Tietääkö ken, käykö Sprint ST:n laukkusarja ja telineet (Siis Triumphin alkuperäiset) myös RS:ään? Takahaarukkahan on erilainen ja katteet ym., mutta eikös runko ole sama? Vuosimalli siis 99 - 04.
Triumph Sprint RS
Fiat 124 Spider
Mitenkähän erilainen? RS:ää on tietysti myös kaksipuolisella haarukalla, mutta suurin osa yksipuolisella kuten ST. Ainakin oman käsityksen mukaan menee heittämällä paikoilleen.
Ja kait sopii myös kaksipuoleiseen, kun takarunko on kuitenkin sama.
Niin, ja kyllähän ne katteetkin on samat?
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Ensinnäkin kiitos vastauksesta ja pahoittelut tietämättömyydestäni.
Lyhykäisyydessään kerrottuna etsiskelen matkapyöräksi joko RS:ää tai ST:tä yrittäen pohtia, että mitä eroa niillä oikeastaan on.
Siispä RS joka on kiikarissa miellyttää, mutta on ilman laukkuja ja tarttisin ne välttämättä. Tarjolla olisi vm. 2000 ST:n laukkusarja, joten sillä minä tässä kyselen tyhmiä....
Triumph Sprint RS
Fiat 124 Spider
Niin, eipä sitä nyt yhtäkkiä kaikkea voi tietää ko. pyöristä, en minä sillä.
Itse asiassa, jotta asiasta saadaan vaikeampi, muistelisin, että 110 heppaisessa on hieman erilaiset takajalkatapit johtuen erilaisesta pakoputken kiinnityksestä. Kuitenkin telineet mahtanevat sopia, oli kyseessä sitten 110 heppainen tai 120 heppainen RS tai ST.
Jatkan tätä, vaikka tietäisitkin:
Eli 110 hv malli ensin ST:nä tuli 1999. RS tuli kaksipuolisella haarukalla myöhemmin 110 hv:nä. Sitten olikohan 2003 tuli RS ja ST 120 hv:nä. Takahaarukka RS:ssäkin oli nyt yksipuoleinen.
RS on sporttisempi lyhyemmillä ohjaustangoilla kuin ST:ssä on.
Lisäksi RS:n takajousitusta on vissiinkin korotettu hieman.
Muuten tekniikka on käsittääkseni yksi yhteen.
Omaan RS.ääni olenkin Ebaysta yrittänyt etsiä ST:n katteita kun tuli ajettua syksyllä päreiksi pyörän omat katteet. ST:n kahvat siinä jo on.
Eli tässä tyhmä vastaus, tyhmiä kysymyksiähän ei ole. Lisääkin vastaan kun pätemisen tarve on kova ja neljä vuotta tuollaisella Trumpalla olen koheltanut.![]()
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Kiitos kärsivällisyydestäsi *
Perkuta kun nyt tietäisi miten toimia. Laukut ovat Saksassa - tottakai (siellähän ne kaikki on). Heppu vastasi että hänen mielestään ne eivät sovi:
To mount the rack system it is required to fix the exhaust pipe in a lower position. There is an adapter included in the kit. BUT: This is designed ONLY for the one-hand swing arm of the Sprint ST which has open space on the exhaust side.
Joten eipähän ne sitten käy kun pyörä jota olen katsellut on vm. 2002 (nettimoto 699374)
Triumph Sprint RS
Fiat 124 Spider
Osta pyörä ja murehdi laukuista myöhemmin.(metsämaasika @ Marras. 28 2008,16:42) kirjoitti
Onko noissa muuten sama homma kuin 1050 ST:n laukuissa, eli ei sovi edes kypärä sisään?
Nyt on pakko ihmetellä, meikäläinen ainakin sai Schuberthin S1:sen (tunnetusti isokokoinen) menemään sivulaukkuihin.(AimoPamaus @ Marras. 28 2008,20:31) kirjoitti
Onko totta? Luin vaan tuolta ratsien juttuja miten kuula ei mahdu laukkuun.(Köpi @ Marras. 28 2008,21:09) kirjoitti
Kiinostaa nimitäin oikeasti kun kypäräni on juuri S1 josta en luovu, ja sprinttiä olen vakavasti harkinnut kevääksi.
Olisiko mahdollista saada kuvaa todisteeksi?
Eikö tuossa ketjussa sanottu että uudenmallisissa laukuissa on jokin hylly, jonka takia potta ei enää mahdu. Vanhanmallisiin mahtuu.
Ne alkuperäiset laukut ovat enivei tosi pienet, ihan litramittanakin (jota en nyt ulkoa muista, alle 30 litraa kuitenkin?).
Silti kuitenkin leveät, eli koosta on tingitty jotenkin oudoista suunnista. Vaihtaminen 40 litran Giveihin ei tee pyörästä leveämpää. (Muistinvarainen tieto em. forumilta.)
Mjoo, noita itsekin vähän katsellut sillä silmällä...
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Yhtäkkiä tuntuisi, että ainakin hieman sovittelemalla kuitenkin sopisi. Pyörät kun ovat niin samanlaisia, eikä se teline edes tule takahaarukkaan kiinni. Mutta varmaan olen väärässä, tuo Sprint RS:kin on 120 kaakkisella koneella, vaikka on kaksaisainen. Kuvittelin, että tuo kone tuli yksaisaisen mukana.
Löytyneekö Giviltä enää perätelinettäkään tuohon pyörään. Itsellä on SW-motechin sivulaukkutelineet ja tuo Givin perälaukkuteline.
Hieno olisi tuo RS ainakin kuvien perusteella. Tinkisikö myyjä vielä vähän, että saisit säästetyillä rahoilla hankittua SW-motechin telineet ja Givin laukut. Ovat vielä parempiakin kuin alkuperäiset.![]()
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Jepulis, ei siellä vintillä vitkasteltu laulettiin ennen ... siispä Sprint RS tuli talliin Thunderbirdin rinnalle. Nätissä kunnossa se on, toiselta omistajalta ja suht vähillä kilometreillä. Huollettu ja hyvin pidetty, kylläpä nyt kelpaa kitua pitkä talvi ....
Nyt tarttis vaan löytää ne laukut ennen kesää. Mulla ois nurkassa yhdet Givin monokeyt tai mitkä lie Keylessit, niihin kun löytäis telineet niin se ois kyllä onnenpotku .... tai ainakin kuin neljä ja varanumero lotossa.
Triumph Sprint RS
Fiat 124 Spider
No niin!
On monipuolinen ja kestävä peli. Radallakin on Hajabusan tasoinen menijä. Eikä vie bensaa, matka-ajossa edes suurinpiirtein liikennesääntöjen mukaan noin 4,5 litraa sadalla.
Minulla on noin 60tkm ajettu pyörä ja radallakin kurvailtu viitisen tuhatta. Kaksi kaatoa ja hyvin pelaa.
Et sitten kelpuuta SW-motechin telineitä. Just katsoin R.M.Heinon kotisivuja ja siellä edelleen on listoilla RS:ään sopivat perä- ja sivulaukkutelineet, ja telineihinhän saa Givin laukkuihin sopivat kiinnikkeet. Maksavat yhteensä noin 300 euroa.
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Pientä rajaa, eiköhän kannattaisi keskittyä noihin sivulaukkuihin, niin pysyy asiat paremmin hanskassa(K100 @ Joulu. 09 2008,20:49) kirjoitti
![]()
Jotensakin arvasin, että joku (Köpi) tähän tarttuu. Ehkei ihan Motoparkissa pärjää, mutta jo Kemorassa ero ei ole suuri jos ollenkaan. Nyt siis puhutaan ratakierroksesta eikä pääsuorasta.(Köpi @ Joulu. 09 2008,20:52) kirjoitti
Asiasta ei ehkä kannata väitellä kun ei ole mitään puolueetonta testiä käytettävissä, ainoastaan oma kokemukseni ja siinä pysyn.
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Lienee tuolla ratakierroksella jotain tekemistä kuljettajan taitojenkin kanssa. Minulla alkaa vasta 25:s vuosi moottoripyöräilyä, joten jättäydyn ihan sovinnolla tästä keskustelusta pois.
Jos tuo sw-motech on toimiva systeemi niin eihän minulla mitään sitä vastaan ole. Pitääpä soittaa jos laittaisivat yhden setin koitettavaksi.
Triumph Sprint RS
Fiat 124 Spider
SW Motechin sivuilla lukee että "ST model only" noiden sivulaukkutelineiden kohdalla.
Hepco&Beckerillä ainakin on nimenomaan RS:älle tarkoitettuja tellinkejä, oikein mainitsevat sivuillaan erikseen että kaksipuoliselle takahaarukalle.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Joo, mobile.de:ssä on näemmä yksi -00 mallinen RS, jossa on varmaan just nuo Hepcon telineet.
http://i11.ebayimg.com/05/m/000/82/d6/61cf_27.JPG
http://i15.ebayimg.com/04/m/000/82/d6/611c_27.JPG
Luulin, että ne tulisivat kauhukahvan pulteista kiinni, vaan eipä siltä näytä ...
Triumph Sprint RS
Fiat 124 Spider
Pitänee hämmentää edelleen kun rupesi suorastaan vaivaamaan:
Minulla siis on RS -malli ja siinä on SW Motechin sivulaukkutelineet. R.M.Heinon sivujen mukaan nuo telineet sopivat molempiin malleihin riippumatta takahaarukan mallista.
Bikebanditin sivuilta katsoin räjäytyskuvat ja ainakin niiden perusteella takarunko on sama kaikissa RS -malleissa. Hieman eri varaosanumerolla on ST-mallien takarungot. Kiinnityskohdat, joihin telineet tulevat, näyttävät kyllä juuri samanlaisilta kuin RS-mallisenkin. Yksi kiinnityskohta tulee takajalkatappien alle, yksi penkin alle ilmeisesti juuri kauhukahvaruuveihin. Sitten yksi kiinnityskohta tulee rautaan, joka kiertää takaroiskeläpän. Raudan olen ruuvannut roiskeläppään kiinni ja siihen tulee myös vilkut.
Mitenkään ei mene jakeluun, etteikö ainakin nuo telineet sopisi.
Ainoa voisi olla, että vaimennin olisi tiellä, mutta ei kuvien perusteella sekään.
Mutta näissä asioissa kyllä Murphyn lait pätevät, eli pieleen menee jos on mennäkseen.![]()
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81