Moottoriöljysuositus on 10W-60 eikä siitä ole syytä liisiä. Motorex on toiminut hyvin mutta helpommin olisi saatavissa Castrolin Edge Sportia, joka on lisäksi lähtöhinnoissa neljänneksen edullisempaa. Delvacci olisi kiva mutta liian ohutta eikä todennäköisesti pysy koneessa kun ei Valvolinen 5W-40:kään pysynyt vaan huohottamalla ja savuttamaalla sylki öljyt ulos.
Onko joku kokeillut tuota Castrolia... missään...
Peräöljyyn pitäisi sekoittaa parikymmentä milliä MolyKotea mutta mistä sitä saa kun ei meinaaa osua kohdalleni...
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Minä ajelin aikonani omalla maamoottorilla (89 Le Mans) Castroli TWS:llä, (TenWSixty l. 10w60) hyvin pelas. Guzzi on tarkka tosta kuuman lämpötilan numerosta.
Molykotea saa ainakin Piikkiöstä. Kai sitä joku autotarvike liike voi tilata sen kahvikupin kokoisen purkin, sillä pärjää aika monta tuhatta kilometriä.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
guzzin öljy-, molykote-, ym asioihin varmaankin paras tuntemus löytyy http://www.guzziclub.fi/foorumi/
mitä olen näitä öljyjuttuja tutkinu niin tullu loppupäätelmään että kunhan viskositeetti ja api-luokitus se mitä tehdas suosittaa niin mikä tahansa öljy on aivan uskomattoman ihanan hyvin käypästä. Näin ainakin mikäli ajo on ns. normaalia ja öljynvaihtovälinä käyttää sitä mitä tehdas suosittaa. Ja eikös guzzissa ole kuiva kytkin niin sitäkään puolta ei tarvii miettiä.
toki jos olosuhteet ei oo normaalit (ajaa paljo esim. saharassa tai radalla) niin voi syventyä asiaan enempi. tai haluaa optimoida jokaisen öljynvaihdon arvon sentilleen.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Gruppon sivuilla olen myös asiaa tiedustellut mutta yllättävän laihoin tuloksin. Molykotea eivät lisäksi ainakaaan oman kotipaikkani autotarvikeliikkeet edes tunnistaneet. STP:llä on myös jotakin ehkä vastaavaa nöljyn lisäainetta.(TIJ @ Marras. 03 2008,17:19) kirjoitti
Öljynkulutuksesta lähinnä olen kantanut huolta sekin kun joskus yllättää uuden öljyn kanssa tuhratessa. Nyt käytössä ollut Motorexin öljy vajui 11500 km:n vaihtovälillä tikun puoliväliin eli oli erittäin toimiva niiltäkin osin.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Molykote A;ta saa Moto Italiasta jos ei muualta löydä.
Mietityttää kuinka joku liike voi arvella esim. STP:n olevan soveliasta jos ei löydä mitään speksejä Molykoten ominaisuuksista.
Jotain aiheestahttp://www.gruppoguzzi.com/GMGFArk....04.html
Etkä mieti, onko tässä nyt jotain taka-ajatuksia! Ei ole kuin yksi, ja sitä en kerro. Sanoinko mä ton ääneen? Tarkoitin että EI ole taka-ajatuksia. Tätä se dementia teettää. EI DEMENTIA! Ei, ei, vaan dementti... Sa-sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia, vaan väsymys, väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekaisin kun on tämä dementia. EI DEMENTIA OLE MINULLA! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. JUMALAUTA! Kokous on päättynyt! Ja tätä kokousta ei sitten koskaan pidetty.
Itsellä Bel-Ray 80W-140 lootassa ja perässä. Eikä kuulemma tarvitse mitään molykotea sekaan Guzzi-Centerin mukaan.
Pannussa pyörii tavalliset ns. "autoöljyt" 10W-40.(Total quarts 7000) Eikä vuoda eikä kuluta muutenkaan, vaihtoväli noin 5000km.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"