Onko porukalla kokemusta kyseisistä hanskoista
Pyörät:Suzuki GSXR 1100 -92
Honda cr125r -92
Ihan ok hanskat. Pitää kohtuudella vettä (ei kuitenkaan kaatosadetta, kuten joku tulee tähänkin ketjuun ennen pitkää kertomaan) ja on aika lämmin. Kuumalla ilmalla taasen liian lämmin ja vuoret on omissa hanskoissani rutussa toisessa hanskassa. Jos liikkeestä ostaa moiset, voi koplotella asiallisin vuorin varustetut hanskat, niin ei käy kuin mulle. Hintaansa nähden olleet hyvät hanskat kyllä.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Muuten ihan hyvät mutta...
Eivät pidä vettä
Kylmällä kelillä kylmät
Muuten vaan hiostavat muilla keleillä
Varsinainen suunnittelun riemuvoitto, eivät tomi missään olosuhteissa...
Taivas saa odottaa
Liian kylmät kylmälle.
Liian kuumat lämpimälle.
Pitää pikku sadetta, kastuttuaan kuivuu noin kolme päivää.
Hyvä "välikelin" hanska. Itsellä on aika runsaassa käytössä keväällä ja syksyllä, kun ei vielä "racing" hanskoilla viitti ajaa, eikä 2cm paksuja hanskoja viitti käyttää. Pidemmillä kesäreissuilla kulkee mukana viileämpiä ja sateisempia kesäiltoja/öitä varten.
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Eli paras kun uhohtaa kyseisen mallin.Kiitoksia tiedoista!![]()
Pyörät:Suzuki GSXR 1100 -92
Honda cr125r -92
No meillä shopissa ne on kaikkein suosituimmat hanskat ja useimmat on ostaneet siksi kun kaverit on kehuneet hyviksi viileän kelin hanskoiksi. Ne ovat erittäin mukavat ja hyvin istuvat, eivät mitkään tumput. Lisäksi kovat suojat ovat asialliset ja grippi tunnokas verrattuna mihin hyvänsä tekstiilihanskaan.
Hyvää niissä on lisäksi hinta ja vedenestokalvo, ettei kädet heti kastu, jos viimekesän yleisin vitsaus, eli sade yllättää.
Niitä on mennyt meiltä satoja pareja ja vain yhdet on tulleet takaisin siksi, että toinen hanska on oikeasti vuotanut. Pari muuta paria on käynyt testattavana, mutta niissä vuodon syy on ollut selvästi hihan suusta valunut vesi. Hanskat pysyy kuivana paremmin hihan sisällä, koska tuulen paineessa hihaa alaspäin valuva vesi menee hanskan suuhun ja imeytyy vuorta pitkin sisälle.
Itse olen ollut niihin erityisen tyytyväinen kevät- ja syyskeleillä. Ei ole varmasti huono ostos ollenkaan. Tuskinpa petyt, jos ne hankit. Lisäksi myös pintanahkan saa pitämään paremmin vettä jos sen käsittelee nahkarasvalla. Kannattaa tehdä mielestäni, jos pidemmälle lähtee. Toinen vaihtoehto on ottaa sadehanskat mukaan kaatosadetta varten.
Hanska-asiat on sellaisia, että kannattaa kyllä ennemmin itse kokeilla kuin luottaa muiden juttuihin. On nimittäin niin monia erilaisia käden verenkiertoarvoja kuin on kuskejakin. Joillakin on luonnostaan kylmät kädet kuten monilla tupakoitsijoilla. Heillä nuo ovat melkeinpä kuumankin kelin hanskat.
Kuumalla kelillä pitää yleensä olla toiset, tuuletetut, vuorittomat hanskat joka tapauksessa. ainakin mulla on sen verran kuumat kädet, että helteellä ajan vain racing- tai supermotohanskoilla.
t. Spagu
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Minulta samat sanat kuin Italoltakin. Meidän suosituimmat hanskat ja satoja pareja on myyty vuosien aikana ja eikä yhtään ole takaisin tullut - kehuja sen sijaa senkin edestä.
Kyllä ne tieliikenteeseen kelpaa mutta älä anna sitten tuon "racing" jutun hämätä. niissä on rystyssuojat (muovia?) itse käytän niitä ns. päivittäisessä katuliikenteessä eikä ne pientä sadetta pelästy.
jos menet ne kädessä radalle niin et halua enää lähteä ne kädessä radalta... fiilis on kuin vetäis muovikassit käsiin siis sisältä märkänä. ei tule tietysti yllätyksenä jos jotain kalvohanskoja on joskus käyttänyt...
nimimerkki 5 hanskat, valinta kelin ja käytön mukaan.
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
No mitkä ovat sitten parhaat hanskat? Pitää vettä, tuulta ja on vielä lämpimät? Ja älkää pliis ehdottako mitään pilkkijäntumppuja... Hintaluokka 50 € - 150 €...
Hullu se on...
Honda CB600F Hornet 2007
Honda CRF250R 2006
Ettei jää väärää kuvaa, niin myös mun mielestä nuo ovat hinta huomioiden erittäin hyvät tumput. 3 kevättä/kesää/syksyä olleet samat hanskat käytössä ilman ongelmia.
Eivät siis ole mitkään hellekelin optimihanskat, eikä kylmän kelin hanskat, mutta suomen maassa niillä on varmasti paljon käyttöä. Itsellä on 4 paria erilaisia hanskoja, niistä nämä hanskat on kahden eniten käytetyn parin joukossa.
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Samanlaista havaittu täälläkin. Ovat sen verran ohuet, että kylmällä ei viitsi käyttää, ja osaavat silloinkin hiostaa. Tuntuma noissa on ihan ok koska ovat pehmeät. Ei 'racing'-luokkaa, suojaus ei siihen riitä mm ranteen osalta. Satunnaiselle kyytiläiselle ihan hyvät.(BlackCat @ Tammi. 01 2009,20:59) kirjoitti
Ei ole vielä löytynyt parhaita...(WaltsuCB600 @ Tammi. 02 2009,02:29) kirjoitti
Vettä ja tuulta pitäviä kyllä on. Voi olla lämpimiäkin, mutta sitten on tuntuma hukassa tai suojaus puutteellinen.
Aika vähän käytetään 'outlast'-materiaalia, joka on hyvä. Siihen vähän lämpöeristettä, hyvä kalvo ja täysnahkainen kuori kunnon suojilla, niin jo voisi toimia.
Halvarssonin DryLevel on hyvä yleishanska, mutta ei ole täysnahkainen ja vähän lämpöeristettä ja suojaustakin puuttuu. Rukalla näyttää olevan uusia 'thermo'-hanskoja, mutta hinta heilahtaa varmasti yli haarukan. Täytyy kuitenkin käydä testaamassa MP09:ssä. Alpinestarsin 365 GTX on aika hyvä, mutta ei varsinaisesti lämmin, vähän jäykähkö ja kallis.
Aluksi lyhyesti: Älä osta, jos haluat oikeasti hanskojen pitävän vettä ja olevan lämpimät.
Sitten vuodatusosio kärsivällisimmille lukijoille:
100% vedenpitävyys. Tämä on jotain, minkä tällainen tavallinen sössö ymmärtää aina väärin. Eli, jos joku on sata prosenttia, niin se on sata prosenttia? Ei, taas erehdyin.
Oikeata sadetta nuo hanskat pitävät 20 minuuttia (en tarkoita edes kaatosadetta). Ovat todellakin kylmimmästä päästä olevat rukkaset joihin olen törmännyt (ei ainoastaan huono asia, mutta miksi myydään lämpiminä?).
Hyvää on kohtuullinen hinta & mukavuus (ote) hyvissä olosuhteissa.
Verrattuna Sweepin hintaluokan vastaaviin 100% hanskohin parempaa on, että kädet saa edes jotenkin survottua vuoren sisälle siinä vaiheessa, kun 100 prosenttisesti vettäpitävät hanskat ovat kastuneet vasta 30 prosenttisesti.
Virheellinen mainonta, ja suoranainen valehtelu myyntipuheissa on kai vain nykyaikaa, jota vanhana jääränä en voi hyväksyä. Ehkä kuitenkin jonain päivänä mp-puolellakin kauppiaat ja valmistajat joutuvat vastaamaan lupauksistaan? (Ihmisellä pitää olla unelmia, vaikka kuinka utopistisia, sanotaan).
Itse olen vaihdattanut muutaman kerran hanskoja sekä saappaita, ja kuullut monen muunkin näin toimineen. Valitettavasti samanlainen 100% niistä on kaikista löytynyt. *Uskon sen yleensä viimeistään kolmansien parien kohtalla. Tämän jälkeen olen tyypillinen asiakas ja annan kauppialle väsytysvoiton, vaikkei pitäisi. Tallennan vain yhden kauppiaan/tuotteen digitaalikallooni, jota kehoitan lähipiirinikin välttämään.
-Ö-
Tähän on pakko kommentoida, kun valehtelijasi väitetään: Meillä 100 % vedenpitävyys tarkoittaa sitä että takuun aikana (Richalla 1 vuosi) saa aina uudet hanskat tilalle tai rahat takaisi, jos ne eivät pidä vettä - se on kuluttajan oikeus. Ja jokainen, joka takuu asioissa on meidän kanssa toimineet, niin tietävät että tämä homma meillä toimii. Lisätietoa meidän takuusta löytyy meidän toimitusehdoista: http://www.mc-lifestyle.com/Kuluttaj...Toimitusehdot/(Örmötin @ Tammi. 02 2009,10:45) kirjoitti
Mainitsemasi 20 minuutin vedenpitävyys paljastaa, ettei sinulla ei ole koskaan ollut 100 % vedenpitäviä käsineitä? Aina silloin tällöin tulee asiakkaita, joilla on sama ongelma ja lähes poikkeuksetta tähän ongelmaan on löytynyt ratkaisu oheisesta linkistä: http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-4.html#4.4 Eli kannattaa pohdiskella sitä miten päin hanska puetaan; ajopuvun hihan sisään vai päälle - vesivaluu aina alaspäin.
-Jussi
Juu hienoo vääntöö taas hanskoista. Mutta mitä noihin kyseisiin tulee, mulla ollu ne käytössä 3-4 vuotta, pitää edelleen vettä ( mun ajot on aika lyhyitä sateella), eivät ole mitkään lämpö hanskat (ohuet) ja kalvo aiheuttaa kesä kuumalla hikoilua, joka lienee selvä asia kaikille täysjärkisille.
Eli ajaa mun tarpeen erittäin hyvin tuohon hintaan nähden (maksoin niistä vissiin n. 50) Ainoa suojaus tuo rystysten muovi ja muutamat tuplanahka kohteet.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Itsekin omistan kyseiset hanskat niin mielestäni hyvin pitävät vettä siihen asti, kunnes pyyhkii visiirin. Mutta itse pidän ulkonäöstä, kuten myös hyvin istuvasta mallista. Kyllä minä tätä täysin uskallan suositella normaaliajoon, syksyllä tosin pidin räpikkäitä alla ja hyvin pärjäsin
EDIT: Biken "arvostelu" 5/2008:
Richa Waterproof Racing- hanskat kuuluvat sporttisten ajohanskojen parempaan luokkaan. Hyvännäköiset hanskat on tehty kovaan käyttöön ja ne selvisisvät viime kesän noin 10000 kilometrin käyttökokeesta lähes puhtain paperein. Pieni varaus tulee siitä, että vaikka ne sadettakin jonkin verran sietävät, eivät ne ole täysin vedenpitävät. Hieman kostuneinakaan ne eivät onneksi ole kylmät.
Hanskojen parasta antia ulkonäön lisäksi on niiden mukavuus ja kestävyys. Hanskat eivät uutenakaan ole koppurat, vaan sujahtavat kätee mukavasti. Muutaman käyttökerran jälkeen ne tuntuvat vieläkin paremmilta.
Richa Waterproof Racing-hanskat ovat erittäin onnistuneet käsineet monenlaiseen käyttöön. Ne suojaavat hyvin matkamotoristin sormia ja eittämättä ne ovat soppelit myös urheilullisempaan menoon.
Aika hyvin minun kanssani on samaa mieltä tämä artikkeli!
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Ostin viime kesänä noi hanskat ja olen ollut niihin tyytyväinen, koska ne olivat loppukauden kokemusten perusteella:
- lämpimät
- veden pitävät
- edulliset
- mukavan pehmeät
Nahkatakin hiha on minulla aina hanskassa ja sateella goretakin hiha tulee hanskan päälle.
Vauhti korjaa virheet ja Sjöberg hakee jarrutteluun sortuneet pakkohoitoon
Itsellä ollut nuo kanssa käytössä viimekesän... eivät varmasti parhaat mutta ajoivat asiansa ihan hienosti. Istuvat käteen hyvin (toisen hanskan vuorta vaan joutuu vähän suostuttelemaan pois rytystä välillä) ja eikä ajokauden aikana sormet kyllä paleltuneet kertaakaan. Veden pitävyydestä en tiedä, 2h totaallisessa kaatosateessa kyllä aiheutti kosteudentunnetta hanskassa mutta se oli pienin murheenaihe sillähetkellä ni ei tullut analysoitua enemmän *![]()
2004 Kawasaki Z750
ex. 1997 Suzuki 600S Bandit
Onhan toi vähän harhaan johtavaa mainontaa. Pieni pettymys toi waterproof->kuivaa 3 päivää,jos kastuu. Ja racing-> en todellakaan suosittelisi hanskaa ratakäyttöön. Välikelin hanska,.. sisävuori hikoaa helteillä, Maksoin hanskoista muistaakseni 39e. Hanskat on ollut hyvät ja napakat kädessä. Hyvää ja halpaa ei ole vielä keksittykään.
Elämä on ihanaa. Juu![]()
Jep, hyvin pitää vedet sisäpuolella ja sisävuoren kostuessa todella ärsyttävä pujottaa takaisin käteen jos erehtyy ottamaan pois... eli menee semmosessa pienessä tihkusateessa, lämpötilan ollessa +12-20![]()
K750 -61
Kauppiaan epäilyista huolimatta minulla on ollut 100% vedenpitävät hanskat käsissäni. Mainittakoon, että myös noista Richoista olen rakentanut onnistuneesti vedenpitävät pukemalla niiden päälle kumiset hanskat. Mutta kuin taikaiskusta, kun kumit ottaa päältä pois, Richat kastuvat sateella.(compact_d @ Tammi. 02 2009,15:05) kirjoitti
Ei, en ole vaihtanut välillä ajoasentoa, takkia, moottoripyörää ranteeni kulmaa... Ei, en ole seisonut kaatosateella huoltoaseman pihalla tumput suorina ja odottanut hanskojen täyttyvän. Ei, kumihanskojen varren pituuskaan ei ole ollut syynä tähän outoon ilmiöön vaan ainoastaan se, että kumihanskat pitävät vettä, mutta ostamani Richat eivät.
Ja tuohon yleiseen keskusteluun tuotteista ja halvoista hinnoista. Minusta on käsittämätöntä, että halvasta hinnasta on tullut jo kuluttajienkin keskuudessa hyväksyttävä selitys sille, että tuote ei ole sitä mitä luvataan.
Ps. Kiitos linkistä. Siitä tulee varmasti jokaiselle yli 10 vuotta moottoripyöräilyä harrastaneelle samanlainen tunne kuin sähkölaitteen toimimattomuuden vuoksi asiakaspalveluun soittaessa. Tarkoitan sitä hetkeä, kun ensimmäiset sanat kajahtavat korvaan: "Oletko kokeillut laittaa töpseliä rasiaan?"
-Ö-
Hyvät kompromissi tumput minun verenkierrolle.Hyvä istuvuus ja minulla ei ole vuori lähtenyt mukaan, kun hanskat on ottanut pois räpylästä.Olen siis varsin tyytyväinen niihin.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Otin käyttöön ko. hanskan viimekesänä ennen Jänkhälle lähtöä...Ajettiin ekana reissupäivänä reipas 6 tuntia sateessa ja hanskat läpimärät. Kuivuivat kyllä majapaikan kuivauskaapissa, mutta kutistuivat mokomat ainakin yhdellä numerolla.
Reissun jälkeen vein takaisin liikkeeseen ja vaihtoivat mukisematta uusiin samanlaisiin. Kaverilla oli sama juttu lähjes yhtäaikaa ostetuissa hanskoissa.
Uutta paria testasin sitten kotona vesiämpärissä: hanskat käteen ja kädet ämpäriin - pitivät hyvin ainakin sen puoli tuntia mitä jaksoin testata.
Ovat kai ihan hyvät...
Don`t call me, I call you...
VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
Aika samanlaiset ajatukset kuin muillakin. Istuu käteen hyvin, mutta ei oikein pidä sadetta
Nyt on jotkut rukan kyhäelmät ja ei kyllä ole istuvuus samaa luokkaa. No vesi pysyy paremmin ulkopuolella, jos hakemalla hakee jotain positiivista![]()
-
Itsellä olivat yhden kesän ajan ja olin erittäin tyytyväinen. Hintaansa nähden hyvät. Meikäläisen käpälään istuivat hyvin ja ainakin omilla kaatosade ajeluilla pysyi kädet kuivana. Vuori ei karkaillut. Helteellä tosin hiostavat ja +4 kelillä olivat viileät, mutta kaikki siltä väliltä meni mainiosti.
Tosiasiahan on se että jos täydellisyyttä hakee tarvitsee oikeastaan kolmet hanskat.
Eikös tuo hengittävien/vedenpitävien hanskojen toiminta todisteta yleensä täyttämällä hanska kuumalla vedellä. Jos kuuma höyry tulee läpi, niin hanska hengittää, mutta jos vesi tulee läpi, niin silloin ei olisi vedenpitävät? Joku kauppias tällaista joskus puhui itse en ole alkanut hanskoja asiakseen liottamaan.
"Always on the run"
Hommasin tuommoset hetkinen.. (pohtii) vuonna 2006 ensimmäisiksi hanskoikseni. Saattaa olla, että tuo on jo uudempi/parempi malli siitä.(4tv @ Tammi. 01 2009,20:20) kirjoitti
Omalla kohdallani hanskat ovat istuneet hyvin, vettä pitäneet ihan ok [mutta kyllä noikin kastuu jos rajummin sataa]. Kaikin puolin ihan kelvolliset hanskat ovat olleet. On mulla joitain toisiakin hanskoja, mutta noita olen pääasiassa käyttänyt.
Paljon riippuu siitä minkälaista se oma ajo on. Itse olen ajanut niin rankkasateessa kuin helteessäkin. Rankkasateelle ja erityisen viileisiin oloihin ottaisin jotkut muut hanskat, mutta muuten valitsisin noi. Tietysti jos on kuuma ja ajo on hidasta ja pysähtyilevää, niin hikihän siinä tulee..
Ostaisinko uudelleen? Kyllä
Lisäys: Kaikki muut ajokamat ovat jo vaihtuneet, mutta hanskat ovat edelleen käytössä.
Twice the pride, double the fall
Suzuki DL 650 V-Strom 2005
ex-Yamaha FZS 600 2003