Ei älyttömästi ole kokemusta karttunut, mutta kuulostaa aika napilleen tutulta hommalta. Vielä se, että ne tulpat saa ujuttaa sokkona runkopalkkien välistä.(Repa @ Maalis. 01 2009,11:56) kirjoitti
Ensimmäistä kertaa tässä tutustuin pyörän sielunelämään, oiskohan mennyt kolmisen tuntia ihmettelyineen ja kahvitaukoineen kun sain venttiilikotelon kannen irti.
Venttiilien säätäminen? Pannaan kone käyntiin ja ne on säädetty. Sitten vaan(Tyyppi @ Helmi. 28 2009,09:46) kirjoitti
![]()
Dirty Nasty Furriner
Tuli muuten tästä topicista mieleen juuri käynnissä oleva zx9r venttiilinsäätöprokkis. Kanattaa mitata ne välykset ennen kuin tilaa palasarjoja ulkomailta. Mulle kävi niin, että palasarjasta ei tarvittu kuin kahta kokoa ja nyt nurkissa on älytön läjä tarpeettomia shimmipaljoa ja edelleen puuttuu 6kpl sopivia. Samalla huomattiin, että joku idiootti oli hionut noita paloja käsin joten nekin meni sitten vaihtoon. Mikrometrillä alkoi tulla niin ihmeellisiä hajakokoja ja sitten kun palat näyttivät vielä hiotuilta oli peli selvä. No tuli ne silti halvemmaks kun ostaa suomesta. kaks laatikkoa shimmejä 70e ja suomessa 15e/kpl vahinko vaan että ainoat tarvitut koot oli 2,95 ja 2,90
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Nostetaanpa tämä ylös.
Päätin päivällä katsoa tuon aloituksessa mainitsemani "rajatapauksen" kuulumiset 11tkm jälkeen. Yllätys oli positiivinen. Välystä oli tullu muutamia satasia lisää. Pari pakoventtiiliä oli jonkinverran tiukentunut.
Tälläkertaa kuitenkin kaikki selkeästi alueen sisällä..
Seuraavalla kerralla melkein vois jo harkita uutta ketjua, joten silloin sitten voi passailla noita välyksiä helposti, jos tarvetta ilmenee..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Kävipä harmillinen, mutta melko yleinen tapahtuma. Meilläkin vaihdetaan vanhat palat uusiin hintaan 6,50e kappale.(Sledgehammer @ Maalis. 02 2009,10:32) kirjoitti
Kannattaa kysellä huolloista näitä, vaikka ei meilläkään aina kaikkia paloja hyllyssä ole. Tehdastoleransseihin vaihdetaan aika usein ensimmäisessä tarkastuksessa vain samankokoisia paloja tilalle niin sarjojen tilaaminen etukäteen on huonoimmillaan melko kallista.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Hämmennetäänpä soppaa hieman lisää.
Vasta oli huollettavana Kawa SR650 (sama kuin Z650).
Esimerkki yhdestä venttiilistä. Ensimmäinen mittaus: välys 0.25mm.
Seuraavaksi kansi irti muista syistä. Venttiilinvarren kumit uusiksi, nokkaketjun ohjuri yms...
Venttiilit irti, huomasin että karstaa on aika lailla... myös seetipinnoissa. -> likoamaan
Puhtaat venttiilit takaisin paikalleen -> em. venttiilin välys 0.07mm.
Säädin sitten 0.17mm välykseen.
Joo, mopo oli tosiaan vm. 1980 joten ei varmaankaan oikein vertailukelpoinen tähän keskusteluun.
juurikin näin!!!(Calypso @ Joulu. 23 2008,04:46) kirjoitti
en alkais säätämään.
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Ei sen oo tarvinnu olla idiootti. Kisa- ym kireämmissä koneissa tuo on ihan yleinen tapa säätää venttiileitä. Tosin ei niitä hiota käsin, vaan tasohiomakoneella.(Sledgehammer @ Maalis. 02 2009,10:32) kirjoitti
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...