Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 42:sta
  1. #1
    Antakaa hyvät kanssamotoristit vihjeitä minne alan harrastajat naapurimaasta kannattaisi opastaa. Lupasin viime kesänä Norjassa parille svedulle lähettää vinkkejä ensi kesää varten tässä talven aikana. (Siis en tule olemaan itse mukana opastamassa.) Kokoontumisajoista eivät välitä mutta muut näkemisen ja kokemisen arvoiset paikat koko Suomessa otetaan kiittäen vastaan.

    Mun linkkilistalla on vasta Saariston rengastie... *
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
  2. #2
    Jo vain riippuu siitä, minkä alan pärrääjiä ovatkin. Saariston rengastie nyt olis siinä heti, jos Turkuun/Naantaliin tulevat. Päijänteen itäpuolelta ne kauneimmat kesäpätkät taitaa muuten löytyä.
  3. #3
    Jos pilipalihittan meininki kiinnostaa, niin onhan tuo powerpark ihan näkemisen arvoinen härmässä. Käyät Mika Salo circuitilla sitten kokeilemassa kuka on vetomies. Ainakin Kolia Itä-Suomessa suosittelen suuresti. Siinä se on Suomen kansallismaisema parhaillaan. Itäänhän kulkee härmästä Sininen tie (Blå vägen) jossa mukavasti järvimaisemaa. Ei niinkään mitään mutkapätkää mutta nopeaa etenemistä eikä risteyksiä juurikaan.
    "Always on the run"
  4. #4
    Oliko tarkoitus nähdä ja kokea pyörän selässä vai ihan näissä paikallisissa tapahtumissa vierailla?

    Paha sanoa henkilöitä tuntematta kiinostaako heitä Rauman pitsiviikot vai Tuska-festivaalit.
  5. #5
    Lainaa (Nomad @ Joulu. 18 2008,14:20) kirjoitti
    Oliko tarkoitus nähdä ja kokea pyörän selässä vai ihan näissä paikallisissa tapahtumissa vierailla?
    Missäs motoristi muualla kuin enimmäkseen pyörän selässä. Meillä ei ole Geirangereita tai Trollstigeneitä mutta jokainen suomipoika ja -tyttö voi nyt omaansa kehua eli mitä siellä teilläpäin on näkemisen arvoista.
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
  6. #6
    Kuninkaan tie ja Hämeen härkätie on kanssa iha mukavia päristelypätkiä..

    Härkätie
    Kuninkaan tie

    Kuninkaantien sivusto poissä käytöstä toistaiseksi mutta eiköhän se sieltä taas jossain välissä nouse pystyyn.



    Ikinä en oo juonu liikaa, enkä liian vähän..
    Ihmisenä hieno, mutta miehenä ruma...
  7. #7
    Järvi-Suomessa Puumala, Sulkava, Savonlinna, Punkaharju jos mutkapätkiä kauniissa maisemissa haluaa nähdä eikä haittaa ettei isoja metropoleja ole lähimaillakaan. Lisää itäsuomalaista eksotiikkaa naapureille on luvassa vaikkapa Ilomantsin-Suomussalmen tasalla jossa voi ajella aivan itärajan pinnassa.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  8. #8
    No tosta meidän nurkalta Vääksy-Sysmä-Luhanka-Korpilahti...
    Päijänteen järvimaisemaa!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  9. #9
    Svedut voi ohjata Ahvenanmaan kautta takas himaan...
  10. #10
    ja jos tuleevat paatilla helssinkkiin niin nopeasti imatran kautta itärajan yli.
    Hondax-11
    Honda CB750K vm-80/83.museo mp
  11. #11
    Lainaa (killa @ Joulu. 18 2008,14:59) kirjoitti
    Järvi-Suomessa Puumala, Sulkava, Savonlinna, Punkaharju jos mutkapätkiä kauniissa maisemissa haluaa nähdä eikä haittaa ettei isoja metropoleja ole lähimaillakaan. Lisää itäsuomalaista eksotiikkaa naapureille on luvassa vaikkapa Ilomantsin-Suomussalmen tasalla jossa voi ajella aivan itärajan pinnassa.
    Olen itsekin hurreja kotimaassani kuljetellu ja samat mutkapätkät on niitä kiinnostanu kun noi tossa edellä.

    Jos aika riittää, niin ohjaisin vielä kainuuta ylöspäin ja katsomaan esim Raatteen tien museota. On sen verta erikoinen mesta, eikä löydy Ruåtsista vastaavaa.

    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  12. #12
    Lainaa (hlpvu8 @ Joulu. 18 2008,17:36) kirjoitti
    Jos aika riittää, niin ohjaisin vielä kainuuta ylöspäin ja katsomaan esim Raatteen tien museota. On sen verta erikoinen mesta, eikä löydy Ruåtsista vastaavaa.

    Jos päädyt suosittelemaan Raatteentietä, niin tuohon esittelyyn täytyy sit ehdottomasti liittää hieman Kummelia *

    Ja tuolta Raatteentieltä voi ajella Via Kareliaa alaspäin itärajaa.

    Lisäksi Humppilassa on ihan kiva Taikayöntie.
  13. #13
    Lainaa (Kane @ Joulu. 18 2008,19:06) kirjoitti
    Ja tuolta Raatteentieltä voi ajella Via Kareliaa alaspäin itärajaa.
    Ja poiketa Salpalinjalla, olis siinä sveduilla miettimistä....
  14. #14
    Mikkeli-Puumala-Sulkava-Savonlinna- Kerimäki-Punkaharju yms. savoa, kauniita maisemia ja hyviä teitä.



    -
  15. #15
    Kiuruveden yöelämään tutustuminen vois olla kanssa unohtumaton kokemus...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  16. #16
    tulo- tai menomatkalle voi suositella reittiä
    Grisslehamn (vähän Stokiksen pohjoispuolella) - Eckerö (Ahvenanmaa) ja siitä sit saaristolautoilla Kustaviin.

    http://www.eckerolinjen.fi/sv/Default.aspx

    http://www.alandstrafiken.ax/index.htm



    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  17. #17
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Stadista tottakai Suomenlinna, Uspenskin Katedraali, Temppeliaukion kirkko ja ilmailumuseo ja sitten Zetoriin syömään käristystä, Hämeenlinnassa olisi Panssarimuseo jos se osuu matkan varrelle.
    Dirty Nasty Furriner
  18. #18
    Lainaa (Staga @ Joulu. 20 2008,19:19) kirjoitti
    Stadista tottakai Suomenlinna, Uspenskin Katedraali, Temppeliaukion kirkko ja ilmailumuseo ja sitten Zetoriin syömään käristystä, Hämeenlinnassa olisi Panssarimuseo jos se osuu matkan varrelle.
    Ainakin näistä nuo ensimmäiset. Mitä meillä on sellaista, mitä Ruotsista ei helpolla löyty? aika vähän jos ei nälkää ja köyhyyttä lasketa , mutta tuota venäjän vaikutusta -samalla ajatus itärajan kierrokselle, jossa Pukaharju ja Retretti, sieltä pikkuteitä Joensuuhun? Matkalla kenties Lappeenranta, Puumala ja Kerimäki, joissa mukavia sisäsuomen järvireittejä ja tuota venäläisvaikutusta. jos lännessä niin ruokapaikaksi Keppanakellari (Tammelassa)
  19. #19
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (Nipa83 @ Joulu. 18 2008,14:51) kirjoitti
    Kuninkaan tie ja Hämeen härkätie on kanssa iha mukavia päristelypätkiä..

    Härkätie
    Kuninkaan tie

    Kuninkaantien sivusto poissä käytöstä toistaiseksi mutta eiköhän se sieltä taas jossain välissä nouse pystyyn.
    Tuon kuninkaan tien polkaisin 2001 fillarilla, Turusta tuonne Lappeenrannan suuntaan, ja vaikka oli kartta matkassa, niin h*****tin huonosti opastettu reitti. Ainakin fillaristin kannalta. (Mut mitäs läksin, oma syy. *)

    Kaveri oli tyytyväinen kun toissa kesänä ajoi ns. suomen kierroksen, sanoi että ihmeteltävää oli löytynyt riittämiin (sen uskon ) linjalla Turku-Lappeenranta, itärajaa ylös, ja kuusamosta yli tornioon, ja sitä kautta ruotsin puolta kotiin Tukholmaan.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  20. #20
    Etelärantaan ja siitä siljalla yli
    Sääli on sairautta!

    Ketkä v*tun muut?

    Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryytys.



    Busa L1
    Bk K-9
  21. #21
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (Jooney @ Joulu. 20 2008,14:41) kirjoitti
    Lainaa (Gari @ Joulu. 18 2008,15:47) kirjoitti
    Svedut voi ohjata Ahvenanmaan kautta takas himaan...
    +1
    No eipä siellä liikoja ruotsalais-motoristeja ole kyllä näkynytkään. *
    Kannattais pitää nuo ajatukset vaan omana tietonaan, ei sitä koskaan tiedä milloin jysähtää matkakuume päälle, ja ulkomaille olisi päästävä, mukava mietiskellä silloin, mitä paikalliset ajattelevat suomi-rekkarista, kun eksyksissä jossain pyöriskelet.
    Toivottavasti ei omia aatoksias.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  22. #22
    Lainaa (julles @ Joulu. 18 2008,20:34) kirjoitti
    Ja poiketa Salpalinjalla, olis siinä sveduilla miettimistä....
    Niin varmaan olisi, saattaa vaikka löytyä isoisiensä kädenjälkiä. Niin on kummallinen tämä historia... Salpa-linjaa oli rakentamassa aikanaan melko joukko ruotsalaisia vapaaehtoisia.

    Mutta se ei sen nähtävyysarvoa varmaan ruotsalaisnäkökulmasta pienennä, päinvastoin! Tuohon Saimaan kiertoonhan on hyvä yhdistää Salpa-linjalla käynnin esim. Virolahden suunnalla. Samalla voi koukata myös Museotien Virolahdelta Haminaan.
  23. #23
  24. #24
    Lainaa (kirin @ Joulu. 20 2008,21:15) kirjoitti
    Lainaa (julles @ Joulu. 18 2008,20:34) kirjoitti
    Ja poiketa Salpalinjalla, olis siinä sveduilla miettimistä....
    Niin varmaan olisi, saattaa vaikka löytyä isoisiensä kädenjälkiä. Niin on kummallinen tämä historia... Salpa-linjaa oli rakentamassa aikanaan melko joukko ruotsalaisia vapaaehtoisia.

    Mutta se ei sen nähtävyysarvoa varmaan ruotsalaisnäkökulmasta pienennä, päinvastoin! Tuohon Saimaan kiertoonhan on hyvä yhdistää Salpa-linjalla käynnin esim. Virolahden suunnalla. Samalla voi koukata myös Museotien Virolahdelta Haminaan.
    Juu, oli siellä about tuhat vapaaehtoista rakentamassa ja antoivatten vielä rahaakin siihen hankkeeseen.
  25. #25
    Kallistun kanssa Härkätien ja Kuninkaantien kannalle. Siihen voisi vielä yhdistää tutustumisen Suomen Muinaiseen Kuningaskuntaan esim. *Päijänteen ympäri: Hämeenlinna, Janakkala, Lammi, Vääksy, Sysmä, Luhanka, Korpilahti, Jämsä, Längelmäki, Puutikkala, Tuulos ym. Alueelta löytyy lukuisia Linnavuoria, uhripaikoille rakennettuja vanhoja kirkkoja ym. rikas luonto ja mutkatietä toisensa jälkeen.

    Joku kuitenkin kysyy "Suomen Muinainen Kuningaskunta??"

    Finlandia-Vel, Finningia Olim Regnum.

    Olaus Magnus
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  26. #26
    Lainaa (julles @ Joulu. 21 2008,18:42) kirjoitti
    Lainaa (kirin @ Joulu. 20 2008,21:15) kirjoitti
    Lainaa (julles @ Joulu. 18 2008,20:34) kirjoitti
    Ja poiketa Salpalinjalla, olis siinä sveduilla miettimistä....
    Niin varmaan olisi, saattaa vaikka löytyä isoisiensä kädenjälkiä. Niin on kummallinen tämä historia... Salpa-linjaa oli rakentamassa aikanaan melko joukko ruotsalaisia vapaaehtoisia.

    Mutta se ei sen nähtävyysarvoa varmaan ruotsalaisnäkökulmasta pienennä, päinvastoin! Tuohon Saimaan kiertoonhan on hyvä yhdistää Salpa-linjalla käynnin esim. Virolahden suunnalla. Samalla voi koukata myös Museotien Virolahdelta Haminaan.
    Juu, oli siellä about tuhat vapaaehtoista rakentamassa ja antoivatten vielä rahaakin siihen hankkeeseen.
    Harvempi sen sijaan tietää että siellä oli myös norjalaisia 240 miestä siihen saakka kun Saksa pyrähti Tanskaan ja Norjaan maalis-huhtikuussa 1940.Tällöin ryhmä palasi kotimailleen mutta ruotsalaisista jäi osa vielä kesän loppuun saakka.Ruotsalaisten apu on ollut todella iso,koska he toivat omat koneetja jättivät kaikki koneet ja ajoneuvot suomalaisten käyttöön.Lisäksi he tekivät suuren rahalahjoituksen,20 milj.kruunua eli noin 240 miljoonaa markkaa.
    Salpalinja on niin uskomaton suoritus kun ajattelee kuinka nopeasti se tehtiin ja millä välineillä.Lisäksi sieltä vielä irrotettiin myöhemmin 40000 kiveä jotka kuskattiin Kannakselle.
    Paikka on hienojen pikkuteiden varrella,suosittelen käyntiä siellä.
  27. #27
    lappi ja erämaat voisi vielä mainita. vie vaikka lemmenjoelle tai tuntsaan. tai uudenkaupungin autotehdas, siellä tehtiin vuosikymmeniä saabbeja 96, 99, 900 ja 9000 malleja, joista jälkimmäinen suomi-auto sanan varsinaisessa merkityksessä on itsellänikin. kuinkas monella on isänmaallisuus mennyt näin pitkälle, että pitää olla suomessa tehty autokin, vaikka merkkihän tietty ei olekaan alkujaan suomalainen. on muuten hieno kosla saabiksi ja suomessa tehdyksi autoksi se.

    panssarimuseo oli myös ajatuksissani, samoin suomenlinna, mutta ne jo mainittiin, niin ei viitti toistaa. hehiö

    saksalaisten sotilaiden hautausmaa, deutsche soldaten friedhof, rovaniemellä on kans vaikuttava käyntikohde, samoin ounasvaaran hyppyrimäki ja vaikka ranuan eläinpuisto, susia ja karhuja, sekä niitä ylen harvinaisia jääkarhuja katsomaan sinne.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  28. #28
    Omiahan sitä aina kehutaan ja pitääkin kehua.
    Se voisi olla ruåttalaisille näkemisen arvoinen paikka tuo itäraja, esim Vaalimaa jossa Teboil Rajahovi alkaa olla niin lähellä rajaa että hirvittää. Luotan kuitenkin suomalaiseen rajavalvontaan siinä määrin etteivät vahingossa yli päästä.
    Siitä sitten Salpalinjan museoita/nähtävyyksiä ihmettelemään tai muuten vain kiemuratietä ylöspäin josta pääseekin sitten Saimaan nurkille jossa postikorttimaisemaa on yllinkyllin.
    Sinänsä maisemallisesti ne metsät ja puut ovat rakenteeltaan samoja kuin siellä Ruåttinmaalla.
    Jotta minkähänlaista turneeta ystäväsi mahdollisesti ovat suunnitelleet ja mitä matkaltaan hakevat?
    GSF600 -98
    MTX125-R -84
  29. #29
    8-tie välillä Pori - Oulu. Aivan ehdoton nähtävyys! Ja jos kotiikävä iskee niin voi poiketa Närpiössä ennen Vaasaa



  30.  
  31. #30
    Lainaa (compact_d @ Joulu. 23 2008,21:55) kirjoitti
    8-tie välillä Pori - Oulu. Aivan ehdoton nähtävyys! Ja jos kotiikävä iskee niin voi poiketa Närpiössä ennen Vaasaa *
    Meinaatko, että ruotsalaisystävillämme olisi rattilukko päällä pyörissään?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen