Eli yamaha fzr 1000 kytkin toimii pienellä viiveellä,esim kun tulen risteykseen löysään kaasun ja painan kytkimen pohjaan moottori jarruttaa vielä pari sekunttia ja kun laitan pyörän käyntiin ja kohtalaisen nopeasti ykkösen päälle niin sammuu kuin saunalyhty.Onkohan vika öljyissä,kytkin-nesteessä vai jossain ihan muualla...![]()
Milloinka olet vaihtanut öljyt?(280372 @ Joulu. 28 2008,19:00) kirjoitti
FZR:ssä siellä kytkimessä kiertää samat lillingit kuin koneessakin.
Tuohon on monta syytä:
Öljy vanhaa/väärää sorttia, kytkin takeltelee
Kytkinvaijerissa jotain ongelmaa
Kytkimessä itsessään ongelma
Itselläni oli FZR ja sen kytkin takelteli pitkän seisonnan jälkeen ja kylmällä. Vaihdoin tuntemattomat öljyt Mobiliin niin loppui kuin seinään kytkinongelmat.
Kokeile nyt ensin vaihtaa öljyt johonkin tunnetusti hyvään MP-öljyyn.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
+1(sefo @ Joulu. 28 2008,19:46) kirjoitti
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Tahi Delvacit koneeseen.(ilkka75 @ Joulu. 28 2008,19:47) kirjoitti
![]()
Superbike #7
Oliko tonnisessa nestekytkin. Lähtisin kyllä ihan ekaksi tutkimaan liikkeen välittymistä vivulta kytkimelle...
Yamaha FZR 600 ´90
Mulla oli samaa ongelmaa, vielä ehkä pahempana.
Kytkin ei irroittanut kunnolla, vaikka sen painoi pohjaan. Jos en pitänyt vastaan, pyörä lähti pikkuhiljaa liikkelle.
Vapaalle saaminen oli välillä myös työn ja tuskan takana.
Syyksi paljastui ilmeisesti kuivana kasaan lyödyt uudet kytkinlevyt.
Paketti purettiin, levyt öljyyn uimaan, takaisin kasaan, ja ongelmat olivat tiessään.
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
Delvac mainittu![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
muinoin itellä vaijeri sökö.(280372 @ Joulu. 28 2008,19:00) kirjoitti
tuo ulkokuori painui kasaan ja viiveellä liikutti
sisuskaluja.
oli monta kertaa irrotettu ja matkassa oli "mutkia".
suoristuivat vasta kun veto kiristi.
jos nestekytkin sulla ni unohda tää ellei sit letku jostakin
rikki(ts. paisuu ku saa painetta)
tolla jutulla laatikko pitäs olla aika tahmee.
Olen huomannut samat oireet kylmalla koneella. Nestekytkin noissa on. Jonkinmoista kytkimen liimaantumistahan toi on, Delvacit on koneessa ollu jo pitkaan, tai valilla Nesteen Turbo LXE. Ei ole menoa haitannut, niin en ole viittinyt ruveta syyta etsimaan. Sammuileehan noi muutkin mopot pitkan seisonnan jalkeen jos ei anna reippaasti kaasua ykkoselle potkastessa, mutta tota liikkeella tapahtuvaa vedon katkeamattomuutta moottorijarruttaessa en ole muissa pyorissa havainnut.
Tää on just se hetki, ku kuski huomaa, et pitäis vaihtaa tuoreisiin kunnon öljyihin.(280372 @ Joulu. 28 2008,19:00) kirjoitti
Shell Advance !
![]()
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Onkos sulla vanhat nesteet kytkyttimessä? Tulisi yhtenä vaihtoehtona kököt nesteet jotka ei virtaa normaalisti tai työsylinteri tahmaa..
Samoin tekisin minä. Vaihtaisin uudet nesteet ja samalla tulisi ilmattua kunnolla. Jos ei auta niin sen jälkeen moottorin puolelle eli toisenlaista öljyä, vaikka Delvac(jade @ Joulu. 28 2008,21:14) kirjoitti
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
sulla näkäjään tuo kytkin "kantaa.."(hondamania @ Joulu. 29 2008,16:58) kirjoitti
harvinaisempaa kuin luisto tuo on.
jos kerran nestekytkin , niin vika taitaa olla
työsylinterissä tai vastapelurissa.
myös liemet EHDOTTOMASTI vaihtoon.sattaa auttaa.
ps. pikkuhiljaahan nää viat ilmestyy.
mut kato nyt sen letkun kunto , ettei pullistele mistään.
lisään vielä et jos vika ite kytkimen ulkopuolella ,(Le Motard @ Joulu. 29 2008,18:23) kirjoitti
ni sen tuntee kyl kytkinkahvassa.
eri lämpötiloissa erilainen tuntuma.
Kiitos neuvoista vaihdoin uudet öljyt (pitäs olla ihan hyvät).(280372 @ Joulu. 28 2008,19:00) kirjoitti
En oo kerenny vielä testata mutta uskoisin kytkin-nesteen vaihdon auttavan myös![]()
No niin aukasin kytkimen ja nehän oli kiinni toisissaan ja aikasta lujasti, kahtotaan miten käy kun tipautan pukilta alas(280372 @ Tammi. 02 2009,18:19) kirjoitti
![]()
Siis levyt...? Ykkönen pesään ja nytkyttelet edestakaisin niin pitäisi alkaa irrottamaan,siis kytkinvipu vedettynä auki-asentoon...
Mielestani riittaa jos painaa kytkinkahvan pohjaan. Turha alkaa sielta kytkimen paasta mitaan vipuja auki vetamaan.(rellonen @ Tammi. 08 2009,19:40) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...