Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Kuinka terveellistä koneelle on putkessa paukkuminen, siis ei mikään pieni röpötys vaan kunnon pamaukset. Oma pyörä (superduke) paukuttaa ja liekittää moottorijarrutuksessa aika tolkuttomasti. Tai oikeastaan pamaus on ihan kertaluonteinen, ja tulee aina suht samoilla kierroksilla, ~4krpm pintaan moottorijarrussa. Sen verran jysähtää, että heikompia hirvittää lähistöllä. Pyörässä akran mappi ja remuksen sliparit.

    Luulisi, ettei seokset ole edelleenkään ihan kohdallaan? *
    Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
  2. #2
    Vai onkos siinäkin se "Secondary Air Injection" mikä taitaa olla nykyään vähän kaikissa peleissä, vai onko peräti pakko olla kaikissa?
    Eli kun kääntää kahvan kiinni, systeemi tuuttaa pakosarjaan ilmaa jotta palamattomat huurut kärähtävät paukkuen ja maapallon lämpeneminen pysähtyy, tai jotain.

    Toisesta pyörästä olen tuon jo poistanut kokonaan, toisestakin tarkoitus tukkia. Luulen että sliparissa villat voisivat kestää pitempään jos siellä ei koko ajan räjäytettäisi palamatonta polttoainetta. Vaikka komialtahan se toki kuulostaa.

    Usein alkuperäinen (kammiorakenteinen) pönttö pitää tuon paukkeen sisällään ja se tulee ilmi kun vaihtaa sliparin.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  3. #3
    Kyllä on SAS pyörässä, ja toistaiseksi paikallaan. Lähinnä kiinnostaisi mitä tuo jysäyttely tekee padalle. Luulisi että painetta lykkää jonkin verran myös koneeseen päin.
    Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
  4. #4
    Kyllä siellä on sitä painetta vielä enemmän pakoventtiilin toisella puolen, ei ainakaan nuista ykspyttysistä on lautanen vielä tippunut pyttyyn vaikka 20cm liekkiä näkyy välillä putkesta eikä niissä oo edes sitä secondary air systeemiä..

    hanaa vaan, antaa rätistä..
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  5. #5
    Lainaa (jukka990 @ Helmi. 12 2009,17:34) kirjoitti
    Kuinka terveellistä koneelle on putkessa paukkuminen, siis ei mikään pieni röpötys vaan kunnon pamaukset. Oma pyörä (superduke) paukuttaa ja liekittää moottorijarrutuksessa aika tolkuttomasti. Tai oikeastaan pamaus on ihan kertaluonteinen, ja tulee aina suht samoilla kierroksilla, ~4krpm pintaan moottorijarrussa. Sen verran jysähtää, että heikompia hirvittää lähistöllä. Pyörässä akran mappi ja remuksen sliparit.

    Luulisi, ettei seokset ole edelleenkään ihan kohdallaan? *
    Mulla on vähän sama juttu 12R:ssä, tai ainakin viime kesänä oli kun laiton sliparin..
    Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
    ZX12R *-02(ex)
    Suzuki GsxR750W -92(ex)
    I memorize the words to the porno movies
  6. #6
    Paukuttelu luukut kiinni johtuu useimmiten laihasta tyhjäkäynti-seoksesta.. Kierroksilta kun laitetaan kaasu kiinni, laiha seos ei syty, vaan painaa palamatta läpi putkeen ja sitten kun tulet tulee taas peliin, putkeen kertynyt polttoaine syttyy..

    Ongelmaa esiintyy, kun koneen hengittävyys paranee, mutta seosta ei ole korjattu sen mukaan. Esim. heitetään suora vaimennin, mutta seosta ei säädetä..

    Vaurioita se tuskin tekee muulle kuin korkeintaan vaimentimen villoille..



    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  7. #7
    Kaasaripeleissä auttaa ohuempi eli rikkaampi neula
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  8. #8
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Elmeri H. @ Helmi. 12 2009,18:55) kirjoitti
    Paukuttelu luukut kiinni johtuu useimmiten laihasta tyhjäkäynti-seoksesta.. Kierroksilta kun laitetaan kaasu kiinni, laiha seos ei syty, vaan painaa palamatta läpi putkeen ja sitten kun tulet tulee taas peliin, putkeen kertynyt polttoaine syttyy..

    Ongelmaa esiintyy, kun koneen hengittävyys paranee, mutta seosta ei ole korjattu sen mukaan. Esim. heitetään suora vaimennin, mutta seosta ei säädetä..

    Vaurioita se tuskin tekee muulle kuin korkeintaan vaimentimen villoille..
    Taitaa kylläkin enimmäkseen johtua tuosta SAS-systeemistä putkessa paukkuminen tässä pyörässä, vaikka varmasti seoksillakin on oma osuutensa asiaan. Paukuttaa meinaan vakiopöntöilläkin moottorijarruissa. Selvimmin huomaa silloin kun avaa aavistuksen kaasua moottorijarrulla, ettei vedä rengasta niin herkästi lukkoon. Sliparit vaan ei vaimenna tuota pauketta niin hyvin kuin vakioputki.
    Superbike #7
  9. #9
    Mulla ainakin turbon paukutti kuin haulikolla olis ammuttu ja sitten kierrosten alentuessa sellainen ketunhäntä putken päästä.... Hieno ääni... monet autoilijat kääntelivät päätään jotta missä ammutaan
  10. #10
    Tuo quick shifter kanssa aiheuttaa poksahduksen aina, kun vaihtaa isommalle.
    Minusta se on mahtavaaa
    Dixi et animam levavi
  11. #11
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 13 2009,09:54) kirjoitti
    Minusta se on mahtavaaa *
    Oon vissiin paukkuarka kuin koiranpentu tai jotain, mutta minusta tuo ei ole kovinkaan mahtavaa. Menee pasmat aina ihan sekaisin jos yritän keskittyä mutkaan ja moottorijarrulla ampuu putkessa kunnolla.

    Trumpetissa moinen häipyy tukkimalla SAI ja rikastamalla 0-kaasun ruiskukarttaa niiden kiekkojen tienoilla missä yleensä paukuttelee. Suurin osa paukuista lähtee jo vaihtamalla suorien putkien tehdastune ECUun.



  12. #12
    Lainaa (Nitrous @ Helmi. 13 2009,00:40) kirjoitti
    Lainaa (Elmeri H. @ Helmi. 12 2009,18:55) kirjoitti
    Paukuttelu luukut kiinni johtuu useimmiten laihasta tyhjäkäynti-seoksesta.. Kierroksilta kun laitetaan kaasu kiinni, laiha seos ei syty, vaan painaa palamatta läpi putkeen ja sitten kun tulet tulee taas peliin, putkeen kertynyt polttoaine syttyy..

    Ongelmaa esiintyy, kun koneen hengittävyys paranee, mutta seosta ei ole korjattu sen mukaan. Esim. heitetään suora vaimennin, mutta seosta ei säädetä..

    Vaurioita se tuskin tekee muulle kuin korkeintaan vaimentimen villoille..
    Taitaa kylläkin enimmäkseen johtua tuosta SAS-systeemistä putkessa paukkuminen tässä pyörässä, vaikka varmasti seoksillakin on oma osuutensa asiaan. Paukuttaa meinaan vakiopöntöilläkin moottorijarruissa. Selvimmin huomaa silloin kun avaa aavistuksen kaasua moottorijarrulla, ettei vedä rengasta niin herkästi lukkoon. Sliparit vaan ei vaimenna tuota pauketta niin hyvin kuin vakioputki.
    Joo, kyllähän nuo ilmasysteemitkin aiheuttaa jonkinasteista pauketta. Ainakin omistamissani neloskoneissa se on ollut lähinnä "napsahtelua" käyrissä, siis erilaista kuin kunnon moottorijarrussa liekillä höystetty jyske.. , jota laiha seos aiheuttaa
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  13. #13
    Lainaa (Elmeri H. @ Helmi. 13 2009,10:13) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Helmi. 13 2009,00:40) kirjoitti
    Lainaa (Elmeri H. @ Helmi. 12 2009,18:55) kirjoitti
    Paukuttelu luukut kiinni johtuu useimmiten laihasta tyhjäkäynti-seoksesta.. Kierroksilta kun laitetaan kaasu kiinni, laiha seos ei syty, vaan painaa palamatta läpi putkeen ja sitten kun tulet tulee taas peliin, putkeen kertynyt polttoaine syttyy..

    Ongelmaa esiintyy, kun koneen hengittävyys paranee, mutta seosta ei ole korjattu sen mukaan. Esim. heitetään suora vaimennin, mutta seosta ei säädetä..

    Vaurioita se tuskin tekee muulle kuin korkeintaan vaimentimen villoille..
    Taitaa kylläkin enimmäkseen johtua tuosta SAS-systeemistä putkessa paukkuminen tässä pyörässä, vaikka varmasti seoksillakin on oma osuutensa asiaan. Paukuttaa meinaan vakiopöntöilläkin moottorijarruissa. Selvimmin huomaa silloin kun avaa aavistuksen kaasua moottorijarrulla, ettei vedä rengasta niin herkästi lukkoon. Sliparit vaan ei vaimenna tuota pauketta niin hyvin kuin vakioputki.
    Joo, kyllähän nuo ilmasysteemitkin aiheuttaa jonkinasteista pauketta. Ainakin omistamissani neloskoneissa se on ollut lähinnä "napsahtelua" käyrissä, siis erilaista kuin kunnon moottorijarrussa liekillä höystetty jyske.. , jota laiha seos aiheuttaa
    Meikäläisellä ainakin on useamman kerran pamahtanut oikeen kunnolla, luulin aluksi että joku pikkupoika oli laittanut jonkun paukun tai kiven pönttöön. Mutta toisella kertaa sitten nekin luulot haihtuvat kun matka-ajossa tapahtui samanlainen pamaus.. Toisaalta eipä se meikäläistä oikeestaan haittaa että paukkuu putkessa, kunhan ei hajota mitään moottorista.. Saapahan sandaaliteinit ihmettelemisen aihetta kesäisin.. Esim:"Varmaan oli virittänyt tota prätkää, kun iski liekkiä putkesta!"
    Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
    ZX12R *-02(ex)
    Suzuki GsxR750W -92(ex)
    I memorize the words to the porno movies
  14. #14
    Lainaa (Talttapää @ Helmi. 13 2009,09:01) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 13 2009,09:54) kirjoitti
    Minusta se on mahtavaaa *
    Oon vissiin paukkuarka kuin koiranpentu tai jotain, mutta minusta tuo ei ole kovinkaan mahtavaa. Menee pasmat aina ihan sekaisin jos yritän keskittyä mutkaan ja moottorijarrulla ampuu putkessa kunnolla.
    No ei haittaa sitten mitään kiihdyteltäessä ja ylöspäin vaihtaessa.
    Dixi et animam levavi
  15. #15
    Ei jälkipolttoja saa mennä poistamaan! Sehän on mahtavan kuulosta kun jytisee, ja itse teen sitä aivan tarkoituksella. Kovassa moottorijarrutuksessa kun antaa millin pari kaasua niin johan pörpöttää ilosesti! *
  16.  
  17. #16
    Lainaa (LiguidSnake @ Helmi. 13 2009,10:24) kirjoitti
    Lainaa (Elmeri H. @ Helmi. 13 2009,10:13) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Helmi. 13 2009,00:40) kirjoitti
    Lainaa (Elmeri H. @ Helmi. 12 2009,18:55) kirjoitti
    Paukuttelu luukut kiinni johtuu useimmiten laihasta tyhjäkäynti-seoksesta.. Kierroksilta kun laitetaan kaasu kiinni, laiha seos ei syty, vaan painaa palamatta läpi putkeen ja sitten kun tulet tulee taas peliin, putkeen kertynyt polttoaine syttyy..

    Ongelmaa esiintyy, kun koneen hengittävyys paranee, mutta seosta ei ole korjattu sen mukaan. Esim. heitetään suora vaimennin, mutta seosta ei säädetä..

    Vaurioita se tuskin tekee muulle kuin korkeintaan vaimentimen villoille..
    Taitaa kylläkin enimmäkseen johtua tuosta SAS-systeemistä putkessa paukkuminen tässä pyörässä, vaikka varmasti seoksillakin on oma osuutensa asiaan. Paukuttaa meinaan vakiopöntöilläkin moottorijarruissa. Selvimmin huomaa silloin kun avaa aavistuksen kaasua moottorijarrulla, ettei vedä rengasta niin herkästi lukkoon. Sliparit vaan ei vaimenna tuota pauketta niin hyvin kuin vakioputki.
    Joo, kyllähän nuo ilmasysteemitkin aiheuttaa jonkinasteista pauketta. Ainakin omistamissani neloskoneissa se on ollut lähinnä "napsahtelua" käyrissä, siis erilaista kuin kunnon moottorijarrussa liekillä höystetty jyske.. , jota laiha seos aiheuttaa
    Meikäläisellä ainakin on useamman kerran pamahtanut oikeen kunnolla, luulin aluksi että joku pikkupoika oli laittanut jonkun paukun tai kiven pönttöön. Mutta toisella kertaa sitten nekin luulot haihtuvat kun matka-ajossa tapahtui samanlainen pamaus.. Toisaalta eipä se meikäläistä oikeestaan haittaa että paukkuu putkessa, kunhan ei hajota mitään moottorista.. Saapahan sandaaliteinit ihmettelemisen aihetta kesäisin.. Esim:"Varmaan oli virittänyt tota prätkää, kun iski liekkiä putkesta!"
    Mulla kans 12R paukutteli ihan reilusti micronin putkella, kun ajelin muutaman päivän vakiokartalla ennen pc:tä ja säätöä. Sittemmin kun säätö oli tehty, niin harvemmin on enää jysähdellyt..

    Tuo ASV:n aiheuttama ääni on huomattavasti vaimeampaa tusinassa, kuin esim. ex-1100zetorissa, lähinnä vain "rätisee" joskus.

    Tuokin on totta, kuten edellä mainittiin, että suoralla putkella tulee monenlaista ääntä läpi, mitä ei vakiopöntöllä kuulu..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100