Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    ....eli jos tänävuonna (2008) ajoit Tallinasta etelään päin niin kuinka kauaksi pääsit saman vuorokauden aikana?
    Kuinka mielestäsi ViaBaltika toimi mielestäsi v.2008?(vrt.v.2007,2006)
    Oliko ongelmia Puolassa ?
    Tarkoituksenani olisi löytää hyvä "reitti" Unkarin suuntaan...,.
  2. #2
    Via balticaa bialystokin alapuolelle, 850 km, 8.5 tuntia, ajokki jäykkäperä harley apehangereilla.
    Edit: ei mitään ongelmia missään, tiet suht ok, välillä syviä uria.



  3. #3
    Aamulautalla klo 10 Tallinnassa ja Augustowiin jäin yöksi, tämä 2007.
    On hyvä reitti Unkariin menijälle. Puolassa tiet paikoin melkoisen syvillä urilla, tästä haittaa lähinnä sateella. Raskasta liikennettä Puolassa runsaasti, mutta kyllä siellä hyvin sekaan mahtuu ja suhtautuvat motoristiin omien kokemusteni perusteella hyvin. Ajokulttuuri poikkeaa melkoisesti siitä, mihin täällä on tottunut - melkoisia ohituksia paikassa kuin paikassa periaatteella: vastaantulijalle vastuu. Antavat kuitenkin myös tilaa ohittajalle aivan erilailla kuin jääräpäiset härmäläiset.
    Puolan ja Slovakian rajalla Tatran vuoristolle kannattaa varata oma aikansa, hienoja maisemia ja kivaoja mutkapätkiä.
  4. #4

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Toiseen suuntaan ajettuna viime kesänä Krakowa-Pärnu n. 1250km. 15 tuntia. ainoa tuskastuttava asia oli Liettuan ja Latvian alueella ollut nopeusvalvonta joka taitaa olla vielä tiukempaa kuin Suomessa.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  5. #5
    Lainaa (TeroT @ Joulu. 04 2008,08:51) kirjoitti
    Toiseen suuntaan ajettuna viime kesänä Krakowa-Pärnu n. 1250km. 15 tuntia. ainoa tuskastuttava asia oli Liettuan ja Latvian alueella ollut nopeusvalvonta joka taitaa olla vielä tiukempaa kuin Suomessa.
    Joo, siellä rapsahti tänä kesän sakot, (10€ )
  6. #6

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Eihän se sakko mitään, mutta menetetty ajoaika. Samoin Suomessa, tosin Suomessa menetetty ajoaika on yleensä kuukausia. Tuolla kymmeniä minuutteja.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  7. #7
    Kävimme kesällä Kroatian Dubrovnikissä ja ensimmäinen veto oli
    Tallinnasta Augustowiin. Toinen Bialystok- Lublin- Rzeszow-Slovakian puolelle ja yövyimme vuorilla Stara Lubovna nimisessä kylässä.Siitä sitten pikkuteitä kohti Budapestiä.
    Balatonjärvelle ajoimme kolmessa päivässä.
    Koko matkalla ei ollut mitään hämminkiä ja Via Baltica on nykyään loistavassa kunnossa.
  8. #8
    ...Niin ja käymisen arvoinen paikka on ns.Puolan kaunein kaupunki nimeltään Kazimierz Dolny, joka on n. 60 km Lublinistä länteen Wisla-joen varrella. Paluumatkalla tuli oltua siellä pari yötä.
  9. #9
    Lainaa (julles @ Joulu. 04 2008,08:37) kirjoitti
    Puolassa tiet paikoin melkoisen syvillä urilla, tästä haittaa lähinnä sateella. *Raskasta liikennettä Puolassa runsaasti, mutta kyllä siellä hyvin sekaan mahtuu ja suhtautuvat motoristiin omien kokemusteni perusteella hyvin. *Ajokulttuuri poikkeaa melkoisesti siitä, mihin täällä on tottunut - melkoisia ohituksia paikassa kuin paikassa periaatteella: vastaantulijalle vastuu.
    Juu, tuli todettua viime kesänä omakohtaisesti.
    Itsellä vauhtia yli 130km/h ja vastaantulevan rekan takaa yhtäkkiä ilmestyi pakettiauto minun kaistalle. Sillä oli vauhtia niin paljon, että vaikka se jarrutti niin se oli silti rekan perän rinnalla.

    Se tuli niin lähelle, että oikeastaan mitään en itse ehtinyt tehdä. Vähän sain suuntaa muutettua lähemmäs keskiviivaa ja olin aivan varma että jompaankumpaan osuu. Ei osunut, välistä meni, tuurilla...
    Ja aika läheltä kyynärpäätä meni pakettiauton peili, ilmeisesti kyynärpään yli...
  10. #10
    Oliko tässä ajatuksena kisata, että kuka pääsee päivässä pisimmälle?

    Minä pääsin Saarenmaalle asti.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  11. #11
    ...ei tarkoitus ollut mitenkään "kilpailuttaa" teitä
    vaan lähinä yritän "haarukoida" minnekkä asti voisi "unelmoida"
    pääsevänsä ekä päivänä....
  12. #12
    Ilta ysin laivalla Tallinnaan (viking line) yö laivalla sit heti aamu seitsemältä hyvin levänneenä pääsee liikenteeseen. Niin pintakaasulla ja reiluilla tauoilla hyvissä ajoin Puolan puolella majoitusta etsimäs. Jep ens kesäl olis tarkoitus Unkari ja Romania Alueelle myös kastelemas varpaat mustassa meressä
  13. #13
    Saman vuorokauden aikana pääsee järkevällä ajolla Liettuan ja Puolan rajalle, jos matkaan lähtee ensimmäisellä aamulautalla Helsingistä. Toisena päivänä pääsee Puolan läpi, mikäli ei pidä pitkiä pysähdyksiä. Liikenteen rytmi todellakin muuttuu heti, kun mennään Puolan rajasta yli, mutta hyvin sinne sekaan mahtuu. Sateella aikaa saa varata reilusti enemmän tai melkeimpä suosittelisin, että sateella ei Puolan liikenteessä kannata moottoripyörällä liikkua ollenkaan. Paikoin hyvinkin uraiset tiet ja raskaan liikenteen kovat ajonopeudet tekevät hommasta turhan haasteellista.
  14. #14
    Lainaa (jyke @ Joulu. 07 2008,19:58) kirjoitti
    Oliko tässä ajatuksena kisata, että kuka pääsee päivässä pisimmälle?

    Minä pääsin Saarenmaalle asti.
    Juu, siis ei, ei mitään kisaa. Kysymyshän oli siitä, kuinka paljon vie aikaa baltian kautta Unkariin ja omien kokemusten perusteella sinne pääsee kolmessa päivässä siististi jos kelit ei kovin huonoksi muutu eikä jää matkalla maisemia ihmettelemään. Kumminkin se Tatra siinä olisi.........ja Krakowa.
  15. #15
    Lainaa (Pannari Petteri @ Joulu. 04 2008,03:57) kirjoitti
    ....eli jos tänävuonna (2008) ajoit Tallinasta etelään päin niin kuinka kauaksi pääsit saman vuorokauden aikana?
    Kuinka mielestäsi ViaBaltika toimi mielestäsi v.2008?(vrt.v.2007,2006)
    Oliko ongelmia Puolassa ?
    Tarkoituksenani olisi löytää hyvä "reitti" Unkarin suuntaan...,.
    ei me kauheen kauas menty saman päivän aikana.laiva talinnassa klo:13.30.muutama sade kuuro matkalla.liettuan,siauliassa oltii eka yö.(jos siellä päin liikkuu kannattaa tsekkaa ristinkukkula).toka yö puolassa augustowissa.kolmas yö meni myös puolassa,jasionka nimisessä kaupungissa.sitten slovakian kautta unkariin eli neljäs yö unkarissa.mentii rauhassa ja joka päivä "eksyttiin"
    kilometrit:
    *eka päivä 539.7km
    *toka päivä 378km
    *kolmas päivä 509.8km
    *neljäs päivä 447.7km

    unkarissa ei sitt päiville tullu paljon yhtää kilsoja.ei siinä helteessä jaksellu ajella,piti tutustua paikalliseen kulttuuriin

    nii ja puolassa ei ollu mitää ongelmii.sinne mennää ens vuonna uudestaa.tosin pikku hetki meni tottua "ajokulttuuriin" .
  16. #16
    Lainaa (Juupeli @ Joulu. 07 2008,21:08) kirjoitti
    Ilta ysin laivalla Tallinnaan (viking line) yö laivalla sit heti aamu seitsemältä hyvin levänneenä pääsee liikenteeseen.
    Toi Viking Line on hyvä vaihtoehto, jos haluaa heti aamulla tien päälle. Ja jos tulee sisä-Suomesta, niin ei tarvii ottaa hotellia Hesasta tai Tallinnasta.

    Se mikä mua jurppii tossa Viking Linessa, on hinnoittelu. Keväällä varasin matkan (2 henkeä, 2 pyörää). Varattaessa virkailija sanoi, että soita lähempänä matkaa, jos vaikka sattuis olemaan jotain tarjouksia kyseiselle ajalle.

    No soitin sitten n. kk ennen lähtöä, puhuin eri virkailijan kanssa. Tarjouksia kyllä oli; autopaketti (henkilöautoauto ja neljä matkustajaa). Tämä oli lähes puolet siitä, mitä keväällä annettu hinta oli. Mutta eihän virkailija tietenkään voinut sitä alennusta antaa, kun ei oltu liikkeellä autolla, vaan moottoripyörillä!
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  17. #17
    Lainaa (Juupeli @ Joulu. 07 2008,21:08) kirjoitti
    Ilta ysin laivalla Tallinnaan (viking line) yö laivalla sit heti aamu seitsemältä hyvin levänneenä pääsee liikenteeseen. Niin pintakaasulla ja reiluilla tauoilla *hyvissä ajoin Puolan puolella majoitusta etsimäs. Jep ens kesäl olis tarkoitus Unkari ja Romania Alueelle myös kastelemas varpaat mustassa meressä
    Minä komppaan tätä. Aamun ekalla pikapurtilolla tai yölaivalla ==> ekana päivänä ehtii sen suurempaa kiirettä pitämättä Puolan puolelle. Suwalkissa ja Augustowissa hyviä yöpymispaikkoja löytyy. Siitä tokana päivänä Slovakian seutuville ja kolmantena jo ollaankin Unkarissa. Suosittelen viinikaupunki Eger.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  18. #18
    Aika samat matkat kuin muillakin, eli aina kun Via Balticaa pitkin on tullut porhallettua niin Augustowiin on lyöty parkkiin.

    Jos siitä painaa eteenpäin, niin kannattaa Puolassa jatkaa alaspäin Varsovaa päin. Viime kesänä tultiin Poznanista Augustowiin Torunin kautta ja Torun - Augustow väli oli aika heikossa hapessa => keskinopeus tippuu aika paljon. Mutta lomalla on onneksi aikaa, mikä on hyvä jos matkakaveri kamppaa Hondan lunastuskuntoon, kun on "hieman" hiekkaa pikipäällysteen päällä...
    Yamaha FZS 1000 -02 => Kawasaki ZX-7R -03

    Ensin haluan olla nuori ja villi, sitten keski-ikäinen ja rikas. Lopuksi haluan olla vanha ja ärsyttää muita teeskentelemällä kuuroa.
  19. #19
    Tallinnasta lähdettiin keskiyön jälkeen kun laivasta päästiin, ensimmäinen hotelli oli varattu Budapestista Unkarista johon saavuttiinkin ennenkuin vuorokausi vaihtui.

    1667 kilometriä tuli mittariin tarkistuslaskennan jälkeen.

    Ai niin, tällaista reittiä ajettiin, Tomtomin nauhoittamana.



    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  20. #20
    Aivan sairaan hyvää ruokaa ja majoitusta Augustovissa tarjoaa Abro via baltikan varressa.
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  21. #21
    Lainaa (iaj @ Joulu. 14 2008,12:36) kirjoitti
    Tallinnasta lähdettiin keskiyön jälkeen kun laivasta päästiin, ensimmäinen hotelli oli varattu Budapestista Unkarista johon saavuttiinkin ennenkuin vuorokausi vaihtui.

    1667 kilometriä tuli mittariin tarkistuslaskennan jälkeen.

    Ai niin, tällaista reittiä ajettiin, Tomtomin nauhoittamana.
    Mitäs me rautaperseilijät.
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  22. #22
    Via Baltican pitäisi olla ”valmis” ensi kesäksi, eli pinta kunnossa. Onko se, on toinen juttu. Olen ollut huomaavinani, että tutkaus on lisääntynyt ja eurot himoittuja paikallisten poliisipetterien joukossa. Puolan ongelma näkyy olevan liika raha. EU-avusteisia tienrakennusprojekteja on maassa tolkuttomasti ja ne syö etenemisnopeutta. Kannattaa ylipäänsä pohtia, onko ylipitkät siivut mielekkäitä. Toi Augustowkin on jo hyvä siivu. Itäreitistä on näköjään tullut meikäläisen vakio. Puulle sekin siirtymä pelimestoille maistuu, mutta matka alkaa jotenkin nopeammin.
    ... jotain piti muistaa
  23. #23
    Lainaa (Sergei The Eagle @ Joulu. 14 2008,16:26) kirjoitti
    Aivan sairaan hyvää ruokaa ja majoitusta Augustovissa tarjoaa Abro via baltikan varressa.
    Olisko tuohon ABRO:n hieman tarkempia yhteystietoja...?
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  24. #24
    Lainaa (Baltic @ Joulu. 15 2008,09:05) kirjoitti
    Olisko tuohon ABRO:n hieman tarkempia yhteystietoja...?
    http://www.abro.home.pl/
  25. #25
    Viime suvena taas ajelin sielläpäin.Tallinna-Augustow päivämatkana ihan ok.Augustowin kyltin kohdalla oikealla on camping.Augustow-Tokaj 15tuntia.Tämä tosin on pakettiautolla ajettu.heh!Ensi kesänä sit mopolla.N.330km Augustowista on Firlej camp.Ei taida olla kartoissa.Kosicen camp.sisääntulo on nääs hankala löytää valosassakin.Vihjeenä:Ajakaa Baltia lauantaina ja Puola sunnuntaina on paljon vähemmän rekkoja.LT-raja-Bialystok-Lublin,osittain tosi uraisia teitä.
    j.rikkola
  26. #26
    Viime kesäkuun alussa 8:n paatilla Tallinnaan, siitä ajo Kaunasiin, toisena päivänä Kaunasista Lubliniin, kolmantena Lublinista Popradiin. Kyseessä arkipäivät, joten pääosa menosta ns. rekkajunan seassa, tosin Bialystokin jälkeen vaunuväli harveni huomattavasti. Itse tie oli hyvässä kunnossa, Bialystokin ja Lublinin välillä oli remontti menossa, pinta oli jyrsitty pois. Ei mitään kohtuuttomia siivuja, iltaisin jäi hyvää aikaa tutustua kaupunkeihin.
    Per aspera ad lunam!
  27.  
  28. #27
    Ajettiin Liettuasta Marijampolesta Tallinnaan n.6,5:ssa tunnissa taukoineen. Matkaa oli se n.620km. Kyllähän sitä olis matkaa jatkanu vielä monta tuntia jos olis tarvinu. (Nii no ajettiin kyllä samanpäivän aikana JKL:ään asti)
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2