Millä saisi tuota ohjausta jämäkämmäks. Pyöräni Kawa EN500 on ohjauksesta tosi kiikkerä hitaissa nopeuksissa. Todella kiusallista liikennevaloissa kun tanko heiluu puolelta toiselle. Oisko tohon mitään muuta lääkettä kuin ohjauksen iskunvaimentimet?
Toisena kysymyksenä olisi miten noi yleismalliset putket ylensä sopii pyöriin? Pitääkö yleensä tehdä muutoksia vai menevätkö heittämällä?
Tokkopa. On senverta pysty se "kulma" ja korkea stoga...
Sellasen oon huomannu itekki. Leveempää tankoa vaan kehiin tai ohjausiskari?
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Omassa er5:ssä oli kanssa ongelmaa keulan kiikkeryyden kanssa. Sen korjaantui vaihtamalla eturengas alkuperäismalliseen bt45rrään (metzelerin me330 tuntui kauhealle tuossa pyörässä). Lisäksi tuntuma tiehen parani huomattavasti kun vaihtoi uudet öljyt keulapumppuihin. Me330:llä keula tuntui sellaiselta "haukkaavalta ja vatkaavalta", ei ollut ollenkaan kontaktia tiehen.
Yksi yllättävän paljon ohjaukseen vaikuttava asia on takarenkaan kuluminen kulmikkaaksi. Se aiheuttaa todella ikäviä tuntumia hitaissa nopeuksissa jos renkaan keskellä on iso sileä alue.
Tarkistappa renkaiden ja alustan kunto ihan ensimmäiseksi. Kun ne on huollettu, niin alustasta painaumat kohdilleen. Tuohon toimenpiteeseen löytyy ohjeet tältäkin foorumilta. Näillä luulisin pääsevän jo pitkälle tuon ongelman korjaamisessa.
Ohjauslaakeri löysällä? Siis jos se pyörä tuntuu hakevan suuntaa koko ajan. Vielä varmemmin jos keula naksahtaa tiukassa etujarrutuksessa.