Jees.
Aloin tossa sitten vaihtamaan suutin sarjaa..
luistin ala-osassa oleva reikä pitäisi suurentaa, mutta kumpi reikä?? kaaviokuvassa oleva reikä on väärässä kohtaa verrattuna omaan luistiin.
Kertokkeee!!
Niin joo... Kyseessähän on dynojetin sarja systeemi
Honda cbr 1100 Super Blackbird
Honda XRV 750 Africa Twin
Ei minulla hontaa oo, mutta vastaanpa kuitenkin ku just vasta yamahaan vastaavan operaation tein.
Eli Jammussa oli kaksi reikää, josta toinen on neulan reikä -> ei sitä! Vaan se toinen, josta ylimääräisen ilman on tarkoitus päästä pois (tai jotain semmosta).
-
Exät:
Ducati Monster 1000S DS '05
Yamaha V-max 1200
Suzuki XN85 Turbo
Juu, muttakun
mulla on sen neulanreijän lisäksi kaksi reikää... toinen alkaa reunasta ja menee vinosti kohti neulaa.. toinen reikä on toisella reunalla ja se on suora reikä. kumpikaan niistä reijistä ei ole siinä kohtaa missä se kuvan mukaan olisi.. se vino reikä on samalla puolella luistia kuin kuvassa olisi piirretty.. mutta kehtaapa alkaa säkällä porailemaan...
Auttakaa ny herransiepuli sentään..
![]()
Samaa ihmettelin, kun Dynojettiä asentelin omaan pyörääni viimekesänä. Mistä lie ovat kuvan tuohon ohjeeseen ottaneet, mutta ei se ainakaan XX:stä. En nyt vain muista kumman noista porasin, luullakseni sen suoran. Eikös se ole kooltaan suurempi noista kahdesta. Eipä ollu meikäläisestä taaskaan apua... myötätuntoa vaan tarjolla.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Minä taas porasin just sen vinon... Vaan lieneekö tuolla suurta merkitystä, pääasia on isompi reikä.(ruoste @ Touko. 22 2007,23:11) kirjoitti
![]()
nonnii..
Menin ja kysyin sitten yhdeltä firmalta joka on asentanut ja penkittänyt TODELLA paljon noita mopoja.. Sanoi mulle suoraan että vaiha ainoastaan neulat ja nosta niitä viidenteen pykälään (ylhäältä laskien) ja jätä orggis jouset paikalleen.. toimii kuulemma kaikista parhaiten noin.. *saas nähdä.. tänään testaan.
Juu Juu...
Nojjoo!!!
Täys kaasulla kiusatessa.. Ei esiinny nykimistä eikä käkimistä, mutta tasakaasulla EHKÄ pientä röpötystä. Samaten kun mopo on paikoillaan ja väännät kaasua kevyesti ja nostat kierrokset hiljalleen, niin silloin röpöttää.. Liikaa soppaa??. Paikallaan kun vääntää hanat auki, niin se ensin köhähtää ja sit suorastaan lennähtää kierrokset tappiin.. Liikaa soppaa???
Mitäs tuumaatta.. Vai jotain muuta säätöjä kaipaa??
Olen slumisnougero..
![]()
Tuo neula on kyllä aika korkealla 5-lovessa. Hyvin on mahdollista, jotta saa keskikierroksilla liikaa soosia. Ite laitoin neulan keskiasentoon ja 155 pääsuuttimet. Ne reiät tosiaa porasin jonnekin sinne luistin pohjaan.
Tuo kuitenkin käy puhtaasti läpi koko kierrosalueen. Sais vielä tuon putkiston vaihdon seurauksena tulleen vääntökuopan pois. Pöydällä odottaa Factoryn triggeripyörä asennusta, jos vaikka sillä. Hiukan on säädöt dyno-mittauksen perusteella paksulla johtuen noista suurista pääsuuttimista. Varustuksena siis Yoshin kokoputkisto ja K&N filtteri.
Otappa suunta rautarullan päälle ja katso seokset siinä tarkemmin. Paha tuota on tarkemmin ilman laajakaistalambdaa tutkia pelkällä perstuntumalla.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Nyt ois mulla suuttimien asennus meneillään
Oisko nyt jollai varmaa tietoa kumpi reikä tuosta luistista porataan?
Ei ole reiän poraamisesta tietoa, mut muuten kaasuttimien toiminnasta.
Eli kun käännät kahvaa,niin työvaiheet: ensimmäinen neljännes tyhjäkäynti suutin, toinen neljännes tyhjäkäynti suutin ja neulat, kolmas neljännes neulat ja pääsuutin ja viimeinen neljännes pääsuutin.
Siis merkkaa kaasukahvaan täpät ja katso millä alueella on häikkää, sit sen mukaan säätämään.
Tämäkin on vain suuntaa antava, mut omassa XX oli neulat väärässä paikassa ja röpötys ilmeni kaasun ollessa auki noin kolme neljännestä.
jatkan tähan vanhaan ketjuun....
Eilen heitin dynojetin satsin kiinni(-98 XX), hyvin onnistui, käy ja kukkuu, ei röpöttele ja tuntuu herkemmältä....
Ihmettelyä vaan aiheutti ku dynojet satsissa on pienemmät pääsuuttimet ku alkuperäiset...? sitä jotenki kuvitteli et ne pitää olla isommat?
alkuperäiset oli 148,150,150,148 ja dynojetin 140 x4 laitoin kiinni.
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Voisko Dynojetin pääsuutin/neula olla eritavalla muotoiltu...parempi virtaus...ajatus vaan..(Petsku @ Huhti. 06 2009,09:00) kirjoitti
<br />
Ei taida nuo kokomerkinnät olla vertailukelpoisia.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Neulojen profiili on erilainen, siitä johtuu "epä looginen" suutin koko.
Asian huomaa kun vertaa vanhaa ja uutta neulaa.
(Mönkkäreihin muutaman Dynojetin suutin/neulasarjan asentanut mä)
Älä korjaa ehjää....
No ny o eka lenkki dynojeteillä + KN:llä takana....
Ja persdyno kertoo että, Toimii!.... keskialueella enemmän vetoja ja tapahtuu niinku heti, ei viiveellä....
Pitää kesemällä vielä käyttää penkissäkin, nii saa asian paperille..
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-