Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    Tere. Tuossa kesällä kuulostelin tuosta omasta Vfr:stä kun kuului tyhjänkäynnillä sellaista erikoista "rapinaa/rohinaa" jostain keulan paikkeilta, enkä sitä sen kummemmin onnistunut paikallistamaan et mistä ääni kuuluu. Aina silloin tälläin näitä ääniä sieltä kuuluu. Mistähän nämä mahdollisesti kuuluvat? Ja mahtaako kuulua muillakin ja esim muissakin hondan malleissa?
    Kuuluuko vain lämpimänä?
    Eka veikkaus nimittäin olis että roskaa flektissä.
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
    Äänet kuuluvat ennen kuin kone saavuttaa sen lämmön et flekti alkais pyöriä, eli en usko äänien kuuluvan sieltä. Jostain ne kuitenkin kuuluu, tietäs vaan mistä, ja mikä sen aiheuttaa.
    kilometrit??
    itelläkin sama juttu. on kuin venttiilit raksuttais eli ääni on sellainen tikittävä.?
    kylmänä käy nätisti.
    Kytkinhän vifferissä pitää hiukkasen raksutusta mutta ainakaan mun laitteesta ei muita sivuääniä kuulu...
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
    Kilometrejä on 24tkm, eli ei pitäis olla siitä kiinni. Saattaahan se olla et sitä kuuntelee hieman liian tarkkaan kaikki pienet rohinat. * Mutta ei ole tähän päivään mennessä ajoa haitannu. * Saattaahan se tosiaan olla tuosta kytkimestäkin.
    harva vfr käy ilman sivuääniä , turha väittää.
    jo rattailla toimiva jakopää ääntelee.
    ollaan joskus verrattu 2:ta samanlaista ja ikäistä rinnakkain ja eroa kyllä oli. (mulla noi jakorattaat ainakin äänsi enemmän mut muuten kävi siistimmin).
    eli onhan nääkin yksilöitä.
    kytkin kalkattaa aina kun on hondasta kyse.
    kahva pohjaan ja jos loppuu ni kaikki ok.
    rivinelkku käy siistimmin mut toi v4.....mieti sitä.
    kuuntelepa joskus jotain ducatia
    Eihän tässä kukaan oo pyörän käyntiääniä ihmetellykkään, V4 ja nokkapyörät ihan eri äänet ku rivikoneessa, tiedetään. Mut mietityttää vaan et Rapina/rohina kuuluuko Vfr:ään tai hondiin yleensä?
    kyl toi vfr käynti aika raaka.
    nimenomaan tää 1998-2001 malli
    ootteko koskaan koittanu käyttää vfr:ää ilman änkkäriä?
    käy kuten vanha jenkkikosla.
    herättää taatusti jotain mielipiteitä jokaisessa kuulijassa....
    Minulla kuului kyllä semmoista tikitystä tai rapinaa VFR:stä (RC36) kun kone oli kylmä, tuossa yksilössä äänet katosi lämmetessä. Tikitys kuului nimen omaan tyhjäkäynnillä/pikku kierroksilla. Itse olin paikallistavinani venttiilikoneistoon, mutta en jaksa uskoa että siellä mitään vakavampaa oli meneillään - välykset olivat kuitenkin toleransseissa, jos olisi säätänyt ihan kohdilleen niin ehkä ääni olisi kadonnut? Kilsoja oli omassa rakkineessani +70k, kun myin pois.

Joka tapauksessa sen nyt erottaa että kuuluuko ääniä kytkimestä vai venttiilikoneistosta kun kyyristyy sinne alemmas kuulostelemaan. Jos haluaa oikein käydä tutkailemaan niin vanha konsti taisi olla kuunnella laakereita yms. laittamalla puukeppi kuunneltavan kohdan ja korvan väliin, pitäisi voimistaa ääntä helpommin havaittavaksi(?)
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

RC36 > RC51
    Lainaa (killa @ Joulu. 06 2008,19:09) kirjoitti
    Jos haluaa oikein käydä tutkailemaan niin vanha konsti taisi olla kuunnella laakereita yms. laittamalla puukeppi kuunneltavan kohdan ja korvan väliin, pitäisi voimistaa ääntä helpommin havaittavaksi(?)
    Ei pelkästään pitäisi voimistaa vaan voimistaa. Tuo on kyllä hyväksi havaittu keino ja tuli tuota varten ostettua ihan se kunnollinen asentajan stetoskooppi. Aika tarkasti pystyy paikallistaan mistä nuo ylimääräset äänet tulee.
    Lainaa (niemi @ Joulu. 06 2008,18:41) kirjoitti
    ootteko koskaan koittanu käyttää vfr:ää ilman änkkäriä?
    käy kuten vanha jenkkikosla.
    herättää taatusti jotain mielipiteitä jokaisessa kuulijassa....
    Onhan tuota kokeiltu. Aika mehevät äänet, V4 koneen yks monista mukavuuksista. Eli vakuuttavat äänet *
    asiaan::!!
    katopas pakosarjan kunto sieltä edestä.
    mulla taannoin oli 4-5mm repeämä oik.puolen laipan juuressa.
    piti sellaista röpötystä.
    se hitsattiin mut ei kestäny ees koko kesää.
    (tarvikepakosarjan hinta 599e)
    ite löysin käytetyn mut ei tuo uutta vastaa.
    http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet...liputket/honda
    Lainaa (killa @ Joulu. 06 2008,19:09) kirjoitti
    Minulla kuului kyllä semmoista tikitystä tai rapinaa VFR:stä (RC36) kun kone oli kylmä, tuossa yksilössä äänet katosi lämmetessä. Tikitys kuului nimen omaan tyhjäkäynnillä/pikku kierroksilla. Itse olin paikallistavinani venttiilikoneistoon, mutta en jaksa uskoa että siellä mitään vakavampaa oli meneillään - välykset olivat kuitenkin toleransseissa, jos olisi säätänyt ihan kohdilleen niin ehkä ääni olisi kadonnut? Kilsoja oli omassa rakkineessani +70k, kun myin pois.

Joka tapauksessa sen nyt erottaa että kuuluuko ääniä kytkimestä vai venttiilikoneistosta kun kyyristyy sinne alemmas kuulostelemaan. Jos haluaa oikein käydä tutkailemaan niin vanha konsti taisi olla kuunnella laakereita yms. laittamalla puukeppi kuunneltavan kohdan ja korvan väliin, pitäisi voimistaa ääntä helpommin havaittavaksi(?)
    Tänään ensimmäistä kertaa huomasin pientä tikitystä tyhjäkäynnillä moottorin paikkeilta, kone puolilämpimänä. Venat pitäisi olla vielä säädöissä ja ääni ei kuulu kytkimestä tai laatikosta.

Voiko ääni olla ihan "normaalia", mistä ei kannata stressata enempää?
    Eikö kukaan osaa sanoa?

Jostain kuulin, että yli 70tkm. ajetussa tikitys kuuluu normaaleihin ääniin ja omalla ajettu n.120tkm. Käy vaan mielenterveyden päälle tollanen ääni.

Kokeilen nyt kuitenkin aluksi vaihtaa öljyt, koska tämänhetkisistä öljyistä ei ole mitään muuta tietoa kuin, että vähän ajetut ja voi olla mitä tahansa halpis Bilteman kuraa.
    Lainaa (Fizz @ Kesä. 30 2010,19:41) kirjoitti
    Voiko ääni olla ihan "normaalia", mistä ei kannata stressata enempää?
    Kyllä voi.

Ja ylipäätään näitä "moottoristani kuuluvia ääniä" on pikkuisen hankalaa käydä diagnosoimaan nettifoorumilla. Pitää olla se kampe edessään, ja päästä kuuntelemaan, ehkä jopa pikku koeajolle, sitten saattaa pystyä jo veikkaamaan, onko se vakavaa vai ei.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  19.  
    Moro!

Ettei vaan olisi tuo alkuperäisen kysyjän rapina sama, mitä itse viime syksynä selvittelin?

-JMK

Clutch switch