Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Eli yamaha fzr 1000 kytkin toimii pienellä viiveellä,esim kun tulen risteykseen löysään kaasun ja painan kytkimen pohjaan moottori jarruttaa vielä pari sekunttia ja kun laitan pyörän käyntiin ja kohtalaisen nopeasti ykkösen päälle niin sammuu kuin saunalyhty.Onkohan vika öljyissä,kytkin-nesteessä vai jossain ihan muualla...
  2. #2
    Lainaa (280372 @ Joulu. 28 2008,19:00) kirjoitti
    Eli yamaha fzr 1000 kytkin toimii pienellä viiveellä,esim kun tulen risteykseen löysään kaasun ja painan kytkimen pohjaan moottori jarruttaa vielä pari sekunttia ja kun laitan pyörän käyntiin ja kohtalaisen nopeasti ykkösen päälle niin sammuu kuin saunalyhty.Onkohan vika öljyissä,kytkin-nesteessä vai jossain ihan muualla...
    Milloinka olet vaihtanut öljyt?

    FZR:ssä siellä kytkimessä kiertää samat lillingit kuin koneessakin.

    Tuohon on monta syytä:
    Öljy vanhaa/väärää sorttia, kytkin takeltelee
    Kytkinvaijerissa jotain ongelmaa
    Kytkimessä itsessään ongelma

    Itselläni oli FZR ja sen kytkin takelteli pitkän seisonnan jälkeen ja kylmällä. Vaihdoin tuntemattomat öljyt Mobiliin niin loppui kuin seinään kytkinongelmat.
  3. #3
    Kokeile nyt ensin vaihtaa öljyt johonkin tunnetusti hyvään MP-öljyyn.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  4. #4
    Lainaa (sefo @ Joulu. 28 2008,19:46) kirjoitti
    Kokeile nyt ensin vaihtaa öljyt johonkin tunnetusti hyvään MP-öljyyn.
    +1
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  5. #5
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (ilkka75 @ Joulu. 28 2008,19:47) kirjoitti
    Lainaa (sefo @ Joulu. 28 2008,19:46) kirjoitti
    Kokeile nyt ensin vaihtaa öljyt johonkin tunnetusti hyvään MP-öljyyn.
    +1
    Tahi Delvacit koneeseen.
    Superbike #7
  6. #6
    Oliko tonnisessa nestekytkin. Lähtisin kyllä ihan ekaksi tutkimaan liikkeen välittymistä vivulta kytkimelle...
    Yamaha FZR 600 ´90
  7. #7
    Mulla oli samaa ongelmaa, vielä ehkä pahempana.
    Kytkin ei irroittanut kunnolla, vaikka sen painoi pohjaan. Jos en pitänyt vastaan, pyörä lähti pikkuhiljaa liikkelle.
    Vapaalle saaminen oli välillä myös työn ja tuskan takana.

    Syyksi paljastui ilmeisesti kuivana kasaan lyödyt uudet kytkinlevyt.
    Paketti purettiin, levyt öljyyn uimaan, takaisin kasaan, ja ongelmat olivat tiessään.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  8. #8
    Delvac mainittu
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  9. #9
    Lainaa (280372 @ Joulu. 28 2008,19:00) kirjoitti
    Eli yamaha fzr 1000 kytkin toimii pienellä viiveellä,esim kun tulen risteykseen löysään kaasun ja painan kytkimen pohjaan moottori jarruttaa vielä pari sekunttia ja kun laitan pyörän käyntiin ja kohtalaisen nopeasti ykkösen päälle niin sammuu kuin saunalyhty.Onkohan vika öljyissä,kytkin-nesteessä vai jossain ihan muualla...
    muinoin itellä vaijeri sökö.
    tuo ulkokuori painui kasaan ja viiveellä liikutti
    sisuskaluja.
    oli monta kertaa irrotettu ja matkassa oli "mutkia".
    suoristuivat vasta kun veto kiristi.
    jos nestekytkin sulla ni unohda tää ellei sit letku jostakin
    rikki(ts. paisuu ku saa painetta)
    tolla jutulla laatikko pitäs olla aika tahmee.
  10. #10
    Olen huomannut samat oireet kylmalla koneella. Nestekytkin noissa on. Jonkinmoista kytkimen liimaantumistahan toi on, Delvacit on koneessa ollu jo pitkaan, tai valilla Nesteen Turbo LXE. Ei ole menoa haitannut, niin en ole viittinyt ruveta syyta etsimaan. Sammuileehan noi muutkin mopot pitkan seisonnan jalkeen jos ei anna reippaasti kaasua ykkoselle potkastessa, mutta tota liikkeella tapahtuvaa vedon katkeamattomuutta moottorijarruttaessa en ole muissa pyorissa havainnut.
  11. #11
    Lainaa (280372 @ Joulu. 28 2008,19:00) kirjoitti
    Eli yamaha fzr 1000 kytkin toimii pienellä viiveellä,esim kun tulen risteykseen löysään kaasun ja painan kytkimen pohjaan moottori jarruttaa vielä pari sekunttia ja kun laitan pyörän käyntiin ja kohtalaisen nopeasti ykkösen päälle niin sammuu kuin saunalyhty.Onkohan vika öljyissä,kytkin-nesteessä vai jossain ihan muualla...
    Tää on just se hetki, ku kuski huomaa, et pitäis vaihtaa tuoreisiin kunnon öljyihin.

    Shell Advance !


    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  12. #12
    Onkos sulla vanhat nesteet kytkyttimessä? Tulisi yhtenä vaihtoehtona kököt nesteet jotka ei virtaa normaalisti tai työsylinteri tahmaa..
  13. #13
    Lainaa (jade @ Joulu. 28 2008,21:14) kirjoitti
    Oliko tonnisessa nestekytkin. Lähtisin kyllä ihan ekaksi tutkimaan liikkeen välittymistä vivulta kytkimelle...
    Samoin tekisin minä. Vaihtaisin uudet nesteet ja samalla tulisi ilmattua kunnolla. Jos ei auta niin sen jälkeen moottorin puolelle eli toisenlaista öljyä, vaikka Delvac
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  14. #14
    Lainaa (hondamania @ Joulu. 29 2008,16:58) kirjoitti
    Lainaa (jade @ Joulu. 28 2008,21:14) kirjoitti
    Oliko tonnisessa nestekytkin. Lähtisin kyllä ihan ekaksi tutkimaan liikkeen välittymistä vivulta kytkimelle...
    Samoin tekisin minä. Vaihtaisin uudet nesteet ja samalla tulisi ilmattua kunnolla. Jos ei auta niin sen jälkeen moottorin puolelle eli toisenlaista öljyä, vaikka Delvac *
    sulla näkäjään tuo kytkin "kantaa.."
    harvinaisempaa kuin luisto tuo on.
    jos kerran nestekytkin , niin vika taitaa olla
    työsylinterissä tai vastapelurissa.
    myös liemet EHDOTTOMASTI vaihtoon.sattaa auttaa.
    ps. pikkuhiljaahan nää viat ilmestyy.
    mut kato nyt sen letkun kunto , ettei pullistele mistään.
  15. #15
    Ei varmaan kannata lukea noita aiempia postauksia, ennen neuvojen jakamista
  16. #16
    Lainaa (Le Motard @ Joulu. 29 2008,18:23) kirjoitti
    Ei varmaan kannata lukea noita aiempia postauksia, ennen neuvojen jakamista *
    lisään vielä et jos vika ite kytkimen ulkopuolella ,
    ni sen tuntee kyl kytkinkahvassa.
    eri lämpötiloissa erilainen tuntuma.
  17. #17
    Lainaa (280372 @ Joulu. 28 2008,19:00) kirjoitti
    Eli yamaha fzr 1000 kytkin toimii pienellä viiveellä,esim kun tulen risteykseen löysään kaasun ja painan kytkimen pohjaan moottori jarruttaa vielä pari sekunttia ja kun laitan pyörän käyntiin ja kohtalaisen nopeasti ykkösen päälle niin sammuu kuin saunalyhty.Onkohan vika öljyissä,kytkin-nesteessä vai jossain ihan muualla...
    Kiitos neuvoista vaihdoin uudet öljyt (pitäs olla ihan hyvät).
    En oo kerenny vielä testata mutta uskoisin kytkin-nesteen vaihdon auttavan myös
  18. #18
    Lainaa (280372 @ Tammi. 02 2009,18:19) kirjoitti
    Lainaa (280372 @ Joulu. 28 2008,19:00) kirjoitti
    Eli yamaha fzr 1000 kytkin toimii pienellä viiveellä,esim kun tulen risteykseen löysään kaasun ja painan kytkimen pohjaan moottori jarruttaa vielä pari sekunttia ja kun laitan pyörän käyntiin ja kohtalaisen nopeasti ykkösen päälle niin sammuu kuin saunalyhty.Onkohan vika öljyissä,kytkin-nesteessä vai jossain ihan muualla...
    Kiitos neuvoista vaihdoin uudet öljyt (pitäs olla ihan hyvät).
    En oo kerenny vielä testata mutta uskoisin kytkin-nesteen vaihdon auttavan myös
    No niin aukasin kytkimen ja nehän oli kiinni toisissaan ja aikasta lujasti, kahtotaan miten käy kun tipautan pukilta alas
  19. #19
    Siis levyt...? Ykkönen pesään ja nytkyttelet edestakaisin niin pitäisi alkaa irrottamaan,siis kytkinvipu vedettynä auki-asentoon...
  20.  
  21. #20
    Lainaa (rellonen @ Tammi. 08 2009,19:40) kirjoitti
    kytkinvipu vedettynä auki-asentoon...
    Mielestani riittaa jos painaa kytkinkahvan pohjaan. Turha alkaa sielta kytkimen paasta mitaan vipuja auki vetamaan.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...