Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
  1. #31
    Lainaa (wolvie @ Heinä. 19 2010,22:00) kirjoitti
    Lisäksi ostin IKH:sta paksumpaa letkua ja halppis pulttipyssyn. Pulttipyssyllä vaihtaa kivasti henkilöauton renkaat, mutta sprintterin momentteihin sillä ei päässyt.

    Tuolla sencon hinnalla olisi ostanut motonetin kompuran, pulttipyssyn ja rahaa olisi jäänyt ylikin. Syy Sencoon on sen pieni koko ja "hiljainen" käyntiääni.

    Sellanen lisähärveli jonka ostin autoon ja oon todellakin tykännyt oli automaattikela paineilmaletkulle. Pysyy letku aina kivasti ojennuksessa.
    Miksi hommata halpis pyssy joka ei hoida hommaa. Sellaisesta riittävän laatuluokan / väännön omaavasta pulttimoposta voi yleensä säätää voimaa pois.

    IRn sellaine autokorjaamoille ja muuhun vakavampaan toimintaan tarkoitettu pyssy aukaisi vetoakselin lukkomutterin 3 sekunnissa,, mitä jatkovarsilla ja biilteman isomalla 1/2 tuuman vehkeellä hakattiin päivä. Lelut työkalut on pelkkää ajahukkaa.

    Onhan siitä isosta kompurasta se etu ettei se soi pitkään.

    Letkukela on kyllä oikea hermonsäästäjä.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  2. #32
    Ennemmin kannattaa tosiaan panostaa mutteripyssyyn vähän enemmän, sen jälkeen pärjää jo huonommalla kompuralla.
    Toki kompura saa myös olla sen numeron suurempi niin ei ilma lopu kesken aivan heti jos käyttää jotain enemmän ilmaa tarvitsevia työkaluja...

    Tuli tuossa takavuosina hommattua kunnollinen mutteripyssy (en nyt muista merkkiä mutta tarkistan huomenna kun käyn tallilla), se maksoi jotain 4500mk, on hyvin toiminut ja jaksaa hakata myös pienemmälläkin paineella...

    Kun kompuraa ostelee niin kannattaa kattella 2-pyttysiä kun niissä on ilman tuotto suht hyvä vaikka ostaisi vähän halvemman merkin.
    Mulla oli ennen 1-pyttynen kompura ja kun mopoa puhalteli kuivaksi niin piti välillä odotella et paineet nousee, mutta nykyään mulla on 2-pyttynen niin ei tarvitse odotella mitään, senkuin tuuppaa pistoolin täydeltä ilmaa mopon selkään kunnes on kuiva!!!

    Joka asiassa pätee se vanha sääntö että markalla saa sen markan vehkeen. Taitaapi nykyään mennä että €urolla saa €uron vehkeen.
    Loppu hyvin kaikki hyvin, köyhän ei kannata ostaa huonoa, ja halvalla ei hyvää saa, tämän olen oppinut vuosien varrella, joskus myös karvaasti...
  3. #33
    Ostin Yaman pienen pyssy-hylsysatsin jostain olisko ollut 29,90. Hylsyt ovat todella paksuja ja lyhyitä mutta sentään mustia. Tästä ei jää muuta kelvollista käteen kuin jatkopätkä kun tuo pyssy jossain vaiheessa hajoaa lopullisesti.
    Seuraavaksi kunnon pyssy ja lisää täydennystä hylsyihin.
    e: tuliko selväksi, ÄLÄ osta



    Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
  4. #34
    Jenkeistä saisi Ingersoll Rand 2135QTI 1/2-Inch -pyssyä n. $ 250 eli n. puoleen Suomen hinnasta (lähes 400€). Olisko kukaan tilannut ison veden takaa? Lähetyskulut n.$50.

    Olisi varmasti parhaita, ellei paras 1/2-tuuman mutterimopo toi ko. värkki...

    Kompuroista olen kattellut Bilteman toiseksi isointa V-2/3-vaihe kompuraa 90L säiliöllä. Tiettävästi Italiassa tehtyjä kuten melkein kaikki muutkin.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  5. #35
    Kaverin CP redi power pyssy on kyllä uskomaton laite. *Pienestä koosta huolimatta löytyy 450nm vääntöä ja pultit singahtaa auki melko rivakasti. *Kyllä se on pyssyissä niin, että ne halvat paskat kannattaa jättää hyllyyn, kun kuitenkin joutuu käsin veivailemaan . *Hyvä sähköinen 1/2 pyssy voisi ajaa samana asian, mutta halpa kompura + halpa pulttipyssy on toivoton yhdistelmä.



    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  6. #36
    Mihin noita pulttipyssyjä mahtaa harrastekäytössä oikein tarvita, kun ei kuitenkaan ole ns. urakka päällä eikä käytettyä aikaa lasketa? Kyllä ainakin tähän asti ovat ihan kohtuu kivasti pultit ja mutterit auenneet ja sitten jos eivät ole auenneet niin ovat katkenneet.

    Ai niin, mutta mullahan onkin voimaa
    -- Urea jacta est --
  7. #37
    Lainaa (pastorisilli @ Heinä. 27 2010,16:15) kirjoitti
    Mihin noita pulttipyssyjä mahtaa harrastekäytössä oikein tarvita, kun ei kuitenkaan ole ns. urakka päällä eikä käytettyä aikaa lasketa? Kyllä ainakin tähän asti ovat ihan kohtuu kivasti pultit ja mutterit auenneet ja sitten jos eivät ole auenneet niin ovat katkenneet.

    Ai niin, mutta mullahan onkin voimaa
    Höh, pitäähän lapsella olla leluja ja mieluummin vielä pikkusen hienommat kun naapurin pojalla.
    <br /><br type="_moz" />
  8. #38
    Vaikka kytkimen kruunun irroittamiseen sekä kiinnittämiseen, jos ei satu olemaan sopivaa lukitustyökalua käsillä. Tommosta tarttee vaikka mihin, jos sellainen kunnollinen on käden ulottuvilla. *Pirun paljon mukavampi naksutella pyssyllä tiukat pultit auki, kuin kitkutela räikällä. *Helpottaa hemetisti monessa rempassa, varsinkin jos tulee taisteltua myös autojen kanssa. Toki ilmankin pärjää. Jotkut sanoo, että bokseribemareiden korjaamiseen ei tarvii kuin kivenmurikan ja talttapäisen ruuvarin.



    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  9. #39
    Lainaa (pastorisilli @ Heinä. 27 2010,16:15) kirjoitti
    Mihin noita pulttipyssyjä mahtaa harrastekäytössä oikein tarvita, kun ei kuitenkaan ole ns. urakka päällä eikä käytettyä aikaa lasketa? Kyllä ainakin tähän asti ovat ihan kohtuu kivasti pultit ja mutterit auenneet ja sitten jos eivät ole auenneet niin ovat katkenneet.

    Ai niin, mutta mullahan onkin voimaa
    Justiisa taistelin R1:n eturattaan pultin kanssa päivän pari. Kävin hakemassa biltemasta 2m rautaputkea, mökin antennimastoa Ei se vaan lähtenyt. Ajoin lähimmälle korjaamolle ja purin pyörän pihassa. Se oli sen 2s kun oli auki, itse ähelsin 2 päivää tuloksetta. No, ompahan syy rakentaa joskus mökki kun kerta antennimastokin löytyy omasta takaa
  10. #40
    Eturattaan mutteri on se yleensä tiukassa oleva johon kunnollinen pulttipyssy on tarpeen. Se hakkaava efekti irrottaa jumittuneet osat. Autoissa noita kohteita on vielä paljon enemmän, vaikka pallonivelet tms. joissa pulttiosa lähtee helposti pyörimään tyhjää väännettäessä. Ei sitä pelkästään nopeuden takia käytetä.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  11.  
  12. #41
    Lainaa kirjoitti
    Mulla on kaksi kompuraa, pakussa sellainen pieni sencon kompura jolla täytetään renkaita ja putsaillaan ilmaputsareita ja tehdään muuta pienempää hommaa.
    Lainaa kirjoitti
    Tuolla sencon hinnalla olisi ostanut motonetin kompuran, pulttipyssyn ja rahaa olisi jäänyt ylikin. Syy Sencoon on sen pieni koko ja "hiljainen" käyntiääni.
    Samoilla linjoilla. Isompi kompura on mutta sitä ei jaksa raahata mukana ja haussa pienempi (lue kevyt) juuri tuohon renkaiden täyttöön ja tollaisessa kaiketi potku riittää vielä viimeistelynaulaimeenkin.

    Mitä tuollainen Senco kustansi ja missä? Tuskin halvimmasta päästä koska ainakin pyssyissä laatumerkki...

    EDIT:

    Itse itselleni vastaten: tuli hommattua Bauhausista ja 179e siitä köyhtyi. Mukaan ei tullut letkuja eikä muutakaan eli pelkkä kompura. On tosiaan hiljainen, kevyt ja muutoinkin helppo kanneltava.

    Ajanee asiat renkaiden täytöissä ja puhalteluissa. Ja remppa-/rakenteluhommissa menee tosiaan viimeistelynaulaimen kaveriksi.

    Niin ja ainakin se vehje mistä mä puhun on tämä...



    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12