Eiköhän tuo omaan piikkiin mene vaikka Kalliosta kaukana ollaankin. Uusi pyörä jolla on kiva antaa hiukan happea jne. Yllättävän nopeasti meni yhtäkaikki. Kirkkaat vilkunlasit laitoin tänään paikoilleen ja mukavasti muuttui lookki modernimmaksi. *
http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/download.html
Kuvat 1-3 Intikasta on uusia.
Edit: Katon jos saan renkaasta lähikuvan vielä ennen vaihtoa.
Edit2: Otan sen verran takaisin, että kyllä tuolla ehkä 8tkm pääsisi jos haluaisi, kun sitä tarkemmin tutkin. Ehkä ei.Vähän vaikea sanoa. Kulutuspintaa on kuitenkin jäljellä, mutta ei enää lain vaatimaa määrää tosin. Siis keskellä.
Retired
Hienoja kuvia![]()
Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
Kiitoksia. Pitäisi tutustua johonkin netin kuva-albumiin, kun nuo kotisivut on niin hankalat ylläpitää ja tilaltaan onnettomat.
Retired
Lähenkin tästä katsomaan "burplee" tampereen jäähalliin *![]()
![]()
Kohta pappamallilla 17 000 lasissa ja kummit vaan kestää.
Kaverilla on Yamaha XVZ 1600 -01 *kysyin kumien kestosta 21 000 tuli lasiin ennen vaihtoa, oli kuulemma kummi kauppiaskin sanonut jotta ompas kummit kestäneet.
Vihjeeksi kertoi jotta n.10% matka-ajosta täytyisi ajaa pujotellen puolelta toiselle jottei kaikki kilometrit kohdistu renkaan keskiosaan???
En sitten tiedä mutta kyllä tuo 21 000 puhuu puolestaan!!!
Oon kyllä yrittänyt muistaa kaverin vinkin, jos joku sattui tulemaan tänään vastaan kun ajelin Porista kohti Espoota tuli siinä vähän matkittua pujottelija Kalle Palanderia.
Käytiin katsomassa vähän jazzkatua ja sukulaisia. *
Vaimo ajoi autolla perässä kun sitten pysättiin Humppilassa sanoi lopeta nyt tuo pelleily!! *
Sen siitä saa kun parhaansa yrittää
Kumeja *http://www.rodamoto.es
No niin, n. 7700km pääsin ennen vaihtoa. Riippuen vähän paljonko on pintaa sen jälkeen kun ura häipyy olisi renkaalla päässyt varmasti 8tkm, mutta en usko että paljoa sen yli - sateella en olisi tuolla enää halunnut ajaa nytkään. Pari kuvaa nappasin ennen viimeistä 150km lenkkiä, mutta ne on vielä kamerassa. Editoin tähän sitten kun saan ne sieltä otetuksi. Plussana se, että rengas oli alusta loppuun hyvä ajaa, eli ei kulunut kantikkaaksi (ainakaan liikaa), eikä mitenkään muutenkaan huonoksi.
Jos noilla nyt pääsisi sen 8tkm (eturenkaalla ajettu nyt reilu 4tkm), niin sitten alle tulee jotain muuta. Ja jos mahdollista netin kautta... Osunee sopivasti 24tkm huollon kanssa ensi vuonna noiden vaihdot.
EDIT:
Takarengas n. 7500km nähneenä: http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/TakaR.JPG
Eturengas n. 4000km nähneenä: http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/EtuR.JPG
Tuosta näkee myös, ettei ole takasessa käytännössä lainkaan chickenstripeja oikeallakaan puolella, jonne mulla sitä yleensä enemmän jää. Vasemmalla vielä vähemmän. Ajoin eilen uudella kumilla noin 100km lenkin ja siihen jäi ainakin nyt vielä selkeät kulumattomat alueet. Toki ajoin rengasta sisään, enkä kanttaillut vielä oikein reippaasti. Mielenkiintoista kuitenkin seurata millaiset tuohon uuteen ajan kanssa tulee, jos eroavat kovasti voisi päätellä, että ekassa oli jotain pielessä. *Sen 150km ajoin kuvan ottamisen jälkeen vielä tuolla. Uusi rengas ei tunnu erilaiselta ajossa, paineita laitoin sen ohjearvon mukaiset 2,9 nyt kuitenkin. Uusi ja vanha rengas on muuten samalla viikolla / vuonna paistettu.
Edit: Taitaapi kulua yhtä reunoille tämä uusikin.
Retired
moi taas
lomat lusittu..ja muutama tuhat kilometriä takana metzelereillä.. ja täytyy kyllä kehua noita renkaita.. aivan eri renkaat kuin dunlopit (ensiasennus)..
ei oo kumeissa minkään näköisiä kulumajälkiä, toisin kuin edellisissä oli parin tuhannen jälkeen...
Black M1800R is the beast
Itse olen RM.Heinolta tiedustellut leveempää takavannetta. Jos sellainen kohtuu hinnalla löytyis laittelisin seuraavan renkaan ;
http://www.mynetmoto.com/motorra....en.html
Tähän kommentti näin jälkeen päin ; Kaveri tummu 45min jälkeen jaloiltaan ja tunnin verran jäi katsomatta(HannuTee @ Heinä. 18 2009,15:38) kirjoitti
No , hauskaa oli siihen asti![]()
Menee toi 280:nen sille orkkiksellekin.(HannuTee @ Elo. 04 2009,12:05) kirjoitti
Niin menee , mutta epäilen sen pyöristyvän aikalailla. Vai ?
En ny muista tarkallaan mutta helppo sitä vannetta ei o takasin sovittaa enää tolla renkaalla. Oiskohan ollu niin että tarvi ottaa perämurikka irti. No enivei. Saahan tohon Bling Bling vannettakin. 10" tuumasta näyttäs olevan.(HannuTee @ Elo. 04 2009,23:07) kirjoitti
Juman kekkaMitkä hinnat *
Komeita kyllä................
oikeasti, hirvittävät hinnat... kuten sanoit, komeita... mutta hinnat hirvittää...
JUU ! Sen verran kokeillut ja ajanut pari kertaa, että KURKO ylivoimasesti Japsi Customeista, ainakin niistä mitä MÄ olen ajanut. Voimaa ON, Vääntöö AEVAN Helevetisti. MUTTA tohon tärinään minäkin kiinnitin huomioni ? Ja HD: t väitetään tärisevix ? No mallikohtaista tietty. Oma V-Rod ei tärise pätkääkään MILLÄÄN kierrosalueella.(kn-11 @ Huhti. 09 2009,20:19) kirjoitti
Olin aika lähellä viime kesänä vaihtaa JUST ostetun K8 Busan Intikkaan. Jyhkee peli ajaa ja on sitä "Meisseliä". Onneksi pidin Busan ja vaihoin vasta 2.7-09 V-Rodiin. Myös jykevä ajaa, riittävän painava n. 300kg . Potkua ja vääntöö myös ihan tarpeeksi, Mutta Intikkaan verrattuna erittäin ketterä. Jos ois Lompsa "Oikein kunnossa". Olis mulla V-Rodin lisäksi myös Iso Intikka ja Busa pihassa.![]()
ps. Jos haluu toimintavarman Customin, eikä luota ja haluu HD : merkkistä, niin eikun Intikka kaupoille.![]()
Viimoset 7 tauon jälkeen.
1200 GSF *Bandit *-02
Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )
Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )
Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )
HD *V - ROD * -06 *( Street )
HD *Electra Glide 1600*-09
HD XL 1200 Low Sportster -10
Mä taas mietin josko laittaisin oman nettimotoon myyntiin. Toisenlaista - matkaenskaa - tekee nyt mieli. Kustomeista ei tosiaan minunkaan mielestä parempaan enää pysty vaihtamaan - poislukien ehkä V-Rod ja Night-Rod ja niissäkin hinta/laatusuhde on selkeästi huonompi.
Voisi kai sanoa, että kustomit on nyt koitettu.![]()
Retired
Tää on sinänsä jännä, että itsehän koeajoin keväällä V-Rod Musclen ja koin siinä olevan tehoa ja kiihtyvyyttä M1800R:ää enemmän, mutta se vaikutti paljon kankeammalta.(raikuli @ Elo. 09 2009,18:14) kirjoitti
Toinen miinus verraten Intikkaan oli tuulen ottaminen käsille paljon pahemmin.
Retired
Juu ! Mä myös koeajoin Musclen, ENKÄ syttynyt siihen laisingaan, Ensinnäkin ulkonäöllisesti V-Rod / Night-Rod paljon hienompia ( Makuasia tietty ) ja En tiedä miksi nimi on "Muscle", kun tuntui JOPA ponnettomammalta, kuin oma Rodini ? VOI olla, että vaan tuntui . * *(TwinTenox @ Elo. 09 2009,18:21) kirjoitti
Ps. Mulla tosiaan V-ROD > Street - Rod versio, ja SE lähinnä "matkalehmä" ajoasentonsa istuinkorkeutensa ( 76cm ) ja jalkatappien normisijoituksen takia huomattavasti myös TäysCustom Rodeja näppärämpi ajaa. Toki jälleen puhtaasti makuasioita . * *
Eli JOS pitäisi valita 1800 Intikan ja perus Rodin välillä, saattasi jopa Intikka voittaa, koska hankintahinta verraten kohtuullinen uutenaKIN, saati vähän ajettuna. Nyt mennään kuitenkin Street Rodilla ja pitkään, koska tätä mallii ei enää tule. AINAKAAN Suomeen ? * *
1200 GSF *Bandit *-02
Juups ! Metzelerillä ainakin Z6 mallissa ns. interaktiivinen seos, eli reunoilta pehmeempi ja keskeltä kovempi, en vaan ehtiny busalla VIELÄ toteaan sen paremmuutta/kestävyyttä normi Z6 : seen verrattuna, kun tuli "vaihtarit" ja just oli ekan Interaktiivisen laittannu busaan.(HannuTee @ Heinä. 09 2009,18:34) kirjoitti
![]()
1200 GSF *Bandit *-02
Sain vanteista mr.heinolta mallit ja hinnat. 2000€ ja yliSisältää toki kaiken jarrusälän.
Eli taidan ajella 240 tai korkeintaan 260 ja orkkisvanteella![]()
NIH. En käsitä, miks Intikkaan pitäsi isompaa ees laittaa ?? Ajo-ominaisuudet ei ainakaan parane, Ulkonäkö ? Aikas markinaalista eroo. Oon ite tyytyväinen, että takana 180 / 55 / 18 ja etunakki 120 / 70 / 19 V-Rodissa vakiona. Hinnat sen verran "mukavat", että ei tarvi ees maalimalta tilata . JO 240 kokonen aikas muhkee, joskin 1800 R toki iso pyörä, mutta kuitenkin.........(HannuTee @ Elo. 10 2009,15:57) kirjoitti
![]()
1200 GSF *Bandit *-02
niinpä.. itse nyt laitoin 260 alle, mutta luulempa että 240 olis ollut samanmoinen ajoltaa.. ulkonäöllisestikään ei juuri eroa ole.. hinnassa on sentään jonkinmoinen ero..
280 ja siitä ylöspäin vaatii vanteen kuten edellä todettu, mutta onko sen väärtti on taas jokaisen itse pohdittava..ajo ominaisuudet tuskin paranevat, toisaalta en usko jotenkin että ne myöskään huononisivatkaan.. usein isojen rengaskokojen arvostelijat ovat vain ajelleet alle 200 rengailla, ja vain heittelevät osaavina kommentteja (raikuli, en nyt kuittaa sulle, oot näemmä ajanut ja kokenut isompiakin kumeja/pyöriä).. kävi vain tänään että taasen yksi 'kokenut' matkamotoristi alkoi heitellä kuittia, kun katseli mun takarengasta...no, ei siinä mitään kyllä se kumi arvostelua kestää siinä missä se kestää maantietäkin.. mielestäni 260 toimii näillä suomen nopeusrajoituksilla kuin ajatus.. ja on toiminut myöskin noilla mutkateillä.. olen todella ollut tyytyväinen näihin metzlereihin... seuraava on myös metzi.. en taida edes muuta pähkäillä, ellei sitten tule markinoille todella mullistavaa kumesta...
ei muutakuin hyviä ajohetkiä kaikille tälle syksylle.. kesäkelit muutoin olleet todellä hyvät tänä vuonna...
![]()
![]()
onks muuten kenelläkään tiedossa mistä sais edullisesti 'Cobra Speedster Swept' -putket?
oon meinannut tässä että pcIII + putket tulee paikalleen.. toi nypytysongelma palautuu aina noin 1500km säädön jälkeen (nyt jo neljä kertaa säädetty, damn).. aivain kuin ruiskun säätö lähtisi valetelemaan.. todella pirullinen..
alkaa vain toi mitta täyttyä vähitellen..
Todella mielenkiintoista ja ikävää. Olen nyt omalla ajanut yli 9tkm ja se on pysynyt samanmoisena koko ajan. Huollon (tulpat yms.) jälkeen tuntui pirtsakammalta, mutta varmaan oli ihan plasebotunne vaan. Eli ei kyllä pitäisi säädön vaellella. Tai siis, mulla ei ole varmaa tietoa onko omaa säädetty, mutta mitä ilmeisimmin on.(jussi M1800R @ Elo. 10 2009,18:52) kirjoitti
Rengaskeskusteluun sanoisin itse, että 240-260 on ihan sopiva, sekä ulkonäöllisesti, että hyväksi ajossa todettu + ei tarvitse vaihdella mitään vanteita. Itselle tulee melko varmaan 250 seuraavaksi, jos ensi kausi tällä mennään. Yksi tuttu M1800R omistaja vaihtoi eteen 160/60/18 ja taakse 260/40/18 Metzit ja kehuu että on parempi ajaa kurveissa kuin originaaleilla. Ilman modauksia meni paikoilleen tuo eteen.
Retired
Juu ei mittää vaikka vähä kuittiikin tulis joskus. Ja näihän se menee, että usein arvostelijat IHAN kaikessa ei ite omaa kokemusta asiasta lainkaan.(jussi M1800R @ Elo. 10 2009,18:46) kirjoitti
Kaiken näköstä kokkeiltu juu.
Ja tosi ei se ajettavuus välttämättä hirmusesti muutu, VAIKKA rengasleveyttä melko radikaaliti muuttasikin, ajo-ominaisuudet koostuu niin paljon useista eri tekijöistä. Isopata Intikka on kuitenkin helevetin jämäkkä pyörä, ja eikun kokeileen vaan niin saadaan oikeeta tietoo mutujen sijaan.![]()
1200 GSF *Bandit *-02
[QUOTE= (TwinTenox @ Elo. 10 2009,20:04)]Tollanen eturengas on ollut kans toiveissa , kunhan toi vanha nyt ens kuluis poisjussi M1800R,Elo. 10 2009,18:52 kirjoitti
Aika helppo uskoakkin , että eturenkaan vaihto parantaa ajoa. Hyvä kun tuli esille.
En tiedä onko tämä ollut jo muualla , mutta katsokaa miten hienoja: http://www.youtube.com/watch?v=Ah6rhFjRQb4
Oli kyllä muutama todella maulla tehty.(HannuTee @ Elo. 10 2009,22:34) kirjoitti
Jos mulla olisi taitoa ja / tai rahaa, niin tekisin tosta omasta MadMax tyylisen vehkeen. Mattamustaa, alumiinia ja ripaus oranssia. Suoraa putkea jne. Päässä on kaikenmoista ajatusta, mutta kykyä ja rahaa toteutukseen ei ainakaan toistaiseksi ole.
Retired
Mua kiinnostaa se alkupuolen oranssi / musta(TwinTenox @ Elo. 10 2009,23:40) kirjoitti
Loppu onkin sitten suoraan lainauksessa![]()
Kallista tietoo mun lompakolle jos n 2000 € ja silleen(raikuli @ Elo. 10 2009,22:34) kirjoitti
![]()