Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
    Lainaa (mekanik @ Joulu. 30 2008,23:32) kirjoitti
    Lainaa (johtaja @ Joulu. 30 2008,07:49) kirjoitti
    Tuo pätee varsinkin '09 eteenpäin, jolloin Pohjoismaissa kilpaillaan katupyörillä. Sinulla on pyörässäsi paljon kivaa himmeliosaa, mutta jopa putkiviritteinen gikserikin on eksoottisempi kuin uudet kilpurit. Valitettavasti. Jokkis on ainoa luokka, jossa tulee näkemään eksotiikkaa.
    Se on totta, ens kaudesta tulee kyllä tylsä, ainakin tekniikan osalta. Mun mielestä ois hienoa jos pyörän rakentelu sallittais samoissa määrin ku vaikkapa nyt WSBKssa. Ois katsojallekin hauskempaa ku radalla kiertäis kunnon kilpureita eikä mitään vakiomopoja... Jokkis varmaan nostaa päätään aika huolella noiden sääntömuunnosten takia. Kaipa sitä pitää itekin lähtee vähän jokkista kokeileen, ainakin parin kisan verran.
    Samat säännöt siellä pätee kuljettajiin vieläkin, joten se varmasti vähän rajoittaa tota kalustoon panostamista.

BSB säännöt taitaa olla vielä WSB:tä vapaammat. Ja jotenkin tuntuu siltä, että myös Nortonin NRV588 Wankel-moottori saatetaan hyväksyä sinne lähiaikoina. Specsit on ainakin kohdallaan ja aikovat rakentaa 200 kappaletta, joten hintakaan ei varmaan ole enää ihan tähtitieteellinen.

Eli paras ratapyörä(joka on oikeasti ostettavissa) minun mielestä on joku näistä:

Paton PG500 RC/TT 185hv, 135kg
    Norton NRV588 170hv, 130kg
    Ducati Desmosedici 197hv, 171kg

Onko lisää vastaavia?

pakko kysyy suzukiv2 mitä mieltä oot suzuki tl r:stä
    aikansa pyöränä?
    Lainaa (honda rc51 @ Joulu. 31 2008,00:13) kirjoitti
    aikansa pyöränä?
    En ole koskaan kokeillut Tellua. Himoitsin moista laitetta kevari-ikäisenä lähinnä ulkonäön vuoksi, mutta käsittääkseni se on aika painava. Kaikki tuntemani, jotka ovat sellaista kadulla ajaneet ovat kehuneet. Radalla kukaan tuttuni ei ole semmoista ajanut tai ainakaan asiasta maininnut, joten ei se varmaan siellä parhaimmillaan ole.

(toi mun nimimerkki tulee SV650:stä joka mulla oli 1999-02)

Lainaa (SuzukiV2 @ Joulu. 31 2008,00:19) kirjoitti
    Lainaa (honda rc51 @ Joulu. 31 2008,00:13) kirjoitti
    aikansa pyöränä?
    En ole koskaan kokeillut Tellua. Himoitsin moista laitetta kevari-ikäisenä lähinnä ulkonäön vuoksi, mutta käsittääkseni se on aika painava. Kaikki tuntemani, jotka ovat sellaista kadulla ajaneet ovat kehuneet. Radalla kukaan tuttuni ei ole semmoista ajanut tai ainakaan asiasta maininnut, joten ei se varmaan siellä parhaimmillaan ole.
    sama vika rahikaisella.
    nykyään ku katsoo kyseistä pyörää tulee hayabusan
    muotoilu mieleen.
    näyttää matkapyörältä.
    aikanaan hienon näköinen pyörä muusta en tiedä
    siks kysyin.

mikkoyli

sull on toi desmo ducati pakko kysyy onko parempaa
    pyörää ku toi ducati?

ei taida mitään huonoo sanottavaa olla.

onko tietoo montako nuita on suomessa?

eikö 999r omistajilla ollu etu osto oikeus vai?

Kaksi niitä on mun tietämyksen mukaan Suomessa. Toinen on Rosso ja mulla on team eli kaksivärinen.
    Onhan se mahtava. Pahin vika on, että se on liian hieno. Toinen vika on turhan kovat äänet race-vaimentimela, mutta toisaalta se kuulostaa rajulta ja sellainen kuuluu siihen. Tulee ihan varmasti nopeampia ja tehokkaampia pyöriä, mutta tunnelmaa ei ohita mikään pitkään aikaan. Aika pian totesin ettei sillä kehtaa tai raaski joka päivä ajaa. Jos vaikka kerran viikossa. Siksi tilasin 1098R:n ja se on varmasti myytävistä pyöristä paras. Hintaansa nähden taas 1198S on varmaan kova peli. En ole mikään Ducatiuskovainen, mutta pakko myöntää että ne käy käteen ja ovat upeita.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
    mikkoyli

tuo desmo ois mahtava nähdä(kuulla) radalla.
    ei tässä ku katselin netissä pätkiä desmosta ja sen
    äänistä oikein pääse oikeuksiin läppärin kaiuttimista.
    joku voi saada kylmät väreet musiikista mut
    tosta varmaan menee ihan kanalihalle ku kuulis livenä
    ton.
    tuo on kyl hienoo että suomen maan kamaralle
    tommoset laitteet oot saanu hommattua

onko kyseinen pyörä muuten missään pyöränäyttelyssä
    tulevana kautena?
    Oli poikien kanssa puhetta, että vappuna pidettäisi mp-näyttely Tornion Moottorikerhon toimesta Torniossa. Saa nähdä sitten miten se homma etenee...
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
    asiaan asiaan
    pitää pitää mielessä
    millon tietää paikan ja tarkan ajan millon järjestättä
    pyöränäyttelyn?
    Lainaa (mekanik @ Joulu. 30 2008,23:32) kirjoitti
    Lainaa (johtaja @ Joulu. 30 2008,07:49) kirjoitti
    Tuo pätee varsinkin '09 eteenpäin, jolloin Pohjoismaissa kilpaillaan katupyörillä. Sinulla on pyörässäsi paljon kivaa himmeliosaa, mutta jopa putkiviritteinen gikserikin on eksoottisempi kuin uudet kilpurit. Valitettavasti. Jokkis on ainoa luokka, jossa tulee näkemään eksotiikkaa.
    Se on totta, ens kaudesta tulee kyllä tylsä, ainakin tekniikan osalta. Mun mielestä ois hienoa jos pyörän rakentelu sallittais samoissa määrin ku vaikkapa nyt WSBKssa. Ois katsojallekin hauskempaa ku radalla kiertäis kunnon kilpureita eikä mitään vakiomopoja... Jokkis varmaan nostaa päätään aika huolella noiden sääntömuunnosten takia. Kaipa sitä pitää itekin lähtee vähän jokkista kokeileen, ainakin parin kisan verran.
    se ei ole kuitenkaan mikään yleisölaji, ja kuskit ajavat omista rahoistaan, joten mitä järkeä on hirveesti rakennella. vakiot ja katsotaan kuskien erot, ei pyörien. omasta puolesta joku tommonen luokka saisi olla vakiovaimentajilla. kaikillehan se on sama.

kuitenkin jokainen speciali jarrupääsylinteri ja tehoputki on kuoppa budjettiin. en usko, että se ajamisesta tekee mitenkään huonompaa, pyörät on niin hyviä nykyään jo vakiona. eikähän niitä kuluja tule riittävästi jo pelkistä rengas ja polttoaine yms kuluista.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
  11.  
    Lainaa (jaket @ Joulu. 31 2008,20:56) kirjoitti
    kuitenkin jokainen speciali jarrupääsylinteri ja tehoputki on kuoppa budjettiin. en usko, että se ajamisesta tekee mitenkään huonompaa, pyörät on niin hyviä nykyään jo vakiona. eikähän niitä kuluja tule riittävästi jo pelkistä rengas ja polttoaine yms kuluista.
    En ole ihan samaa mieltä. Joku tuollainen luokka voisi toki olla, mutta ei SM:ssä. Se nähtiin jo Stanu 600:ssa. Jotkut pyörät olivat tuskin vakiota nähneetkään, ja toisaalta jos ostit väärän aihion, niin sait käteesi kalliin Mustan Pekan.

Vakiopyörissä on paljonkin eroa. Joissakin on hyvä kone jo vakiona, joissakin tehontuotto vaatii säätöä. Joissakin pyörissä jarrut hiipuvat viiden kierroksen jälkeen, toisessa ne kestävät vakiona 50 kierrosta. Myös kuskien ajotavassa on eroa. Edellistä esimerkkiä lainatakseni jotkut ajavat jollain jarrukonstruktiolla turvallisesti viisi kierrosta, jotkut 20. * *

Itse en ole ikinä testannut pyöriä niin paljoa, että pystyisin ennalta sanomaan, että istuuko pyörä hanskaan vai ei. Olen aina ostanut jonkun pyörän tunteen perusteella, ja ruvennut muokkaamaan sitä haluamakseni. Esimerkiksi Kawasaki olisi ollut minulle ihan mahdoton ajaa vakiojarrulla. Oli paljon halvempaa vaihtaa jarrupääsylinteri kuin koko pyörä. Moni Suzuki-kuski on ollut totaalisen lirissä Räyskälän Stop-and-Go radalla kun jarrukahva tulee sormille.

Toisekseen, jos kuski tuntee, että parempi jarrutuntuma parantaa aikoja enemmän kuin kaksi treenipäivää, niin jarrupääsylinterin vaihto on rahallisestikin paljon järkevämpää kuin renkaiden kulutus.

Konetehossa eri mallien välillä ei ole minulle ollut ikinä sanottavaa eroa, ja silloin kun ajoin vielä kilpaa, minulle olisi ollut henkilökohtaisesti aivan sama kuinka moottorin maksimitehontuottoa rajoitetaan. Kuitenkin, nyt kun olen ollut mekaanikkona kaksi vuotta, niin toivoisin toki lisämielenkiintoa myös tähän puoleen. En oikeastaan niinkään mekaaniseen viritykseen kuin esim dataloggaukseen ja ajettavuuden hieromiseen.

Jos pyörä istuu vakiona hanskaan mainiosti, eikä huomaa mitään ongelmaa, niin oma vauhti ei rajoita menoa. Silloin on jossain määrin turhaa investoida kaasukeuloihin, ehkä edes keulaventtiileihin. Halvemmallakin pääsee, ja monet lähtevät tekemään pyöriin kalliita muutoksia vain, koska muillakin on ne. Toisaalta, pienet investoinnit ajettavuuteen voivat parantaa elämänlaatua merkittävästi.

Lisäksi, itse olen aina ollut hifistelijä, ja pidin ajatuksesta keventää pyörää ja tehdä siitä helpommin huollettavan. Tavoitteena ei ikinä ollut maailmalle ajamaan lähtö, vaan nautiskelu. Jos olisin aloittanut jokkiksen tyyppisessä luokassa ja SM-säännöt olisivat olleet mitä ovat nyt, niin tuskin olisin ikinä vaihtanut luokkaa.

Edit: Ja mietitään asiaa sponsoreiden näkökulmasta. Äärimmäisenä esimerkkinä, jos toisin maahan magnesiumvanteita, kevennysosia, jarrukahvoja ja ketjunkiristimiä, niin mikä olisi motivointini sponsoroida SM-kuskeja? Ehkä syytäisin nekin vähät markkinointirahat Bikelle ja Googlelle.

Edit 2: Toisekseen, orggisosat ovat joskus tuskallisen kalliita. Ottaa päähän vaihtaa esim kierot jarrulevyt vakioihin, kun joissain tapauksissa paremmat levyt maksavat vain 70% alkuperäisistä.

- JAM Racing Team -
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12