Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Onko tyypillistä, että pannarista menisi etupyörän laakerit väljäksi?Pienoinen välys tuntuu olevan ja kohdistuis juuri sinne.
  2. #2
    Jokaisessa pyörässä ne menee ennen pitkää. Toisissa ennemmin ja toisissa myöhemmin. Korjaustoimena ja kustannuksiltaan sarjassa pikkujuttu, jos peukalon paikka on jotakuinkin normaali.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  3. #3
    Paljonko ajettu ja mikä malli (1100 vai 1300) ? Takapyörän laakerit ainakin 1300 mennhyt minulla ja kaverilla siinä 75 tkm kohdalla. Kuluva osa ne on, mutta jos alle 50 tkm menee voi hieman ihmetellä miksi. Painepesurilla laakerit tappaa hetkessä.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  4. #4
    1100 ja mittarissa "reilu 85000". Joku viisas tietäjä epäili, ettei noilla kilometreillä vielä. En ole tarkemmin perehtynyt, koska kaupanteko vaiheessa koko systeemi. Lähinnnä km paikkansa pitävyys ja muut sellaiset kiinnostaa. Mitä muuta olennaisia paikkoja kantsii tutkia?
  5. #5
    Lainaa (jukero @ Joulu. 11 2008,22:47) kirjoitti
    1100 ja mittarissa "reilu 85000". Joku viisas tietäjä epäili, ettei noilla kilometreillä vielä. En ole tarkemmin perehtynyt, koska kaupanteko vaiheessa koko systeemi. Lähinnnä km paikkansa pitävyys ja muut sellaiset kiinnostaa. Mitä muuta olennaisia paikkoja kantsii tutkia?
    Jarrut kannattaisi tutkia.Katsoa ettei jarrusylinterin männät takertele,ja vaihtaa jarrunesteet.Itsellä oli jarruissa kyseistä vikaa kun ostin kyseisen pyörän (st 1100)
  6. #6
    Ei kai nyt noin pienillä kilometrimäärillä vielä laakerit voi mennä Hondassakaan. Se etupään väljyys täytyy olla pannarin ominaisuus.
    Dixi et animam levavi
  7. #7
    Lainaa (ek@ @ Joulu. 12 2008,12:13) kirjoitti
    Ei kai nyt noin pienillä kilometrimäärillä vielä laakerit voi mennä Hondassakaan. Se etupään väljyys täytyy olla pannarin ominaisuus.
    Hondissa on kyllä semmoiset laakerit että ei vielä pitäisi 80 tkm näkyä, muissa pyörissähän noita vaiheellaan jo 40tkm jälkeen. Lähettäskö mielummin siitä että mikä osa ei voi mennä 80t.kilometrin jälkeen vaihtoon?
  8. #8
    No en kyllä ole kuullutkaan, että mopossa voi olla vikoja vain 40 tkm jälkeen. Kauhean huonoa laatua nuo muut mopot. Onneksi hondan laakerit kestää 80 tkm. Täytyy varmaan laittaa semmoinen seuraavaksi.
    Dixi et animam levavi
  9. #9
    Itselläni on kyllä kohta 125 tkm. ajettu pannari (st 1100) ja pyöränlaakerit vielä ok. Mutta painepesuria en ole itse juurikaan käyttänyt....ja sillä kuulemma saa "tuhoa" aikaiseksi !
    Omakohtaista kulumista pyörässäni:
    1.jarrupalat n. 50-70 tkm(takapalat ensiksi,abs,cbs: malli)
    2.renkaat 13-15 tkm(eturengas ensiksi loppu) Z 4, Z 6
    3.ohjustangon tupit n . 100 tkm.
    4.ajajan jalkatapinkumit n.120 tkm
    5.ohjauslaakerin vaihto 125 tkm

    Mutta jos haluat tietää pyörän "todelliset" kilometrit niin vaadi huoltokirja+mahdolliset "välikatsastus paperit"(jos saksantuonti).
    ....on paljon myynnissä (kuten MB 124 100-150tkm), mutta huoltokirjasta/katsastustod. ei tietoakaan !
    Mutta toisaalta "kestää" kyllä niitä matkakilometriäkin....
  10. #10
    Hassu juttu että nuo kaikki "uitetut" mopot/mersut on niitä vähän ajettuja.

    Jos uitettu mopo paljonko kilometrejä "piilossa" ??

    Täällä meilläpäin myynnissä (kaupassa) 1100:n ja ulkoisesti kuin 250000km nähnyt mutta "takuukilometrit" 55500km.

    Toki osat kuluu jos niitä käytetään ajettu 250000km ja ihmetellään miksi särki kun mittarissa 55500km ?
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  11. #11
    entäs renkaan tasapainotus??
    syö taatusti laakerin.
    ota rengas irti ja pyöritä sormella laakerin sisäholkkia,,
    pitäisi olla semmonen "tahmea" . jos pyörii kevyesti niin vaihtoon! sormella et välystä tunne ennen kuin laakeri käytännössä täysin loppu.
    (pieni välys itse laakerissa on jo suuri renkaan ulkohalkaisijan kohdalla)



  12. #12
    Mitkä renkaat sopivat parhaiten st 1100 ?
  13. #13
    Lainaa (ek@ @ Joulu. 12 2008,12:13) kirjoitti
    Ei kai nyt noin pienillä kilometrimäärillä vielä laakerit voi mennä Hondassakaan. Se etupään väljyys täytyy olla pannarin ominaisuus.
    Minä luulin, että se yksi threadi tuolla toisaalla olikin pääasiallisesti leikkiä.

    Mutta jos se näin koville ottaa, saattoi siinä olla toinen puoli tottakin
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  14. #14
    Lainaa (ek@ @ Joulu. 12 2008,12:13) kirjoitti
    Ei kai nyt noin pienillä kilometrimäärillä vielä laakerit voi mennä Hondassakaan. Se etupään väljyys täytyy olla pannarin ominaisuus.
    Sinä täällä kyllä näytät olevan ainoa, jonka mielestä viat pitäisi selittää ominaisuuksiksi.

    Koska tuo näköjään pelasti päiväsi, niin minäpä pelastan huomisenkin: omassani nimittäin kylmäkäynnistysatuomatiikka sekoilee ja käyttää konetta aivan tarpeettoman suurella käyntinopeudella hetken aikaa lähes kolealla säällä startattaessa.

    Reklamoin jo viime huoltoon mennessä ja hommaa yritettiin korjata tyhjäkäyntinopeutta pienentämällä. Oire lieveni, muttei poistunut, ja 700 - 800 RPM tyhjäkäynti tekee ajamisesta vähän tökkivää, kun moottorijarrutus on normaalia voimakkaampi. Eli uusi yritys seuraavassa huollossa ja sillä kerralla saa yrittää eri huoltomies.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  15.  
  16. #15
    Lainaa (Hannu59 @ Joulu. 14 2008,21:10) kirjoitti
    Koska tuo näköjään pelasti päiväsi, niin minäpä pelastan huomisenkin: omassani nimittäin kylmäkäynnistysatuomatiikka sekoilee ja käyttää konetta aivan tarpeettoman suurella käyntinopeudella hetken aikaa lähes kolealla säällä startattaessa.

    Reklamoin jo viime huoltoon mennessä ja hommaa yritettiin korjata tyhjäkäyntinopeutta pienentämällä. Oire lieveni, muttei poistunut, ja 700 - 800 RPM tyhjäkäynti tekee ajamisesta vähän tökkivää, kun moottorijarrutus on normaalia voimakkaampi. Eli uusi yritys seuraavassa huollossa ja sillä kerralla saa yrittää eri huoltomies.
    Jos tuohon löytyy korjaus, minäkin olen kiinnnostunut ! Aika lailla samat oireet täälläkin.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net