eli sopiiko orginaalin bensansuodattimen tilalle esim.motonetin suodatin vai olisiko hyvä laittaa alkuperäinen pyörä on gsx-r 1000 -04![]()
R1
Hintaeroa ei varmaan ole montaakaan euroa?
En suosittele säästämään väärissä asioissa, sitten kun olet keskellä ei mitään ilman työkaluja ja suodatin tukossa, niin katsoppa siihen peiliin ja kysäise mikä meni vikaan...
Itellä alkuperäinen eli kawan orkkis.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Ei kai se orggissuodatin tee autuaaksi. Se skeida, mikä sieltä tankista tulee tukkii sen filtterin. Ei se filtterin alkuperä.
Oli pakko![]()
Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
ok! lähinnä ajattelin että onko suuria toiminnalisia eroja noissa suodattimissa? monessa paikkaa vain myydään yleissuodatinta, niin ajattelin että samako tuo jos vaikka marssii motonettiin ja hakee sen sieltä kun kerran hintaero yleissuodattimissakin on aika kova![]()
R1
juu,ei kai sen suodattimen merkillä luulisi olevan mitään seksuaalista merkitystä,toisin voi olla tietty noissa öljynsuodattimissa...
Hintaeroo voi olla kyllä 3/25€ , mutta , mutta .
Ostin Biltemasta suodattimen juur ton hinnan takia , mutta nyt näyttäs siltä että kun tankissa on jäljellä 2-3L. polttoainetta , niin suodattimesta ei mee tarpeeksi läpi .
Elikkä polttoaineen pinnankorkeus suodattimeen nähden on liian alhaalla . Täytyy kerran vielä testata , että tietää varmaks` : eihän se mitään kun sen tietää , mutta yleensä ei tunnu kivalta jos jossain hevon kuusessa motti alkaa korahteleen .![]()
tarvikeliikkeidet halvat kertakäyttösuodattimet on sinänsä OK, mutta ne on tehty autoihin eli käytännössä bensapumpuille.
alipainesysteemin paine ei taida olla ihan riittävä ja virtaus saattaa heikentyä. mp-liikkeissä (ainakin allright) on myynnissä puhdistettavia suodattimia, joissa vastus on pienempi.
ne ovat vähän kalliimpia, mutta toisaalta ikuisia.
juu kiitti. itsekin mietin tuota että toimiiko mopedissa kun kerran bensapummpua ei ole joka tuuppais sitä löpöö...allrightilla ei suodattimia ollut mutta tarvii etsiä vielä!
taidan turvautua alkuper. jos jostain löytyy![]()
R1
Nostan vanhaa topikkia hiukan ylös.
Ongelmana on se, että veljen k4 1000 gixeri röpöttää ja pätkii kuulemma pienillä kierroksilla, mutta kun antaa kierroksia, ilmiö häviää. Hän epäili bensansuodatinta syypääksi, voisikos olla näin?
Sitten, olettaen, että bensansuodattimessa on roskaa, onko gikserin alkuperäinen suodatin pestävä, vai pitääkö vaihtaa? Ja onko pahassa paikassa?
Ducati Monster 696 -08
ex: Cagiva mito -06
Onks tulpat tsekattu?(TinBa @ Huhti. 02 2008,14:21) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
En tiedä, veli soitteli eilen intistä ja kertoi vian, pyysi selvittelemään ja korjaamaan. Luultavasti ei ole, täytyypä tarkistaa.(scuuba @ Huhti. 02 2008,14:27) kirjoitti
Ducati Monster 696 -08
ex: Cagiva mito -06
Pensansuodattinelementtejä ei yleensä pureta tai pestä. Sellaisia 'siivilöitä' mitä on hanoissa mm.tankkien sisällä on hyvä joskus putsata.(TinBa @ Huhti. 02 2008,14:21) kirjoitti
Tuossa on ruisku, eikö? Varmaan myös pensapumppu?
Jos laite toimii suurilla kierroksilla niin en usko että polttoaineen saannossa olisi ongelmaa pienillä kierroksillakaan.
-J-
Ruisku fillarista löytyy, bensapumpusta en ole niinkään varma. :o Täytyypä itekin eka kuunnella sitä ääntä, jos tyhjäkäynti vain sattuu olemaan hieman liian heikolle säädetty..(GSXR_JaP @ Huhti. 03 2008,11:57) kirjoitti
Ducati Monster 696 -08
ex: Cagiva mito -06
Eiköhän sieltä bensapumppu löydy, oiskos tankin sisällä?![]()
Honda XL700V Transalp 2009
ex Suzuki Hayabusa 2008
ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
ex Suzuki GSX-600R 1997
ex Honda CBR 600F 1996
Vain nopeet elää..
http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
Oliskos kelleen tietoa, että löytyyköhän tarvikesuodattimista sellaisia vaihtoehtoja, jossa tuo tulopuoli lähtee suodattimesta sivullepäin? Kawassa on juurikin noin + tarvikesuodattimien liitännän halkaisija on liian pieni eli olisko tuossa kawassa letkun halkaisija sitten 8mm kun tarvikesuodattimissa on muiistaakseni max. 6mm.
Vähän siis tähän malliin (kuvassa ei bensasuodatin, mutta antaa vähän ideaa):
Olisin mielelläni hyviä vaihtoehtoja kartoitellut, koska 24€ muovi & paperinpalasta on aika paljon rahaa. Joku sanoo, että väärä paikka säästää, mutta ei ne "merkki"suodattimet melko varmasti sen kummempia ole ainakaan tässä bensapuolella.
- P
Aikanaan etsin vaihtoehtoa BMW:n (sama kuin Trumpassa?) pa-suodattimelle autopuolen valikoimista. Lähinnä käypäisin oli sekin kalliimpi kuin mp-suodatin, joten ei kannattannut lisää etsiskellä. Vuotta en muista mutta oli vielä FIM eli markka-aikaa.
Eihän tuollainen 24€ ole edes kallis kun esim. juuri BMW:n suodatin Saksasta Wunderlichilta maksaa sekin vajaa 20€ ynnä toimitus. Huoltoväli on kuitenkin jotakin 30-40 tkm. Keskiverto korttelinkiertäjällä melko mionta vuotta.
Ja onhan huomattu, ettei ruiskuihin laiteta mitään parin euron muovista kaasarivehkeisiin tarkoitettua letkumallia?
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Pitäisi sen ainakin sirahtaa virtoja kytkettäessä..(TinBa @ Huhti. 03 2008,15:07) kirjoitti
Mutta normaali trarvikesuodin ei ole hyvä kaasari-mopossa, koska sen virtausvastus on liian suuri, mikä taas tarkoittaa että tankin alkaessa olla tyhjä, pelkkä korkeusero ei tee tarpeeksi paine-eroa että bensa virtaisi vaivatta kaasuttimille -> bensan taso kohokammiossa laskee -> seos menee laihalle -> palolämmöt nousee -> kone on tiukalla ja ainakin käy kuumana. Käytihäiriöitä tai heikkoa vetoa seuraa.
Kevyesti virtaava verkkosuodin linjaan, ei paperista.
Sitten ruiskuhärvelit. Niissä tankissa usein jokin karkeasuodin pumppua ja sitten linjasuodin. Paineet on isommat suuttimilla kuin kaasarikoneen tavallisen pumpun painelinjassa (0,3 bar). Tarkistettava että suodin ja liittimet kestävät paineen, kaikki eivät myöskään pidä suotimeen jäävästä ilmakuplasta, joka olisi hyvä houkutella pois.
Sum: Yleismallista autosuodinta en laittaisi ilman harkintaa siitä että se on soveltuvassa paikassa. Kaasarikoneeseen verkkosuodin, kun niitä kerran löytyy. Ruiskuihin voisin pitäytyä alkuperäisissä suotimissa, ellei erityistä syytä muuttaa niitä.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Ei ole vissiin suunniteltu vaihdettavaksi tuo kilogixerin bensansuodatin. Filtteripaketissa on mukana myös painesäädin ja hintaa yhdistelmällä on messevät 300e!(amiko @ Huhti. 19 2007,18:40) kirjoitti
Tuli hommattua uusi tankki gixeriin k1 ja nyt kun se pumppu on irti niin kannattaako se tarkastaa samalla?
Ja voiko siinä ohessa onnistua rikkomaan jotain oleellista *![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
...eli jos normi tulopuoli esim. 8 mm. ja lähtö 8 mm. letkulle niin autonbensiininsuodin on "tokkopa" ongelma.
Mutta jos letkun halkaisia on "epänormaali" niin orginaali lienee oikea ainut oikea "vaihtoehto".
Joku "viisas" varaosaliikeen joht. ilmoitti, että kun ohitat Puolassa rekkaa ja kone "pätkäisee"...(leskellä ei ole kuin oikeus leskeneläkkeeseen ja hauskaaan elämään...)
Eli varmuus myös bensiinin läpäisyvyyteen olis taattava !![]()
Trumpassa, Ducatissa ja bemarissa on ilmeisesti sama suodatin. Trumpan suodattimen hinta on kuulemma tähtitieteellinen verrattuna noihin muihin, joiden suodatin on täsmälleen sama. Trumpassa vaihtoväli 20tkm ja muissa 40tkm *(r1150r @ Huhti. 07 2008,10:31) kirjoitti
Paskat minä ainakaan vaihtanut 20000 kohdalla. Motonetillä näyttää olevan suodatin 11,90€ ja kuulemma orggis isojen pikien mukaan eli toisinsanoen Mahle/Knecht.
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Suodattimen tyyppi on KL 145 ja on Motonetillä juuri tuo sama. paikallisesta varaosaliikkeessä maksaa 13€. Käy myös Norgeen ja muihin uudempiin Guzzeihin. Viime kesänä hain kaverille Moto-Seinäjoelta Trumppa-logoisen suodattimen ja olikohan se yli 40€...(B12 @ Joulu. 13 2008,10:53) kirjoitti
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Kuinka usein niitä suodattimia on täysin tukkeutunut?Oma zzr-1100 tulee parin viikon päästä 20v ja alkuperäinen suodatin.Kilometrejä mittarissa kiitettävästi ja tankattu milloin mistäkin kolhoosien tankeista lähi-idän puolella.
![]()
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
...kyllä oman pyöräni (13 vee.) bensansuodin näytti aika "tummalta"
visuaalisesti. En toki tiedä oliko ihan orginaali vai jossain välissä
vaihdettu, mutta "hovimekaanikko" ehdotti vaihtoa !
Eli vaihtoon.....
Öljyt+suodatin on varmaankin hyvä vaihtaa ohjekirjan mukaan, mutta esim. tulpat näyttävät olevan "päälle päin" ihan ok tavaraa
(eli tulpat kestävät nykybensoilla varmaan mitä tehdas ehdottaa).Ilmansuodin lienee myöskin sellainen tarkistuskohde , jossa kannattaa käyttää järkeä( eli voi puhdistaa välillä paineilmalla).
Mutta näissäkin asioissa on "yksilö eroja"....toiset pyörät toimii jopa bensiini/vesi tai diesel sekotuksella ja toiset eivät....
(Italiassa ei pumpusta aina saa sitä mitä pitäisi.....)![]()
Ostin jammuun uuden suodattimen ja 18e siitä halusivat.
Yamaha ei pamaha