Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 42:sta
  1. #1
    Jokos tästä F650GS etupumppuviasta oli juttua täällä:
    http://www.motorcyclenews.com/MCN....-102854

    Voipi vähän säikäyttää jos koko etupyörä lähtee omille teilleen kesken reissun.


    http://www.motorcyclenews.com/upload...ges/forks1.jpg



  2. #2
    Niin ei vissiin kannattas pistää jaappanilaisia osia europyörään
  3. #3
    Lainaa (Perhokalastaja @ Joulu. 12 2008,22:11) kirjoitti
    Niin ei vissiin kannattas pistää jaappanilaisia osia europyörään
    Jawohl! Mutta varsinkaan ei vissiin kannata antaa eurooppalaisten suunnitella, minkälaisia osia pyöriinsä laittavat.

    Pyörän valmistajahan nimittäin kertoo alihankkijoilleen, minkälaisia osia aikovat tulevassa pyörämallissaan käyttää, ja alihankkija sitten tekee ehdotuksia tarjolla olevista vaihtoehdoista. Huolen pitäminen mm. komponenttien lujuuksista, sekä riittävistä varmuusmarginaaleista, kuin myös siitä, että alihankkija toimittaa sellaisia osia, kuin on sovittu, lepää pyörän valmistajan harteilla.

    Noita murtumisia on tapahtunut useampiakin, mm. yksi tyyppi hyvin lähelle pääsi hengestään Etelä-Amerikassa, joten juttu vaikuttaa kaikkea muuta paitsi loppuun käsitellyltä. Valuvikaa epäillään, mutta vielä ei kai ole tutkimustuloksia valmiina.

    Kumma juttu muuten sekin, että ihan saman valmistajan etupumppuja on käytetty jo vuosikymmenten ajan vaikka kuinka monessa jaappanialaispyörässä, eikä niiden rikkoutumisista ole paljon saatu lukea?



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #4
    Ettei tässä vaan nyt nautittaisi kiinalaisen halpatuotannon hedelmistä?
  5. #5
    Lainaa (zemial @ Joulu. 13 2008,20:13) kirjoitti
    Ettei tässä vaan nyt nautittaisi kiinalaisen halpatuotannon hedelmistä?
    Eipä taida olla kiinan-rauta syntipukkina tällä kertaa, vaikka jäljestä päätellen kyllä voisi uskoakin niin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  6. #6
    Käykääpäs lukaisemassa nämä threadit läpi.

    Siellä on esitetty mm. aika rumia väitteitä, että tehdas olisi ostanut muutaman tällaisessa onnettomuudessa loukkaantuneen hiljaiseksi.

    Jos syyksi paljastuu suunnitteluvirhe, on käsittämätöntä, että tehtaalla voisi olla varaa hyssytellä, ja olla tekemättä mitään.

    Sekään ei vaikuta kovin lupaavalta, että tosiaan vaihtoivat nämä epäilyksen alaiset etupamput seuraavissa vuosimalleissa toisenlaisiin, ja niissä juuri nämä etuakselin kiinnikkeet ovat vahvemmat, ainakin ulkonäöltään. Kerrassaan outo yhteensattuma.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #7
    Siis onko tässä BMW:n kohdalla mitään uutta ? Heidän markkinointiosaston taktiikka on aina ollut kiistää kaikki ja vältellä recall:ja viimeiseen asti. Kovaa leikkiä he kyllä pelaavat USA:n markinoilla, joissa henkilölle vaarallisesta viasta kerran kunnolla kiinni jäätyään seuraukset on raskaat.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  8. #8
    Linkkasin kyllä tonne LT-threadissa (perälaakerin hajoamiset) mutta jotain telamiinaan ajamisesta siellä puhuttiin.
    Ilmeisesti bemarin omistajat ei kestä sitä että vehkeet voi oikeasti hajota (suunnittelu)virheen takia.

    Mä en ainakaan moista ylihinnoteltua skeidaa ostais.
  9. #9
    olihan siellä toinekin gs joka oli kans hajonnu käsiin
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  10. #10
    Lainaa (pecha @ Joulu. 13 2008,18:32) kirjoitti
    Lainaa (Perhokalastaja @ Joulu. 12 2008,22:11) kirjoitti
    Niin ei vissiin kannattas pistää jaappanilaisia osia europyörään *
    Jawohl! Mutta varsinkaan ei vissiin kannata antaa eurooppalaisten suunnitella, minkälaisia osia pyöriinsä laittavat.

    Pyörän valmistajahan nimittäin kertoo alihankkijoilleen, minkälaisia osia aikovat tulevassa pyörämallissaan käyttää, ja alihankkija sitten tekee ehdotuksia tarjolla olevista vaihtoehdoista. Huolen pitäminen mm. komponenttien lujuuksista, sekä riittävistä varmuusmarginaaleista, kuin myös siitä, että alihankkija toimittaa sellaisia osia, kuin on sovittu, lepää pyörän valmistajan harteilla.
    No kyllä nykyään asia on toinen. Komponenttitoimittajat on nykyisin kokonaistoimittajia, eli tekeevät itse suunnittelun, laskennan, valmistuksen ja erityisesti laadunvalvonnan.

    Ne ajat kun tilaaja suunnitteli ja toimitti alihankkijalle vain valmiit piirustukset, on kyllä menneet auto/pyörä/työkone/yms. laitevalmistuksessa aikoja sitten ohi. Kuten tässäkin etuteleskooppitapauksessa, on BMW tietenkin vastuussa laatuviasta, mutta se mikä "ongelma" on johtanut rikkoutumiseen, todennäköisesti on täysin bmw:stä riippumaton, jos ei alihankkijan valintaa lasketa siihen. Maailmanlaajuisestihan noita telarivalmistajia ei kovin paljon ole.

    Eihän auto/mopo/tms. valmistaja voi ruveta testaamaan kaikkea alihankkijoiden toimittamaa tavaraa. Siihen täytyy vain luottaa että alihankkija noudattaa sovittua laatujärjestelmää, jos ei noudata, ongelma kaatuu tietenkin valmistajan piikkiin vaikka "syy" olisi muualla.

    Se on sitten ihan toinen asia, että näiden uusien bmw:n 650 mallien valmistuskustannukset saattaa olla painettu niin minimiin, että alihankkijoillakin on hankaluuksia saada valmistettua komponentteja riittävän halvalla, jolloin tietysti voisi kuvitella että laatu voi hiukan olla vaarassa.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  11. #11
    Tuskin se pari grammaa lisää alumiinia hunajaa olisi maksanut. Jaappanilaiseen "laatuun" ei vaan voi luottaa.
    Dixi et animam levavi
  12. #12
    Ainakaan tuon kuva sarjan mukaan ei pahemmin ole käynyt onneksi, Onko BMW:llä ollut takaisin kutsu kampanjaa asian tiimoilta. Ainak omat vehkeet kannattaa tarkastaa, tuskin tuollainen ihan heti tulee, voisin kuvitella että olis ainakin jonkin laista murtumaa tai vastaavaa havaittavissa.

    Toivottavasti on yksittäis tapauksia, ja ettei henkiä mene.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  13. #13
    käsittääkseni joissain 96 DR suzukeissa oli vähän vastaavaa. irtos akselinkiinnikkeet haarukasta.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  14. #14
    Lainaa (Boxer @ Joulu. 21 2008,19:20) kirjoitti
    No kyllä nykyään asia on toinen. Komponenttitoimittajat on nykyisin kokonaistoimittajia, eli tekeevät itse suunnittelun, laskennan, valmistuksen ja erityisesti laadunvalvonnan.

    Ne ajat kun tilaaja suunnitteli ja toimitti alihankkijalle vain valmiit piirustukset, on kyllä menneet auto/pyörä/työkone/yms. laitevalmistuksessa aikoja sitten ohi. Kuten tässäkin etuteleskooppitapauksessa, on BMW tietenkin vastuussa laatuviasta, mutta se mikä "ongelma" on johtanut rikkoutumiseen, todennäköisesti on täysin bmw:stä riippumaton, jos ei alihankkijan valintaa lasketa siihen. Maailmanlaajuisestihan noita telarivalmistajia ei kovin paljon ole.

    Eihän auto/mopo/tms. valmistaja voi ruveta testaamaan kaikkea alihankkijoiden toimittamaa tavaraa. Siihen täytyy vain luottaa että alihankkija noudattaa sovittua laatujärjestelmää, jos ei noudata, ongelma kaatuu tietenkin valmistajan piikkiin vaikka "syy" olisi muualla.

    Se on sitten ihan toinen asia, että näiden uusien bmw:n 650 mallien valmistuskustannukset saattaa olla painettu niin minimiin, että alihankkijoillakin on hankaluuksia saada valmistettua komponentteja riittävän halvalla, jolloin tietysti voisi kuvitella että laatu voi hiukan olla vaarassa.
    En ole aivan samaa mieltä siitä, ettäkö laadunvalvonta olisi 100% alihankkijoiden harteilla.

    Ja vastuu on silti BMW:llä, kun se on heidän pyöränsä, missä sellaiset telarit on. On todellakin tehtaan velvollisuus pitää huoli riittävistä varmuusmarginaaleista, varsinkin tällaisten kriittisten komponenttien suhteen.

    Onhan jokaisessa ajoneuvossa paljonkin alihankintaosia, siitä ei tulisi mitään, jos kaikki tehtaat vain levittelisivät käsiään, kun joku vika havaitaan, että "no ei maha mittään, kun toimittivat meille kehnoa tavaraa". Heidän laadunvalvontansa (siis mp-tehtaan) pitää olla sellaisella tasolla, että niin ei voi tapahtua.

    Ja joka tapauksessa se on mp-merkki, jonka maine tällaisessa voi ryvettyä, ja tämä tapahtuu vieläkin perinpohjaisemmin, jos kaiken muun hyvän lisäksi alkavat pakoilla vastuutaan.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #15
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Showan keulatkos noissa on vai kenen?
    Dirty Nasty Furriner
  16. #16
    Niin lähinnä tarkoitin sitä että valmistaja EI pysty omalla laadunvalvonnalla havaitsemaan sellaisia alihankkijan kämmejä, mitkä yleensä johtavat tuollaisiin rikkoutumisiin.

    Tuollaiset viat lähen 100%:sti johtuvat alumiinivalussa olevista vioista, eli huokosista tai muista valua heikentävistä sisäisistä vioista. Telarivalmistaja on "vastuussa" tuontyyppisten vikojen eliminoinnista oikeilla menetelmillä ja laadunvarmistuksella. Ei mopovalmistaja voi tehdä mitään muuta laadunvarmistusta enää tuotannon aikana kuin visuaalisesti tarkistaa tavara ennen pyörään asennusta.

    Tottakai pyörävalmistaja on vastuussa kaikesta, myös alihankintaketjussaan tapahtuvista mokista. Mutta joku kun kommentoi bmw:n suunnittelua huonoksi, ei tälläisillä vioilla ole juurikaan tekemistä suunnittelun kanssa. Toki jos materiaalia lisättäisiin reilusti niin paikat kestäisi mitä vaan, mutta sitten taas kaikki valittaisi kun mopot painaa paljon.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  17. #17
    Ihmeellisintähän tässä on kuitenkin se tapa jolla BMW koittaa painaa asian villasella. Muistelen lukeneeni että muissakin tapauksissa BMW koittaa vältellä noita recalleja asiakkaitten turvallisuuden kustannuksella.

    Ei hyvä...
    -08 Kawasaki ZX-6R
    -07 Honda Hornet 600 (ex)
    -99 Suzuki GS 500 (ex)
  18. #18
    Lainaa (Boxer @ Joulu. 21 2008,23:12) kirjoitti
    Niin lähinnä tarkoitin sitä että valmistaja EI pysty omalla laadunvalvonnalla havaitsemaan sellaisia alihankkijan kämmejä, mitkä yleensä johtavat tuollaisiin rikkoutumisiin.

    Tuollaiset viat lähen 100%:sti johtuvat alumiinivalussa olevista vioista, eli huokosista tai muista valua heikentävistä sisäisistä vioista. Telarivalmistaja on "vastuussa" tuontyyppisten vikojen eliminoinnista oikeilla menetelmillä ja laadunvarmistuksella. Ei mopovalmistaja voi tehdä mitään muuta laadunvarmistusta enää tuotannon aikana kuin visuaalisesti tarkistaa tavara ennen pyörään asennusta.

    Tottakai pyörävalmistaja on vastuussa kaikesta, myös alihankintaketjussaan tapahtuvista mokista. Mutta joku kun kommentoi bmw:n suunnittelua huonoksi, ei tälläisillä vioilla ole juurikaan tekemistä suunnittelun kanssa. Toki jos materiaalia lisättäisiin reilusti niin paikat kestäisi mitä vaan, mutta sitten taas kaikki valittaisi kun mopot painaa paljon.
    Siinä tapauksessa ko. valmistajan laadunvalvonnassa on aika paljon kehittämisen varaa. Kuten jo todettu, suuri osa komponenteista tulee alihankkijoilta, ja niiden laatua on pakko pystyä valvomaan, ja vieläpä erittäin tarkasti. Muussa tapauksessa ei niiden valmiiden tuotteidenkaan laadusta ole yhtään mitään takeita.

    Etkä ilmeisesti ole viitsinyt vilkaista, minkälaiset etutelarit oikein on kyseessä?

    Niissä on nimittäin ´offsetia´, ts. etuakselin kiinnitys on haarukkaputken keskilinjan etupuolella. Vaikuttaa paljon moneenkin asiaan etupään geometriassa, ja sitä kautta myös pyörän ajettavuuteen (ja on paljon mahdollista, että ko. vauriollakin on tähän ratkaisuun syy-yhteys).

    Edellämainitun vuoksi pidän erittäin epätodennäköisenä, että tällaisia löytyisi aivan hyllytavarana yhdeltäkään jousitusvalmistajalta. Voisin melkein lyödä vetoa, että ne on suunniteltu ja valmistettu nimenomaan tätä yksittäistä pyörämallia varten. Toisin sanoen yhteistyössä BMW:n ja Showan kanssa.

    Ja jälleen kerran, se on kyllä ihan ensisijaisesti BMW:n asia tietää, minkätyyppiseen pyörään, ja minkälaiseen käyttöön kyseinen osa oikein tulee, ja että se on myös riittävän kestävä siihen käyttöön.

    Kukaan osapuolista ei ole vapaa vastuusta, sekin on selvä, mutta kaikenlaiset laatuvirheet yms. kämmit saa BMW selvitellä alihankkijansa kanssa ihan itse. Kuluttajan suuntaan tällaisista asioista kuitenkin vastaa 100% pyörän valmistaja.

    Virheitähän joskus sattuu jokaiselle, se on selvä. Ärsyttää vain sellainen ´ei ole meidän vika-attityydi´, ja hyssyttely, mikä tästä hommasta haisee läpi, vaikka näiden kanssa on sattunut hengenvaarallisia onnettomuuksia. Ja onpa tuolla maailmalla esitetty niinkin hurjia väittämiä, että olisivat maksaneet näiden takia loukkaantuneita hiljaisiksi. Toivottavasti nämä eivät pidä paikkaansa.

    Se kyllä kertoo mielestäni aika paljon, että kas kummaa, seuraaviin vuosimalleihin tulikin muutetut etupamput, joissa akselin kiinnikkeiden valut on tehty selkeästi suuremmille lujuuksille.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  19. #19
    Kultaisen heilahduskäden paikka?
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  20. #20
    Enempi vaikuttaa että olisi paikallaan kultainen suihku Bemarin tehtaalla takuupolitiikasta päättäville.
  21. #21
    Lainaa (Talttapää @ Joulu. 22 2008,12:57) kirjoitti
    Enempi vaikuttaa että olisi paikallaan kultainen suihku Bemarin tehtaalla takuupolitiikasta päättäville.
    :Repsiö:

    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  22. #22
    Saisi jaappanin pojat laitaa uudet teleskoopit vaan kaikkiin vanhaa sarjaa oleviin mopoihin. Vittuako se pemari noita jaappanilaisia suojelee oman maineensa kustannuksella. Mersuissakin oli sähköjarrut vähän aikaa ja meinas mennä Bosch kykkyyn, kun joutui niitä korjailemaan. Mersun maine kärsi, vaikka alihankkija sössi Jo ei olisi ollut isoalihankija, niin nurin olisi mennyt. Bosch kuitenkin on laatumerkki, mutta tuosta jaappanilaisesta kopioijasta ei ole mitään hajua. Tosin mersun kautta nuokin jarrut hoidettiin, joten bemarin kautta pitäisi saada uudet paremmat etuharukat noihin vanhoihin mopoihin.

    Tais mennä jaappanilaisten maine etuhaarukoitten valmistajana. Aloin jo katsella jaappanilaisia mopoja, mutta täytyy taas unohtaa, jos laatu on tuota tasoa. Ilmankos parhaat etuhaarukat tehdään euroopassa. Ruotsalaiset lähinnä tulee mieleen; ne kun osaa tuon patukan lutkuttamisen reiässä.
    Dixi et animam levavi
  23. #23
    Se oli kuiteski bmw missä se haarukka hajos
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  24. #24
    Lainaa (SB2 @ Joulu. 22 2008,13:42) kirjoitti
    Se oli kuiteski bmw missä se haarukka hajos *
    Eipäs ollut, vaan se oli Showan 2-pyöräinen, moottoroitu etuhaarukka, jossa vain nyt sattuu olemaan alihankintana saksalaisvalmisteinen haarukan takaosantuenta, joka pitää sen oikeassa asennossa!
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  25. #25
    Lainaa (ek@ @ Joulu. 22 2008,13:35) kirjoitti
    Saisi jaappanin pojat laitaa uudet teleskoopit vaan kaikkiin vanhaa sarjaa oleviin mopoihin. Vittuako se pemari noita jaappanilaisia suojelee oman maineensa kustannuksella. Mersuissakin oli sähköjarrut vähän aikaa ja meinas mennä Bosch kykkyyn, kun joutui niitä korjailemaan. Mersun maine kärsi, vaikka alihankkija sössi Jo ei olisi ollut isoalihankija, niin nurin olisi mennyt. Bosch kuitenkin on laatumerkki, mutta tuosta jaappanilaisesta kopioijasta ei ole mitään hajua. Tosin mersun kautta nuokin jarrut hoidettiin, joten bemarin kautta pitäisi saada uudet paremmat etuharukat noihin vanhoihin mopoihin.

    Tais mennä jaappanilaisten maine etuhaarukoitten valmistajana. Aloin jo katsella jaappanilaisia mopoja, mutta täytyy taas unohtaa, jos laatu on tuota tasoa. Ilmankos parhaat etuhaarukat tehdään euroopassa. Ruotsalaiset lähinnä tulee mieleen; ne kun osaa tuon patukan lutkuttamisen reiässä.
    Tosi merkkiuskollisuutta
    Muistetaampa kuitenkin, mitkä laitteet ovat yleensä rikki mm. noissa matkakertomuksissa. BMW.
    Kolme eniten myytyä merkkiä tulee tuolta Japaninmaalta ja taitavat toimia loistavasti, koska ei juuri purinoita kuulu. Joten kannattaisiko kohdistaa katsetta vain sinne saksanmaalle, kyllähän kovalle hinnalle täytyy saada parempaa vastinetta!

    -
  26. #26
    Lainaa (ukko @ Joulu. 22 2008,15:13) kirjoitti
    Kolme eniten myytyä merkkiä tulee tuolta Japaninmaalta ja taitavat toimia loistavasti, koska ei juuri purinoita kuulu.
    Ignorance is bliss. Kawasakilla oli 4 vuotta sitten heikkolaatuisen alumiinivalun vuoksi recall etuvanteesta. Näköjään Suomessakin on ollut tuota vikaa.

    http://www.fireblades.org/forums....t203338

    Kuulostaako tutulta? (lainattu samaisesta 4 vuotta vanhasta ketjusta, joka käsittelee muuten Kawan vaihdelaatikko recallia.)

    "The recall isn't a design problem, but a manufacturing one. Japanese mass-produced castings are usually as porous as hell. A friend had a fork leg on replaced out of warranty by Honda because he was able to prove the casting was porous at manufacture (x-ray), and took 3 years to fail!

    It comes down to cost. The wheels on the ZX10R are cast aluminium, but probably should be forged judging by the design. I'd guess these are built by the company that tendered the lowest price though....
    "

    Hyvin tuntuu etupamput murtuvan jaappaninmopoistakin.





    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  27. #27
    Lainaa (nostalgia @ Joulu. 23 2008,16:39) kirjoitti
    Lainaa (ukko @ Joulu. 22 2008,15:13) kirjoitti
    Kolme eniten myytyä merkkiä tulee tuolta Japaninmaalta ja taitavat toimia loistavasti, koska ei juuri purinoita kuulu.
    Ignorance is bliss. Kawasakilla oli 4 vuotta sitten heikkolaatuisen alumiinivalun vuoksi recall etuvanteesta. Näköjään Suomessakin on ollut tuota vikaa.

    http://www.fireblades.org/forums....t203338

    Kuulostaako tutulta? (lainattu samaisesta 4 vuotta vanhasta ketjusta, joka käsittelee muuten Kawan vaihdelaatikko recallia.)

    "The recall isn't a design problem, but a manufacturing one. Japanese mass-produced castings are usually as porous as hell. A friend had a fork leg on replaced out of warranty by Honda because he was able to prove the casting was porous at manufacture (x-ray), and took 3 years to fail!

    It comes down to cost. The wheels on the ZX10R are cast aluminium, but probably should be forged judging by the design. I'd guess these are built by the company that tendered the lowest price though....
    "

    Hyvin tuntuu etupamput murtuvan jaappaninmopoistakin.

    Niih, suurimpana erona että Kawasaki teki recallin, Bmw taas ei millään ilveellä!

    Kumpaan mieluummin luottaisit, tahoon joka myöntää virheet ja korjaa ne, vai tahoon jolla ei omasta mielestään ongelmia ole eikä korjaa niitä?
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  28. #28
    Suojaraudoista (ja kuljettajan ajovarustuksesta) voinee hieman päätellä, minkälaisessa käytössä kyseinen jaappaninmopo on ollut. Kai ne mistä vaan pyörästä voivat murtua irti, jos tarpeeksi monta kertaa tiputetaan tarpeeksi korkealta. Linkissä, johon viitataan, kai lienee ollut kyse ihan perinteisestä pappatouringista, jonka yhteydessä etuakseleita on päättänyt lähteä eri teille, eli silloin kyseessä tuskin lienee käyttäjävirhe.

    On muuten paljonpuhuva ´kohta taitaa sattua´-ilme...
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  29. #29
    toi kawasaki kuva oli yhdessä moottoripyörälehdessä, niin ne oli editoinut kuskille kypärän päähän siihen lehteen

    honda vaihtoin 954 hondiin englannissa keulaputkien alaosat kaikkiin, koska suolatut tiet yhdistettynä kromiputkeen aluvalussa, aiheutti valun napsahtamisen. kaikki englannin pyörät korjattin, mutta suomessa ei korjattu. vika lienee kuitenkin aika harvinainen.

    marginaalinen, se ei tietysti lohduta marginaalia.

    tietääkseni kawasakin etupumppuja ei ole kutsuttu takaisin koskaan. ne zx10 etuvanteet vaihdettiin, mutta haarukoita ei.

    stunttipyörän hajoaminen on tietysti jotenkin ymmärrettävää, mutta jos pyörä hajoaa esim 3 vuotiaana kovassa käytössä, niin se hajoaa 10 vuodessa normikäytössä. viat vain tulee esiin ensimmäisenä kovemmassa käytössä.

    bemarien käyttö, tuskin kovin kovaa ole.

    kaikissa pyörissä on tärkeää, että keula on suorassa, jos keula on kaaduttu tangonpäälle ja on kahdeksikolla, niin täysin suorana se jännittää vain vähän akselinseutua, mutta joustaessaan pohjaan, kiero keula vääntää joka joustolla rankasti akselinseutua. ottaen huomioon pyörän painon ja lähes metrin vipuvarret, rupeaa valu väsymään kierolla keulalla melko nopeasti.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  30.  
  31. #30
    Bemarihan "päivitti" tuon alaputket '02. Kurapyörä foorumilta:
    "uudet iskarin alapäät 261€ kpl+stefat ja pölysuojat"

    Tuskin tuota F650 on miksikään motocrossipyöräksi tarkoitettukaan.

    Olishan toki BMW voinut jo alkujaan laittaa WP/Öhlins keulan tähän sarjaan, mutta tyytyi halpis showaan joka sekin voisi olla parempaa mallia- eli bmw itse säästi ja sai halvalla...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen