammi. 08 2009,20:51) kirjoitti
Esimerkki!
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Ei taida vaan ylivuotisia olla kuin ehkä yksi per liike, Suomessa.(ttuttu @ Tammi. 08 2009,21:29) kirjoitti
Rahallisestihan tuo ilman muuta kannattaisi, mutta jos sellainen jo on, niin...
Tehtäiskö nyt boikotti ja ostetaankin vasta vuoden päästä halvalla?![]()
Näinhän se menee. *(Köpi @ Tammi. 08 2009,21:20) kirjoitti
Itselle busa tuntuu kyllä nopealle, varsinkin kun on kilosen luonteeseen tottunut. Osaa arvostaa silloin pyörän rauhallista/helppoa menoa ja erittäin tehokasta mottia. Vastaavasti reilusti busalla päästellyt jantteri kokee helposti kyykkärin paljon äkäisemmäksi, koska pyörän luonne on niin paljon kiukkuisempi. Testaajasta vaikuttaa olevan paljon kiinni nämä "tuntuu" asiat.
Eikä faktojakaan tarvitse unohtaa. Kyllähän busa on nopein näistä perus corolloista suoranpätkällä. Sitä ei voi kiistää. Tulokset puhuu puolestaan.
Luonnollisesti tiukka asenne on aina se oikea tapa saada oma mopo parhaaksi ja naapurin mopedi aivan paskaksi. Busakuskina siihen ei onneksi ole tarvetta, ei vaikka pikkumopoilijat joskus irvailee. *![]()
Supermoto
Juu, muuttujia on tosielämässä niin paljon et kaikkia noita teoreettisia arvoja saa katella aika suurpiirteisesti. Tietysti joillakin yksilöillä se heppin pituus tuntuu olevan suoraan verrannollinen näihin "tiukkoihin faktoihin". Joten kai niistä sitä kautta jotain iloakin on.(hidas57 @ Tammi. 08 2009,21:13) kirjoitti
Vähän sivuraiteilta bonjattu juttu, mut tulee vähän mieleen näistä merihommista... Eli kun me täältä laivalta joudutaan raportoimaan bunkkeriarvoja (eli siis polttoaine lukemia) konttoriin. Noh, merellä kun ollaan ja laiva heiluu niin bunkkeritankkien pinnat ja sitä kautta mittarien arvot saattaa heittää 10 tonnia ees taas... Sit kuitenkin tuonne maihin pitää jotain arvoja keksiä, no siitä riipasee sitten sellasen mutukeskiarvon ja laittaa meneen. Oon AIVAN SALETTI, että joku siellä maissa tekee noistakin luvuista salatiedettä ja analysoi niitä tonnimääriä grammojen tarkkuudella... Saa siitä tietty palkkansa, ja on onnellisen tietämätön siitä kuinka mutua se hänen analysoimansa "fakta" todella on. HUOH! Se maalaisjärki tuntuu unohtuvan monella joka lukuja tuijottaa...
Jees... Vaan eipä ole meikäläiseltä tietty pois, vaikka Busakuskit ja kilokyykkämiehet vääntäis kymmenyksistä maailman tappiin. Talvi on pitkä, se täytynee ymmärtää...
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Mulla on alla K12R Sport ja toissapäivänä postista tuli Powercommander III joka olisi huomenna tarkoitus "ruuvata" paikoilleen. Muita virityksiä on SR-Racing koko putksito ja 2XEvon ilmanputsarit jotka juuri pesin. Vahinko että täällä keskisessä Euroopassakin on lunta maassa joten ihan heti ei testaamaan pääse. Ratapäiviä pitäsi tosin alkaa jo varailemaan. Viime kesänä ainakin radalla kaikki kiloset jäi kiihdytyksessä mutta tulihan ne siten ohi tiukoissa mutkissa.
Penkissäkin olisi tarkoitus käydä. Pitää laittaa vaikka sitten tänne käppyröitä ihmeteltäväksi. Vähän yli 190hv olisi tavoite![]()
Hyvin oot saannu pidettyä nopeuden kyl mutkassa jos jäivät(BMWille @ Tammi. 09 2009,21:25) kirjoitti
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Nyt on sitten K1300S:kin testi vilkaistu, Motorrad 02/09. Suoritusarvoihin ei tullut oikeastaan mitään muutosta K1300R:ään verraten, 0-200km/h meni kymmenyksen nopeammin. Eli ei niillä katteillakaan ole niin merkitystä alle 200km/h. Koneessa on iihan vähän enempi puhtia (173PS/140nm). Huippu rajoittimella 285.
Verrattuna K1200S:ään on jo 'selviä' mitattaviakin eroja kautta linjan. Mutta jos sen kulku riittää, ei tämä uutus tarjoa kuin pientä hienosäätöä siellä täällä.
Toi R:n lyhyempi välitys korjaa tuota katteiden tuomaa etua *(hidas57 @ Tammi. 13 2009,12:50) kirjoitti
![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Joo, R:ssä on ollut lyhyempi välitys ja on edelleenkin huippujen perusteella. R:n testissä ei esitetty vetoalueita, jotta olisi voinut verrata, enkä jaksa kaivella teknisistä dokumenteista. Käsittääkseni kokonaisvälityssuhde näissä ei kuitenkaan ole ihan sama kuin K1200-malleissa. Huiput kun on molemmissa uusissa vähän suuremmat samoilla huippukierroksilla (11000rpm).(mico @ Tammi. 13 2009,13:52) kirjoitti
S:nkin välitykset ovat aika lyhyet moneen japsiin verraten, eli huiput 121/155/190/223/253/285. Sporttipyörissä ykkönen on pitkä ja loput pykälät ovat tiukassa nipussa.
Pitää käydä testaamassa kunhan ko. pyörät ilmestyvät paikalliseen BMW liikkeeseen. Täällä kaikki liikkeissä olevat uudet pyörät ovat kuristettuja n. 100hv joten tehoista ei voi sanoa mitään. Saa nähdä huomaanko ajo-ominaisuuksissa mitään eroa.