Tervehdys !
Asentaisin LT1200:een (-04) Zumo navigaattorin. Baehr myy näköjään hyvän oloisia telineitä johon sen voi kiinnittää, mutta mistä kannattaa ottaa virta mahdollisimman vähän "virityksiä" tekemättä ?
- Reima
ReimaN
- Honda VF 750C
- Honda VF 1100 C
- Honda ST 1100 Pan European
- BMW K 1200 LT -03
- BMW K 1200 LT -04
- BMW R1200GS Adv -10
Jos et muuta keksi niin rekisterikilven valon piuha on yleensä idioottivarma kytketyn virran lähde pyörässä kuin pyörässä.
Ainakin RS/GT malleissa etuparkkiin pääsee hyvin käsiksi ja toimii OK.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
LT:ssä tuo nyt on maailman helpoin asia. Tilaa on vaikka kuinka paljon katteiden alla, eikä ole turhia CAN-väyliä häiritsemässä.
Eli *tietysti* käyt Motonetista yhden releen. Otat tuohon vetovirran vaikka satulan lämppäriltä. Käyttövirta oman sulakkeen kautta (releen ohjaamana) suoraan akulta. Tuon taakse voit sitten sijoittaa vaikka enemmänkin lisälaitteita.
<p>2002-2014</p>
Jos sulla kerran on -04 malli, niin niissä on navigaattorille valmis virranotto jo mietitty eli niissä on BMW:n oman navin ns. esivalmius.
Siinä radiostingrayn alla (ja bensatankin päällä siis) vasemmalla on kolme (erilaista) sähköpistoketta, jotka kaikki ovat käytössä. Niiden takana siellä pyörän keulan suunnassa pitäisi olla yksi ylimääräinen pistoke, jota ei ole kytketty mihinkään. Siihen sopii BMW:n oman navigaattorin virranottoplugi, jollaista ei siinä Zumossa tietenkään ole. Eli vaihdat tuon pyörän puoleisen plugin millaiseksi lystäät, niin siinä sulla on valmis navigaattorin virransyöttö.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Itse olen asentanut Zumo 550:sen karttavalon piuhoihin.
tuolta löytyy jokunen kuva aiheesta.
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2b7r...gps-mount.html
Saksassa on kaveri joka tekee kiinnitysmekanismia.
Itse tilasin häneltä ( puhuu jonkin verran englantia )
Kiitoksia tiedoista,
Pozo, voisitko tarkentaa vielä tuota "radiostingrayn alla" ?!
Onko liitin isonkin purkamisen takana ?
Kiinnitystelineen ajattelin hankkia Baehrilta,
http://www.baehr.fi/TM21004.html
onko kokemuksia ko. vehkeistä ?
- Reima
ReimaN
- Honda VF 750C
- Honda VF 1100 C
- Honda ST 1100 Pan European
- BMW K 1200 LT -03
- BMW K 1200 LT -04
- BMW R1200GS Adv -10
Hommasin pari vuotta sitten GeSsuun Baehrilta omaan pyörääni tehdyn Techmount telineen. Se on parasta laatua, mitä olen koskaan ostanut. Aivan perfekti omaan tarpeeseeni Zumon kanssa.(ReimaN @ Tammi. 01 2009,15:00) kirjoitti
Suosittelen.
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Hyvä kuulla,(hlpvu8 @ Tammi. 01 2009,15:28) kirjoitti
Tarvitaanko jotain erillistä kiinnytystelinettä muuta kun tuo varsinainen asennusteline/varsi-yhdistelmä (esim TM21004) jotta Zumon saa kiinni sujuvasti
- Reima
ReimaN
- Honda VF 750C
- Honda VF 1100 C
- Honda ST 1100 Pan European
- BMW K 1200 LT -03
- BMW K 1200 LT -04
- BMW R1200GS Adv -10
Mulla olis tuollainen TechMount myytävänä. Pistä privaa jos kiinnostaa. Hinta on varmasti edullisempi kuin uuden *
Itse kyllä poistin sen tuosta navigaattorikäytöstä. Haluan Gaattorin keskelle katselulinjaa ja ylemmäs. Niinpä olen juuri väsäämässä telinettä tuulilasin alareunaan / mittarien päälle 1.5mm:n pellistä.
Minusta Tangossa, sivussa oleva gaattori ei mielestäni palvele kovinkaan hyvin (varsinkaan kaupunkiajossa) kun näyttöä tarvitaan.
<p>2002-2014</p>
Kun kysyit "mahdollisimman vähillä virityksillä tekemistä" niin tämä LT:n navigaattorin virranoton käyttö on just sellainen.(ReimaN @ Tammi. 01 2009,15:00) kirjoitti
Mutta...se ei suinkaan tarkoita, että homma hoituisi suitsait vartissa tms.
Tuo "radiostingray" (eli suomeksi "radiorausku") on siis se tankin päällä oleva (sun pyörässäsi) semmoinen vaalemman värinen kokonaisuus, jossa on mm. radio ja hanskalokero ja bensatankin täyttöaukon kansi. Sen irroittamiseksi joudut valitettavasti purkamaan molemmat sivukatteet irti.
Mutta siis se "radiorauskun/paneelin" irroitus...Seuraavassa lyhyet askelmerkit:
- pyörä keskituelle
- irrota sivupeilit (tai ainakin kolkkaa ne irti alareunastaan, jotta saat ne käännettävät tuuliohjaimet irti kun olet ensin avannut ne kolme ruuvia)
- irrota molemmat etuvilkut
- irrota kaatumasuojien mustat peitemuovit
- irrota kromattu tai musta (mallista riippuen) ylä- ja alakatteen välinen muovi
- irrota kuskin penkin edessä oleva pieni muovinen peitelevy
- nosta satula ylös ja irrota sen alta löytyvät katteiden kiinnitysruuvit
- irrota kaikki loput sivukatteita kiinni pitävät torx-ruuvit ja nosta katteet pois
- irrota radiopaneelia kiinni pitävät ruuvit (kaksi takana ja neljä edessä)
- irrota vasemmalla radiopaneelin alla edessä olevat sähköliittimet. Niitä on kolme.
- tämän jälkeen voit nostaa radiopaneelin selälleen kuskin penkin päälle.
- se gepsin virransyötö sijaitsee noiden kolmen sähköliittimen takana ikäänkuin jemmassa. Koeta kurkkia sinne pyörän keulaa kohti niin siellä se luuraa.
Kun olet saanut liittimen esiin, voit sitten suunnitella sen Zumon virtajohdon uittamisen joko sinne stongaan peitemuovien alla tai sitten sitten siihen radiopaneelin etuosaan,missä esim tehdasasennus on. Väsää sen esiin ronkkimasi liittimen tilalle jokin helposti irrotettava liitin *(esim Bebek-elektroniikalla on vaikka minkälaisia), jotta pyörän mahdollinen myöhempi purkaminen onnistuu ilman sivuleikkureita.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
KIITOS !(pozo izquierdo @ Tammi. 01 2009,22:27) kirjoitti
Näin selkeällä opastuksella onnistun varmasti tästä hommasta !
Aikoinaan edelliseen LT:seen jouduin vaihtamaan etukaiuttimen ja siinä sain hyvää harjoitusta tulevaa varten.
- Reima
ReimaN
- Honda VF 750C
- Honda VF 1100 C
- Honda ST 1100 Pan European
- BMW K 1200 LT -03
- BMW K 1200 LT -04
- BMW R1200GS Adv -10
Eikös se LT:ssä olis helpoin ottaa siitä joko porealtaan tai terassikatoksen lämmityspiuhasta?
![]()
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Tervehdys,(pozo izquierdo @ Tammi. 01 2009,22:27) kirjoitti
LT:n vapaana oleva sähköliitin löytyi loppujen lopuksi helposti.
Kyseiseen liittimen tulee 4 johtoa. (kuvaa en osaa laittaa mukaan ), mutta
1. ruskea -
2. si/vi +10,5 V virtalukon kautta
3. lila/si +12.5 V jatkuva
4. mu/vi +12,5 V virtalukonkautta
Mikähän tuon 10,5V käyttötarkoitus mahtaa olla...
Tietäisikö joku mistä löytäisin uros-puolisen kaverin ko. liittimelle, jossa olisi johdon päät valmiina. Siitä olisi helppo tehdä asianmukainen liitos eteenpäin navigaattorille.
- ReimaN
ReimaN
- Honda VF 750C
- Honda VF 1100 C
- Honda ST 1100 Pan European
- BMW K 1200 LT -03
- BMW K 1200 LT -04
- BMW R1200GS Adv -10
Moi Reima,(ReimaN @ Maalis. 08 2009,09:41) kirjoitti
siihen pyörän puoleiseen liittimeen tulee tosiaan neljä karvaa, mutta kun siihen liittimeen liitetään BMW-navigaattori (eli BMW:lle modifioitu Garmin) lähtevässä liittimessä on käytössä vain kolme kolme johdinta:
1. Ruskea -
2. Si/Vi +10,5 V (tämän uskoisin olevan signaali BMW:n omaan intercomiin)
3. lila/si +12 V virtalukon kautta
Meniköhän sulla nuo pari pyörän puolen piuhaa ristiin? Mulla on nimittän se liitin tässä pöydälläni ja väittäisin, että lila/sininen on +12V virtalukon kautta ja musta/vihreä on se jatkuva +12V. (Voi ne tosin olla itsellänikin ristissä, en käy kinaamaan...)
No hällä väliä, tehtaan miehet on kumminkin fundeeranneet homman siten, että naville tule sähköä vain virtalukon takaa. Kyllästyin tähän "ominaisuuteen" lopultakin, ja värkkäsin naville jatkuvan virran. Tein homman hieman vaikeamman jälkeen, koska olin jo aikoja sitten vaihtanut tuon mainitsemasi (pyörän puoleisen) liittimen kolminapaiseksi ja siinä rytkässä tuo jatkuvan +12V piuha oli vain tulpattu ja piilotettu. En sitä tietenkään muistanut ennen tätä vietiäsi, perskules...Nyt vedin johdon vähän turhan kaukaa.
No, yhtä kaikki, piuha- ja liitinkassia tongittuani huomasin, että mulla on täällä joutilaana BMW-navin johtosarjan pätkä, jossa on tuollainen pyörän liittimeen sopiva (uros)liitin. Se on tosin kolmijohtiminen ja antaa siis sähköä vain virtalukon takaa, mutta jos haluat jatkuvan virran naville, niin heitä siellä pyörän puolella jatkuva virran piuha sen virtalukon takaa tulevan tilalle.
Laita PM, niin kehitellään eteenpäin.
t. pozo
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo