Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    vieläkö muistatte kyseisen kapineen.
    itse joskus omistaneena on jonkinlainen kaipaus jäänyt.
    oli tosi hauska härpätin , vai mitä?
    onko enää kellään ajossa?
  2. #2
    Kyllähän tuo muistetaan, itsellä ei tuota ole ollut on vaan vanhemmasta kaksitahti jammusta kokemusta, R5.
    Itselläni on jotenkin jakomielinen suhtautuminen kaksitahtisiin. Päätin jo kertaalleen että ei ikuna enään sellaista savuttavaa, mutta silti jotenkin veri vetäisi noita jammun kaksitahtisia.
  3. #3
    jokin tossa 350 rd:ssä jäänyt mieleen.
    kakstahtisuus tai joku muu ?
    mee ja tiedä ?
    kiva peli joka tapauksessa.
    vai kultaako aika muistot...?
    sillä olen kuitenkin aloittanut.



  4. #4
    Kun tuo RD tuli markkinoille kaudelle ´83 niin olin aivan lääpälläni pyörään se kun näytti niin tehokkalle verrattuna silloiseen 26 heppaiseen Hondaani. Olin tuolloin vielä sen verran poikanen, että luulin tehon olevan kaikki kaikessa. Kun keväällä ´84 vaihdoin pyöräni uuteen niin RD oli vielä liian kallis ja ostin CB 400 N:n. Vielä keväällä 2006 se oli jo realistisena vaihtoehtona mutta ostin kuitenkin samanhintaisen GPZ 550:n.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  5. #5
  6. #6
    lisäys vielä:
    se nykäisy siinä 6000rpm kohilla oli mannaa.
    toisaalta käynnistys jalalla. sekä ne tuoksut.
    huoltarilta ilmaa etuputkiin ja sit kokeilee mitä teki.,, jne
    oli ne aikoja
    jostakin kun tuollasen ees siedettävässä kunnossa olevan löytäs ni ostaja voisi olla täällä.
  7. #7
    onhan noita joitakin pyörinyt myynnissäkin ja luulisi saavan halvalla, meitä kajahtaneita taitaa kuitenkin olla aika vähän ( vai lasketaanko koko .org porukka siksi).
    varaudu kuitenkin rahanmenoon kun haluat RD:n iskuun. vuosia on jo kulunut paljon ja vähän kaikki paikat on ruosteessa ja hapettuneita. itse heitin kaikki kuitit järjestelmällisesti roskiin sen jälkeen kun hain pytyt ja kampuran koneistamosta....

    Oman pelini (350 ypvs -85) sain laulamaan viime kesänä ja nyt laittelen siihen vähän vanhemman RR pelin katteita.

    TRX850 -96
    XT500 -80
  8. #8
    onko tuo muka RD?joku on "vähän" näpertäny..nettimoto.com id 697692(sori,ku en osaa linkittää... )
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  9. #9
    Lainaa (fj 1200 @ Joulu. 16 2008,10:25) kirjoitti
    onko tuo muka RD?joku on "vähän" näpertäny..nettimoto.com id 697692(sori,ku en osaa linkittää... * )
    Nettimoto



  10. #10
    Takuuvarma keräily pyörä ja hinnat ei halpene.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  11. #11
    se on varma,poku
    kaverilla on sellanen 2-pyttynen piikki RD olikohan vuosi -77,tai 78 seissy varmaan 10 vuotta



    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  12. #12
    muinoin taistelin sen ypvs jutun kanssa.
    pakoaukoissahan kulki se holkki jota sähkömoottori vaijerin välityksellä ohjasi. ts. pikkukiepeillä pieni pakoaukko ja päinvastoin. juuri tossa 6000 rpm luukut aukes. mulla oli paha välys siellä holkin ja sylinterin välissä. kaveri koneisti uudet holkit ja pohjat hiottiin. huiput nousi n. 20 km/h ja käyntiääni pehmeni. ei enää vuotanu sitä kakstahtiöljyy putkien juuresta.
    onkohan kyseinen juttu käytössä nykypiikeissä?
  13. #13
    Itse tuollaisen RD:n (RD 350 -86 1WT) kuukausi takaperin. Voin kertoa että suht edullisen aihion oston jälkeen on eurot marssinut jonossa lompakosta maailmalle. Vielä mitään ihmeellista ei ole tullut vastaan, ne YPVS venttiilit taisivat olla tähän mennessä kalleimmat yksittäiset osat.

    Ajamaan en ole käytännössä päässyt yhtään, mutta mukava moottorikelkkamainen käyntiääni siinä oli ennenkuin löin atomeiksi.
    Kevättä odotellessa...
    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  14. #14
    Lainaa (niemi @ Joulu. 16 2008,21:07) kirjoitti
    muinoin taistelin sen ypvs jutun kanssa.
    pakoaukoissahan kulki se holkki jota sähkömoottori vaijerin välityksellä ohjasi. ts. pikkukiepeillä pieni pakoaukko ja päinvastoin. juuri tossa 6000 rpm luukut aukes.


    onkohan kyseinen juttu käytössä nykypiikeissä?
    Itellä aikoinaan DT 125R ja siinä oli toi ypvs (yamaha paska valve system). Kun se ei ollut käytössä, eli "rööri" oli täysin auki niin nyppäsi ihan kivasti tossa 6-7 tonnin välillä. Alemmilla kieroksilla ei sitten tapahtunut sananmukaisesti mitään. Omassa oli silloin vikana vaijerin rispaantuminen vaipan sisältä, eli välillä toimi ja välillä ei (eli juuttui auki tai kiinniasentoon).

    Ei näytä olevan enää Yamahan sivujen mukaan enää katupiikeissä, näyttää olevan nelitahtisia nykyään (mikään ei ole kuin ennen).

    Mutta kilvettömissä näyttää olevan vielä YPVS ja 2-tahti.
  15. #15
    Tää oli paha topicci, nyt alko mieli tehdä taas sitä kaksitahti kolmepuolikasta.
  16. #16
    jesh, koukuttaa helposti. bomberi foorumilla on muutamia hurjia joiden pelit alkaa lähestyä(?) *100 hp pyykkiä, tosin niissä Yamahaa ei taida olla olla kuin lohkot.
    onhan se kiva kun suht halvalla saa kokeilla mitä koneesta saa irti ja mitä mikin vaikuttaa.... tosin tuo alkuperäinenkin 60 hp on ihan riittävästi niille jarruille ja renkaille.
    omaan tuli täysi koneremppa, basic tuuninki( kantta alas, aukot sileiksi) + säädettävä sytkä ja mopo sportista gianellin "teharit". ja sitten kaikki ylimääräinen paino pois.



    TRX850 -96
    XT500 -80
  17. #17
    Velipojalla oli moinen joskus vuonna miekka ja kilpi. Pariin otteeseen sillä kävin ajelemassa, vaikka oli vaan piikkikortti. Kokemusta oli kyllä ihan kohtuullisista sen ajan piikeistä, mutta tuo löi itsestään muistilohkooni todella tukevan jäljen. Voimaa ja vauhtia oli aivan riittämiin. Hieman häiritsi kaupungissa, kun joko ei pysynyt liikenteen tahdissa, tai kaikki tuli perse edellä vastaan. :-)
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  18. #18
    Queen Elsie on kyllä kasaripyörien päällikkö.

    Äänetkin on jotain hekumallisinta heti kolmipiippuisten Kawasoikkojen jälkeen...

    (No RD ja RG 500'et pääsevät lähelle mutta 350 ärtsykän rohlotuksen nostalginen kotoisuus puuttuu.)

    Itsellä oli useampi kappale ja olen hekumoinut että hommaisin semmoisen vielä uudelleen ton nelitahtilehmän kaveriksi.

    Muistuupa mieleeni kannuksensa alkujaan RD cupissa hankkinut GP500 tehdaskuski Nial McKenzien koeajo Brassi RD'stä eli RD350R'stä.
    Nial keuli lehden kannessa tyyten pystyssä yhdellä kädellä ja osoitteli toisella lapasella kameraa.
    Jutussa totesi että olisi hirttänyt itsensä ellei olisi osannut enää hytittää ärtsykällä.

    Pyörä joka on opettanut ainankin yhdelle sukupolvelle (incl. PB testiukko The Baron) hanan antamisen alkeet ei voi olla kuin hyvä!

    [Aika tietysti kultaa muistot ja näin jälkikäteen alkaa YPVS halkojen välipalikan löysien pois vyllääminenkin varmaan tuntua hauskalta kun siitä on kulunut tarpeeksi pitkään.]



    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  19. #19
    juhuu, ei tuollaista power 2-strokea saa hankkia ainokaiseksi pyöräksi. jos siitä vähän puristelee polleja ulos alkaa olla huolto/ajotuntien suhde kuin ilmavoimien Horneteilla.
    mutta tuleepahan heräteltyä lapsuuden aikaisia muistoja kun ihailtiin TT-gladiaattoreita jotka ajoivat oikeilla pedoilla... nyyh.
    vieläköhän apteekista saa risiiniöljyä edes hajuksi bensan sekaan...
    TRX850 -96
    XT500 -80
  20. #20
    Hehehe joo - mulla oli 2 moottoria, toinen rungossa ja toinen kunnostettuna hyllyssä (tai odottamassa kunnostamista) ja kolmas varakampura vielä valmiiksi kellotettuna odottamassa sitä kunnostamista.

    Mutta kyll ärtsykällä nyt suht reippaana viel pystyy ajelemaan ihan luotettavasti kunhan vaihtaa osia ajoissa eikä sitkeästi panttaa kajahtamiseen asti.

    Sit jos pannaan TZ 1-renkaiset männät, mahd. pytyt ja TZ putket jne. niin toki osien elinkaari lyhenee jenkojen mukana dramaattisesti - tosin kasvaa kyllä kulkukin...

    Castrol R'ssä tais olla viel kultaisella ysärillä jotain "luotaisen kaltaista aromia" jotta sauhu hatsasi samalta "kuin silloin ennen" kun pikkunassikkana silmät tapillaan tuli ihmeteltyä vuoksen rannassa vetomiesten menoa
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  21. #21
    ei voi mitään . pitää alkaa ettii sopivaa.
    (2-pyöräksi tietty.)
    nykysessä ei paljon laitettavaa ja kun käsissä haisee edelleen
    rd:n piki , mitä muutaa vois tehä.
    motoristin talvi on pitkä.
  22.  
  23. #22
    Tuli laitettua itelle tuollainen 31K-malli eli 350F täyskatettu ´85. F II olisi ollut ehkä vielä kovempi mutta noita tulee niin harvoin vastaan että oli pakko tarttua tilaisuuteen. Onhan se hauska peli ja kevyt.

    Mahtava juttu että tässä yksilössä kaikki toimii... jotain pikkufiksiä tarvitsee kuten vetoakseliin uuden stefan mutta olipa hiton hauskaa ottaa ensi"savut" tuosta, 70 km lenkki.
    Kronoby Racing Team