En kyllä tiedä miten on mahdollista, enkä tiedä onko tilanne sama jos kokeilee toistaa. Enkä aio itse enää säätää asian suhteen yhtään enempää. *(HannuTee @ Heinä. 08 2009,23:26) kirjoitti
Olisiko sitten niin, ettei ollut öljy tasaantunut moottorin sisällä ja sattui tällä kertaa olemaan "oikea" määrä mittatikun puolella.
Jos sulla riittää mielenkiintoa, niin testaa joskus omalla pyörälläsi nuo 5 erilaista tapaa jotka jossain viestissäni kirjoitin ja kerro tulokset ketjussa.
Retired
Jenkkien tarinaa:
http://www.m109riders.com/forums/showthread.php?t=67117
Lukuhetkelläni yli 40% on saanut Intikkansa ylitäytettynä diileriltään... HannuTee ei voisi olla oikeammassa sanoessaan ettei edes kaikki huollot osaa tuota hommaa - ainakaan jenkeissä. *
Edit: Millaisia kokemuksia (vai onko) 280/35 renkaasta vakiovanteella? Kärsiikö ajettavuus? Mahtuuko hyvin pyörimään ja vanteelle?
Retired
itse laitoin nyt 260 Metzlerin alle, ja se tuntuu hyvälle nyt noin parin sadan kilsan jälkeen verrattuna dunloppiin..
kaverilla on 280 alla, ja kuulema meni heittämällä paikalleen.. mutta kommenttina oli että renkaan muoto on hiukan muuttunut (eli ei kuulema paras vaihtoehto alle, huom tää oli mielipide)...
mut niinkuin sanottu 260 metzler tuntuu huomattavasti paremmalta 240 dunlop..
toisaalta olen myös kuullut ja lukennut jenkkisivuja/saksan sivuja Metzleriä on kehuttu ajo-ominaisuuksiltaan ja myöskin kestoltaan..
hemmo kuka vaihtoi renkaat mulle, kertoi siinä samalla että kaikki n.15 eri 1800 omistajaa (jotka visitoineet tässä liikkeessä) ovat vaihtaneet metzlerin alleen ja ovat olleet tyytyväisiä. olis ollut saatavilla myöskin dunlop, mut mulle ei kelvannut ainakaan enää..
![]()
Black M1800R is the beast
Eikä Suomessa!(TwinTenox @ Heinä. 09 2009,01:09) kirjoitti
- Kenobiitti
*XT660RR
Pystyykö kukaan perustelemaan lisäarvoa saadaan vielä leveämmällä renkaalla?(jussi M1800R @ Heinä. 09 2009,07:26) kirjoitti
En ole oikein keksinyt muuta kuin haittapuolia. Varsinkin kun laitetaan jo vanteellekin liian leveä kumi paikalleen?
Amerikan huvia tietenkin, mutta...?
Kyllä se 240 ME880:kin tuntuu huomattavasti paremmalta kuin dunlop. Ainakin se ensiasennus dunlop, joka oli ihan kauhee. Erityisesti edessä.
Kauhulla odotan jos Metzeler kestää niin vähän kuin täällä jotkut ovat kertoneet. Kuvittelin, että menis 12000km, mutta saas nähdä.
Ei kelpaa dunloppi tännekään enää ikinä.
- Kenobiitti
*XT660RR
eiköhän tuo leveämpi kumi ole enemmän näkyvyys ja status kuin että sillä mitään etua saa aikaiseksi..
240 tai 260 ei ainakaan vaikuta omasta mielestäni suuntaan tai toiseen.. mutta 240 tai 280/300 väli on jo merkitsevä..
leveillä takakumeilla ajo on kuitenkin enemmän ja vähemmän kumipallon päällä oloa...![]()
Black M1800R is the beast
Juu, eikä tänne - seuraava on vielä Metzeler (ja ketjun kirjoitusten perusteella vakiokokoinen), mutta mikäli sekin kuluu nopeammin kuin orkkis Dunkloppi niin kauden 2010 rengastuskokeilu omalla kohdalla on joko:(Kenobiitti @ Heinä. 09 2009,08:13) kirjoitti
Continental ContiRaceAttack Custom 240/40 ZR18 TL 79W M/C
Pirelli DIABLO 240/40 ZR18 TL 79W M/C
Valitettavasti noilta valmistajilta ei ilmeisti löydy eteen vakiokoonrenkaita, joten eturengas vaihtoehdoiksi jää:
Michelin PILOT GT Front 130/70 ZR18 TL 63H M/C
Metzeler ME 880 Marathon H Front 130/70 R18 TL 63H M/C
Misukka jos tekisi Pilot Roadistaan sopivan kokoiset renkaat niin ne ostaisin takuulla seuraaviksi.
Edit: Pitää nyt vielä mainita, että voihan tuo oma takanen kestää pidempään kuin arvioin. Palaan asiaan heti kun vaihtohetki koittaa.
Retired
jos päädyt contin kumiin, niin kerro kokemukset siitä..
kuvista päätellen voisi olla aika toimiva rengas..
Black M1800R is the beast
toisaalta jos päädyt diabloonkin, kerro kokemukset myös
oon kuullut paljon myönteistä tarinaa kyykkäpyörä puolelta diabloista.. mutta eipä tässä painoryhmässä olevia käyttäjiä taida paljoa olla diabloissa..
mut tiedättekö, tänään on viimeinen työpäivä ja loma alkaa.. on sitä piru vie vartuttukki jo pitkää..
tie on pitkä ja vapaa..ja tankissa ainetta...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Black M1800R is the beast
Toki kerron, mutta kuten sanoin on seuraava vielä ME880. Jussille hyvää lomaa! Oma alkoi maanantaina (tai noh, töissä viimeksi 01.07 kello 07:15)![]()
Retired
kiitos kiitos, ja loman jatkoja sinullekin..
toivottavasti säät vähän edes paranisi.. ei ainakaan sataisi..
Black M1800R is the beast
Olen kans suunnitellut laittaa aikanaan 280 leveän takanakin , mutta ehdottomosti vaihdan vanteen myös. Leveämpää orkkisvanteelle ei kannata laittaa. Profiili muuttuu pyöreämmäksi ja voi jopa aiheuttaa ajossa joskus yllätyksiä. Tiedä sit paljonko vanne kustantaa?(jussi M1800R @ Heinä. 09 2009,07:26) kirjoitti
Paljonko olette Metzlerin hinnaksi tinganneet?
Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
Vakiokoon takarengas 270,00e ja vakiokoon eturengas 190,00e alle laitettuina ME880 siis. Suomesta liikkeestä hyllystä, eli en tilannut netistä ja asennuttanut jossain. Säästö olisi jäänyt turhan pieneksi, jotain 15-50e yhteensä mitä olen katsonut.(HannuTee @ Heinä. 09 2009,18:34) kirjoitti
(Asennus täällä 25e / pää kun vie koko pyörän.)
Retired
[QUOTE= (TwinTenox @ Heinä. 10 2009,00:20)]Hmm....HannuTee,Heinä. 09 2009,18:34 kirjoitti
Nettikaupasta molemmat renkaat (ME880) kotiovelle kuljetettuna yhteensä 289,10 EUR
Tohon mainittu 25/pää vaihdosta tekee n. 340 EUR
Mainituilla hinnoilla Suomen kaupasta kumit 460 EUR + vaihdosta 50 tekee yhteensä 510 *EUR
510 - 340 = 170 EUR (vähän enemmän säästöä kuin 15-50)
Ja vaikka noihin Suomen kumeihin kuuluis vaihtokin mukaan, olisi säästö silti 120 EUR.
Mistä ne nää hinnat oikein keksii?!?
Ei silti, kannattaa suosia sitä lokaalia diileriä että se pysyis pystyssä.
- Kenobiitti
*XT660RR
mut jos tilaatte netin kautta, tsekatkaa ihmeessä milloin kumit on paistettu... vanha paistos on vanha rengas, haurastuminen kumimateriaalissa säilytyksestä riippuen saattaa olla jo pitkällä menossa..
itse otin local dealeriltä noi kumit ja maksoi maltaita, mutta paistos on vain 1/2 vuotta vanhat..että näin..
Black M1800R is the beast
Rengas-Onlinesta katsoin ja sain hinnaksi noin 360e + asennus eli 410e, kun taas täällä paikallisella maksoi alle laitettuna 460e. Eli erotus 50e. Onhan sekin toki rahaa, mutta jostain syystä tykkään ostaa kaupasta itte mieluummin tavaran.(Kenobiitti @ Heinä. 10 2009,08:20) kirjoitti
Seuraavaa koko settiä mietin kyllä tarkemmin, josko kokeilisi onnistuuko netin kautta.
Retired
[/quote](Kenobiitti @ Heinä. 10 2009,08:20) kirjoitti
Hmm....
Nettikaupasta molemmat renkaat (ME880) kotiovelle kuljetettuna yhteensä 289,10 EUR
Tohon mainittu 25/pää vaihdosta tekee n. 340 EUR[/quote]
Samaa kauppaa varmaan katseltu*Hintaa saa halvemmaksi , kun vie pelkän irtopyörän. Helppo homma irrottaa jos on paikka missä Kapine saa olla rauhassa ilman rengasta.
Mistäs sais halvalla leveemmälle kummille tarkoitetun takavanteen *
Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
Täytyy myöntää että hölmöltä se tuntuu maksaa 270e pelkästä takarenkaasta, kun pienellä vaivalla saisi 70e lisähintaan myös eturenkaan... Etenkin jos noita takarenkaita tosiaan menee 2 / vuosi.
Pitänee talvella tutkia ja keväällä tilata netin kautta molemmat renkaat ensi kaudeksi. Odottelen vaan vielä josko Misukka alkaisi tehdä noita kokoja tai jos muuten tulee uutuuksia. Contikokeilu taakse on aika todennäköinen kyllä. Dunlopilla olisi muuten muitakin malleja kuin nuo ensiasennus. Millaisia ne mahtaa olla?
Retired
Joku uus malli pitäisi olla , joka ainakin pito-ominaisuuksiltaan on ( huhujen mukaan ) parempi. En nyt jaksa sitä mallia tähän kaivaa. PS. Hain kumminki(TwinTenox @ Heinä. 10 2009,14:16) kirjoitti
Dunlop ELITE 3
Contissa ainakin on hieno kuvio.
Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
No ei se ainakaan huonompi voi enää olla olematta suksi.(HannuTee @ Heinä. 10 2009,17:57) kirjoitti
Hyvä, että alkaa vaihtoehtoja oleen jos ME880 on kestävyydeltään niin huono kuin tässä on mainittu.
- Kenobiitti
*XT660RR
Ekojen metzelerien jälkeen ei oo muita merkkejä tullu ostettua, ainakin tuossa omassa alitehosessa kestää hyvin![]()
Ilmeisesti aika kova syömään rengasta tuo 1800, oisko painolla ja teholla osuutta asiaan??
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Taitaa olla se vääntö joka noi renkaat syö.(intikka @ Heinä. 10 2009,19:38) kirjoitti
Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
Joo, eli voima puhuuAjotyyli ja vauhti syö rengasta, ja tuolla pyörällä ymmärtääkseni voi pitää aika ripeää marssivauhtia, jos siis tarvii
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Oon kyllä pitänyt itteäni suht rauhallisena kuskina. Toki aina välillä pitää koittaa, että vieläkö se kiihtyy niinko viimeks.. *Mutkateitä on välillä tullut koitettua tuolla aiemmin mainitsemallani kaasu - moottorijarru - kaasu metodilla kolmonen pesässä. Voipi olla, että osuu siihen maukkaimpaan vääntöalueeseen kierrokset tuolloin. *
Noh, reissu mennään kruisaillen. Toivottavasti Metzeler tuo kotiin asti...
Edit: Minusta tässä pyörässä parasta on käyttämisen monipuolisuus. Citypyörittelyä ja montturevittelyä ehkä lukuun ottamatta käy mihin vain. Matkaan, työmatkaan, kruisailuun 1 tai 2 päällä, mutkateille, kiihdyttelyyn ja yleiseen viihdyttelyyn.
Retired
TwinTenox, osuit ytimeen.. tuo pyörä sopii moneen aivan kuin kuvasit..
Itse heitän paljon työmatkoja sillä, mutkateitä pitkin (jopa agressiivistäkin ajoa, vaikka sanotaan että on pienet kallistusvarat, niin siitä huolimatta sehän riippuu kuin mutkaan tulet), motaria, etc.. ja sitten rauhallista cruisailua kaupungissa, mutkateillä, etc.. ja aina menee kuin ajatus..
tää on kuitenkin iso cruiseri eikä kyykkypyorä...
![]()
Black M1800R is the beast
Taka Metzeler menee tiistaina (edit: säävarauksella) vaihtoon. Kesti reissun, mutta muuten kyllä todella pettymys kulutuskestävyyden osalta. Muuten ei mitään valittamista, mainio rengas. Reissun n. 1800km ajoin takarengasta säästellen, eli vältin rajuja kiihdytyksiä ja pykälsin aika matalilla kiekoilla isompaa sisään, vältin moottorijarruja jne. Muuten ei olisi kyllä kummi kestänytkään. *
Nyt on renkaalla ajettu 7150km ja pintaa on alle 1mm, kyllä tuolla vielä ajaa nurkissa tiistaihin asti, mutta käytännössä on vaihtokunnossa jo nyt. Jos olisi jäänyt tekemättä tuo touring/cruising reissu, niin ei olisi päässyt 7tkm saakka... Se taitaa olla jopa vähemmän kuin originaalilla Dunlopilla.
Kuten olen aiemmin todennut ostan vielä toisen Metzelerin, koska edessäkin on moinen ja laitan tällä kertaa paineita vain 2,8 kun nyt oli noin 3,0 suurimman osan ajasta. Tuskin tuo merkittävä ero on, mutta jos ajo-ominaisuudet säilyvät hyvinä on se kokeilun arvoinen muutos.
2010 kaudeksi on pakko alkaa opetella tilaamaan noita netistä, duunarin perse ei kestä näitä rengaskuluja (tänä vuonna mennyt Intikan renkaisiin tiistain jälkeen 730,00e).
Ellei uusia malleja tule markkinoille esim. Misukalta (tai Contilta sopivaa etusta, taakse olisi jo), niin tilannen seuraavaksi Dunlopin E3:t eteen vakiokoossa ja taakse 250/40/18 koossa.
Pyörä muuten toimii matka-ajossa erinomaisesti!
Retired
itselläni on nyt 2000 km takana noilla Metzelereillä, ja en näe minkään näköistä kulumaa vielä.. edessäkin on vielä 'karvat' pystyssä..
juttelin toissa päivänä yhden kaverin kanssa jolla on tämä pyörä ja metzelerit alla.. kertoi juuri että 10-12 tuhatta menee aina...
Black M1800R is the beast
Mulla on eturenkaalla ajettu nyt 3660km (ME880 myös) eikä se näytä juurikaan kuluneelta. Vaihtoehtoja lienee kaksi, koska paineet on olleet ihan toleransseissa ja olen ne usein tsekannut eikä missään vaiheessa mitään ihmeellistä ole ollut.
1.) Ajotapa.
2.) Maanantaikappale renkaasta, eli jotenkin liian pehmeä seos.
Missään tapauksessa tuolla ei 8000km pääsisi. *
Retired
Voisko asiaa puhua myyjän kanssa takuun piiriin? Onko renkaassa jälkiä joista näkyy , että välillä on ajettu kuten Mika Kallio
Tuntuu tolle renkaalle tosi pieniltä kilometrit
Ajotavasta sen verran ; ettei se pelkkä kiihdyttely vaan isolla vaihteella vedättäminen ja kiihdytys.
Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.