Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 99:een 99:sta
  1. #91
    Lainaa (Repa @ Maalis. 01 2009,11:56) kirjoitti
    No päivässähän tuo venttiilien säätö käy. Eli taitaa pyörissä olla vähän eroja huollon osalta. Onko minkään merkkiset japsit saaneet yhtä hankalaa hommaa aikaiseksi?

    On muuten melkein sama homma myös tulppien vaihdon kanssa!

    Mitä tästä opimme: BMW kulkee omia teitään. Ei ole tehnyt kompromisseja.

    t. Repa
    Ei älyttömästi ole kokemusta karttunut, mutta kuulostaa aika napilleen tutulta hommalta. Vielä se, että ne tulpat saa ujuttaa sokkona runkopalkkien välistä.

    Ensimmäistä kertaa tässä tutustuin pyörän sielunelämään, oiskohan mennyt kolmisen tuntia ihmettelyineen ja kahvitaukoineen kun sain venttiilikotelon kannen irti.
  2. #92
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Tyyppi @ Helmi. 28 2009,09:46) kirjoitti
    Venttiilinsäädön filosofia on yksinkertainen.Katsotaan sopivan aurinkoisena työpäivänä vaikkapa iltapäivän kahvitauko. Jätetään kahvi juomatta eli aikaa on ruhtinaallinen 15min. Otetaan jakari, ruuvimeisseli ja jonkinlainen rakomitta ja tekastaan homma pois.
    Venttiilien säätäminen? Pannaan kone käyntiin ja ne on säädetty. Sitten vaan
    Dirty Nasty Furriner
  3. #93
    Tuli muuten tästä topicista mieleen juuri käynnissä oleva zx9r venttiilinsäätöprokkis. Kanattaa mitata ne välykset ennen kuin tilaa palasarjoja ulkomailta. Mulle kävi niin, että palasarjasta ei tarvittu kuin kahta kokoa ja nyt nurkissa on älytön läjä tarpeettomia shimmipaljoa ja edelleen puuttuu 6kpl sopivia. Samalla huomattiin, että joku idiootti oli hionut noita paloja käsin joten nekin meni sitten vaihtoon. Mikrometrillä alkoi tulla niin ihmeellisiä hajakokoja ja sitten kun palat näyttivät vielä hiotuilta oli peli selvä. No tuli ne silti halvemmaks kun ostaa suomesta. kaks laatikkoa shimmejä 70e ja suomessa 15e/kpl vahinko vaan että ainoat tarvitut koot oli 2,95 ja 2,90
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  4. #94
    Nostetaanpa tämä ylös.

    Päätin päivällä katsoa tuon aloituksessa mainitsemani "rajatapauksen" kuulumiset 11tkm jälkeen. Yllätys oli positiivinen. Välystä oli tullu muutamia satasia lisää. Pari pakoventtiiliä oli jonkinverran tiukentunut.

    Tälläkertaa kuitenkin kaikki selkeästi alueen sisällä..

    Seuraavalla kerralla melkein vois jo harkita uutta ketjua, joten silloin sitten voi passailla noita välyksiä helposti, jos tarvetta ilmenee..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  5. #95
    Lainaa (Sledgehammer @ Maalis. 02 2009,10:32) kirjoitti
    Tuli muuten tästä topicista mieleen juuri käynnissä oleva zx9r venttiilinsäätöprokkis. *Kanattaa mitata ne välykset ennen kuin tilaa palasarjoja ulkomailta. *Mulle kävi niin, että palasarjasta ei tarvittu kuin kahta kokoa ja nyt nurkissa on älytön läjä tarpeettomia shimmipaljoa ja edelleen puuttuu 6kpl sopivia. *Samalla huomattiin, että joku idiootti oli hionut noita paloja käsin joten nekin meni sitten vaihtoon. *Mikrometrillä alkoi tulla niin ihmeellisiä hajakokoja ja sitten kun palat näyttivät vielä hiotuilta oli peli selvä. *No tuli ne silti halvemmaks kun ostaa suomesta. *kaks laatikkoa shimmejä 70e ja suomessa 15e/kpl vahinko vaan että ainoat tarvitut koot oli 2,95 ja 2,90
    Kävipä harmillinen, mutta melko yleinen tapahtuma. Meilläkin vaihdetaan vanhat palat uusiin hintaan 6,50e kappale.
    Kannattaa kysellä huolloista näitä, vaikka ei meilläkään aina kaikkia paloja hyllyssä ole. Tehdastoleransseihin vaihdetaan aika usein ensimmäisessä tarkastuksessa vain samankokoisia paloja tilalle niin sarjojen tilaaminen etukäteen on huonoimmillaan melko kallista.



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  6. #96
    Hämmennetäänpä soppaa hieman lisää.

    Vasta oli huollettavana Kawa SR650 (sama kuin Z650).

    Esimerkki yhdestä venttiilistä. Ensimmäinen mittaus: välys 0.25mm.

    Seuraavaksi kansi irti muista syistä. Venttiilinvarren kumit uusiksi, nokkaketjun ohjuri yms...

    Venttiilit irti, huomasin että karstaa on aika lailla... myös seetipinnoissa. -> likoamaan

    Puhtaat venttiilit takaisin paikalleen -> em. venttiilin välys 0.07mm.

    Säädin sitten 0.17mm välykseen.

    Joo, mopo oli tosiaan vm. 1980 joten ei varmaankaan oikein vertailukelpoinen tähän keskusteluun.



  7. #97
    Lainaa (Calypso @ Joulu. 23 2008,04:46) kirjoitti
    Viisaampien sanoja:
    Liika tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
    juurikin näin!!!
    en alkais säätämään.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  8. #98
    Lainaa (Sledgehammer @ Maalis. 02 2009,10:32) kirjoitti
    ... *Samalla huomattiin, että joku idiootti oli hionut noita paloja käsin joten nekin meni sitten vaihtoon...
    Ei sen oo tarvinnu olla idiootti. Kisa- ym kireämmissä koneissa tuo on ihan yleinen tapa säätää venttiileitä. Tosin ei niitä hiota käsin, vaan tasohiomakoneella.



    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  9.  
  10. #99
    turha hifistely pois ja hanaa vaan..
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234