Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    eli tuleeko punnittua talousvaakalla tai vastaavalla laitteella
    uusia palikoita ennen ku laitatte osat paikalleen ja
    samalla vertailla että paljonko alkuperäinen osa painoi
    montako grammaa taas lähti pois jne. jne

    esim.

    ketju 525 ->520 -420 grammaa
    alurissa -115grammaa
    carbon etulokari -70 grammaa
    kokoputkisto -6755grammaa
    carbon peilit 165grammaa
    magnesium takavanne-3500grammaa
    magnesium etuvanne -1495grammaa
    undertail -425grammaa
    minivilkut -390grammaa
    lasikuitukatteet -2350grammaa
    titaanipultteja 100kpl -55grammaa
    powercommander +250grammaa
    speedo header +80grammaa
    tuplakupla +40grammaa
    poistettu:
    työkalusetti -500grammaa
    äänimerkki eli törrä -150grammaa
    pakokaasun
    kierrätysjärjestelmä -280grammaa
    takajalkatapit -350grammaa
    jne.
    jne

    jotku vissiin harrastaa tätäkin talvi iltojen ratoksi.
    ittekin on muutamia osia huvikseen punninnu
    vaikka ei tuosta isompaa hyötyä harraste kuskille
    oo mutta kuitenkin tossa näkee että melko
    halvallakin muutama kilo lähtee ja taas ku rupee
    kunnolla painoo pudottaan pyörästä niin rahaakin
    saa melko summia meneen.

    paljonkohan keskimäärin yhden kilon kevennys
    maksaa pyörässä?
  2. #2
    Lainaa (honda rc51 @ Tammi. 11 2009,20:27) kirjoitti
    paljonkohan keskimäärin yhden kilon kevennys
    maksaa pyörässä?
    Ja paljonko autttaa kierros aikaan kontra hinta/sekunti?
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  3. #3
    tohon tuskin kukaan osaa tarkasti sanoo.

    mutta tossa linkki mistä näkee suuntaa
    mitä vaikuttaa vanteitten vaihto:
    http://www.blackstonetek.com/Inertia.htm

    nuita rider comments ei kyl jaksa ihan täysin uskoo



  4. #4
    Kiitos linkistä.

    Yllättävän paljon (tosin en löytänyt millä radalla) auttaa.
    Mutta huiput ja "tehon" lisäys kiihdytyksissä yllätti myös.

    Ja onhan jokaisen oma asia miten paljon haluaa/voi laittaa kiinni rahaa.

    tokihan sekuntien pois saaminen riippuu myös kuskin kehityksestä.

    Olisi ihan vain kiinnostunut tietää vastaus alkuperäiseen kysymykseen? Ei sillä, että olisin itse tarvinnut moista tietoa. Pysyn huvi/matka ajelijana.
    Tsemppiä tulevalle kaudelle.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  5. #5
    Ennen kilpapyörien ensimmäinen viritystyökalu oli porakone jolla ruvettiin keventämään elopainoa. Ja kyllä sillä oli merkitystä.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  6. #6
    Kyllä on tullut osat punnittua aina kun on jotain isompaa on muutettu, mutta en minä niitä ole ylös pannut.

    Kun valitsee tarpeeksi painavan lähtökohdan, niin ekat 10-20 kiloa lähtee aika halvalla.

    Pelkät alkuperäisrt etujarrulevyt painoi yli 2 kiloa kappale ja korvikkeet ei muistaakseni 800 grammaa.

    Vauhtipyörästä ja starttimoottorista lähti kiloja kanssa paljon samoin kun 30 ah:n akustakin.

    Kuskissa on kyllä varaa sitten useampi 10 kiloa, mutta osien vaihto on helpompaa...
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  7. #7
    ekku

    missä vehkeessä 30ah akku tai 2kilon jarrulevyt ?!?
  8. #8
    tossa linkissä:

    http://durbahn.de/
    http://shop.durbahn.de/shop/en/bikes


    muutamia pyörä merkkejä ja niiden kevennyksiä
    aikas erikoisiakin ratkaisuja kevennyksen suhteen
    parissa merkissä




  9. #9
    No joo, putkisto tyyliin - ~12kg
    keskijalka, noh, kiloja
    takalokarin poisto -0,03kg
    etu- ja takarattaan vaihto -0,490kg
    kahvapainot -... no mitä ne nyt painaa, joitakin grammoja kuitenkin, on itseasiassa aikast painavat muuten... ...niin no, ei kai niitä muuten painoiksi sanottaiskaan...


    ...niin ja jalkatapit ois kyllä voinu punnita tosiaan...



    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  10. #10
    Sportti-Hondaani vaihdoin alkuperäiset jalkatapit LSL:n vastaaviin niin paino tippui reilu 500g:a. Punnitsin keittiövaa´alla.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  11. #11
    putkistoista tekevät kyl alkuperäisenä sairaan painavia

    mut missähän pyörässä putken vaihto tiputtaa eniten painoo?

    liekkö uus suska tuplaputkilla?

    vai onko joku ihan muu kampe eri vuosikymmeneltä
  12. #12
    kyllä nuo zetorin kaminat painaa aika paljon..pitäs oikeestaan punnita.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  13. #13
    Lainaa (honda rc51 @ Tammi. 13 2009,20:45) kirjoitti
    ekku

    missä vehkeessä 30ah akku tai 2kilon jarrulevyt ?!?
    Vaihtoehtoja ei toki ole montaa, mutta Motoguzzista löytyy molemmat ominaisuudet.

    Uudemmissa on toki jo sitten kevyempää kamaa.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  14. #14
    ei oo kukaan tehny mihinkään pyörään tuommosta
    tankkia joka on itse asiassa penkin alla ja itse tankki
    on pelkkä kuori airboxille?!?
    aikas erikoinen ratkaisu

    http://www.honda-rc51.de/

    fueltankdummy carbon
    fueltank carbon



  15. #15
    Lainaa (honda rc51 @ Tammi. 15 2009,12:32) kirjoitti
    ei oo kukaan tehny mihinkään pyörään tuommosta
    tankkia joka on itse asiassa penkin alla ja itse tankki
    on pelkkä kuori airboxille?!?
    aikas erikoinen ratkaisu

    fueltankdummy carbon
    fueltank carbon

    Niin, paitsi ehkä Buell...

    Mutta eihän siinä mitään erikoista ole että öljyt on takahaarukassa ja runko tankissa...



    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  16. #16
    meinasin laittaa että buellia ei lasketa ku joku kuitenkin terävä
    sanoo sen.
    eli kevennys tarkoituksessa jos orkkis tankki on ollu siinä
    perinteisessä paikassa.
  17. #17
    Mutta et sitten laittanu

    Njoo, joku ranskalainen on ainakin rakentanut ihan show pyörän i/ö gixeristä missä ei ollut tankin paikalla mitään. Ns. tankki oli satulan alle sijoitetuissa NOS pulloissa... Hieno vehje...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  18. #18
    mustasurma

    ei satu oleen linkkiä kyseisestä pyörästä?

    ois mukava katella näin pakkasiltoina ja ihmetellä
    moisia vehkeitä!
    vielä jos sattus oleen speksejä kyseisistä vehkeistä
    niin ois aina plussaa.

    näyttää tämä punnitus aihe olevan arka aihe ku
    kukaan ei näytä isommasti asiaa kommentoivan
    jännä sinänsä vaikka itsekkin tiedän tyyppejä
    jotka sitä harrastaa.
    onhan tuolla pyörän keventäminen / painonpudotus
    osiossa keventämisestä jotain mutta mukava saada
    keskustelua osien painosta esim. paljonko eroa
    erivalmistajien putkistoissa jne. jne.
  19. #19
    Joo, oon tässä yrittäny kaivaa sitä kuvaa esille muttei tunnu löytyvän mistään. Siis kyseessä oli vimpan päälle rakennettu faitteri ja oli kyllä tyylikäs... Koitan jostain kaivaa sen vielä joku päivä.

    Onhan noissa putkistoissa eroja mut suurimmat erot on orkkis putkistojen ja täysien viriputkien välillä. Noi tuplaputkisten painot on varmaan sieltä suurimmasta päästä, kuten toi munkin pyörä, siitä lähti yli 12 kg vaikka tossa oli ykspuoleinen putki (siis aikaisemmin ne oli tuplaputkilla)
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  20. #20
    Se oli KMP:n rakentama mopo, "Project-K", eikä edes niiden ainoa mielenkiintoinen rakennelma. Hitto että kesti aikaa löytää siitä edes jotain. Tää ei ollut se artikkeli mutta muutama kuva nyt ainakin. Niiden omilta sivuilta saa varmaan enemmän tietoa mut nyt en enää jaksa selata nettiä enää pätkän vertaa...









    kmp.fr
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  21. #21
    mustasurma

    erittäin hieno peli siinä on käyny niin että on moottorin
    ympärille on rakennettu pyörä
    imupuolella ei kyl oo kovin häävit suodattimet
    taitaapi olla enempi näyttelypuolen vehkeitä.
    ei tuossa kyllä oo mitään turhaa painoo onko mittaristoakaan?
    paljonkohan kokonaispainoo ei varmaan etes 150kg
    ja kuitenki nuin isonnäköinen mylly

  22. #22
    Lainaa (honda rc51 @ Tammi. 15 2009,12:32) kirjoitti
    ei oo kukaan tehny mihinkään pyörään tuommosta
    tankkia joka on itse asiassa penkin alla ja itse tankki
    on pelkkä kuori airboxille?!?
    aikas erikoinen ratkaisu

    http://www.honda-rc51.de/

    fueltankdummy carbon
    fueltank carbon *
    ihan yhtä mielenkiintoinen on tuo thorstenin ratkaisu tuon 999:sä kanssa..tai ylipäätään kaikki laitteet mitä hän tekee.
    - kuppa syö **tun ja katepillari vastamäen -
  23. #23
    sylvi

    eikö oo erikoisia ratkaisuja nuita kun lukee aikansa
    niin tuntuu että jotakin ratkaisuja (ei läheskään kaikkia)
    vois pyörä valmistajat käyttää uusissa pyörä malleissa
    ja niihin ois ihan hyvät perusteetkin
  24.  
  25. #24
    Vanteista ja pakoputkistosta saa aika hyvin painoa pois. Ja maksaa .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.