Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 47:sta
  1. #1
    Motorrad 01/09 testaili uutta versiota ja vertaili K1200R:ään. Parannuksia vanhaan tuntui tulleen monille alueille, eikä varsinaisesti uutta moitittavaa, ellei jarrutuntumaa lasketa sellaiseksi. Sehän tosin välillä ennenkin aiheutti pientä kritiikkiä. Sekä ABS että ASC ovat poiskytkettävissä. Moottorin ja voimansiirron käytös vaikutti onnistuneelta ja kulkupuoli oli kunnossa. Alle 140 km/h kiihdytys- ja sitkeysarvoissa ei pahemmin voittajaa löydy. Nopeammassa ajossa alkaa ilmanvastus tekemään tehtävänsä, jolloin jokunen menee ohi. Katsotaan miten K1300S:n käy seuraavassa numerossa.
  2. #2
    Kaveri vaihtoi 1200R:n juuri tuollaiseen ja sillä ajaneena sanoisin, että kulkupuoli ja alusta suht kunnossa, nopeusrajoitukset täytyy kyykkärin tavoin kertoa kahdella, että alkaa vauhti tuntumaan jossain, mutta susiruma vehe. Ei pystyis katselemaan sitä omana parkkeerattuna jätskikiskan edessä..
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  3. #3
    Lainaa (Seeber @ Tammi. 02 2009,23:06) kirjoitti
    Kaveri vaihtoi 1200R:n juuri tuollaiseen ja sillä ajaneena sanoisin, että kulkupuoli ja alusta suht kunnossa, nopeusrajoitukset täytyy kyykkärin tavoin kertoa kahdella, että alkaa vauhti tuntumaan jossain, mutta susiruma vehe. Ei pystyis katselemaan sitä omana parkkeerattuna jätskikiskan edessä..
    Otsikon aiheena oli tuo uusi R-malli, jota sinäkään et ole testannut, vaikka mahdollisesti kaverisi on sellaisen tilannut (en saanut selvää mitä tarkoitit). Eli yritin kertoa ensivaikutelmista, joita tuo mainittu testi antoi tästä uudesta mallista, ja lähinnä mahdollisista parannuksista. Mitattu tehohan on nyt 173hv (vrt 162) ja vääntöä kautta linjan 10-15% lisää.

    Helekutin rumahan tuo R on, ei voi mitään. Ja se rumuus olisi aika pienellä korjattavissa, eli etuosa (lamput) kuntoon. Muilta osin tuo on hyvinkin hieno kampe ja nyt on pakoputkikin jo kohtuullinen. Värit on lisäksi huonot, joten ei tätä R:ää edelleenkään Suomessa juuri myydä.

    Onneksi S-malli on olemassa. Uuden putken myötä kokonaisuus on hieno, ihan jotain muuta kuin vaikka hajapusa, jossa kaikki muoviosat näyttävät jotenkin roikkuvilta, pullistuneilta tai muuten vaan... Ja niitä sentään ostetaan paljon. No halapahan se on ja tehoja löytyy, vaikkakin pölyä se nielee tämän R:nkin mittaustuloksiin verraten, siis alle 140km/h.

    Siinä mielessä kiinnostaa tulevassa numerossa oleva S-mallin testi, että miten muuttuu tilanne R:ään verraten suuremmissa nopeuksissa, kun pyörä on katettu. Mulle sillä tosin ei ole käytännön merkitystä. Alle 140km/h lähtevyys ratkaisee. Ja siinä tämä on hyvä, koska välitykset on sopivat ja ei edes keuli herkästi. Meneehän tuo kovaakin, ja vakaasti vaikka täysin pakaasein.

    Ainiin, testissä todettiin quickshifteri varsin toimivaksi, eli pelaa nätisti kaikilla kierroksilla. Eikä ole ihan hinnallakaan pilattu.



  4. #4
    R-malli aivan sairaan ruma vekotin, eikä muutenkaan ole sitä mitä kattamattoman pyörän pitää olla, ainakaan omaan makuun. S-malli taasen vaikuttaa oikein milenkiintoiselle pyörälle. HP2 sportin lisäksi tuo on oikeasti houkutteleva malli bimmeriltä ja HP2 verratuna tässä on sentään oikea moottori. Alkanut muutenkin kovasti houkutella S-malli koeajoa varten, tiedä vaikka olisi varteenotettava vaihtoehto busa/zzr segmenttiin, mihin tässä itsekkin ollaan todennäköisesti pikkuhiljaa ajautumassa. *

    Edit. Mielestäni tuo alle 140km/h kiihtyvyys on pyörässä kohdillaan silloin, kun tehoa on sen verran, ettei kaasua voi vielä avata kokonaan. Kellolle aivan sama mitä silloin näyttää...



    Supermoto
  5. #5
    Lainaa (jaulis @ Tammi. 04 2009,18:03) kirjoitti
    Edit. Mielestäni tuo alle 140km/h kiihtyvyys on pyörässä kohdillaan silloin, kun tehoa on sen verran, ettei kaasua voi vielä avata kokonaan. Kellolle aivan sama mitä silloin näyttää...
    Ahahaa, arvelinkin myös sukisuki-kuskien lukevan salaa bemaripalstoja, joten ujutin mukaan pienen syötin.

    Käy tosiaan kokeilemassa välillä sellaista pyörää, jossa kaasun voi avata myös pienillä vaihteilla lentämättä heti selälleen. Silloin selviää mikä on kiihtyvyys. Mutta ota ensin kunnon ote stongasta ja reipas etunoja, koska tapahtumat alkaa heti eikä vasta joskus 5s myöhemmin. Vääntö menee yli 100nm vähän päälle 2000 rundin. Liikkuu jo alle punarajan ja puolentoistasadan.

    Nyt täytyy jo lopettaa ja pyyhkiä suuta, kun tuli niin paljon vaahtoa suupieliin...
  6. #6
    Kyllä se naku Ärrä kelpais meikäläiselle... Omituinen makuko??

    *pyyhkii kuolaa*
    Honda CBR 600F - Suzuki GSX-R 1000 - Yamaha YZF 600 Thundercat - Kawasaki Z 750 - Honda CB 600 Hornet - Yamaha XT 600 - BMW F 800 S & Kawasaki KLX 650 - BMW G 650 Xmoto
  7. #7
    Kelpaishan tuo. Yksi niitä harvoja Bemareita millä tosiaan kehtaisi ajaa.. *Tykkään kyllä b-kingin ulkonäöstäkin "pienin" vakio muutoksin missä myös riittää löytyä. Nytkin kyllä tietää mikä on se vääntö ( 100nm hieman yli 2000rpm ) * *
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  8. #8
    Toi äRrä kelpaisi meikäläiselle kaupunkipyöräksi mennen tullen. NAM NAM NAM
    <p>2002-2014</p>
  9. #9
    Lainaa (hidas57 @ Tammi. 05 2009,08:58) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Tammi. 04 2009,18:03) kirjoitti
    Edit. Mielestäni tuo alle 140km/h kiihtyvyys on pyörässä kohdillaan silloin, kun tehoa on sen verran, ettei kaasua voi vielä avata kokonaan. Kellolle aivan sama mitä silloin näyttää...
    Ahahaa, arvelinkin myös sukisuki-kuskien lukevan salaa bemaripalstoja, joten ujutin mukaan pienen syötin. *

    Käy tosiaan kokeilemassa välillä sellaista pyörää, jossa kaasun voi avata myös pienillä vaihteilla lentämättä heti selälleen. Silloin selviää mikä on kiihtyvyys. Mutta ota ensin kunnon ote stongasta ja reipas etunoja, koska tapahtumat alkaa heti eikä vasta joskus 5s myöhemmin. Vääntö menee yli 100nm vähän päälle 2000 rundin. Liikkuu jo alle punarajan ja puolentoistasadan.

    Nyt täytyy jo lopettaa ja pyyhkiä suuta, kun tuli niin paljon vaahtoa suupieliin...
    Mieli tekee varsinkin tuo K1300S kyllä testata. Tiedä olisiko hyvä vaihtoehto bussille joka on kuitenkin allekirjoittaneelle kohtuu mielekäs mopo. Tuosta pelkästä kiihtyvyydestä jos haluaa "efektejä" saada niin siihen tollainen kilonen korollakin on ihan mukava peli. Saa pitää sarvista kiinni vielä paljon rajummin ja muutenkin on haastavampaa verratuna möhköihin. Tuon bimmerin/busan tyyppisillä pyörillä nyt on kuitenkin paljon leppoisampaa kiihdytellä kun käytös on niin paljon rauhallisempaa. Siksipä juuri tuollainen pyörä kyykkärin rinnalle kiehtoisikin, on kuitenkin mukava välillä kiiruhtaa hieman rauhallisemmin. **

    Ps. Laitoin tuon pienen syötin tuosta "ei voi avata kaasua alle 140 km/h" kun arvasin että osuu jonku bemaristin herkkiin tunteisiin, varsinkin kun sukisuki kuski niin sanoo. * *Ei hätää, ei se tee BMW:stä huonoa pyörää (eikä edes hidasta), vaikka ei keulisikaan enää parin markan vauhdeista.

    Pss. Tuohon alle 140km/h kiihdyttelyihin oma mielipyörä on v-max jammu. Erittäin hyvä mopo juurikin siihen hommaan ja ulkonäkökin on kohdillan. Uusi malli varsinkin olisi aika rock.
    Supermoto
  10. #10
    On tossa nakussa kyllä sitä jotain... Niin ruma että hirvittää, mut se siinä vissiin just onkin!

    Pitää koittaa parhaansa mukaan omaa vanhaa K1200 sporttia kutitella et pääsis sinne samoille teholukemille... On varmaan parempi ettei mene testimään tätä K1300:sta, muuten menee oma vaihtoon ja taas saa alottaa tuunaamisen alusta.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  11. #11
    Lainaa (jaulis @ Tammi. 05 2009,23:49) kirjoitti
    Mieli tekee varsinkin tuo K1300S kyllä testata. Tiedä olisiko hyvä vaihtoehto bussille joka on kuitenkin allekirjoittaneelle kohtuu mielekäs mopo. Tuosta pelkästä kiihtyvyydestä jos haluaa "efektejä" saada niin siihen tollainen kilonen korollakin on ihan mukava peli. Saa pitää sarvista kiinni vielä paljon rajummin ja muutenkin on haastavampaa verratuna möhköihin. Tuon bimmerin/busan tyyppisillä pyörillä nyt on kuitenkin paljon leppoisampaa kiihdytellä kun käytös on niin paljon rauhallisempaa. Siksipä juuri tuollainen pyörä kyykkärin rinnalle kiehtoisikin, on kuitenkin mukava välillä kiiruhtaa hieman rauhallisemmin. **

    Ps. Laitoin tuon pienen syötin tuosta "ei voi avata kaasua alle 140 km/h" kun arvasin että osuu jonku bemaristin herkkiin tunteisiin, varsinkin kun sukisuki kuski niin sanoo. * *Ei hätää, ei se tee BMW:stä huonoa pyörää (eikä edes hidasta), vaikka ei keulisikaan enää parin markan vauhdeista.

    Pss. Tuohon alle 140km/h kiihdyttelyihin oma mielipyörä on v-max jammu. Erittäin hyvä mopo juurikin siihen hommaan ja ulkonäkökin on kohdillan. Uusi malli varsinkin olisi aika rock.
    Käytös on joo rauhallisempaa ja siksi siitä kiihtyvyydestä voi nauttia. Kyykyn antama haastavuus ja menemisen tuntu perustuu pitkälti hiukan 'vikuriin' ajokäytökseen, joka puolestaan juontaa hyvin lyhyeen akseliväliin, jota ratapyörissä tarvitaan. Ja sellainen keulii niin, ettei järjellisissä nopeuksissa kiihdyttelystä oikein tule mitään, etenkin kun välitykset ei siihen sovi. Jos meinaa tehdä pikkuripeän spurtin, niin heti keula nousee, ja jos yrittää välttää sen, niin nopeus on oltava iso. Molemmat käy raskaasti kortin päälle. Joten miksi pyörä ei voisi olla sellainen, josta saa ilon irti kortin pysyessä taskussa? Oikeastaan kyykky- ja busakuskeilta voisi ottaa kortin jo liikkeen kassalla ja säästää kilpien hankinnan... Busassakin kaksi ylintä vaihdetta on rajoitettu, what for? Ja B-kingissä sama. No riittäähän siinä askartelua kun vaihtelee rattaita ynnä muuta x-tretä asettelee. Ja jossain suljetulla alueella on varmaan kiva ajaa tosi kovaa laillisesti se muutama sekunti muutaman kerran vuodessa. Ja lopun aikaa olla muuten vaan vetomies. Oukei, mikäs siinä jos se on se juttu.

    K13R:n huippunopeuden muuten ilmoitettiin nousseen 270:een ja ilmeisesti K13S:llä sama suuntaus, olisko nyt sitten 290. Ihan hitaita edelleen, jepjep. Tehdas ilmoittaa virallisesti 'yli 200km/h', missä on tiettyä nokkeluutta.

    Vielä ohi aiheen akseliväleistä, joka vaikuttaa vakauteen (keulimiseen). K13R/S:n akseliväli 18cm pitempi kuin kiksussa, 10,5cm pitempi kuin busassa, mutta 11,5cm lyhyempi kuin uudessa V-maxissa! Tuota jälkimmäistä en olisi uskonut koeistumisen jälkeen. On varmaan tosi namu peli lähettää, etenkin kun välitykset on 220km/h huipun mukaiset.

    Kohta tulee luettavaksi Motorrad 02/09, jossa siis on K13S:n täydellinen testi. Ja myös V-maxin testi, by the way.

    Palataan aiheeseen.
  12. #12
    Lainaa (hidas57 @ Tammi. 04 2009,16:12) kirjoitti
    Otsikon aiheena oli tuo uusi R-malli, jota sinäkään et ole testannut, vaikka mahdollisesti kaverisi on sellaisen tilannut (en saanut selvää mitä tarkoitit). Eli yritin kertoa ensivaikutelmista, joita tuo mainittu testi antoi tästä uudesta mallista, ja lähinnä mahdollisista parannuksista. Mitattu tehohan on nyt 173hv (vrt 162) ja vääntöä kautta linjan 10-15% lisää.
    No niinpä näytti olevan ja en tietenkään ole sitä tesmannut vielä, vaan tuota K1200R:ää. Kerroin kuitenkin lyhennettynä kokemukseni ja mielipiteeni sen edeltäjästä, joka tuskin dramaattisesti eroaa uudesta mallista. Tarkoituksena oli vain yhtyä mielipiteeseen, että voimaa ja kulkupuolta on.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  13. #13
    Lainaa (hidas57 @ Tammi. 06 2009,13:39) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Tammi. 05 2009,23:49) kirjoitti
    Mieli tekee varsinkin tuo K1300S kyllä testata. Tiedä olisiko hyvä vaihtoehto bussille joka on kuitenkin allekirjoittaneelle kohtuu mielekäs mopo. Tuosta pelkästä kiihtyvyydestä jos haluaa "efektejä" saada niin siihen tollainen kilonen korollakin on ihan mukava peli. Saa pitää sarvista kiinni vielä paljon rajummin ja muutenkin on haastavampaa verratuna möhköihin. Tuon bimmerin/busan tyyppisillä pyörillä nyt on kuitenkin paljon leppoisampaa kiihdytellä kun käytös on niin paljon rauhallisempaa. Siksipä juuri tuollainen pyörä kyykkärin rinnalle kiehtoisikin, on kuitenkin mukava välillä kiiruhtaa hieman rauhallisemmin. **

    Ps. Laitoin tuon pienen syötin tuosta "ei voi avata kaasua alle 140 km/h" kun arvasin että osuu jonku bemaristin herkkiin tunteisiin, varsinkin kun sukisuki kuski niin sanoo. * *Ei hätää, ei se tee BMW:stä huonoa pyörää (eikä edes hidasta), vaikka ei keulisikaan enää parin markan vauhdeista.

    Pss. Tuohon alle 140km/h kiihdyttelyihin oma mielipyörä on v-max jammu. Erittäin hyvä mopo juurikin siihen hommaan ja ulkonäkökin on kohdillan. Uusi malli varsinkin olisi aika rock.
    Käytös on joo rauhallisempaa ja siksi siitä kiihtyvyydestä voi nauttia. Kyykyn antama haastavuus ja menemisen tuntu perustuu pitkälti hiukan 'vikuriin' ajokäytökseen, joka puolestaan juontaa hyvin lyhyeen akseliväliin, jota ratapyörissä tarvitaan. Ja sellainen keulii niin, ettei järjellisissä nopeuksissa kiihdyttelystä oikein tule mitään, etenkin kun välitykset ei siihen sovi. Jos meinaa tehdä pikkuripeän spurtin, niin heti keula nousee, ja jos yrittää välttää sen, niin nopeus on oltava iso. Molemmat käy raskaasti kortin päälle. Joten miksi pyörä ei voisi olla sellainen, josta saa ilon irti kortin pysyessä taskussa? Oikeastaan kyykky- ja busakuskeilta voisi ottaa kortin jo liikkeen kassalla ja säästää kilpien hankinnan... Busassakin kaksi ylintä vaihdetta on rajoitettu, what for? Ja B-kingissä sama. No riittäähän siinä askartelua kun vaihtelee rattaita ynnä muuta x-tretä asettelee. Ja jossain suljetulla alueella on varmaan kiva ajaa tosi kovaa laillisesti se muutama sekunti muutaman kerran vuodessa. Ja lopun aikaa olla muuten vaan vetomies. Oukei, mikäs siinä jos se on se juttu.

    K13R:n huippunopeuden muuten ilmoitettiin nousseen 270:een ja ilmeisesti K13S:llä sama suuntaus, olisko nyt sitten 290. Ihan hitaita edelleen, jepjep. Tehdas ilmoittaa virallisesti 'yli 200km/h', missä on tiettyä nokkeluutta.

    Vielä ohi aiheen akseliväleistä, joka vaikuttaa vakauteen (keulimiseen). K13R/S:n akseliväli 18cm pitempi kuin kiksussa, 10,5cm pitempi kuin busassa, mutta 11,5cm lyhyempi kuin uudessa V-maxissa! Tuota jälkimmäistä en olisi uskonut koeistumisen jälkeen. On varmaan tosi namu peli lähettää, etenkin kun välitykset on 220km/h huipun mukaiset.

    Kohta tulee luettavaksi Motorrad 02/09, jossa siis on K13S:n täydellinen testi. Ja myös V-maxin testi, by the way.

    Palataan aiheeseen.
    Tuohon kiihtyvyydestä nauttimiseen voisin olla sen verran erimieltä, että itse nautin siitä ainakin tällä hetkellä eniten kevyellä kyykkärillä, jossa on tiheä välitys. Kaikista hauskinta hommaa ja eipä tuo keuliminen ja osittain siitä johtuva kaasun varovainen aukaisu kuitenkaan kovin pahasti näy, ainakaan ei hirveästi tuolla tunnu pidempiakselivälisemmillekään jäävän... *Ja mitä tulee tuohon väännön puutteeseen niin itseasiassa tuollainen tiheäksi välitetty kilonen on joka vaihteella ja mistä vauhdista vaan niin hyvin hereillä, ettei isommilla moteilla olevilla matkapyörillä ole mitään jakoa esim. 80 km/h vauhdista lähteä kiihdyttämään rinnalla, varsinkaan jos molemmilla lähdetään isoimmalla vaihteella. Ei auta vaikka vääntöä koneessa reilusti enemmän olisikin. Aika erikoinen luulo muuten monilla tuo, ettei kilonen kyykkäri kulkisi muuta kuin kierrokset tapissa.*

    Kokeilehan joskus tuommoista kyykkäriä. Ihan hauskoja pyöriä ja soveltuvat ihan kivasti jopa ajamiseenkin, eikä vaan pelkästään nakkikioskille. Kokeilu voi avartaa mieltä kummasti, kunhan muistaa jättää ennakkoluulot kotiin. Näin itsekin pyrin tekemään ja siksi mieleni tekeekin koeajaa bmw:n matkapyörää, tiedä vaikka olisi mieleinen...

    Ps. Tuo pitkä akseliväli on muuten juurikin se asia mikä itseä hieman epäilyttää tuossa bimmerissä. Kone on varmasti hyvä ja alustahan siinä pitäisi kans olla kohtuu hyvä aktiivisempaankin kyytin, tosin kuinka kankea tuo sitten on mutkaan vääntää... Toinen asia joka mietityttää on juurikin tuo välitys. Yleensä se on kuitenkin liian pitkä vakiona, lähes kaikissa pyörissä. No, koeajoa innolla odotellen. Lehtien testeistä en juurikaan perusta. Kunnollinen koeajo on ainoa oikea tapa.
    Supermoto
  14. #14
    Lainaa (jaulis @ Tammi. 06 2009,19:52) kirjoitti
    Tuohon kiihtyvyydestä nauttimiseen voisin olla sen verran erimieltä, että itse nautin siitä ainakin tällä hetkellä eniten kevyellä kyykkärillä, jossa on tiheä välitys. Kaikista hauskinta hommaa ja eipä tuo keuliminen ja osittain siitä johtuva kaasun varovainen aukaisu kuitenkaan kovin pahasti näy, ainakaan ei hirveästi tuolla tunnu pidempiakselivälisemmillekään jäävän... *Ja mitä tulee tuohon väännön puutteeseen niin itseasiassa tuollainen tiheäksi välitetty kilonen on joka vaihteella ja mistä vauhdista vaan niin hyvin hereillä, ettei isommilla moteilla olevilla matkapyörillä ole mitään jakoa esim. 80 km/h vauhdista lähteä kiihdyttämään rinnalla, varsinkaan jos molemmilla lähdetään isoimmalla vaihteella. Ei auta vaikka vääntöä koneessa reilusti enemmän olisikin. Aika erikoinen luulo muuten monilla tuo, ettei kilonen kyykkäri kulkisi muuta kuin kierrokset tapissa.*

    Kokeilehan joskus tuommoista kyykkäriä. Ihan hauskoja pyöriä ja soveltuvat ihan kivasti jopa ajamiseenkin, eikä vaan pelkästään nakkikioskille. Kokeilu voi avartaa mieltä kummasti, kunhan muistaa jättää ennakkoluulot kotiin. Näin itsekin pyrin tekemään ja siksi mieleni tekeekin koeajaa bmw:n matkapyörää, tiedä vaikka olisi mieleinen...

    Ps. Tuo pitkä akseliväli on muuten juurikin se asia mikä itseä hieman epäilyttää tuossa bimmerissä. Kone on varmasti hyvä ja alustahan siinä pitäisi kans olla kohtuu hyvä aktiivisempaankin kyytin, tosin kuinka kankea tuo sitten on mutkaan vääntää... Toinen asia joka mietityttää on juurikin tuo välitys. Yleensä se on kuitenkin liian pitkä vakiona, lähes kaikissa pyörissä. No, koeajoa innolla odotellen. Lehtien testeistä en juurikaan perusta. Kunnollinen koeajo on ainoa oikea tapa.
    Niin, eli puhut tiheäksi välitetystä kilosesta, eli modatusta. Minä taas ihan vakiosta.

    Kyllä ne kilosen kulut tiedetään, mutta täytyy vähän joskus toppuutella, kun kulkee ne muutkin pyörät. Vaikka painoa onkin vähän enemmän, niin paljon lyhyemmillä välityksillä tilanne tasoittuu kun vääntökin on kohdallaan. Noita 80km/h vauhdista kiihdytyksiä suurimmalla vaihteella on kyllä mitattu ja erot vähäisiksi havaittu. Jollakin ylipitkäksi välitetyllä busalla on vähän hankalampaa.

    Jos olisi useampaan pyörään (esim 3) varaa, niin sitten siellä tallissa ehkä olisi kyykkykin. Yleispyöräksi se ei vaan käy, kun pitää joskus kyydissäkin kuljettaa. Koitas itte kavuta siihen taakse, varsinkin jos olet aikuisen kokoinen. Mutta jos ihan yksin ajaa eikä kuljeta paljoa matkatavaraa, niin sitten menee tollasessa bemarissa vähän jo ominaisuuksia 'hukkaan'. ESA:n kanssa etenkin, on se niin kätevä.

    Ihan varmasti on bemari kankeampi ajaa mutkaan kuin ratamitoituksella tehty pyörä, selvähän se kun kokoluokkaero on tuollainen. Mutta jos vertaillaan busaaan, niin sitten on jo tasaisempaa. Välitykset on kuitenkin bemarissa paljon järkevämmät. K13S mahtaa kulkea ykkösellä 120 rajoittimella ja kuutosella sen 280-290 rajoittimella. Ei siinä ole pitkä välitys.

    Koeajolle ittekin joutuu menemään, toivottavasti on 'ihan paska', niin ei tule rahanmenoa, kun mitään järkisyytä ei olisi vaihtaa nykyistä. Pahaa pelkään...



  15. #15
    Lainaa (hidas57 @ Tammi. 07 2009,09:09) kirjoitti
    1. Jollakin ylipitkäksi välitetyllä busalla on vähän hankalampaa.

    2. Välitykset on kuitenkin bemarissa paljon järkevämmät. K13S mahtaa kulkea ykkösellä 120 rajoittimella ja kuutosella sen 280-290 rajoittimella. Ei siinä ole pitkä välitys.
    1. MuTua, faktat kertovat toisin.

    2. Perusteluja? Ei ne erot nimittäin isot ole...
  16. #16
    Lainaa (Köpi @ Tammi. 07 2009,10:12) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Tammi. 07 2009,09:09) kirjoitti
    1. Jollakin ylipitkäksi välitetyllä busalla on vähän hankalampaa.

    2. Välitykset on kuitenkin bemarissa paljon järkevämmät. K13S mahtaa kulkea ykkösellä 120 rajoittimella ja kuutosella sen 280-290 rajoittimella. Ei siinä ole pitkä välitys.
    1. MuTua, faktat kertovat toisin.

    2. Perusteluja? Ei ne erot nimittäin isot ole...
    Nono, alkaa busakuskitkin herkistymään!

    Tehdään nyt heti selväksi, että erot eivät tosiaankaan ole suuria, pikkujutuistahan lopulta on kyse näissä sekuntipeleissä, eli joku kymmenys sinne tai tänne.

    1. On totta, että UUSI busa on tiukka vastus mille vaan, vaikkakin kyykkymiehet väittävät vievänsä busaa kuin sitä pässiä narussa.

    2. Perustan faktat pääasiassa yhden ja saman lehden vertailukelpoisiin mittauksiin. K13S:n mittauksia en ole vielä nähnyt, mutta kohta nekin tulee. K13R:n testi ei ollut myöskään täydellinen, mm vaihteiden vetoalueet puuttuivat. Sen sijaan kiihdytys- ja sitkeysmittaukset oli tehty normin mukaan ja niitä vertasin uuden busan vastaaviin. Ihan kilpailukykyiset ovat 140km/h saakka, paitsi bemari lähtee vähän nopeammin paikaltaan. Syyt olen jo kertonut: ei keuli ja sopivat välitykset.

    Lupaan laittaa vertailutulokset näytille lähipäivinä sitten kun ne näen K13S:n osalta. Kävi miten kävi, ei ahista yhtään.
  17. #17
    Lainaa (hidas57 @ Tammi. 07 2009,09:09) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Tammi. 06 2009,19:52) kirjoitti
    Tuohon kiihtyvyydestä nauttimiseen voisin olla sen verran erimieltä, että itse nautin siitä ainakin tällä hetkellä eniten kevyellä kyykkärillä, jossa on tiheä välitys. Kaikista hauskinta hommaa ja eipä tuo keuliminen ja osittain siitä johtuva kaasun varovainen aukaisu kuitenkaan kovin pahasti näy, ainakaan ei hirveästi tuolla tunnu pidempiakselivälisemmillekään jäävän... *Ja mitä tulee tuohon väännön puutteeseen niin itseasiassa tuollainen tiheäksi välitetty kilonen on joka vaihteella ja mistä vauhdista vaan niin hyvin hereillä, ettei isommilla moteilla olevilla matkapyörillä ole mitään jakoa esim. 80 km/h vauhdista lähteä kiihdyttämään rinnalla, varsinkaan jos molemmilla lähdetään isoimmalla vaihteella. Ei auta vaikka vääntöä koneessa reilusti enemmän olisikin. Aika erikoinen luulo muuten monilla tuo, ettei kilonen kyykkäri kulkisi muuta kuin kierrokset tapissa.*

    Kokeilehan joskus tuommoista kyykkäriä. Ihan hauskoja pyöriä ja soveltuvat ihan kivasti jopa ajamiseenkin, eikä vaan pelkästään nakkikioskille. Kokeilu voi avartaa mieltä kummasti, kunhan muistaa jättää ennakkoluulot kotiin. Näin itsekin pyrin tekemään ja siksi mieleni tekeekin koeajaa bmw:n matkapyörää, tiedä vaikka olisi mieleinen...

    Ps. Tuo pitkä akseliväli on muuten juurikin se asia mikä itseä hieman epäilyttää tuossa bimmerissä. Kone on varmasti hyvä ja alustahan siinä pitäisi kans olla kohtuu hyvä aktiivisempaankin kyytin, tosin kuinka kankea tuo sitten on mutkaan vääntää... Toinen asia joka mietityttää on juurikin tuo välitys. Yleensä se on kuitenkin liian pitkä vakiona, lähes kaikissa pyörissä. No, koeajoa innolla odotellen. Lehtien testeistä en juurikaan perusta. Kunnollinen koeajo on ainoa oikea tapa.
    Niin, eli puhut tiheäksi välitetystä kilosesta, eli modatusta. Minä taas ihan vakiosta.

    Kyllä ne kilosen kulut tiedetään, mutta täytyy vähän joskus toppuutella, kun kulkee ne muutkin pyörät. Vaikka painoa onkin vähän enemmän, niin paljon lyhyemmillä välityksillä tilanne tasoittuu kun vääntökin on kohdallaan. Noita 80km/h vauhdista kiihdytyksiä suurimmalla vaihteella on kyllä mitattu ja erot vähäisiksi havaittu. Jollakin ylipitkäksi välitetyllä busalla on vähän hankalampaa.

    Jos olisi useampaan pyörään (esim 3) varaa, niin sitten siellä tallissa ehkä olisi kyykkykin. Yleispyöräksi se ei vaan käy, kun pitää joskus kyydissäkin kuljettaa. Koitas itte kavuta siihen taakse, varsinkin jos olet aikuisen kokoinen. Mutta jos ihan yksin ajaa eikä kuljeta paljoa matkatavaraa, niin sitten menee tollasessa bemarissa vähän jo ominaisuuksia 'hukkaan'. ESA:n kanssa etenkin, on se niin kätevä.

    Ihan varmasti on bemari kankeampi ajaa mutkaan kuin ratamitoituksella tehty pyörä, selvähän se kun kokoluokkaero on tuollainen. Mutta jos vertaillaan busaaan, niin sitten on jo tasaisempaa. Välitykset on kuitenkin bemarissa paljon järkevämmät. K13S mahtaa kulkea ykkösellä 120 rajoittimella ja kuutosella sen 280-290 rajoittimella. Ei siinä ole pitkä välitys.

    Koeajolle ittekin joutuu menemään, toivottavasti on 'ihan paska', niin ei tule rahanmenoa, kun mitään järkisyytä ei olisi vaihtaa nykyistä. Pahaa pelkään...
    Ei tarvitte topputtaa... * *Ei ole juurikaan epäselvää miten muutkin kuin kiloset kyykkypyörät kulkee. Kohtuudella olen yrittänyt kaikkia mahdollisia malleja hartaasti testata, kun vaan tilaisuus siihen on suotu. Mitään Kilokyykky lappuja ei ole silmien ympärille vielä kuitenkaan tullut. *Ja luonnolisestikin puhun välityksien osalta modatusta pyörästä vertailukohtana, koska välit nyt ovat aivan metsässä vakiona, eli sitä vaihtoehtoa ei ole että vakioväleillä kilosella mentäisiin... Tuo mahdollisuus välitysten vaihtoon juuri ongelma onkin tuossa kardaanissa mikä itseä hieman mietityttää, mutta jos nyt vakiovälit sattuisivat olemaan pyörän luonteesen sopivat jo vakiona niin, mikä ettei. Toivottavasti kuitenkin ei, säästyypä ainakin varmuudella pitkä penni.

    On kyllä tosi että kyytiläistä kuljettavan on sama kyykkäri unohtaa. Itse en juuri vänkäriä tuohon halua ottaa, menee niin pahasti pyörän ajettavuus metsään ettei ole enää yhtään kivaa kuskilla. Ja eihän se 3 katupyörääkään riitä vielä mihinkään. Pitäisi laskea vielä yksi kilpa enska ja yksi supermoto lisäksi. Ihanan halpaa, eikä puutu kun rahat enää.*

    Ps. Jos tuo bimmerin ajo-ominaisuudet ovat kokemustesi mukaan kutakuinkin busan tasoa, niin pitäisin niitä silloin kyllä möhköpyörään juurikin hyvänä.
    Supermoto
  18. #18
    Lainaa (hidas57 @ Tammi. 07 2009,11:23) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Tammi. 07 2009,10:12) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Tammi. 07 2009,09:09) kirjoitti
    1. Jollakin ylipitkäksi välitetyllä busalla on vähän hankalampaa.

    2. Välitykset on kuitenkin bemarissa paljon järkevämmät. K13S mahtaa kulkea ykkösellä 120 rajoittimella ja kuutosella sen 280-290 rajoittimella. Ei siinä ole pitkä välitys.
    1. MuTua, faktat kertovat toisin.

    2. Perusteluja? Ei ne erot nimittäin isot ole...
    Nono, alkaa busakuskitkin herkistymään!

    Tehdään nyt heti selväksi, että erot eivät tosiaankaan ole suuria, pikkujutuistahan lopulta on kyse näissä sekuntipeleissä, eli joku kymmenys sinne tai tänne.

    1. On totta, että UUSI busa on tiukka vastus mille vaan, vaikkakin kyykkymiehet väittävät vievänsä busaa kuin sitä pässiä narussa.

    2. Perustan faktat pääasiassa yhden ja saman lehden vertailukelpoisiin mittauksiin. K13S:n mittauksia en ole vielä nähnyt, mutta kohta nekin tulee. K13R:n testi ei ollut myöskään täydellinen, mm vaihteiden vetoalueet puuttuivat. Sen sijaan kiihdytys- ja sitkeysmittaukset oli tehty normin mukaan ja niitä vertasin uuden busan vastaaviin. Ihan kilpailukykyiset ovat 140km/h saakka, paitsi bemari lähtee vähän nopeammin paikaltaan. Syyt olen jo kertonut: ei keuli ja sopivat välitykset.

    Lupaan laittaa vertailutulokset näytille lähipäivinä sitten kun ne näen K13S:n osalta. Kävi miten kävi, ei ahista yhtään.
    Omakohtaisia kokemuksia jaettavaksi aiheesta sen verran että,

    1. Vanhanmallisella busalla perusvirityksillä (168 rwhp) ei ole jakoa isoimmalla vaihteella vakioväleillä, lähdettäessä kiihdyttään 80-100 km/h vauhdista, vakio K8 gixxeriä vastaan. Luonnollisestikin tiheämmällä väleillä oleva kilonen häipyy kyseisessä testissä niin kauas että saa olla jo kiikarit nähdäkseen missä kaveri menee. Milestäni erot tässä tapauksessa eivät ole edes kovin pienet. Vaatii busaan reilusti tiheämmän välityksen, että lähtisi samalla tavalla isoimmalla vaihteella. * Uudesta busasta ei ole omakohtaista kokemusta vielä kyseisessä tilanteessa.

    2. Omasta mielestä busaan sopii kuitenkin ihan kohtuudella tuo pidempikin välitys. Se vaan sopii pyörän luonteeseen ja siinä on isona apuna vääntävä ja tehokas kone. Tuon bimmerin välitysten sopimisesta pyörän luonteeseen ei vielä tiedä. Jos erot on pienet verratuna busaan, niin jälleen kokisin sen vain hyvänä asiana. Se että *bimmeri jäisi joissakin vauhdeissa hieman bussille, ei tosiaan tee vielä K1300S:stä huonoa vaihtoehtoa sport/touring luokaan. Ei todellakaan aiheuta ahditusta. Toisille saattaa tosin aiheuttaa aikeita ahtaa. *
    Supermoto
  19. #19
    Arvattavasti uusi K1300 liikahtanee ihan mukavasti, vaihteilla taikka isolla vaihteella. Kyseessä kun kuitenkin täysin uusi pyörä, niin jos nyt ei kuitenkaan vertailtaisi sitä liki kymmenen vuotta vanhaan Busaan. Uuteen Busaan voidaan vertailla varmaan, eikä kuiteskaan erot ole isot suuntaan taikka toiseen. Busassa voi tihentää välityksiä helposti, jos tarve vaatisi, Bemarissa taas hiukka hankalampaa (jos tarve vaatisi).

    Aina kun Busa otetaan puheeksi, jostain "tuhkasta nousee" kilogixxeri miehet...en nytkään tarkkoja lukemia painanut mieleeni, mutta Performance Bikessa oli juuri mittailtu K8 gixxerin ja Busan ohituskiihtyvyyksiä vaihteilla sekä isolla vaihteella. Niin, eikä gixxeri voittanut Busaa näissä. Vakioista oli siis kyse. Ratakierroksella gixxeri oli nopeampi kuin Busa, Zetori ja Blackbird jäi taas Busasta selvästi.

    Josko kuitenkin jatkettais Bemariin keskittyen. Taatusti hieno pyörä (vaikkakin kuitenkin kallis vaikka miten asiaa ajattelisi).
  20. #20
    Lainaa (Köpi @ Tammi. 07 2009,17:53) kirjoitti
    Aina kun Busa otetaan puheeksi, jostain "tuhkasta nousee" kilogixxeri miehet...en nytkään tarkkoja lukemia painanut mieleeni, mutta Performance Bikessa oli juuri mittailtu K8 gixxerin ja Busan ohituskiihtyvyyksiä vaihteilla sekä isolla vaihteella. Niin, eikä gixxeri voittanut Busaa näissä. Vakioista oli siis kyse. Ratakierroksella gixxeri oli nopeampi kuin Busa, Zetori ja Blackbird jäi taas Busasta selvästi.

    Josko kuitenkin jatkettais Bemariin keskittyen. Taatusti hieno pyörä (vaikkakin kuitenkin kallis vaikka miten asiaa ajattelisi).
    Menin oikeen ostamaan tuon mainitun aviisin, koska siinä näytti olevan jotain kiinnostavaa. Tuon kertomasi lisäksi kiinnostavaa oli oikeastaan, että märällä mutkapätkällä (kesto 35-40s) ZZR1400 oli kirkkaasti nopeampi (4-5s) kumpaankin suzukiin nähden. Syy: ABS-jarrut! Jarrutusmatka 100mph-60mph oli myös PALJON lyhyempi.

    Hyötyarvo tuosta jutusta jäi kertakäyttöiseksi, koska tuota 'testiä' ei voi monilta osiltaan toistaa vertailukelpoisesti.

    Muuten lehti oli täynnänsä kuvaa keulivista pärristä paskajutulla höystettynä. Vain mutkassa kuvatut ja paikallaan olleet pyörät eivät keulineet. Muutama vuosi sitten siinä oli muistaakseni myös sivukaupalla pilupuhelinmainoksia, mutta ei enää.

    Jep, palataan siihen kalliseen sakemanniin...



  21. #21
    Kestikö se tosiaan koko testin särkymättä?
  22. #22
    Lainaa (Köpi @ Tammi. 07 2009,17:53) kirjoitti
    Arvattavasti uusi K1300 liikahtanee ihan mukavasti, vaihteilla taikka isolla vaihteella. Kyseessä kun kuitenkin täysin uusi pyörä, niin jos nyt ei kuitenkaan vertailtaisi sitä liki kymmenen vuotta vanhaan Busaan. Uuteen Busaan voidaan vertailla varmaan, eikä kuiteskaan erot ole isot suuntaan taikka toiseen. Busassa voi tihentää välityksiä helposti, jos tarve vaatisi, Bemarissa taas hiukka hankalampaa (jos tarve vaatisi).

    Aina kun Busa otetaan puheeksi, jostain "tuhkasta nousee" kilogixxeri miehet...en nytkään tarkkoja lukemia painanut mieleeni, mutta Performance Bikessa oli juuri mittailtu K8 gixxerin ja Busan ohituskiihtyvyyksiä vaihteilla sekä isolla vaihteella. Niin, eikä gixxeri voittanut Busaa näissä. Vakioista oli siis kyse. Ratakierroksella gixxeri oli nopeampi kuin Busa, Zetori ja Blackbird jäi taas Busasta selvästi.

    Josko kuitenkin jatkettais Bemariin keskittyen. Taatusti hieno pyörä (vaikkakin kuitenkin kallis vaikka miten asiaa ajattelisi).
    Vielä hieman offtopic, jos sallitte. *

    Itse en varsinkaan tuon PB testeistä juuri perusta, mutta miksipä tuo ei paikkaansa pitäisi. Tarkemmin ei ole tullut testattua, mutta aika samanoloisesti nuo tuntuvat K8 bussi ja gixxu kulkevan, mitä nyt semmoisen kans joskus vähän ajellut. Tosin niin kulkee vanhakin malli, kunhan kierroksilla on... Tiedätkö mistä tuo johtuu että uusi busa on parantunut reilusti tuossa 6-vaihteen sitkeydessä. Vanhempi malli ei kuitenkaan jää niin rajusti tehoissa tuolle uudelle, putki/commander viritettynä ja kierroksilla tulee kyllä hyvin, jopa gixxerinkin seurassa. * Onko vaihteiden välityksissä kovasti eroja ja voiko paljoa tässä tapauksessa vaikuttaa, vai onko uusi vaan niin paljon riskimpi alhaalta asti? Ihan hyvä että on kuitenkin parantunut, vaikka muuten tuo pitkänoloinen välitys pyörän luonteeseen ihan ok sopii, oli se vanhemmassa mallissa kuitenkin aika huono piirre, ettei jaksanut lähteä 6-vaihteella juuri mitenkään maantie nopeuksista.

    Ps. Ei tarvitse herkistyä vaikkei se busa kaikkien mielestä maailman paras olekkaan. Sehän riittä että sulle se on. Mitä siihen muiden mielipiteet vaikuttaa. Nopea/nopein se on kuitenkin. Jää vaan hauskuudessa gixxerille ja siinä syy miksen itse busalla tällä hetkellä aja.

    Pss. Tuo bimmeri on kyllä niin hieno moottoripyörä, että jos vaan ajettavuus on hyvä, niin ymmärrän hyvin että siitä voi maksaakin enemmän kuin perus busasta. On jopa ulkonäkökin kohdallaan hieman erilailla kuin gixxerissä/busassa

    Supermoto
  23. #23
    Lainaa (jaulis @ Tammi. 07 2009,21:29) kirjoitti
    Itse en varsinkaan tuon PB testeistä juuri perusta, mutta miksipä tuo ei paikkaansa pitäisi. Tarkemmin ei ole tullut testattua, mutta aika samanoloisesti nuo tuntuvat K8 bussi ja gixxu kulkevan, mitä nyt semmoisen kans joskus vähän ajellut. Tosin niin kulkee vanhakin malli, kunhan kierroksilla on... Tiedätkö mistä tuo johtuu että uusi busa on parantunut reilusti tuossa 6-vaihteen sitkeydessä. Vanhempi malli ei kuitenkaan jää niin rajusti tehoissa tuolle uudelle, putki/commander viritettynä ja kierroksilla tulee kyllä hyvin, jopa gixxerinkin seurassa. * Onko vaihteiden välityksissä kovasti eroja ja voiko paljoa tässä tapauksessa vaikuttaa, vai onko uusi vaan niin paljon riskimpi alhaalta asti? Ihan hyvä että on kuitenkin parantunut, vaikka muuten tuo pitkänoloinen välitys pyörän luonteeseen ihan ok sopii, oli se vanhemmassa mallissa kuitenkin aika huono piirre, ettei jaksanut lähteä 6-vaihteella juuri mitenkään maantie nopeuksista.
    No busasta vs GSXR, tuossa PB:n testissä tehtiin ohitusveto 50mph-80mph viitosvaihteella, ei kutosella. Ajat siis samat 3,36s (ZZR 3,67s). Sitten tehtiin vaihteita käyttäen veto 30mph-100mph, jossa busan etu 3,85s vs 4,4s. ZZR:kin oli vikkelämpi, 4,12s.

    Kyllä uusi busa on niin paljon riskimpi alhaalta. Vanhaa virittäen vääntö ei kuitenkaan alakierroksilla lisäänny samassa suhteessa kuin mitä yläkierroksille saadaan.

    Mutta sitkeysvedoissa kutosella Blade 08 on kingi. Busalla ei 'mitään jakoa'. Siitä on vertailukelpoiset tulokset olemassa. Busa jää 10,5s vs 9.1s kiihdytyksessä 60-180. Alusta saakka tulee takkiin. K13R Beemerikin häviää (9,8s), byäää. Syy Bladen tapauksessakin on hyvä keskikierrosten vääntö/teho, pääasiassa, plus keveys ja välitykset.



  24. #24
    Lainaa (hidas57 @ Tammi. 08 2009,10:15) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Tammi. 07 2009,21:29) kirjoitti
    Itse en varsinkaan tuon PB testeistä juuri perusta, mutta miksipä tuo ei paikkaansa pitäisi. Tarkemmin ei ole tullut testattua, mutta aika samanoloisesti nuo tuntuvat K8 bussi ja gixxu kulkevan, mitä nyt semmoisen kans joskus vähän ajellut. Tosin niin kulkee vanhakin malli, kunhan kierroksilla on... Tiedätkö mistä tuo johtuu että uusi busa on parantunut reilusti tuossa 6-vaihteen sitkeydessä. Vanhempi malli ei kuitenkaan jää niin rajusti tehoissa tuolle uudelle, putki/commander viritettynä ja kierroksilla tulee kyllä hyvin, jopa gixxerinkin seurassa. Onko vaihteiden välityksissä kovasti eroja ja voiko paljoa tässä tapauksessa vaikuttaa, vai onko uusi vaan niin paljon riskimpi alhaalta asti? Ihan hyvä että on kuitenkin parantunut, vaikka muuten tuo pitkänoloinen välitys pyörän luonteeseen ihan ok sopii, oli se vanhemmassa mallissa kuitenkin aika huono piirre, ettei jaksanut lähteä 6-vaihteella juuri mitenkään maantie nopeuksista.
    No busasta vs GSXR, tuossa PB:n testissä tehtiin ohitusveto 50mph-80mph viitosvaihteella, ei kutosella. Ajat siis samat 3,36s (ZZR 3,67s). Sitten tehtiin vaihteita käyttäen veto 30mph-100mph, jossa busan etu 3,85s vs 4,4s. ZZR:kin oli vikkelämpi, 4,12s.

    Kyllä uusi busa on niin paljon riskimpi alhaalta. Vanhaa virittäen vääntö ei kuitenkaan alakierroksilla lisäänny samassa suhteessa kuin mitä yläkierroksille saadaan.

    Mutta sitkeysvedoissa kutosella Blade 08 on kingi. Busalla ei 'mitään jakoa'. Siitä on vertailukelpoiset tulokset olemassa. Busa jää 10,5s vs 9.1s kiihdytyksessä 60-180. Alusta saakka tulee takkiin. K13R Beemerikin häviää (9,8s), byäää. Syy Bladen tapauksessakin on hyvä keskikierrosten vääntö/teho, pääasiassa, plus keveys ja välitykset.
    tuolla alussa mainostit tuota puimurin hyvää 0-140km/h kiihtyvyyttä - mikäs on toi aika?
    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  25. #25
    Lainaa (Vmatti @ Tammi. 08 2009,10:44) kirjoitti
    tuolla alussa mainostit tuota puimurin hyvää 0-140km/h kiihtyvyyttä - mikäs on toi aika?
    No otetaas sitten noita arvoja, jotka ovat käsillä. Ei löytynyt gixxua. Mitättömät erot, mutta joku järjestys noista saadaan.

    Motorrad-lehden 'top test' -sabluunalla mitattuna:

    0-100:
    K13R 2,9s
    Busa 3,0s
    Blade 3,3s

    0-140:
    K13R 4,3s
    Busa 4,4s
    Blade 4,7s

    0-200:
    K13R 7,9s
    Busa 7,3s
    Blade 7,5s

    Busa ja Blade mallia 2008.

    Eli lopulta voima ja katteet jyllää. Tuohon viimeiseen ainakin pitäisi tulla pieni muutos K13S:n tapauksessa. Vähän lisää potkua ja katteet.
  26. #26
    Hippasen on mitättömiä erot suuntaan tai toiseen... Jos joku näistä jaksaa vääntää ni voi kyllä ihan rehellisesti todeta että pilkkua n*ssitaan oikeen vimosen päälle.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  27. #27
    Absoluuttinen suorituskyky on joillekin tärkeä, mutta mulle käytännön suorituskyky merkkaa enemmän. Esim. miten lähtee kadunkulmasta kakkosella, miten lähtee ohitukseen rekasta jos pudottaa laiskasti vain yhden pykälän jne jne.

    Viime kesäiselle baby-bemarilleni jengi "naureskeli", mutten koskaan jäänyt sillä sen kummemin jälkeen kellekään...sitä paitsi, sekin (siis F800) kiihtyi kakkosella 25 - 75 km/h 11 %:n nousussa kirkkaasti nopeammin kuin edellisen polven Fireblade (lähde Motorrad 17/2006), ajat 7.0 s ja 7.6 s.



  28. #28
    Lainaa (Yamaha1 @ Tammi. 08 2009,19:51) kirjoitti
    Hippasen on mitättömiä erot suuntaan tai toiseen... Jos joku näistä jaksaa vääntää ni voi kyllä ihan rehellisesti todeta että pilkkua n*ssitaan oikeen vimosen päälle. *
    Mitättömiä ovat. Mutta uutinenhan on se, että siellä onkin parjattu sakemanni hyvinkin tasapäisenä joukossa. Bemari on 'painava ja kankea möhkö, matkasohva...' (you name it), joka nyt ei ainakaan kulje kuten ne tietyt, jotka helposti häviää suorastaan horisonttiin jos kisataan, varma on niin. Tää on tätä. Kai nyt olet lukenut japsipalstojakin. Ihan normaalia vääntöä siellä.

    Pakkohan noita lukujakin oli antaa, kun pyydetään, ettei ihan paskanpuhujaksi jää. Näytti olevan yli 1500 vilkaisua saanut tämäkin aihe.

    Oli muuten Motorradit kummasti hävinneet lehtihyllystä... täytyy olla vikkelä että saa seuraavan numeron.
  29. #29
    R:ssä on ainoastaan se vika, että se ei tarjoa mitään S:ään nähden.

    R ei kuitenkaan ole mikään fighteri, vaan se on on vaan S ilman katteita. Vähän kun ottas blacbirdistä katteet pois, silti se on pitkä matkapyörä.

    S on kyllä hieno, mutta suomeen vähän turhan nopea laitos. voiko olla mitään turhauttavampaa kuin noin nopea pyörä satasen rajoituksilla.

    lisäksi hinta on täysin kohtuuton.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Köpi @ Tammi. 08 2009,20:09) kirjoitti
    Absoluuttinen suorituskyky on joillekin tärkeä, mutta mulle käytännön suorituskyky merkkaa enemmän. Esim. miten lähtee kadunkulmasta kakkosella, miten lähtee ohitukseen rekasta jos pudottaa laiskasti vain yhden pykälän jne jne.

    Viime kesäiselle baby-bemarilleni jengi "naureskeli", mutten koskaan jäänyt sillä sen kummemin jälkeen kellekään...sitä paitsi, sekin (siis F800) kiihtyi kakkosella 25 - 75 km/h 11 %:n nousussa kirkkaasti nopeammin kuin edellisen polven Fireblade (lähde Motorrad 17/2006), ajat 7.0 s ja 7.6 s.
    Jep, kun noita viimeisiä kymmenyksiä yritetään ottaa, niin ei se ole edes helppoa kaikilla pyörillä. Ja erothan eivät voi olla suuria, kun ollaan tarpeeksi tiukoissa luvuissa.

    Monessa tapauksessa ihan kohtuullisilla tehoilla kuitenkin ajetaan. Mulla on ainakin kellossa 2000-6000rpm suurimman osan ajasta. Enkä yleensä hae pienempää ohitukseen, koska ei tarvitse. Lähtönopeus on ihan hyvä. K12R Sportti (-07) on alla toistaiseksi.

    Tuo mainitsemasi kiihtyvyysesimerkki on juuri tyypillinen. Järkevästi välitetyllä pyörällä pärjää yllättävän hyvin, siis muiden mukana käytännössä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen