Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    "Hallituksen pyynnöstä" piti yhdistää rassaus- ja ajopyörät 2 --> 1 ja niin sai Koo-Pemari ja pikku-Guzzi lähteä ja tilalle tuli '97 Centauro-Guzzi.



    Valmistettu kaikkiaan pikkaisen alle 2000 kpl, perverssi sekoitus (guzzimaisittain) huipputekniikkaa ja muotoilututkielmaa. Tonninen neliventtiilikone lainattu pikkumuutoksin Daytonasta, samoin alusta (runko + WP:n jousitus + Brembon jarruvarustus + Marchesinin vanteet) - vaatetus taas Luciano Marabesen suunnittelupöydältä.

    Talviprojektina lähinnä siistiä paikkoja ja purkaa edellisen omistajan patenttivirityksiä (mm. jalkatappien ja ohjaustangon omatekemät siirtosarjat...). Ulkomuoto on jo tehtaan jäljiltä sen verran pårnå, ettei siihen lie tarvetta puuttua. Maailmalta jo haalittu mm. DÄS-Mototecin virirännit, parit satulat (orggis ja GT-mallin reissupenkki), etevämpi lastu mustaan laatikkoon y.m. pikkuosaa.

    EDIT: parempia kuvatuksiakin luvassa, ylläoleva kiireessä kännykameralla räpsäisty, kun viime viikolla sain Guzzin tallille



    ...
  2. #2
    Hiäno ja erikoinen peli!
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  3. #3
    Erikoinen laite Voipipahan keskustella nakkikioskilla muustakin kuin minivilkuista ja sirommista rekisterinkilpitelineistä.
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
  4. #4
    Menee samaan sarjaan BMW GS:n kanssa... "Niin ruma että se on jo melkein kaunis" *
    Ihan oikeesti kyllä erikoinen ja hieno peli, jos en väärin muista niin James "Captain slow" May omistaa samanlaisen.
    -08 Kawasaki ZX-6R
    -07 Honda Hornet 600 (ex)
    -99 Suzuki GS 500 (ex)
  5. #5
    Erikoinen on peli ja omalla tavallaan komiakin.

    P.S: Onx Heikki luopunut kurapyöristä kokonaan??
    Elä ja anna muiden roudata.
  6. #6
    Lainaa (Kelju @ Joulu. 09 2008,21:24) kirjoitti
    Erikoinen laite * Voipipahan keskustella nakkikioskilla muustakin kuin minivilkuista ja sirommista rekisterinkilpitelineistä.
    Kun muuten tutkit tarkemmin tuollaisen Centauron vilkkuja etenkin tuota takalokasuoja/kilpiteline-osaa, niin kyllä ne on vähintään yhtä ruamt kuin tuo kokonaisuus...

    Itse en ole omastani vaivautunut tekemään niille mitään, kun tuo kokonaisuus on jo niin järkyn erikoisen näköinen, että ei se siitä pienillä muutoksilla parane.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  7. #7
    Lainaa (andestone @ Joulu. 09 2008,22:01) kirjoitti
    P.S: Onx Heikki luopunut kurapyöristä kokonaan??
    Katsotaan jos lopettaa köyhtymästä, niin toki kuramoto on kakkos(tai ykkös...)motoksi hommattava...
    ...
  8. #8
    olen nuita sentään jokusen nähnyt oikeastikin. on se ... sanotaanko, erikoinen muotoilultaan ja melko moderni tekniikaltaan, ainakin guzziksi.

    daytona olisi toinen samanlainen teknisesti kuten mainittua, mutta perinteisempi malli muodoiltaan.

    aikanaan tuollaista uutena ihmettelin mp-liikkeessä ja kovasti yritti myyjä sitä kaupitella, olikohan kouvolassa joku rätkäkauppa. ei ollu rahaa.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  9. #9
    Onhan se..erikoinen. Ja harvinainen kuten useimmat Gutsit!
    Mutta parastahan Gutsissa onkin toi möhkälemäinen ja miehekkän komia V2-pata. Ja ne soundit
    Onneksi olkoot!
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  10. #10
    Hallituksia kaatuu ja niitä tehdään uusia.. perhanan hallitukset kun kieltävät kaiken kivan Onneksi eivät kuitenkaan kokonaan

    Onnea valitsemallasi tiellä. Nähdään apsilla!
    Good to the bone
    ...
  11. #11
    Täältä meiltäpäin yksi tuollainen löytyy,oli aikoinaan nakupyörä testissä mukana jossa oli tuo meikäläisen rexikin.
  12. #12
    ihme peli... varsinki toi moottorin kulma... mut silti ulkonäkö ollu edellä aikaansa. Iha makee siis
  13. #13
    Lainaa (Aavikko @ Joulu. 12 2008,08:20) kirjoitti
    ihme peli... varsinki toi moottorin kulma...
    Ai 90°?.. * *


    EDIT: kuvatuslinkki



    ...
  14. #14

    Tämmöinen se siis "oikeasti" on, jos tuosta ekaviestin kännykamerakuvasta ei oikein saa selvää...

    Talven aikana maailmalta haalittu Kentauriin muutama lisä- ja varaosapalikka.

    Ensi kesäksi jos pulttaisi kasaan jonkunlaiseksi ajopyöräksi ja tolkummin rakentelisi vasta talvella '09/'10. Sinällään helppo ja huoleton pistää vaikkapa ulkomuoto uusiksi, kun hommasin toiset muovit + tankin; paremmat palaset voi pitää vakiona ja sekundaplastiikkeja modata mieleisekseen (tai miksi sattuu nyt tulemaankaan...).

    Ja siitä se sitten taas lähti (lapasesta).

    EDIT parit kuvatukset:
    Pienellä perä- ja sivumuovien leikkelyllä saisi peräosastoa kevyemmänoloiseksi...
    Uudella perämuovilla / -rungolla ja Daytonan tankilla klassisempaa cafe-racer -lookia



    ...
  15. #15
    Dremelinkopio tuli hommattua (miten sitä on voinutkaan tulla toimeen ilman moista aparaattia...) ja siinä tangonpäitä rälläköidessä mieleen tuli taas kakkosmuovien leikkely "kevyemmiksi". Sivu- ja perämuoveista palat poikkaisemalla tyyli tulisi huomattavasti orggista kevyemmäksi / ilmavammaksi. Kaksilla muoveilla muutos alkuperäiseksi ja takaisin on n. viiden minuutin homma. Tarvinnee asennuskaljat, ennenkuin hirviää leikkuuterää tarjota plastiikinkylkeen; leikkausurat on kyllä jo piirretty...


    Dynotecin rakentama Centauro, josta tuo "muovienpilausajatus" sai alkunsa


    EDIT: "Point of No Return"...




    ...
  16. #16
    Hiano
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  17. #17

    Kävin tallilla riehumassa takatalvilauantain kunniaksi. Sen verran normaalista poikkeavat ruuvaustalkoot, ettei yhtään itkuhuudolla höystettyä 'Saata-NAH!'-karjaisua tarvittu, vaan kaikki meni ennakoituakin paremmin.

    BMC:n filsu istuu paikoillaan alumiinikehyksen tukemana, jolloin ilmanputsarinkannella snorkkeleineen saattoi nakata vesilintua. Ison veden tuolla puolen modilla mitattu +5... +7 hv tehonnousuja (eli hyvällä tuurilla päästäisiin toiselle sadalle; tehdas lupaa vakiosta 95 hv), mutta hauskuuskertoimen lisäys mennee enemmänkin möreiden imuäänien piikkiin.

    Verlicchin säädettävillä "Swan's Neck"-clipareilla saa ajoasentoa räätälöityä vähän alkuperäistä paremmaksi. Vielä paikoilleen pulttaamatta Motratechin jalkatappi- / poljinsarja, mutta sitä ennen täytyy edellisomistajan oma sivutukipatentti pultata irti (tuo koneen eteen pultattu on orggistuki, jonka löysin eBaystä, ja joka siis korvaa tuon nyt käytössä olevan kötöstyksen).

    Lisämausteeksi tulossa vielä mm. MG Daytonan ylempi T-kappale (siistimpi, kun ei ole ohjaustangon kiinnitysreikiä, ja toki uusi osa kiiltää vanhaa ja naarmuista komeammin), DÄS-Mototecin viriputkisto (saa painoa vähemmäksi ja pääsee eroon tuosta vaihdelootan alla olevasta kollektoripöntöstä) sekä uudet / uudistetut muovit.

    AKE:n ajoneuvorekisterikyselystä tuli mukavaa tietoa Centaurosta: Moto Italian uutena tuoma ja ennen minua ollut yhdellä omistajalla (07/'97 - 06/'08). Pirauttelin ex-ohjastajalle ja kävi ilmi, että ennen Centauroa hänellä jo oli ollut pari muutakin Guzzia, km-lukema (50 tkm) pitää paikkansa ja nokkaremmit vaihdettu 20 tkm sitten. Centauro vaihtui sitten viime kesänä kevyemmin käsiteltävään kuussatku-Yamahaan, koska ikä (67 vuotta) alkoi kuulemma pakottaa siirtymistä hieman "helpommintyönnettävään pyörään"...



    ...
  18. #18
    Aikas mahottoman nätti tuommonen cafe-racer look *
    563+
  19.  
  20. #19




    Pyörä nipussa ja heti pääsee remontoimaan; huomispäivä pyhitetty bensapumpun ja -filsun vaihtoon. Filtteri jo löytyy ja pumppukin pitäisi löytyä motonet / biltema -akselilta (isokoneisissa Bemareissa - autoissa siis - on käytössä sama pumppu). Jospa se pikkuhiljaa tästä...

    Sen verran kun ehti kokeilla toimivaa konetta, niin voimaa on todella mukavasti ja imuäänet + muut mekaaniset äänet vetävät hymyn korviin.


    EDIT: Alkuperäinen Boschin pumppu löytyi Motonetistä. Pumppu ja filsu asentuivat nätisti ja pienen koeajolenkin perusteella kone pelaa taas mainiosti. Samaa Boschin pumppua käyttävät useimmat tuoreet isot Guzzit, eli jos on tarvista uudelle pumpulle, niin löytyy tuotenumerolla 0 580 464 070 tarvikeliikkeen varastosta. Jos autovastaavuutta kyselevät, niin useassa 6-pyttyisessä Bemarissa on sama pumppu.



    ...