Olen pari vuotta ajellut Fujitsu-Siemensin Looxin avulla. Kaikki on pelannut hienosti, navista ääni on siirtynyt kypärän sisään lituskakajareihin piuhan kautta. Nyt olis aika päivittää navigaattori uuteen malliin ja uusiin karttapäivityksiin, mutta en löydä mallia, josta löytyis kuulokeliitäntä. Navigaattorin olen pitänyt itsetekemässäni telineessä ja bags connectionin vedenpitävässä pussissa. Eli löytyykö tietoa, mistä löydän normaalin autokäyttöön tarkoitetun navin, josta se kuulokeliitäntä löytyy.
Olisiko aika päivittää johdottomaan Bluetoothiin?
Eli hommaa laite jossa bluetooth ja jokin noista 2Gen laitteista kypärään. Samalla tulee puheyhteys vänkäriin, ja kännykän kautta mihin vaan...
Jos nyt välttämättä haluat piuhaliitännän, niin garminin monista (ei ihan halvimmista) malleista löytyy 3.5mm liitäntä.
Nykyaikaa olisi tietysti bluetooth. Mutta se löytyykin tosi harvasta mallista, zumossa tietysti.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Garmin Zumon mukana tulevassa MP-telineessä on kuulottimille tökkeli.
Itse laitteessa ei vesitiiviyden nimissä ole, mutta telineessä on,
sellaisen kumiläpäreen alla.
-- sjm
TomTomin voit unohtaa siinä ei ole kuin bluetooth,
Kannattaisko vaikka kokeilla tuota "sinihammasta"?
Loppuis meinaan tuo piuhojen kanssa pelleily. Vaikka molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
Nim. tomppaan tyytyväinen
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Niin, bluetoothin suurin haitta lienee paristojen/akkujen lataus ja BT: päällä pitäminen imaisee aika nopeasti kännykänkin akun kuiviin.
Mutta totta, kummasakin sydeemissä omat hyvät puolensa.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Hakkapeliitta-GPS:stä löytyy kuulokeliitäntä.
...ja itteasiassa viime kesänä tuli suurin osa tuota Hakkapeliittaa käytettäessä ajeltua ilman piuhoja (hyvä kajari vehkeessä...), eli kuuntelin suorhan laithelta "komennot"; tosin käytin vain kaupungissa ja pari kertaa Norjan reissulla majapaikkaa etsiessä...ja hyvin kuulu umpikypärän sisälle kuuenkympin-tai-alle -vauheissa. Ja kadulla olijoilla oli hauskaa kuunnellessa myös opastusta(Nuutti @ Joulu. 30 2008,13:39) kirjoitti
edit: niin ja ostopäätös tuon puolesta oli nimenomhan se, että ostoajankohtana oli halvin kuulokeliitäntäinen navi, nyt kait jo lähelle satasta saa usseitaki.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
juu, niitä alkaa löytyä satasen paikkeilta ylöspäin, muistaakseni Motonetin Daytonissakin(numeroa en tähän hätää jaksa etsiä) olis ollut äänen ulostulo, mutten paa päätäni pantiksi. Tais olla jotakin 119€ paikkeila nytte tarjouksessa ja aika kattavilla kartoilla ja muutenkin aika järkevän tuntuinen peli.
Kannatan toistaiseksi langallista systeemiä, koska olen kuullut todella paljon bluetoothien yhteensopimattomuudesta monen muun laittenn kanssa, mutta jos yhteys pelittää hyvin, niin SITTE hyväksyn ko. masiinat. Itelläni Autocomin PRO-7, Beckerin navi, Nokian känny ja hyvin olen tullut toimeen moisten masiinoitten kanssa.![]()
Ps, jokainenhan saa tietty ostella mitä haluaa...![]()
Itselläni on TomTom Rider v1. Siinä on tuki kahdelle bluetoothille.
Toiseen pistän sen tompan kuulokehomman. Vastaanotin taskuun ja piuha takin sisälle ja edelleen kypärän sisälle.
Toiseen kytken sitten puhelimen, Sony Ericsson taisi malli olla K750i.
Mulla ei ole ollut mitään ongelmia kummankaan bluetoothin tai laitteen kanssa. Rider saa latausvirran pyörän akusta.
Kuulokkeen vastaanotin kestää yhdellä latauksella jopa pari viikkoa. Joskus laite unohtuu päälle ajon jälkeen ja seuraavalla kerralla ei sitten tartte laitetta käynnistää(ei menny akku tyhjäksi).
Itse en muuta ratkaisua huoli.
Tai no, itse asiassa laitoin pyörään (ja kahteen kypärään) Intariden kypäräpuhelinsarjan, johon liitän johdolla tuon bluetooth vastaanottimen. Mopoon on viritetty kypäräpuhelinsarja letkuineen. Vaimokin kuulee ohjeet omaan kypäränsä jos kuski nukahtaa.
* * * * * * * * * * *
Tää on allekirjoitus!
* * * * * * * * * * *
Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
Ei tiedä vielä
Meil on firmassa testattu noita kännyjä ja niitten datasiirto-ominaisuuksia bluetoothin kanssa jokunen vuosi takaperin ja silloin Eeriksonni pelitti paremmin, kun Nokialaiset. Kyseessä oli 750i malli silloin. Eeriksoneilla on datasiirtoominaisuudet paremmat kun Nokia laisilla. Tiedä tän päivän tilannetta.... saattapi olla tilanne toisinpäin....![]()
Poket looks olis yks, mutta ei kai Makke nyt sellasta...
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Nostetaanpa nyt tätä hieman, sillä itselläkin olisi tarvetta ihan perusnaville, jossa olisi kuulokeliitäntä. Ei tarvitse olla MP-käyttöön suunniteltu laite (=kallis). Laittakaapa niitä merkkejä/malleja jos on tietoa. Ja ei tarvitse tarjota mitään bluetootheja, kun niitä ei tässä kysellä.
ZZR1400 -06
Hankin jokin aika sitten Verkkokauppa.com:sta Garmin Nuvi 760-navigaattorin, josta löytyy nappikuulokeliitäntä. Ei ole aivan perusnavi, mutta Euroopan kartat löytyy, joita tarvitsen. Tulossa lisäksi Heinolta SW-Motechin pieni PDA-kotelo, johon navi mahtuu mainiosti sekä SW-Motechin mallikohtainen (Deauville) teline, johon kotelon saa suoraan kiinni. Piuha vaan navista kypärään yksinkertaisesti Kypärässäni oli jo entuudestaan liuskakajarit paikoillaan ja pikatestissä kaikki pelasi OK. Ps. toivottavasti myös kesällä Euroopassa.
Becker Z 201 Amazonista...3.5.millin plugilla...alle kaks hunttii ja itäkarttojakin jonkin verran...
No jopas....tämähän vaikuttaa ihan fiksulta peliltä. Onko kertynyt käyttökokemuksia?(Köpi @ Helmi. 08 2009,18:02) kirjoitti
ZZR1400 -06
Tossakin näyttäis olevan kuulokeliitäntä
Crocodile
"Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
Onnistuukohan Tuossa Beckerin Crocodilessä tietokoneella reitin suunnittelu ja siirto naviin? Talven aikana voisi suunnitella Norjan reissun valmiiksi!(entelodontti @ Helmi. 09 2009,21:54) kirjoitti
Voihan sen Norjan reitin suunnitella suoraa navilla, näin mä tein...(makke71 @ Helmi. 09 2009,22:08) kirjoitti
mä käytän itse tomtom 720 mallia. siinä on myös mp soitin voi kuunnella rokkia ajo-ohjeiden välillä
Pikku oikosulku tai paremminkin tiedon puute, kun vasta ekaa navigaattoria hankkimassa. Kun navissa on bluetooth niin tarkoittaako automatic sitä, että navigaattorin ajo-ohjeet saa puheena bt:llä varustettuun kypäräpuhelimeen? Vai onko tämä ominaisuus vain joissakin bt-navigaattoreissa?
Navin bluetooth on automalleissa yleensä vain puhelimen liittämistä varten. Eli voit soittaa tällä handsfree-puheluita. Harvoissa malleissa on bluetooth-kuulokeominaisuus.(GSXman1400 @ Helmi. 20 2009,09:30) kirjoitti
Esim zumossa on bt-kuulokemahdollisuus ja jossain muussakin garminin mallissa mitä kaupassa ihmettelin. Mutta hintaa zumon verran..
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!