Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 72:sta
  1. #31
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (jiiässä @ Tammi. 06 2009,13:48) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    arvostetun TM:n
    Ei se nyt oikeessa elämässä niin kovin arvostettu ole lehti, kannattaa suhtautua aika varauksella kaikkiin heidän kommentteihinsa kaikista laitteista, oikeat asialliset tekniset lehdet on erikseen..*.
    Vähän samanlaisia ajatuksia, aikoinaan tuli luettua testejä partakoneista ja pölynimureista.
    Silloin loppui kestotilaus.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  2. #32
    No niin, nyt laitoin syksyllä vahingossa BMW ilmaa Hondaan ja mitä tapahtuikaan: Moottorissa ilmeni tehohäviötä ja käyntiä vain 2 pytyllä... Nimim Mitä teen
    Civis Pacum, Para bellum
  3. #33
    Päästä ilmat Hondanpaskasta.
  4. #34
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 06 2009,16:16) kirjoitti
    Päästä ilmat Hondanpaskasta.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  5. #35
    Onneksi ei ilmennyt turvotusta pyörän sivuilla...
    Civis Pacum, Para bellum
  6. #36
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Menee offtopic, joka palstalla, huomaa että alkaa olemaan talviväsymystä liikkeellä. Koitetaan kestää, pikku tuuria, ja parin kolmen kuukauden päästä taas ajetaan, ja hermolepo alkaa.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  7. #37
    K1200RS-00 juuri valmistui Kuvalta 70tkm huollosta.
    Vaihdatin perän ison laakerin, kun täällä niin kauheasti siitä peloitellaan.

    Huollon kommentti, ei vielä ollut tarvetta vaihdolle. Olivat kuitenkin totelleet pyyntöäni ja vaihtaneet, kun kerran oli auki otettu eikä ole aiemmin vaihdettu.

    Pakko myöntää, että soitto Kuvalta oli helpotus, kun ei ollut mitään vikaa.

    Juu, eli siis kyllä ne näköjään voi kestääkin.

    t: Sarkka
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  8. #38
    Täytynee nyt pyytää anteeksi kaikilta "oikeilta" Bemaristeilta , jotka ovat innostuneet ja "provosoituneet" kirjoituksistani BMW Talkissa. En suinkaan halunnut pahoittaa tai "mollata" kanssa motoristeja vaan "ironiani" kylläkin kohdistuu enemmän maahantuojaan/valmistajaan!.....joten SUURIMMAT ANTEEKSI PYYNNÖT TEILLE BMW KANSSA MOTORISTIT !
    Tarkoituksenani ei todellakaan ollut "pilkata" Teitä vaan herättää
    asiasta/ongelmista keskustelua....
    Itseäni kyllä koskettaa, ettei valmistaja mielestäni ota asiaan oikeaa vastuuta!
    Lohduksenne voin kyllä kertoa, että ei ne jappanin ihmeetkään ole ikuisia, sillä huoltoa nekin tarvitsee.....esim. oma moponi on jo nyt "ohjauslaakerin" vaihdossa (hoviasentajan ohjeen mukaan=itsellä peukalo keskellä kämmentä), mutta 125tkm takana.
    Mutta jos Hondalla on ongelmia niin siitä seuraa "reilu" huolto-ohjelma/recall,jossa asia tutkitaan/korjataan. Esim. Wing Honda runko-ongelmat ja Pan Hondan alkusarja öljypohjat jne.
    BMW on siis mielestäni , kuten monen muunkin bemaristin mielestä oikea MP (kaikkinen hyvine ominaisuuksineen)...mutta kun maahantuoja/tehdas kieltää kaiken.....
  9. #39
    ei se nyt näin mene pannari petteri. kyllä sinun nyt täytyy lähettää kaikille bmw kuskeille anteeksi anto ihan kirjallisena? jos ny aatellaan että kaverit on täällä sun viestis takia ihan sormet ruvella vastailleet. aatteleppa sitä
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  10. #40
    Pannari petteri sohaisi kyllä nyt kiukkuiseen kusiaispesään, bemaristit kyttää nyt pannaristien mahdollisia kokoontumisajoja, tulevat paikalle ja pyörittävät peristään valuneissa öljyissä ja höyhenissä koko miehen
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  11. #41
    Tai jos tää heebo sattuu samoille ratapäiville kuin mä, ja joku Biimeri pesee 6-0 mun äSPeen, niin mitäs sitten, kumman on häpee ?
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  12. #42
    bemu lähte kun hauki veestä
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  13. #43
    Tylsä juttu lehdessä. Hyvä on hyvä eikä se siitä testaamalla miksikään muutu. Kuuluisa perä oli 40tkm jälkeen täysin kulumaton kuten muutkin liikkuvat osat. Etujarruputket taitaa olla jo kaikkiin huollossa vaihdettu. Jos nyt hakemalla hakee jotain, niin toi mun absiton vanhan liiton R1150GSA on vielä hitusen verran parempi.
  14. #44
    Kyllä tuossa GS:ssä jotakin on, kun ei sitä missään moitita. Tai olihan siinä sentään jotain. Ajovalot lähinnä päivävaloiksi tarkoitetut, mutta kukas sitä nyt pimeällä etenemään *.
    Itsellä GT:ssä xenon, mutta ei sekään eräälle pärjää, jonka lentävässä talossa on luxeja hieman enemmän. Samanlainen varustus vaan gessuun. Ja oli tuossa jarrulevyvaihdossa pieni piikki, niin liikkeelle kuin merkille. Noita etulevyjä on vaihdeltu eri malleihin ja oman GT:n osalta kokenut saman vaivan, kohtelun ja lopputuloksen = levyjen vaihto *.
  15. #45
    Jotenkin tasapaksua tekstiä TM:ssä. Äkkiä lukien vain kaksi kertaa, kun oli lavettikunnossa vietävissä pajalle (jarrut + muut viat). Aika harvassa testissä muistaakseni ollut vikoja matka-ajossa niin, että olisi jääty tielle. FJR:ssä hajosi kytkin testauksessa.
    Vaikka mikä matkaturva olisi olemassa, niin lomamatka käytännössä pilalla, jos korjaamoissa pitää aikaa tappaa
    Moottori varmaankin todella vahva patarauta, käyttäähän sellaista URALikin *
  16. #46
    Juu, eihän tuo pöllömältä vaikuta, mutta käsittämätön juttu kyllä se jarruputken katkeaminen, luulis tuollaisten asioiden olevan kunnossa Bemarilla.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  17. #47
    Oudon lyhyt on testi. 40.000km ei pidäkään olla isokoneiselle matkapyörälle vielä yhtään mitään. Mielestäni järkevämpi testimatkan pituus tuollaiselle on vähintään 100 tuhatta. 200 tai jopa 300 tuhattakin tiedetään vastaantyyppisillä vehkeillä ajetun.

    Jarrufibat kuulosti kyllä aikamoisen pelottavilta, kumma ettei noinkin kriittistä paikkaa ole tehtaalla testattu riittävän hyvin ja vielä vähän päälle.

    Miksiköhän muuten tässä (kuten aika monessa muussakin isossa ja myös varsin hintavassa matkapyörässä) on yhä vielä tänäkin päivänä kovin aneemiset ajovalot? Hyvät valot on sentään aika perusvaatimus jokaiselle, joka meinaa vähänkin enempi tourinkia harrastaa. ´Aja vaan päivällä´ ei oikein riitä vastaukseksi enää siinä vaiheessa, kun hintalappu on lähempänä kahtakymppiä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #48
    Jutussa mainittiin myös keulan uppoaminen pehmeään hiekkaan, joka muuttaa keulan puskevaksi ja yhdeksi helvetiksi. Olen kyllä huomannut ilmiön joka kerta, kun olen sillä jonnekin Saharaan alastomien naiskangastuksien perässä eksynyt. Keula heilahtelee täten puolelta toiselle saaden aikaan jatkuvan nurin menemisen tunteen, valtavan kiroustulvan ja alastomien naiskangastuksien katoamisen. Johtuuko tuo pyörän painosta, teleleveristä, pyörän painopisteestä, katurenkaista, vääränlaisista ajovehkeistä, puutteesta vai renkaiden Honda-ilmasta?

    Jos leikitään, että Suomen BMW-yhteisö on itkenyt nettiforumeille kaikki pyöriensä viat, niin siinä tapauksessa TM:n testipyörän lisäksi miun prätkä on ainoa, joissa tuo jarruputki on hajonnut. Sittenhän ne vaihdettiin kaikkiin muihinkin, niinkuin maailmalla oli jo tehty. 2009 malleissa suunnitteluvirhe on varmaan korjattu.

    No, eipä siinä mitään. Helkkarin hyvä pyörä se on ja korjaukset on hoidettu hienosti. HEILahduskäsi!
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  19. #49
    Lainaa (pecha @ Tammi. 22 2009,15:23) kirjoitti
    Oudon lyhyt on testi. 40.000km ei pidäkään olla isokoneiselle matkapyörälle vielä yhtään mitään. Mielestäni järkevämpi testimatkan pituus tuollaiselle on vähintään 100 tuhatta. 200 tai jopa 300 tuhattakin tiedetään vastaantyyppisillä vehkeillä ajetun.
    No jos 100 tuhatta olis testimatka, niin pyörakin olis jo vanhaa mallia
    Ja voishan se vikalistakin olla pari palstamilliä pitempi.



    Etkä mieti, onko tässä nyt jotain taka-ajatuksia! Ei ole kuin yksi, ja sitä en kerro. Sanoinko mä ton ääneen? Tarkoitin että EI ole taka-ajatuksia. Tätä se dementia teettää. EI DEMENTIA! Ei, ei, vaan dementti... Sa-sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia, vaan väsymys, väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekaisin kun on tämä dementia. EI DEMENTIA OLE MINULLA! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. JUMALAUTA! Kokous on päättynyt! Ja tätä kokousta ei sitten koskaan pidetty.
  20. #50
    Lainaa (nostalgia @ Tammi. 22 2009,15:41) kirjoitti
    Jutussa mainittiin myös keulan uppoaminen pehmeään hiekkaan
    Ison GS:n kokoista mammuttia ei kukaan tervejärkinen, joka ei satu itse olemaan fyysisiltä mitoiltaan Alexander Karelinin kokoluokkaa, vie minnekään lähellekään pehmeää hiekkaa, mutaa yms. oikeasti haasteellisia ajoympäristöjä. Sellaiseen on ihan eri laitteet, ja ne on luokkaa 100 kiloa kiloa kevyempiä.

    Mutta onhan tuossa toki karskin maailmankiertäjä-iiwanmkkrekor-pyörän imagoa yllinkyllin!
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  21. #51
    Lainaa (Rölli @ Tammi. 22 2009,15:45) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Tammi. 22 2009,15:23) kirjoitti
    Oudon lyhyt on testi. 40.000km ei pidäkään olla isokoneiselle matkapyörälle vielä yhtään mitään. Mielestäni järkevämpi testimatkan pituus tuollaiselle on vähintään 100 tuhatta. 200 tai jopa 300 tuhattakin tiedetään vastaantyyppisillä vehkeillä ajetun.
    No jos 100 tuhatta olis testimatka, niin pyörakin olis jo vanhaa mallia
    Ja voishan se vikalistakin olla pari palstamilliä pitempi.
    Vikalista olisi pari palstamilliä lyhempi. Siinä lukisi:

    - takavalopolttimo paloi ROIn ja Pellon välillä 50000 kohdalla.
  22. #52
    Ihmetyttää tuo ylimielinen asenne bmw:n huoltokorjaamoilla kun asiakas ilmoittaa pyöränsä jostakin viasta->testissäkin saivat apua jarrulevy asiassa vasta kun vaihtoivat huoltoliikettä.Itsellä ikävä kyllä vähän saman suuntaisia kokemuksia takuu korjauksista.
    Jospa se tilanne muuttuu näin "taantuma" aikana ja hoksaavat, että myös jälkimarkkinoinnilla on iso vaikutus tuleviin pyörä kauppoihin.....
  23. #53
    Lainaa (pecha @ Tammi. 22 2009,15:52) kirjoitti
    Ison GS:n kokoista mammuttia ei kukaan tervejärkinen, joka ei satu itse olemaan fyysisiltä mitoiltaan Alexander Karelinin kokoluokkaa, vie minnekään lähellekään pehmeää hiekkaa, mutaa yms. oikeasti haasteellisia ajoympäristöjä.
    Häh? Mä olen persjalkainen 180 senttinen pohjois-karjalainen, valtavan pitkällä selällä ja proteesikoroilla.

    Ai niin, nääkin on Pohjois-Karjalasta. Taijat joutua perumaan sanasi vai meinaatko että ollaan hulluja? Vai kehutko, koska Itä-Suomessa se tarkoittaa, että on ihan saatanan kova.





    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  24. #54
    Kuvassa on 1150GSA. Siinä edellä kuvattu vika poistuu nopeutta lisäämällä. Myös seisomaan nouseminen ja huutaminen auttaa.

    Jos kuitenkin tulee mukku, pitää kävellä ympyrää ja heiluttaa käsiä.
  25. #55
    Olikin hei puhe tervejärkisistä....

    Jollain 350-650 yksipyttyisellä tömärillä nyt vaan on hiton paljon hauskempaa kuvasi kaltaisissa olosuhteissa.

    Pitkälle yli 200kg pyörällä eteneminen on kieli keskellä suuta hissuttelemista, sekä takaisin pyörilleen nostelemista jo sellaisissa paikoissa, mistä kevyt pyörä menee vielä aika kepoisasti yli. Tai voihan sitä toki yrittää tuollaisellakin pitää vauhtia, siinä vaan muuttuu matkustajaksi sitten aika äkkiä, jos et satu olemaan joku enduronmaailmanmestari.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  26. #56
    Niin, jos etupää meinaa upota pehmoiseen, niin silloin painetaan oikeata rannetta alaspäin, samalla säilyttäen alkuperäinen ote kahvasta. Jos ei auta, niin nostetaan hanuri penkistä ja siirretään ruhon painopistettä taaksepäin, jos suinkin mahdollista.

    Risto
  27. #57
    Lainaa (FIN_GSer @ Tammi. 23 2009,22:34) kirjoitti
    Niin, jos etupää meinaa upota pehmoiseen, niin silloin painetaan oikeata rannetta alaspäin, samalla säilyttäen alkuperäinen ote kahvasta. Jos ei auta, niin nostetaan hanuri penkistä ja siirretään ruhon painopistettä taaksepäin, jos suinkin mahdollista.
    Eli meikäläisen tapauksessa se tarkoittaa helvetin pitkää pyllistystä.

    Muok. Mites sitten kun on muija kyydissä, linnunpöntöt täynnä S/M-asuja, teltta-/retkirytkyä remeleissä ja ollaan Bundeswehrin ampuma-alueella? Sinänsä mielenkiintoinen kokemus, ettei vispannut yhtään sen enempää kuin yksin ilman kamoja ajellessa.



    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  28. #58
    OLd Skuul:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Itsenäinen Suomi,  Helsinki
    Toinen kerta.

    Takapyörän laakeri vaihdettiin 50.000 kilsaa sitten.

    Viime kesänä toka vikalla orgin ajolla hajosi vuoden 1977 vuoden R100 RS:n takapyörän vasen laakeri.

    Ensin kuului ihmeelllsitä ääntä jota ihmettelin.
    Tallille ajaessa perä tahtoi lähteä ohitukseen.
    Etupäällähän sitä ohjataan että ei hätää.
    Joten arvasin että perän laakeri oli hajalla.
    Irrottaessa takapyörän oli laakeri räjähtänyt ja puskenut vasemman puolern laakeripesän irti.

    Mototrip asensi uuden laakerin irtonaiseen takapyörään hintaan 130 euroa.

    Taas ajetaan 10 vuotta.

    Eli pemarissa on PASKA LAATU.

    Sama pätee käynnistyvyyteen kun on kylmempää.

    Esim. pystymettässä on melkein joutunut pyyytämään käynnistyskaapeleita lainaksi Uralityypeiltä joiden pyörät lähtee laakista.

    Eli Pemari on paskaa laatua.
    Suomi on ollut suurimman osan kirjoitettua historiaa vihollistemme Ruotsin ja Venäjän miehittämänä.

    Osallistu maanpuolustustyöhön reserviläisjärjestöissä ja koulutukseen MPKryn kautta!
    IBA.
  29. #59
    Koitas hankkia vähän tuoreempi *laatu* bmw niin pääset toisiin aatoksiin.

    70-luvulla varmaan vielä näin, nyt vaan on jo toinen aika kyseessä...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  30.  
  31. #60
    Nykyään vaihdetaan periin öljyt. Taitaa nuo täysin huoltovapaat perätkin kestää maailman tappiin, jos vaihtaa öljyt säännöllisesti. Netistä löytyy ohjeet.
    Dixi et animam levavi
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen