Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 124:sta
  1. #61
    Lainaa (nalotm @ Kesä. 03 2009,18:31) kirjoitti
    VITUN VITUN VITTU!!!!! TEllu teki sit totaalisen stopin... ammulla töihin, ei mit ongelmaa... töistä kotia ei mitään ongelmaa... no tuossa päätin et olisin lähteny ajeleen, kamppeet niskaan ja pyöränselkään. ei perk avaimesta vääntämällä mitään eloa... ei merkkivaloja tms... no ei muuta ku purkaan pyörää ja tsekkaan sulakkeet.. kaikki ok. no uudestaan avainta väänteleen.. ei mit. no sit jostaki kummasta syystä sain virrat pyörään ja käyntiin... no sammutin pyörän ja kasasin kamppeet takas... kypärä päähän ja PERK ei virtoja ja ei mitään... eli missä vois olla vika ? virtalukossa ?? ei saatana enää saa millään eloa pyörään
    Löyty ongelmaki..... puolipyörää purettu ja liittimiä rassailtu.... vissiin vika oli loppujen lopuksi pääsulakken vieressä olevassa liittimessä josta lähtee haaroittuun virtaa vähä jokapuolelle... liitintä heiluttaessa alkoi virtaa pyörään tulemaan.. siihen suihkaus öljyä ja muutama kunnon nitkutus niin nyt on pyörässä pysynyt virrat ja ei oo vielä ainakaan oireillut =)
  2. #62
    vielä tuosta tre modin johdoista, joutuuko tinailemaan vastuksia vai riittääkö vaan parin johdon katkaisu?

    Ja mitkä johdot pitää katkaista, englanti jäi koulussa lukematta joten jos mahdollista niin suomi selitys kiitos.

    Pyörä tl 1000 -97
  3. #63
    Lainaa (Hamppi @ Kesä. 10 2009,11:35) kirjoitti
    vielä tuosta tre modin johdoista, joutuuko tinailemaan vastuksia vai riittääkö vaan parin johdon katkaisu?

    Ja mitkä johdot pitää katkaista, englanti jäi koulussa lukematta joten jos mahdollista niin suomi selitys kiitos.

    Pyörä tl 1000 -97
    Johdon pelkka katkaisu riittää. ainakin omassa pyörässä. vm98.. siittä en sit tiiä mikä johto pittee katkasta... sen selittää sit varmaan viisaammat =)
  4. #64
    Lainaa (kawazami @ Kesä. 03 2009,17:49) kirjoitti
    Itellä 97-mallin tellu joka ollut 2 kesää täysin kuivana.
    Myynti hetkellä tuolloin liikkeessä sanoivat vielä korjaavansa vuotavan kytkin kopan uudenlaisella tiivisteellä, kun noissa kuulemma tyyppivikana. Eli luulisi tohen löytyvä tiiviste joka pitää vai tekivätköhän itse?.. Kantsis varmaan suzukin huollosta kysästä miten ovat asian korjanneet.

    -Vieläkin itseä harmittaa toi tellun nyppiminen kylmänä tai tasakaasulla ajettaessa pienillä vaihteilla, pätkäsee silloin tällöin. Asiasta jauhan jo toistamiseen mutta lääkettä en ole vielä löytänyt. Siis nyppiikö teidän tellunne? Oma ruiskuboksi on säädetty kohilleen (suht. kohilleen) eli lambda pysyttelee 12-14 välissä koko matkan. Paremmaksi ei saa ilman PC:tä.
    Ei ainakaan rivinelikot nypytä vaikka olisivat vieläkin enemmän pielessä.Vai onko toi V2 niin tarkka seoksesta? En viitsi kustantaa PC:stä 350 egeä (+säätö), jos se ei ongelmaa 100% varmasti poista. Voiko tuo TPS (throttle position sensor) olla niin paljon pielessä, että aiheuttaisi tuon ja pitääkö se säätää viriosien vaihdon jälkeen?
    Mikä yleensä muuttaisi TPS:n asetuksia itsestään. Ruiskuläppien synkkaamisella ei vissiin pitäisi olla niin suurta vaikutusta. Olisin jo liikkeessä säädättänyt TPS:än mutta sanoivat jostain syystä ettei kannata lähteä pitelemään minkään pienen nypytyksen takia. Nopeasti tyhjäkäynnillä kaasun pohjaan laittaessa pyörä ensin aivastaa ja sen jälkeen kerää kierrokset. Mitähän tässä pitäisi tehdä?
    Jostain luin, että tellun lämpötila anturi on "huonossa" paikassa 97- mallissa (syylärissä). Saa kylmemmän tiedon kuin 98- mallin tellussa jossa sen paikka sylinterien välissä termostaattikotelossa.
    nykiminen lakkas kun jouduin purkaan mopoo että sai rotary damperin korvaa hitsattua,oli joku liitin ilmeisesti *löysällä , oli muuten aika vittumainen homma saada toi bitubo paikalleen, mites ootte säätäneet ton jousen esijännityksen jostain luin että painuma pyörän omalla painolla -10mm ja ajovehkeet päällä -30mm
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  5. #65
    http://www.precisiondrum.com/green_sparkle2.jpg


    Tuonväriseksi vissiin olis tellu tarkoitus maalaa!!!
    mistähän tommosta sais ja mitä toi maali oikeestaan on???

    Akka sano et semmonen lime vihreä/candy green pitäis pyörään saada ja sit viel et se kimaltelee =)
  6. #66
    Lainaa (tl72 @ Kesä. 11 2009,10:05) kirjoitti
    nykiminen lakkas kun jouduin purkaan mopoo että sai rotary damperin korvaa hitsattua,oli joku liitin ilmeisesti *löysällä , oli muuten aika vittumainen homma saada toi bitubo paikalleen, mites ootte säätäneet ton jousen esijännityksen jostain luin että painuma pyörän omalla painolla -10mm ja ajovehkeet päällä -30mm
    Pieni nykiminen tuntui loppuvan kun nyppäsin noi pienet
    tukkoisat db- killerit pois. Tuntuu liikkuvan vähän pirteemmin
    muutenkin
  7. #67
    Menihän se k8 gixun keula ja jarrut lähes heittämällä kiinni. Huomenna vähän koeajoa, keskiviikkona ja torstaina sit kunnon shakedown alastarolla. Kiitokset vuohelle avusta.
  8. #68
    Lainaa (nalotm @ Kesä. 06 2009,16:20) kirjoitti
    Lainaa (nalotm @ Kesä. 03 2009,18:31) kirjoitti
    VITUN VITUN VITTU!!!!! TEllu teki sit totaalisen stopin... ammulla töihin, ei mit ongelmaa... töistä kotia ei mitään ongelmaa... no tuossa päätin et olisin lähteny ajeleen, kamppeet niskaan ja pyöränselkään. ei perk avaimesta vääntämällä mitään eloa... ei merkkivaloja tms... no ei muuta ku purkaan pyörää ja tsekkaan sulakkeet.. kaikki ok. no uudestaan avainta väänteleen.. ei mit. no sit jostaki kummasta syystä sain virrat pyörään ja käyntiin... no sammutin pyörän ja kasasin kamppeet takas... kypärä päähän ja PERK ei virtoja ja ei mitään... eli missä vois olla vika ? virtalukossa ?? ei saatana enää saa millään eloa pyörään
    Löyty ongelmaki..... puolipyörää purettu ja liittimiä rassailtu.... vissiin vika oli loppujen lopuksi pääsulakken vieressä olevassa liittimessä josta lähtee haaroittuun virtaa vähä jokapuolelle... liitintä heiluttaessa alkoi virtaa pyörään tulemaan.. siihen suihkaus öljyä ja muutama kunnon nitkutus niin nyt on pyörässä pysynyt virrat ja ei oo vielä ainakaan oireillut =)
    S mallissa on aina johtovika tossa pääsulakkeen/starttireleen liittimessä. se liitin on vaan huono.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #69
    APuva missä vika


    Nyt saanut tellun jotenkin toimiin!! mutta nyt se tekee silleen jos kiihdyttää kunnolla ja löysää kaasun. avaa hiukan sen jälkeen kaasua niin se silleen niinku "tukehtuu" väännät lisää kaasua niin hetki menee kun alkaa käymään kunnolla ja taas mennään.. kävin ajelemassa pitempään niin alkoi tekemään tasaisella ajolla samaa koko ajan. putkessa paukkuu aina välillä. pyörä on käytetty sääjätyksessä aika vasta, sen jälkeen alkoi tulemaan oireita. onko nyt bensansaannissa jossakin häikkää ?? VAI MIKÄ
  10. #70
    [QUOTE= (kawazami @ Huhti. 27 2009,19:29)][quote=berger,Huhti.
    Vai että air-box modin vaikutuksen huomaa ajossa?
    Itsellä on tehty toi airbox modi ja sotki lambda käyrän totaalisesti. Vaatisi nyt PC:n saadakseen toimivaan säätöön, omalla boxilla säädöstä tuli aika paha kompromissi.
    Miten ootte säädättänyt omanne ja millasin tuloksin.
    En usko ainakaan, että ilman ruiskun säätöä air-box modista on mitään hyötyä.
    Oma tellu on -97, eikä keuli kaasusta ainakaan kakkosella.
    Takanakilta siis nyt 117 (vakiona 111hp) pollea ja vakio välitykset. Pitäs varmaan ratastaa eri tavalla. Tosin alakierroksilla käy aika laihalla jos toi huono kärsän nousu johtuisi siitä?
    .[/QUOTE]
    millä vehkeellä tota boxia säädettiin, ja paljonko laitettiin lisää,ostin ton nikko injection adjusterin ja kokeeks laitoin +10 +15+10 ,se ero ainakin että aikaisemmin lähti keuliin 4tonnista nyt kolmesta ,ei myöskään nyi alle 3tonnin mutta ei se pahemmin aikasemminkaan *nykinyt
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  11. #71
    Onkoha tuo nykimininen pienehköillä kierroksilla sitten ihan asiaan kuuluvaa kun kuullostaa että muillakin nykii.

    Toinen päänvaiva on että kuuluukohan tuo oman pyörän nakutus venttiileistä vai mistä, tasainen naputus kuuluu,isomilla kierroksilla ei vaan enää kuule kun on tulpat korvissa. Varmaan ens viikolla joutuu käydä säädättää ja muutenki teettää vähä huoltoa siihen.

    "Ulomman" kytkin kopan o-rengas on tilattu ja samalla voisi laittaa vähän tiiviste silikoonia että ei koppa vuoda, eihän tuo iso vuoto ole mutta v*tuttaa kun sotkee. Samalla vaihtais öljyt+suodattimen. Pitänee tulla sitten ihmettelemään lisää tuota pyörää.

    E: Minkä verra teillä pyörät syö bensiiniä muuten?



  12. #72
    Oma R Tellu kävi viime viikolla venttiilinsäädössä ja vain yhdestä venttiilistä löyty säätötarvetta mutta kyllä toi kuullostaa melkein yhtä paljon betonimyllyltä kuin aiemminkin.

    Ehkä kaikkein häiritsevin "naputusääni" kuuluu 4500 kier/min molemmin puolin tasakaasulla ajettaessa.

    Kaippa tuo on sit ominaisuus *...toivottavasti.

    Oma kulkine vie maantienopeuksissa omasta mielestäni ehkä jopa liian vähän bensaa kun olen ajanut jopa alle 6L/100km kulutuksia ja sitten kun on kaasu vähän enemmän selällään niin jotain 8L/100km tienoille menee silloin.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  13. #73
    Lainaa (Motari73 @ Elo. 10 2009,11:51) kirjoitti
    Oma R Tellu kävi viime viikolla venttiilinsäädössä ja vain yhdestä venttiilistä löyty säätötarvetta mutta kyllä toi kuullostaa melkein yhtä paljon betonimyllyltä kuin aiemminkin.

    Ehkä kaikkein häiritsevin "naputusääni" kuuluu 4500 kier/min molemmin puolin tasakaasulla ajettaessa.

    Kaippa tuo on sit ominaisuus *...toivottavasti.

    Oma kulkine vie maantienopeuksissa omasta mielestäni ehkä jopa liian vähän bensaa kun olen ajanut jopa alle 6L/100km kulutuksia ja sitten kun on kaasu vähän enemmän selällään niin jotain 8L/100km tienoille menee silloin.
    TL eli Ticks Loudly..

    Mulla on ärrässä kulutus pihistelemällä 5 l, normisti vajaa kuus ja radalla jotain 10. Eli tuskin sulla liian vähää menee.
    TL1000R
  14. #74
    Mistähän kaikesta nuo Tellun kaikenmaailman naputukset ym. "ylimääräiset" äänet oikein johtuvat?

    Jos ihan rehellisiä ollaan niin nauttisin ehkä jopa vielä enemmän pelkästään noista V2:sen sävelistä ILMAN noita ylimääräisiä ääniä.

    Kaverilla on Hondan VTR SP-1:nen ja sen äänimaailma on kyllä ihan eri planeetalta.

    Kone ainakin käy paljon hiljaisemmin ilman noita hälyääniä.

    Jos nuo käy vierekkäin niin noi Tellun kolinat melkein peittää ton Hondan käyntiäänet alleen

    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  15. #75
    Melkein huolestuisin, jos joku noista nakutuksista ja kilinöistä puuttuis.
  16. #76
    alstarolla oli joku ulkomaalainen, tais olla englannista, sillä oli 2008 sv siinä oli semmoset kolinat että tellu oli kyllä hiljainen kun verrattiin käynti ääniä , sille oli ilmeisesti sanottu huollossa, jos oikein ymmärsin että se kolina kuuluu kytkimestä että jos ei lakkaa niin tuo takasin,empä kyllä itte olis sillä vehkeellä kovin pitkälle lähtenyt ,ittee kyllä ihmetyttää toi tl:n etupäästä kuuluva napina ,pitää vissiin työntää tulpat syvemmälle vaan kun mitään vikaa ei löydy *
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  17. #77
    Lainaa (Nakki @ Touko. 28 2009,18:26) kirjoitti
    Pistetääs vähän filmiä kemorasta. Pääsin melkein maalailu hommiin.

    Pitänee vaihtaa cliparit kun on niin vaikeeta tuo roikkuminen tuon suoran stongan kans.

    Koko kierros 27MB
    http://koti.tamk.fi/~k7pvaulo/kemora.mpg

    Hidastettuna 3,3MB
    http://koti.tamk.fi/~k7pvaulo/kemora_slow.wmv
    ittellä kans tangot vaihdettu ja ohjausiskari nypätty pois, siinä alastaron pääsuoralla, kakkoselta kun vaihto kolmoselle alko semmonen mukava tankojen vatkaus vai woblaukseksikö sitä sanotaan .kyllähän se rauhottui kun väänsi lisää hanaa ,aikaisemmin oli eturenkaana 120/60 ja ei se kyllä mun mielestä noin helposti ravistanut kun toi 120/70,,eikös tohon pitäs takarenkaaks mahtua 190/55 jos se vähän rauhottas tota etupäätä, vai onko vaan hommattava se ohjausiskari ja vaihdettava cliponit *
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  18. #78
    Eikös tuo ohjausiskari lisätty juurikin tuon vuoksi Telluihin hyvin nopeasti markkinoille tulon jälkeen.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  19. #79
    niinpä.mutta jotkut väittää että pärjää hyvin ilman ohjausiskaria,mutta eipä kyllä turhan takia mikään tehdas jälkikäteen mitään mopoon lisää
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  20. #80
    Lainaa (tl72 @ Elo. 10 2009,22:10) kirjoitti
    Lainaa (Nakki @ Touko. 28 2009,18:26) kirjoitti
    Pistetääs vähän filmiä kemorasta. Pääsin melkein maalailu hommiin.

    Pitänee vaihtaa cliparit kun on niin vaikeeta tuo roikkuminen tuon suoran stongan kans.

    Koko kierros 27MB
    http://koti.tamk.fi/~k7pvaulo/kemora.mpg

    Hidastettuna 3,3MB
    http://koti.tamk.fi/~k7pvaulo/kemora_slow.wmv
    ittellä kans tangot vaihdettu ja ohjausiskari nypätty pois, siinä alastaron pääsuoralla, kakkoselta kun vaihto kolmoselle alko semmonen mukava tankojen vatkaus vai woblaukseksikö sitä sanotaan .kyllähän se rauhottui kun väänsi lisää hanaa ,aikaisemmin oli eturenkaana 120/60 ja ei se kyllä mun mielestä noin helposti ravistanut kun toi 120/70,,eikös tohon pitäs takarenkaaks mahtua 190/55 jos se vähän rauhottas tota etupäätä, vai onko vaan hommattava se ohjausiskari ja vaihdettava cliponit *
    Stormillahan on esimerkiksi myynnissä tommonen ohjausiskari.


    http://www.storm-motor.fi/shop....00S065T




    Itekki kun alan talvella rakenteleen tellua ja tanko menee luultavasti vaihtoon niin tuo on vaihtoehto nro1



  21. #81
    Lainaa (tl72 @ Elo. 10 2009,22:10) kirjoitti
    ittellä kans tangot vaihdettu ja ohjausiskari nypätty pois, siinä alastaron pääsuoralla, kakkoselta kun vaihto kolmoselle alko semmonen mukava tankojen vatkaus vai woblaukseksikö sitä sanotaan .kyllähän se rauhottui kun väänsi lisää hanaa ,aikaisemmin oli eturenkaana 120/60 ja ei se kyllä mun mielestä noin helposti ravistanut kun toi 120/70,,eikös tohon pitäs takarenkaaks mahtua 190/55 jos se vähän rauhottas tota etupäätä, vai onko vaan hommattava se ohjausiskari ja vaihdettava cliponit *
    Mulla ei ainakaan mitään ongelmia ollut ilman ohjausiskaria, radallakaan. Nyt laitoin matalamman ja lyhemmän tangon ja on vähän mukavampi radalla. Cliparit ei menny tuon valon kanssa. Tosin on toi vähän herkkä, jos vaikka motarilla vatkaa tankoa puolelta toiselle.
  22. #82
    tilasin stormilta jo kesäkuun lopussa ton lsl iskarin,oli turussa ja sano lähettävänsä tekstiviestin kun tampereella ,eipä oo viestiä tullu,tilaan kyllä roinat ulkomailta ennemmin kun suomessa on noin pitkät toimitus ajat,stormilta kun kyselin bitubon takaiskaria samaan aikaan kaveri sano että kestää ainakin parikuukautta,tilasin italiasta niin oli koti ovella alle kahessa viikossa mutta mistähän noita suoria tankoja löytyy muualta kun stormilta
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  23. #83
    mistä sivustolta niitä takaiskareita ootte tilannu???
  24. #84
    Tein tangon 22mm hydrauliputkesta. Pienet pokkaukset vaan lähelle raisereita, onnistuu varmaan aika monessa hydrauliikkaliikkeessä.

    Johonkin topikkiin taisin kirjottaa tuosta takaiskarista, kun kysyttiin. Moto marca espanjasta toimitti tuon, kun vastasivat hyvin postiin. Noita saa nykyään Suomestakin ja varmaan tuo valmistaja toimittaa suoraan, mutta samoissa hinnoissa taitaa olla. Technoflex
  25. #85
    Lainaa (Nakki @ Elo. 11 2009,16:28) kirjoitti
    Tein tangon 22mm hydrauliputkesta. Pienet pokkaukset vaan lähelle raisereita, onnistuu varmaan aika monessa hydrauliikkaliikkeessä.

    Johonkin topikkiin taisin kirjottaa tuosta takaiskarista, kun kysyttiin. Moto marca espanjasta toimitti tuon, kun vastasivat hyvin postiin. Noita saa nykyään Suomestakin ja varmaan tuo valmistaja toimittaa suoraan, mutta samoissa hinnoissa taitaa olla. Technoflex
    onko kuvaa tosta tangosta,vois olla halvempi kun ruveta cliponeja hommaan,carpimotosta tilasin bitubon takaiskarin
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  26. #86
    Muutama huono kuva. Meni Alastaron kahvilan mutkaan tosiaan toi entinen tanko.

    tanko1
    tanko2
    tanko3
    tanko4

    Maksoin jotain alle 20 tuosta, kun ei tällä hetkellä ole töissä taivutinta.
  27. #87
    pitääpä ruveta vääntään itte kans,ittellä kiinni katteet ja se tukihässäkkä, on aika vittumainen vekslattava parkkipaikalla kun tangot ei käänny tarpeeks ,pari kertaa ollu lipat lähellä
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  28. #88
    Keulaöljystä!?!?!? huoltokirjan mukaan sinne menis 488ml. no minähän aloin vaihtaan ja eihän sinne mennyt ku noin 380ml. mittasin silleen sen pinnan et siinä on se 10cm ennen ku pintatulee vastaan. paljo muilla on mennyt öljyy keulaan ?
  29. #89
    Mistä jengi on tilannut kytkimeen levyjä/jousia? Tuntu luistavan niin sama vaihtaa nyt talvella uusiin.. Nyt vaan mietinnässä et katsois ensin levyjen tilanteen ja että riittääkö jousien vaihto vai hommaako koko paskan..

    On se jännä pyörä sinäsä sillä rupes itestää vuotaa bensaa, näyttäs siltä että tuo pensapumpun ja tankin välinen tiiviste olis kovettunut mutta mistäpä tuostakaa tietää.. No ens kesänä se saa sen verran kyllä takasi tien päällä..
  30.  
  31. #90
    bensan vuoto on mallivika.

    kytkinlevyt kannatta ostaa originaalit, ja osta jotkun BMC:n jouset, jotka on esim 10% jäykemmät, sitten pitää.

    tarvikelevyt ei toimi.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen