Sivu: 8 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891018 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 624:sta
  1. #211
    kieltämäti maulla tehtyjä, suurin osa...

    onks kellään kokemusta ledien laittamiseksi standardi vilkkujen sijaan? meinasin itse siirtää takakilven tuonne sivulle laukkujen alle piiloon, hehheh..

    jos vaikka pikku hiljaa aloittais pienillä muutoksilla (jotta lompakko kestää)...
    Black M1800R is the beast
  2. #212
    Lainaa (jussi M1800R @ Elo. 11 2009,11:30) kirjoitti
    onks kellään kokemusta ledien laittamiseksi standardi vilkkujen sijaan?
    Eikös kirkkaat vilkunlasit ajaisi saman asian? Vilkut itsessään on mielestäni ihan sopivat pyörään ja kirkkaita saa noin 100e / sarja (jokaikinen on erilainen ja eri osanumerolla) originaaleina (Limitedin ansiosta). Asennus käy helposti. Tietty - jopa minä osasin. Kannattaa vaan ruuvata irti yksi kerrallaan...
    Retired
  3. #213
    ehkä tai ehkä ei.. toisaalta noi alkuperäiset on aikas isot möllykät ja kaipaisi jotain agressiivisempaa vilkua paikalle..

    vilkut eivät ole edes vielä se kynnys vaan tuo 'kamala' kissansilmä paketti, oikea uloke tuolla perässä.. piilottaa jo kilven kanssa kauniin perän muodon ja muhkean takarenkaan.. joten jos tuon vaihtaisi sivulle, niin samallahan siihen vilkut vaihtaisi paremman näköisiin..
    Black M1800R is the beast
  4. #214
    Lainaa (jussi M1800R @ Elo. 18 2009,10:24) kirjoitti
    tuo 'kamala' kissansilmä paketti, oikea uloke tuolla perässä.. piilottaa jo kilven kanssa kauniin perän muodon ja muhkean takarenkaan.. joten jos tuon vaihtaisi sivulle,
    Komppaan tätä täpöllä
    Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
  5. #215
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 10 2009,23:40) kirjoitti
    [
    Jos mulla olisi taitoa ja / tai rahaa, niin tekisin tosta omasta MadMax tyylisen vehkeen. Mattamustaa, alumiinia ja ripaus oranssia. Suoraa putkea jne. Päässä on kaikenmoista ajatusta, mutta kykyä ja rahaa toteutukseen ei ainakaan toistaiseksi ole.
    Olen tainnut luopua ajatuksesta , kun olet "fillarisi" laittanut myyntiin * ?



    Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
  6. #216
    Lainaa (TwinTenox @ Heinä. 21 2009,19:22) kirjoitti
    No niin, n. 7700km pääsin ennen vaihtoa. Riippuen vähän paljonko on pintaa sen jälkeen kun ura häipyy olisi renkaalla päässyt varmasti 8tkm, mutta en usko että paljoa sen yli - sateella en olisi tuolla enää halunnut ajaa nytkään. Pari kuvaa nappasin ennen viimeistä 150km lenkkiä, mutta ne on vielä kamerassa. Editoin tähän sitten kun saan ne sieltä otetuksi. Plussana se, että rengas oli alusta loppuun hyvä ajaa, eli ei kulunut kantikkaaksi (ainakaan liikaa), eikä mitenkään muutenkaan huonoksi.

    Jos noilla nyt pääsisi sen 8tkm (eturenkaalla ajettu nyt reilu 4tkm), niin sitten alle tulee jotain muuta. Ja jos mahdollista netin kautta... Osunee sopivasti 24tkm huollon kanssa ensi vuonna noiden vaihdot.

    EDIT:
    Takarengas n. 7500km nähneenä: http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/TakaR.JPG
    Eturengas n. 4000km nähneenä: http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/EtuR.JPG

    Tuosta näkee myös, ettei ole takasessa käytännössä lainkaan chickenstripeja oikeallakaan puolella, jonne mulla sitä yleensä enemmän jää. Vasemmalla vielä vähemmän. Ajoin eilen uudella kumilla noin 100km lenkin ja siihen jäi ainakin nyt vielä selkeät kulumattomat alueet. Toki ajoin rengasta sisään, enkä kanttaillut vielä oikein reippaasti. Mielenkiintoista kuitenkin seurata millaiset tuohon uuteen ajan kanssa tulee, jos eroavat kovasti voisi päätellä, että ekassa oli jotain pielessä. * Sen 150km ajoin kuvan ottamisen jälkeen vielä tuolla. Uusi rengas ei tunnu erilaiselta ajossa, paineita laitoin sen ohjearvon mukaiset 2,9 nyt kuitenkin. Uusi ja vanha rengas on muuten samalla viikolla / vuonna paistettu.

    Edit: Taitaapi kulua yhtä reunoille tämä uusikin.
    Paljonko nyt ajettu "uudella" kumilla ja näkyykö kulumisen merkkejä??
  7. #217
    Lainaa (Jore10 @ Elo. 19 2009,10:03) kirjoitti
    Paljonko nyt ajettu "uudella" kumilla ja näkyykö kulumisen merkkejä??
    Vasta alle 2tkm eikä näy kulumisen merkkejä, etusella nyt jotain 5500km ja sekin on OK kunnossa, ei näytä kuluneelta.

    Pyörä on myynnissä, muttei missään pakkohuutokaupassa. Mieli tekee muunlaista laitetta, mutta voin hyvinkin ajaa M1800R:llä jatkossakin. Katotaan nyt miten homma etenee. Pyörästä ei edelleenkään ole pahaa sanottavaa muun kuin ylläpitokustannusten osalta.
    Retired
  8. #218
    niin ylläpitokustannukset, kalliitahan ne ovat, mutta hyvästä kannattaa maksaakkin.. ja toisaalta kulut ne on muissakin.. mutta onko nautinto taasen vastaava..eli nämähän on makuasioita joista jokainen itse sitten päättelee mitä tekee..

    mutta olet oikeassa pyörästä itsestään ei juuri valittamista ole (mitä toi nykiminen, joka taasen PCIII voi korjata ainakin)...
    Black M1800R is the beast
  9. #219
    Joo.. Kävin koeajamassa tänään sen mihin ajattelin, että voisi siirtyä, eli BMW R1200GS:n. Ei oikein vakuuttanut. Taitaa olla niin, että se ei ole se seuraava.

    Aprilian RSV4 Factory sen sijaan oli melkoinen tuttavuus.
    Retired
  10. #220
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 19 2009,15:24) kirjoitti
    Lainaa (Jore10 @ Elo. 19 2009,10:03) kirjoitti
    Paljonko nyt ajettu "uudella" kumilla ja näkyykö kulumisen merkkejä??
    Vasta alle 2tkm eikä näy kulumisen merkkejä, etusella nyt jotain 5500km ja sekin on OK kunnossa, ei näytä kuluneelta.

    Pyörä on myynnissä, muttei missään pakkohuutokaupassa. Mieli tekee muunlaista laitetta, mutta voin hyvinkin ajaa M1800R:llä jatkossakin. Katotaan nyt miten homma etenee. Pyörästä ei edelleenkään ole pahaa sanottavaa muun kuin ylläpitokustannusten osalta.
    Tilasin itelle uudet kumit .

    BRIDGESTONE G852 EQUIPO ORIGEN EXCLUSIVO 240/55-16 * * * * * * *162 EUR

    BRIDGESTONE G853 G9 EQUIPO ORIGEN EXCLUSIVO 150/80-16 * * * * * * *117 EUR

    SHIPMENT: 35 EUR

    Ajattelin talven tullen vaihdattaa reilu 17 000 ajettu alkaa pinta käymään vähiin.



  11. #221
    Olenkin tässä miettinyt jotta koska ja mitä kipua C1800 pappamalliin ensimmäiseksi mahtaa tulla, no nyt se sitten tuli.

    Ei paha mutta kytkinvaijeri katkesi tai oli kotiin tullessa yhdellä säikeellä yläpäästä kiinni.

    Ja ei kun soittelemaan uuden vaijerin perään, ja kuinkas sattuikaan ei ole suomessa ei ole saksassa, menee japanin tilaukseen 3-4 viikko.

    Eihän siinä auttanut muu kuin itse tehdä uusi vaijeri, onko kenelläkään kokemusta kauanko nuo ruuvilla kiristettävät vaijerin päät kestävät??



  12. #222
    Juuri tuon saatavuuden takia mulla on varavaijeri valmiiksi ostettuna. Oli reissullakin mukana.
    Retired
  13. #223
    Tilasin kyllä alkuperäisen, mutta tuo itsetehdyn vaijerin kestäminen kiinnostaa onko kenelläkään kokemusta niistä ruuvattavista pääty paloista..


    Vaijerin kestävyydestä oli osamyyjä ihmeissään näin nopeasta hajoamisesta, siksi eivät ole vielä osanneet varautua moiseen.

    "Sanoi myös että osanumerossa oli jotain ihmeellistä arvuutteli olisivatko vaihtaneet alkuperäisen vaijerin toiseen ehkä vahvempaan.Josko muualta olisi kokemuksia liian heikoista orggis vaijereista" *lähes suora lainaus myyjän puheesta.



  14. #224
    Käsittääkseni noita kytkinvaijereita on Jenkeissä mennyt enemmänkin ja olihan tuosta jokin huolto pdf:kin liikkeellä, jossa kehotettiin tarkastamaan vaijerin alapää ja jos muistan oikein tarvittaessa säätämään jotenkin.
    Retired
  15. #225
    Tajusin muuten juuri, että mulle jäi tuo varavaijeri tuonne suuliin. Saa ostaa pois jos joku tarvitsee. 20,00e uusi tehtaan paketissa. Pyörä siis vaihtui.

    Edit: Vaijeri myyty ja toimitettu uudelle omistajalleen.



    Retired
  16. #226
    Tiijä sitten pitäisikö uudelle pyörälle............... , kai kumminkin ja onnea
    Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
  17. #227
    Kiitos! Vielä ei ole kaduttanut hetkeäkään. Hyvästä hyvään ja vaihtelu virkistää.
    Retired
  18. #228
    yep, onnea vain uudelle pyörälle ...

    mikäs tuli tilalle tarkalleen ottaen?
    Black M1800R is the beast
  19. #229
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 10 2009,20:04) kirjoitti
    Huollon (tulpat yms.) jälkeen tuntui pirtsakammalta, mutta varmaan oli ihan plasebotunne vaan.
    Tulpista tuli mieleeni.
    Toissaviikolla tein 12000km:n huollon pyörälle ja siinä mm. tulppien vaihto.

    Hassua, mutta ne alkuperäiset tulpat näyttivät täsmälleen uusilta vielä 12000km:n jälkeenkin.

    Silmämääräisesti tarkasteltuna en nähnyt mitään syytä tulppien vaihtoon tossa vaiheesssa. Vaihodin silti kun olin jo uudet ostanut.

    Bel-Rayn skeidaöljyn tilalle laitoin Valvolinen skeidaa, joka vaikutti ainakin vaihdelaatikon toimintaan positiivisesti.
    Vaihteen vaihto on nyt paljon hiljaisempi ja jouhevampi toimenpide.
    - Kenobiitti
    *XT660RR
  20. #230
    Lainaa (jussi M1800R @ Syys. 04 2009,08:21) kirjoitti
    mikäs tuli tilalle tarkalleen ottaen?
    Aprilia RSV R 1000 vm. 2008 ja ajettu ostohetkellä alle 1800km. Takuukin vielä voimassa. Täysin vakio - toistaiseksi. Kuviinkin löytyy linkki:

    http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/download.html

    Öljyistä puheen ollen, mulle jäi 4l pönikkä Suzukin suosittelemaa Motul 5100 10w/40 öljyä. Se ei käy Apriliaan ainakaan jos haluaa ohjekirjan notuleita noudatella, joten voin sen myydä 25% alella. 30e siis maksaisi moinen kannu ja kytkinvaijerin kanssa yhteensä siis paketti on 50e. En mielellään lähetä. Muuta M1800R kamaa ei pitäisi sitten ollakaan.

    Edit: Vaijeri varattu.
    Edit: Ja myyty.



    Retired
  21. #231
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 04 2009,09:32) kirjoitti
    Täysin vakio - toistaiseksi. Kuviinkin löytyy linkki:

    http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/download.html
    Hieno pyörä
    Vakiona taitaa kannattaa toistaiseksi pitääkin , kun ei tiedä tulee katsastus ja milloin.
    Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
  22. #232
    Joo tai ainakin täytyy pitää vakio-osat itsellä.
    Retired
  23. #233
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 04 2009,18:40) kirjoitti
    Joo tai ainakin täytyy pitää vakio-osat itsellä.
    Se ny vähintään. Kuulin vaan just tänään , että asia on jo pidemmällä keskusteluissa mitä uutiset antaa ymmärtää. Toivottavasti tieto on väärä tai keskustelut loppuu muuten vaan.
    Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
  24. #234
    on se perkele, jos eivät päättäjät tajua että motoristin yksi tärkein turva on ääni.. pyörät eivät juuri näy, mutta kuuluvat..
    ja jos toi ääni on ainoa kriteerit katsastus jutulle, haiskahtaa pahasti rahastukselta..
    200 000 pyörää x 40 euroa (heitto, mutta tuskin ne halvemmalla ainakaan tuota katsastusta tekevät) niin onpa aika hyvät lisätulot katsastuskonttoreille, ja mistä työstä.. äänten kuuntelusta.. sanoisin että voi vi..u eikö enää voisi olla holhoavampi yhteiskunta..


    käytännössähän tämä tarkoittaa että konttorille vakiot kiinni, ja taas parin tunnin puljaaminen ja toiset kamat kiinni.. ja menoks...

    itselläni on edelleen tuo nypytys ongelma, ja näköjään se tarkoittaa että putket vaihtoon (isommat ulostulot, näköjään nämä orgis putket ovat ahtaat juuri päästöjen takia) ja pc kiinni.. ei taida jatkossa kelvata konttorilla, mutta onko tuo sitten hienoa että aja pyörällä joka rytkyttää eikä polta bensaa kunnolla puhtaasti...

    kyllä sanoisin että jotain mätää tässä yhteiskunnassa ja sen hallinoinnissa.. siellä on meidän äännestämät julkkikset nyt sitten päättämässä, ihmiset jotka eivät ymmärrä edes missä oma napa sijaitsee...
    Black M1800R is the beast
  25. #235
    Nautin ainakin niin kaun kuin voi ; Pistettiin koneeseen soppaa lisää ja meno senku paranee . Tuntuu cobran putket , vaan paukuttelevan välillä aika miehekkäästi .
    Ajetaan nyt metelistä ja keleistö nauttien
    Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
  26. #236
    Lainaa (jussi M1800R @ Syys. 07 2009,09:20) kirjoitti
    on se perkele, jos eivät päättäjät tajua että motoristin yksi tärkein turva on ääni.. pyörät eivät juuri näy, mutta kuuluvat..
    Mä luulin, että se tärkein olis ollu valot?

    Mitäs luulet, kilometrin suora, autoilija tulee risteykseen ja katsoo vasemmalle ja oikealle jne..

    Kumman perusteella se havaitsee ekana sieltä lähes kilometrin päästä pyyhältävän pyörän.

    a) Valojen perusteella?
    b) Äänen perusteella?
    - Kenobiitti
    *XT660RR
  27. #237
    Lainaa (Kenobiitti @ Syys. 17 2009,15:25) kirjoitti
    Lainaa (jussi M1800R @ Syys. 07 2009,09:20) kirjoitti
    on se perkele, jos eivät päättäjät tajua että motoristin yksi tärkein turva on ääni.. pyörät eivät juuri näy, mutta kuuluvat..
    Mä luulin, että se tärkein olis ollu valot?

    Mitäs luulet, kilometrin suora, autoilija tulee risteykseen ja katsoo vasemmalle ja oikealle jne..

    Kumman perusteella se havaitsee ekana sieltä lähes kilometrin päästä pyyhältävän pyörän.

    a) Valojen perusteella?
    b) Äänen perusteella?
    Äänekkäämpi pyörä on ryhmitysalueilla ja useampikaistaisilla teillä turvallisempi , kun ääni kuulluu esim. kuolleessakulmassa ollessa. Mulle toi ääni on enempi fiiliskysymys
    Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
  28. #238
    Lainaa (HannuTee @ Syys. 17 2009,16:47) kirjoitti
    Äänekkäämpi pyörä on ryhmitysalueilla ja useampikaistaisilla teillä turvallisempi , kun ääni kuulluu esim. kuolleessakulmassa ollessa. Mulle toi ääni on enempi fiiliskysymys
    Niän muuten taitaa olla.
    Varsinkin just liikuttaessa elämää halveksuen kuolleen kulman rajamailla.

    Taitaa fiilis kysymys olla se tärkein äänekkyys himon aiheuttaja kaikissa tapauksissa
    - Kenobiitti
    *XT660RR
  29. #239
    Intikkaa koeajaneenani 280 takaläskillä en saanut sitä taittumaan syheröllä juuri kunnolla mitenkään, aina meinattiin olla vastaantulevan kaistalla, sit kun alkoi taipua kantapäät alkoi ottaa maahan. Onkos tuolla kapeammalla takanakilla kurvissa parantava vaikutus?
    Kickstart, deserve the ride!
  30.  
  31. #240
    Lainaa (Jumppanen @ Syys. 19 2009,15:00) kirjoitti
    Intikkaa koeajaneenani 280 takaläskillä en saanut sitä taittumaan syheröllä juuri kunnolla mitenkään, aina meinattiin olla vastaantulevan kaistalla, sit kun alkoi taipua kantapäät alkoi ottaa maahan. Onkos tuolla kapeammalla takanakilla kurvissa parantava vaikutus?
    Kyllä siinä varmaan tuollainenkin vaikutus saattaa olla , varsinkin jos vanne on orkkis ja tarkoitettu 240 "nakille".
    Kyllä väkisinkin profiili muuttuu pyöreämmäkssi jos vanne on kapea.
    Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
Sivu: 8 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891018 ... ViimeinenViimeinen