Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 66:een 66:sta
    Lainaa (Hapsu @ Tammi. 22 2009,11:57) kirjoitti
    Koitin samalla pyörää käymään, ei ees luvannu vaikka akussa oli virtaa seissy kuitenki vaan kuukauden... joskin kylmässä tallissa Eihän se bensa tuossa ajassa vielä vanhene? Millä sen sais tulille että sais sen viedä sinne venttiilien säätöön ja jakoketjun vaihtoon?
    Miten pitkään sahasit? Mulla seisoo kylmässä tallissa myös (pyörä siis) * ja jonkun aikaa saa aina pyöritellä ennenkuin jää käyntiin. Lupaa kyllä ~5 sekunnin päästä ekan kerran ja sitten sellaista katkonaista käyntiä muutaman yrityksen verran kunnes jää hyrräämään vähän ylipientä tyhjäkäyntiä. Vissiin tyhjäkäyntiseokset vähän laihalla pakkasella.. Bensan seassa on kyllä aina talvisin säilytysaine, mutta ei se ny kuukaudessa mihinkään vanhene.

Haiseeko bensa? Jos ei niin, sitten veikkaisin bensahanan alipainekalvoa. Jos haisee, niin sitten on voinu kipinä kadota. Nouseeko tosta vanhemmasta tankki huoltoasentoon? Yksi tulppa irti niin selviää kumpi puuttuu...
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
    Haisee se.. aattelin että vaihdan tulpat samalla kun riisun katteista enne huoltoon vientiä.. eiköhän se sitten hörähdä, akussa näky olevan kans vesi vähän niukilla :/ latausta ja lisää vettä ni kattoo kuin käypi.. ja hyvä homma ettei ollut tuo juomatölkki juuri huulilla koska muuten saku olis näppiksellä... seisoo kylmässä tallissa.. buhahhahhaa
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
    Meinaatko tehdä itse noi säädöt ja ketjun vaihdon vai vietkö liikkeeseen? Jos liikkeessä teetät niin ilmoittele missä teetit sen ja paljonko maksoi. Mulla kuitenkin jossain vaiheessa edessä toi sama operaatio. Taitaa mun mopossa olla suunnilleen samanlainen työ kun ei taida tekniikassa paljon eroa olla.
    Honda cbr 1000 f -90, ex
    Honda cbr 1100 xx -97
    Lainaa (RaVe @ Tammi. 22 2009,21:12) kirjoitti
    Meinaatko tehdä itse noi säädöt ja ketjun vaihdon vai vietkö liikkeeseen? Jos liikkeessä teetät niin ilmoittele missä teetit sen ja paljonko maksoi. Mulla kuitenkin jossain vaiheessa edessä toi sama operaatio. Taitaa mun mopossa olla suunnilleen samanlainen työ kun ei taida tekniikassa paljon eroa olla.
    Mä olen kysyny tarjouksen Jämsästä huoltokaksikosta, Tampereelta RM Heinolta ja Mouhijärveltä Honda huollosta jonka nimeä en tähän hätään muista... Niin hintahaitari on ollut hyvin kapea.. eli arviot osineen ja töineen huollolle joka sisältää:
    - Jakoketjun vaihto
    - Kiristäjän vaihto
    - Kaasareiden synkkaus
    - Venojen säätö
    = 400-450€
    Ite kyllä vaihdatan vielä takasen samassa huollossa mutta ei oo tossa hinnassa
    - Honda CBR XX -99
    Lainaa (Joke @ Tammi. 22 2009,17:54) kirjoitti
    Lainaa (Hapsu @ Tammi. 22 2009,11:57) kirjoitti
    Koitin samalla pyörää käymään, ei ees luvannu vaikka akussa oli virtaa seissy kuitenki vaan kuukauden... joskin kylmässä tallissa Eihän se bensa tuossa ajassa vielä vanhene? Millä sen sais tulille että sais sen viedä sinne venttiilien säätöön ja jakoketjun vaihtoon?
    Miten pitkään sahasit? Mulla seisoo kylmässä tallissa myös (pyörä siis) * ja jonkun aikaa saa aina pyöritellä ennenkuin jää käyntiin. Lupaa kyllä ~5 sekunnin päästä ekan kerran ja sitten sellaista katkonaista käyntiä muutaman yrityksen verran kunnes jää hyrräämään vähän ylipientä tyhjäkäyntiä. Vissiin tyhjäkäyntiseokset vähän laihalla pakkasella.. Bensan seassa on kyllä aina talvisin säilytysaine, mutta ei se ny kuukaudessa mihinkään vanhene.

Haiseeko bensa? Jos ei niin, sitten veikkaisin bensahanan alipainekalvoa. Jos haisee, niin sitten on voinu kipinä kadota. Nouseeko tosta vanhemmasta tankki huoltoasentoon? Yksi tulppa irti niin selviää kumpi puuttuu...
    Mull oli aikoinaan CBR1000F -92, pyörä oli hiukan herkkä käynnistettävä kylmillä ilmoilla esim. pyörän ollesssa seisonnassa. Tulpat myös helpolla kastui jos sahaili pitkään ja ryyppyä yhtään liikaa. Pari kertaa tais rikkoa myös tulpan ehkä liian bensan aiheuttaman paineen takia..

Vaikka startti tuntui omalla akulla hyvin pyörittävän niin ei välttämättä käynnistynyt, mut jos otti vaikka autosta kaapeleilla virtaa niin lähti poikkeuksetta helpolla käyntiin vaikkei startti juurikaan paljoa kovempaa pyörinyt apuvirralla..

Jos ei siltikkään pyöritä kunnolla niin starttikytkimen kunto kannattais tarkastuttaa samalla, on (yksi harvoista) tyyppivika mutta aika hankala todentaa ennen kuin kunnolla alkaa luistamaan...
  6.  
    Laitetaas nyt vielä noi tiedot mitä sitten huollossa tuli tehtyä, eli jakoketju ja kiristäjä vaihdettiin, molemmat "loppu" venttiilit säädettiin ja kaasarit synkattiin, etu ja takapyörien laakerit vaihdettiin ja takajarrupalat uusittiin kans. Takarengas vaihdettiin Bridgestoneen. Takajarrupalat, sytytystulpat ja jäähdytysnesteet vaihtu kans. Kaikki tämä tuli maksaan 750€ ja pyörä vielä haettiin tallista ja tuotiin pihaan! Laturin ketju jäi vielä rahisemaan mutta jos kattelis sitten ens talvena sitä ellei pyörä vaihdu ennen..
    Westmotor oli siis huoltopaikka ja palvelu todella hyvää, voin suositella , paitsi tietty en tiedä oliko järkeä laittaa parin tonnin pyörään tollasta rahaa merkkiliikkeeseen, mutta aattelin että onhan sit joku takuu tolla jakopäälläkin...

edit. jäi osa kohteista kirjaamatta...

- Honda CBR XX -99
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123