Löyty ongelmaki..... puolipyörää purettu ja liittimiä rassailtu.... vissiin vika oli loppujen lopuksi pääsulakken vieressä olevassa liittimessä josta lähtee haaroittuun virtaa vähä jokapuolelle... liitintä heiluttaessa alkoi virtaa pyörään tulemaan.. siihen suihkaus öljyä ja muutama kunnon nitkutus niin nyt on pyörässä pysynyt virrat ja ei oo vielä ainakaan oireillut =)(nalotm @ Kesä. 03 2009,18:31) kirjoitti
vielä tuosta tre modin johdoista, joutuuko tinailemaan vastuksia vai riittääkö vaan parin johdon katkaisu?
Ja mitkä johdot pitää katkaista, englanti jäi koulussa lukematta joten jos mahdollista niin suomi selitys kiitos.
Pyörä tl 1000 -97
Johdon pelkka katkaisu riittää. ainakin omassa pyörässä. vm98.. siittä en sit tiiä mikä johto pittee katkasta... sen selittää sit varmaan viisaammat =)(Hamppi @ Kesä. 10 2009,11:35) kirjoitti
nykiminen lakkas kun jouduin purkaan mopoo että sai rotary damperin korvaa hitsattua,oli joku liitin ilmeisesti *löysällä , oli muuten aika vittumainen homma saada toi bitubo paikalleen, mites ootte säätäneet ton jousen esijännityksen jostain luin että painuma pyörän omalla painolla -10mm ja ajovehkeet päällä -30mm(kawazami @ Kesä. 03 2009,17:49) kirjoitti
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
http://www.precisiondrum.com/green_sparkle2.jpg
Tuonväriseksi vissiin olis tellu tarkoitus maalaa!!!
mistähän tommosta sais ja mitä toi maali oikeestaan on???
Akka sano et semmonen lime vihreä/candy green pitäis pyörään saada ja sit viel et se kimaltelee =)
Pieni nykiminen tuntui loppuvan kun nyppäsin noi pienet(tl72 @ Kesä. 11 2009,10:05) kirjoitti
tukkoisat db- killerit pois. Tuntuu liikkuvan vähän pirteemmin
muutenkin![]()
Menihän se k8 gixun keula ja jarrut lähes heittämällä kiinni. Huomenna vähän koeajoa, keskiviikkona ja torstaina sit kunnon shakedown alastarolla. Kiitokset vuohelle avusta.
S mallissa on aina johtovika tossa pääsulakkeen/starttireleen liittimessä. se liitin on vaan huono.(nalotm @ Kesä. 06 2009,16:20) kirjoitti
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
APuva missä vika
Nyt saanut tellun jotenkin toimiin!! mutta nyt se tekee silleen jos kiihdyttää kunnolla ja löysää kaasun. avaa hiukan sen jälkeen kaasua niin se silleen niinku "tukehtuu" väännät lisää kaasua niin hetki menee kun alkaa käymään kunnolla ja taas mennään.. kävin ajelemassa pitempään niin alkoi tekemään tasaisella ajolla samaa koko ajan. putkessa paukkuu aina välillä. pyörä on käytetty sääjätyksessä aika vasta, sen jälkeen alkoi tulemaan oireita. onko nyt bensansaannissa jossakin häikkää?? VAI MIKÄ
[QUOTE= (kawazami @ Huhti. 27 2009,19:29)][quote=berger,Huhti.
Vai että air-box modin vaikutuksen huomaa ajossa?
Itsellä on tehty toi airbox modi ja sotki lambda käyrän totaalisesti. Vaatisi nyt PC:n saadakseen toimivaan säätöön, omalla boxilla säädöstä tuli aika paha kompromissi.
Miten ootte säädättänyt omanne ja millasin tuloksin.
En usko ainakaan, että ilman ruiskun säätöä air-box modista on mitään hyötyä.
Oma tellu on -97, eikä keuli kaasusta ainakaan kakkosella.
Takanakilta siis nyt 117 (vakiona 111hp) pollea ja vakio välitykset. Pitäs varmaan ratastaa eri tavalla. Tosin alakierroksilla käy aika laihalla jos toi huono kärsän nousu johtuisi siitä?
.[/QUOTE]
millä vehkeellä tota boxia säädettiin, ja paljonko laitettiin lisää,ostin ton nikko injection adjusterin ja kokeeks laitoin +10 +15+10 ,se ero ainakin että aikaisemmin lähti keuliin 4tonnista nyt kolmesta ,ei myöskään nyi alle 3tonnin mutta ei se pahemmin aikasemminkaan *nykinyt
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Onkoha tuo nykimininen pienehköillä kierroksilla sitten ihan asiaan kuuluvaa kun kuullostaa että muillakin nykii.
Toinen päänvaiva on että kuuluukohan tuo oman pyörän nakutus venttiileistä vai mistä, tasainen naputus kuuluu,isomilla kierroksilla ei vaan enää kuule kun on tulpat korvissa. Varmaan ens viikolla joutuu käydä säädättää ja muutenki teettää vähä huoltoa siihen.
"Ulomman" kytkin kopan o-rengas on tilattu ja samalla voisi laittaa vähän tiiviste silikoonia että ei koppa vuoda, eihän tuo iso vuoto ole mutta v*tuttaa kun sotkee. Samalla vaihtais öljyt+suodattimen. Pitänee tulla sitten ihmettelemään lisää tuota pyörää.
E: Minkä verra teillä pyörät syö bensiiniä muuten?
Oma R Tellu kävi viime viikolla venttiilinsäädössä ja vain yhdestä venttiilistä löyty säätötarvetta mutta kyllä toi kuullostaa melkein yhtä paljon betonimyllyltä kuin aiemminkin.
Ehkä kaikkein häiritsevin "naputusääni" kuuluu 4500 kier/min molemmin puolin tasakaasulla ajettaessa.
Kaippa tuo on sit ominaisuus *...toivottavasti.
Oma kulkine vie maantienopeuksissa omasta mielestäni ehkä jopa liian vähän bensaa kun olen ajanut jopa alle 6L/100km kulutuksia ja sitten kun on kaasu vähän enemmän selällään niin jotain 8L/100km tienoille menee silloin.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
TL eli Ticks Loudly..(Motari73 @ Elo. 10 2009,11:51) kirjoitti
Mulla on ärrässä kulutus pihistelemällä 5 l, normisti vajaa kuus ja radalla jotain 10. Eli tuskin sulla liian vähää menee.
TL1000R
Mistähän kaikesta nuo Tellun kaikenmaailman naputukset ym. "ylimääräiset" äänet oikein johtuvat?
Jos ihan rehellisiä ollaan niin nauttisin ehkä jopa vielä enemmän pelkästään noista V2:sen sävelistä ILMAN noita ylimääräisiä ääniä.
Kaverilla on Hondan VTR SP-1:nen ja sen äänimaailma on kyllä ihan eri planeetalta.
Kone ainakin käy paljon hiljaisemmin ilman noita hälyääniä.
Jos nuo käy vierekkäin niin noi Tellun kolinat melkein peittää ton Hondan käyntiäänet alleen
![]()
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Melkein huolestuisin, jos joku noista nakutuksista ja kilinöistä puuttuis.
alstarolla oli joku ulkomaalainen, tais olla englannista, sillä oli 2008 sv siinä oli semmoset kolinat että tellu oli kyllä hiljainen kun verrattiin käynti ääniä , sille oli ilmeisesti sanottu huollossa, jos oikein ymmärsin että se kolina kuuluu kytkimestä että jos ei lakkaa niin tuo takasin,empä kyllä itte olis sillä vehkeellä kovin pitkälle lähtenyt ,ittee kyllä ihmetyttää toi tl:n etupäästä kuuluva napina ,pitää vissiin työntää tulpat syvemmälle vaan kun mitään vikaa ei löydy *![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
ittellä kans tangot vaihdettu ja ohjausiskari nypätty pois, siinä alastaron pääsuoralla, kakkoselta kun vaihto kolmoselle alko semmonen mukava tankojen vatkaus vai woblaukseksikö sitä sanotaan .kyllähän se rauhottui kun väänsi lisää hanaa ,aikaisemmin oli eturenkaana 120/60 ja ei se kyllä mun mielestä noin helposti ravistanut kun toi 120/70,,eikös tohon pitäs takarenkaaks mahtua 190/55 jos se vähän rauhottas tota etupäätä, vai onko vaan hommattava se ohjausiskari ja vaihdettava cliponit *(Nakki @ Touko. 28 2009,18:26) kirjoitti
![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Eikös tuo ohjausiskari lisätty juurikin tuon vuoksi Telluihin hyvin nopeasti markkinoille tulon jälkeen.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
niinpä.mutta jotkut väittää että pärjää hyvin ilman ohjausiskaria,mutta eipä kyllä turhan takia mikään tehdas jälkikäteen mitään mopoon lisää![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Stormillahan on esimerkiksi myynnissä tommonen ohjausiskari.(tl72 @ Elo. 10 2009,22:10) kirjoitti
http://www.storm-motor.fi/shop....00S065T
Itekki kun alan talvella rakenteleen tellua ja tanko menee luultavasti vaihtoon niin tuo on vaihtoehto nro1
Mulla ei ainakaan mitään ongelmia ollut ilman ohjausiskaria, radallakaan. Nyt laitoin matalamman ja lyhemmän tangon ja on vähän mukavampi radalla. Cliparit ei menny tuon valon kanssa. Tosin on toi vähän herkkä, jos vaikka motarilla vatkaa tankoa puolelta toiselle.(tl72 @ Elo. 10 2009,22:10) kirjoitti
tilasin stormilta jo kesäkuun lopussa ton lsl iskarin,oli turussa ja sano lähettävänsä tekstiviestin kun tampereella ,eipä oo viestiä tullu,tilaan kyllä roinat ulkomailta ennemmin kun suomessa on noin pitkät toimitus ajat,stormilta kun kyselin bitubon takaiskaria samaan aikaan kaveri sano että kestää ainakin parikuukautta,tilasin italiasta niin oli koti ovella alle kahessa viikossamutta mistähän noita suoria tankoja löytyy muualta kun stormilta
![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Tein tangon 22mm hydrauliputkesta. Pienet pokkaukset vaan lähelle raisereita, onnistuu varmaan aika monessa hydrauliikkaliikkeessä.
Johonkin topikkiin taisin kirjottaa tuosta takaiskarista, kun kysyttiin. Moto marca espanjasta toimitti tuon, kun vastasivat hyvin postiin. Noita saa nykyään Suomestakin ja varmaan tuo valmistaja toimittaa suoraan, mutta samoissa hinnoissa taitaa olla. Technoflex
onko kuvaa tosta tangosta,vois olla halvempi kun ruveta cliponeja hommaan,carpimotosta tilasin bitubon takaiskarin(Nakki @ Elo. 11 2009,16:28) kirjoitti
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
pitääpä ruveta vääntään itte kans,ittellä kiinni katteet ja se tukihässäkkä, on aika vittumainen vekslattava parkkipaikalla kun tangot ei käänny tarpeeks ,pari kertaa ollu lipat lähellä
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Keulaöljystä!?!?!? huoltokirjan mukaan sinne menis 488ml. no minähän aloin vaihtaan ja eihän sinne mennyt ku noin 380ml. mittasin silleen sen pinnan et siinä on se 10cm ennen ku pintatulee vastaan. paljo muilla on mennyt öljyy keulaan?
Mistä jengi on tilannut kytkimeen levyjä/jousia? Tuntu luistavan niin sama vaihtaa nyt talvella uusiin.. Nyt vaan mietinnässä et katsois ensin levyjen tilanteen ja että riittääkö jousien vaihto vai hommaako koko paskan..
On se jännä pyörä sinäsä sillä rupes itestää vuotaa bensaa, näyttäs siltä että tuo pensapumpun ja tankin välinen tiiviste olis kovettunut mutta mistäpä tuostakaa tietää.. No ens kesänä se saa sen verran kyllä takasi tien päällä..
bensan vuoto on mallivika.
kytkinlevyt kannatta ostaa originaalit, ja osta jotkun BMC:n jouset, jotka on esim 10% jäykemmät, sitten pitää.
tarvikelevyt ei toimi.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050