eli tuleeko punnittua talousvaakalla tai vastaavalla laitteella
uusia palikoita ennen ku laitatte osat paikalleen ja
samalla vertailla että paljonko alkuperäinen osa painoi
montako grammaa taas lähti pois jne. jne
esim.
ketju 525 ->520 -420 grammaa
alurissa -115grammaa
carbon etulokari -70 grammaa
kokoputkisto -6755grammaa
carbon peilit 165grammaa
magnesium takavanne-3500grammaa
magnesium etuvanne -1495grammaa
undertail -425grammaa
minivilkut -390grammaa
lasikuitukatteet -2350grammaa
titaanipultteja 100kpl -55grammaa
powercommander +250grammaa
speedo header +80grammaa
tuplakupla +40grammaa
poistettu:
työkalusetti -500grammaa
äänimerkki eli törrä -150grammaa
pakokaasun
kierrätysjärjestelmä -280grammaa
takajalkatapit -350grammaa
jne.
jne
jotku vissiin harrastaa tätäkin talvi iltojen ratoksi.
ittekin on muutamia osia huvikseen punninnu
vaikka ei tuosta isompaa hyötyä harraste kuskille
oo mutta kuitenkin tossa näkee että melko
halvallakin muutama kilo lähtee ja taas ku rupee
kunnolla painoo pudottaan pyörästä niin rahaakin
saa melko summia meneen.
paljonkohan keskimäärin yhden kilon kevennys
maksaa pyörässä?
Ja paljonko autttaa kierros aikaan kontra hinta/sekunti?(honda rc51 @ Tammi. 11 2009,20:27) kirjoitti
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
tohon tuskin kukaan osaa tarkasti sanoo.
mutta tossa linkki mistä näkee suuntaa
mitä vaikuttaa vanteitten vaihto:
http://www.blackstonetek.com/Inertia.htm
nuita rider comments ei kyl jaksa ihan täysin uskoo
Kiitos linkistä.
Yllättävän paljon (tosin en löytänyt millä radalla) auttaa.
Mutta huiput ja "tehon" lisäys kiihdytyksissä yllätti myös.
Ja onhan jokaisen oma asia miten paljon haluaa/voi laittaa kiinni rahaa.
tokihan sekuntien pois saaminen riippuu myös kuskin kehityksestä.
Olisi ihan vain kiinnostunut tietää vastaus alkuperäiseen kysymykseen? Ei sillä, että olisin itse tarvinnut moista tietoa. Pysyn huvi/matka ajelijana.
Tsemppiä tulevalle kaudelle.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Ennen kilpapyörien ensimmäinen viritystyökalu oli porakone jolla ruvettiin keventämään elopainoa. Ja kyllä sillä oli merkitystä.![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Kyllä on tullut osat punnittua aina kun on jotain isompaa on muutettu, mutta en minä niitä ole ylös pannut.
Kun valitsee tarpeeksi painavan lähtökohdan, niin ekat 10-20 kiloa lähtee aika halvalla.
Pelkät alkuperäisrt etujarrulevyt painoi yli 2 kiloa kappale ja korvikkeet ei muistaakseni 800 grammaa.
Vauhtipyörästä ja starttimoottorista lähti kiloja kanssa paljon samoin kun 30 ah:n akustakin.
Kuskissa on kyllä varaa sitten useampi 10 kiloa, mutta osien vaihto on helpompaa...![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
tossa linkissä:
http://durbahn.de/
http://shop.durbahn.de/shop/en/bikes
muutamia pyörä merkkejä ja niiden kevennyksiä
aikas erikoisiakin ratkaisuja kevennyksen suhteen
parissa merkissä
![]()
![]()
No joo, putkisto tyyliin - ~12kg
keskijalka, noh, kiloja
takalokarin poisto -0,03kg
etu- ja takarattaan vaihto -0,490kg
kahvapainot -... no mitä ne nyt painaa, joitakin grammoja kuitenkin, on itseasiassa aikast painavat muuten... ...niin no, ei kai niitä muuten painoiksi sanottaiskaan...
...niin ja jalkatapit ois kyllä voinu punnita tosiaan...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Sportti-Hondaani vaihdoin alkuperäiset jalkatapit LSL:n vastaaviin niin paino tippui reilu 500g:a. Punnitsin keittiövaa´alla.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
putkistoista tekevät kyl alkuperäisenä sairaan painavia
mut missähän pyörässä putken vaihto tiputtaa eniten painoo?
liekkö uus suska tuplaputkilla?
vai onko joku ihan muu kampe eri vuosikymmeneltä
kyllä nuo zetorin kaminat painaa aika paljon..pitäs oikeestaan punnita.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Vaihtoehtoja ei toki ole montaa, mutta Motoguzzista löytyy molemmat ominaisuudet.(honda rc51 @ Tammi. 13 2009,20:45) kirjoitti
Uudemmissa on toki jo sitten kevyempää kamaa.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
ei oo kukaan tehny mihinkään pyörään tuommosta
tankkia joka on itse asiassa penkin alla ja itse tankki
on pelkkä kuori airboxille?!?
aikas erikoinen ratkaisu![]()
![]()
http://www.honda-rc51.de/
fueltankdummy carbon![]()
![]()
fueltank carbon
(honda rc51 @ Tammi. 15 2009,12:32) kirjoitti
Niin, paitsi ehkä Buell...
Mutta eihän siinä mitään erikoista ole että öljyt on takahaarukassa ja runko tankissa...
![]()
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
meinasin laittaa että buellia ei lasketa ku joku kuitenkin terävä
sanoo sen.
eli kevennys tarkoituksessa jos orkkis tankki on ollu siinä
perinteisessä paikassa.
Mutta et sitten laittanu
Njoo, joku ranskalainen on ainakin rakentanut ihan show pyörän i/ö gixeristä missä ei ollut tankin paikalla mitään. Ns. tankki oli satulan alle sijoitetuissa NOS pulloissa... Hieno vehje...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
mustasurma
ei satu oleen linkkiä kyseisestä pyörästä?
ois mukava katella näin pakkasiltoina ja ihmetellä
moisia vehkeitä!
vielä jos sattus oleen speksejä kyseisistä vehkeistä
niin ois aina plussaa.
näyttää tämä punnitus aihe olevan arka aihe ku
kukaan ei näytä isommasti asiaa kommentoivan
jännä sinänsä vaikka itsekkin tiedän tyyppejä
jotka sitä harrastaa.
onhan tuolla pyörän keventäminen / painonpudotus
osiossa keventämisestä jotain mutta mukava saada
keskustelua osien painosta esim. paljonko eroa
erivalmistajien putkistoissa jne. jne.
Joo, oon tässä yrittäny kaivaa sitä kuvaa esille muttei tunnu löytyvän mistään. Siis kyseessä oli vimpan päälle rakennettu faitteri ja oli kyllä tyylikäs... Koitan jostain kaivaa sen vielä joku päivä.
Onhan noissa putkistoissa eroja mut suurimmat erot on orkkis putkistojen ja täysien viriputkien välillä. Noi tuplaputkisten painot on varmaan sieltä suurimmasta päästä, kuten toi munkin pyörä, siitä lähti yli 12 kg vaikka tossa oli ykspuoleinen putki (siis aikaisemmin ne oli tuplaputkilla)
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Se oli KMP:n rakentama mopo, "Project-K", eikä edes niiden ainoa mielenkiintoinen rakennelma. Hitto että kesti aikaa löytää siitä edes jotain. Tää ei ollut se artikkeli mutta muutama kuva nyt ainakin. Niiden omilta sivuilta saa varmaan enemmän tietoa mut nyt en enää jaksa selata nettiä enää pätkän vertaa...
kmp.fr
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
mustasurma
erittäin hieno peli siinä on käyny niin että on moottorin
ympärille on rakennettu pyörä
imupuolella ei kyl oo kovin häävit suodattimet
taitaapi olla enempi näyttelypuolen vehkeitä.
ei tuossa kyllä oo mitään turhaa painoo onko mittaristoakaan?
paljonkohan kokonaispainoo ei varmaan etes 150kg
ja kuitenki nuin isonnäköinen mylly
![]()
ihan yhtä mielenkiintoinen on tuo thorstenin ratkaisu tuon 999:sä kanssa..tai ylipäätään kaikki laitteet mitä hän tekee.(honda rc51 @ Tammi. 15 2009,12:32) kirjoitti
- kuppa syö **tun ja katepillari vastamäen -
sylvi
eikö oo erikoisia ratkaisuja nuita kun lukee aikansa
niin tuntuu että jotakin ratkaisuja (ei läheskään kaikkia)
vois pyörä valmistajat käyttää uusissa pyörä malleissa
ja niihin ois ihan hyvät perusteetkin
Vanteista ja pakoputkistosta saa aika hyvin painoa pois. Ja maksaa.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.